Naisasiat

  • 7 505 453
  • 26 557

Carlos

Jäsen
Voi tosin olla, ettei Carloksen kiinnostus tämänlaiseen toimintaan ole kovin korkealla tasolla.

Juu, siis ilmanmuuta olen "luomun" kannattaja, ja tämäntyyppisessä toiminnassa mikä tahansa välikäsi pilaa sen autenttisen tunnelman. Että kyllä se pitää hoitaa siis siten että siemensirottimen kärki asetetaan suoraan siemenvastaanottimen pohjaa vasten ja sitten sirotetaan ne siemenet. Siitä toiminnastahan en toki olisi mitään iloa saanut, hyi olkoon, ihan vaan olisin halunnut hoitaa prosessin vanhojen ja hyvien perinteiden mukaisesti.

Epäilen kyllä, että se nainen käytti pillereitä ja hän oli vain rietas sika!

Mulle käy usein näin, supermallin näköiset naiset haluavat vaan multa seksiä, ja yrittävät saada sitä mitä kummallisimmilla vedätyksillä. Tosi rasittavaa, kaupungilla kävellessäkin usein lähes revitään vaatteet päältä siinä paikassa. Sitten jos minut raasu on saatu ko. toimintaan huijattua mukaan, niin nakataan kuin nalli kalliolle.

Raskasta, elämä on.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Sitten se "ongelma". En tiedä miten tämän asian esittäisi, jotta ei kuullostaisi saatanan typerälle! Noh, tämä tyttö on tummaihoinen, tai oikeammin puoliksi. Tämä ei haittaa minua ollenkaan, oikeastaan tämä jopa viehättää minua ja mielestämme näytämme yhdessä ihan saatanan hyvälle. Helsingistä kun vielä ollaan ja 2000-luvulla niin tuskinpa tästä mitään konkreettista haittaa edes tulisi. Nyt kuitenkin kun meillä on alkanut homma vähän liikahtelemaan eteenpäin, niin minua on alkanut häiritsemään ajatus siitä, että olisinko valmis, että lapseni olisi tummia? Okei, eivät toki tulisi edes "äitiinsä", mutta siitä "normaalista" poikkeavia kuitenkin. Siis, ei se minua haittaisi että oma puoliso olisi, jopa tykkäisin tästä. Jotenkin vain olen sellainen ihminen, että haluan välttää kaikkea turhaa draamaa elämässäni, ja ehkä siitä syystä on tällainen ajatus tullut mieleen. Toki lapseni eläisivät nuoruutensa pitkälti 2020-2030 luvuilla, jolloin suvaitsevaisuuden uskoisi olevan vieläkin korkeammalla tasolla.

Olen pohtinut joskus samaa asiaa, mutta hieman eri vinkkelistä. Näyttäisikö lapsi minulta, jos hänen äitinsä olisi tumma? Ja vastaavasti, näyttäisikö lapsi minulta, jos hänen äitinsä olisi vitivalkoinen vaaleaverikkö? Alitajuista kai, mutta sitä suuntaa ns. oman näköisten naisten perään. Rotukohtelua à la Hanhi.

Mutta tosiaan, jos kerran näytätte yhdessä saatanan hyvälle, niin en näe tuossa mitään ihmeellistä :) Se mitä muut ajattelee, on aivan yksi ja sama.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Hieman kuumottaa. Mulla on melko sotkuinen tilanne tällä hetkellä. Siihen kuuluu kolme naista, E, M & P (nimet muutettu selkeesti)
E on mun ex. Erottiin tossa syysloman paikkeilla, oli pitkään mennyt paskasti ja todella tuskasten vaiheitten jälkeen saatiin erottua sillai et ollaan ihan puheväleissä nykyään mikä on mainiota.
M on mun paras ystävä. Oon ollut sillai salaa ihastunut M:ään jo pitkään, mut sillon kun olin E:n kanssa yhdessä niin en antanut sille tunteelle mitään tilaa kasvaa, eikä ollut tarvettakaan. Sitten kun erottiin niin tottakai ei enää ollut samalla tavalla estettä antaa sen tunteen vähän vahvistua.
P on sellanen laastarisuhde josta on tullut enemmän kun laastarisuhde. Hommaa sotkee vielä se että oon ollu tammikuusta asti ulkomailla ja oon vielä reilu kk verran. Just ennen lähtöä saatiin P:n kanssa päätettyä että kaipa me sitten seurustellaan. Mulla on ollut hirmu hyvä olla P:n kanssa, se on ihana ihminen ja välitän siitä todella paljon. Se taas on ollu jo pitkään rakastunut muhun. Mä taas en oo ihan varma omista tunteistani, muuten kun että on hyvä olla ja tykkään kyllä, en vaan oo varma että rakastanko. Ainakin todella lähellä on.
No ongelmahan on nyt siinä että on sekä tunteet M:ää että P:tä kohtaan.
En oo ikinä ollut ihan varma että mitä M ajattelee musta. Nyt se sit kerran kännissä laitto viestiä että "mun pitäis kertoo sulle yks juttu mutta en voi. laittaisin sydämen nyt jos pystyisin"jne se on semmone ihminen jonka on tosi hankala ilmasta tunteitaan ja ajatuksiaan muutenki nii se tapahtuu usein just kännissä sitten. Sillä lailla me tutustuttiinki oikeestaan kunnolla.
Anyhow, pointtiin. Laitoin M:lle kirjeen pari viikkoa sitten jossa kerroin tunteista, eli ihan oikean rakkauskirjeen. Siirappista, yäk. Kuitenki, se on tänään/huomenna menossa takaisin kotiinsa ja löytää sen kirjeen sieltä. Ja pelottaa ihan vitusti että mikä se reaktio on. Ihan sama miten tässä käy niin jotakuta sattuu, mua ainakin.
Jos käy niin että M:llä on tunteita mua kohtaan niin P:tä sattuu ja mua sitä kautta, koska sitten en enää tiiä et pystysinkö olemaan Pn kanssa. Tuskin. Jos M:llä ei oo mitään tunteita niin mulla on silti semmonen paska tunne että P on joku kakkosvaihtoehto. Ja sit on vielä sekin vaihtoehto että M ahdistuu, välit jäätyy ja menetän miun parhaan ystävän. Ahdistaa ihan melko paljon tuo vaihtoehto.
Tää on todella inhottavaa mut aiemmista suhteista oon koittanu oppia ainaki sen että ei voi antaa asioiden hautua loputtomasti ja on reilumpi puhua asioista suoraan. P:n kanssa ollaan puhuttu sekä M:stä että tosta laastarijutusta.
En oikeen tiiä mitä tunnen tai ajattelen mistään, ahdistaa vaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En oikeen tiiä mitä tunnen tai ajattelen mistään, ahdistaa vaan.

No ainakin tiesit, kenelle laitat sen kirjeen, eikö? Tilanteesi nyt vaan on sellainen, että et voi saada kaikkea. Parhaassa tapauksessa olet kohta P:n kanssa onnellisessa suhteessa ja näet M:ää usein ja juttelette siitä, miten hienosti teillä kaikilla menee. Muita vaihtoehtoja ei kannata tässä vaiheessa ajatella, koska ne ei välttämättä toteudu. Ota ne vastaan sitten, jos ne on tullakseen.

Terveisin vanha pieru, joka kyllä muistaa ihan tarpeeksi hyvin omat sekoilunsa ja tohelointinsa naisten kanssa silloin aikanaan.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
No ainakin tiesit, kenelle laitat sen kirjeen, eikö? Muita vaihtoehtoja ei kannata tässä vaiheessa ajatella, koska ne ei välttämättä toteudu. Ota ne vastaan sitten, jos ne on tullakseen.

Jep, noinhan se on. Tänään illemmalla/huomenna selviää enempi M:n reaktio niin sittenpä näkee. Hyvä puoli tässä nyt on se että ei ainakaan tarvii jäädä kuumottelemaan ja jossittelemaan tota asiaa.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Avataanpa nyt omaa tilannetta, vaikka kauheasti ei naisrintamalla ole tapahtunutkaan vähään aikaan armeijan takia.

Olen nyt ollut noin 7 vuotta hyviä ystäviä yhden naisen kanssa, mutta jotenkin mieli on viime aikoina alkanut tehdä tepposia tämän asian suhteen. Mitään ongelmia ei ole aiemmin ollut (ainakaan omasta mielestäni), mutta jotenkin päässäni on aina kummitellut ajatus siitä, että voisimme ehkä olla jotain enemmänkin.

Monta vuotta meni siis ihan hyvin, kun kuvittelin mielessäni, että olemme ainoastaan hyviä ystäviä, jotka eivät koskaan voi alkaa seurustella. Muutaman viime viikon aikana olen kuitenkin alkanut miettiä asiaa toiselta kantilta, ja olen huomannut, että olen jossain määrin ollut ihastunut tähän neitokaiseen jo usean vuoden ajan. Näiden vuosien aikana olen seurustellut muutamaan otteeseen, mutta ne kaikki yritykset ovat päättyneet lyhyeen. Kyseisellä naisella taas on ollut sutinaa periaatteessa koko ajan, kun olemme olleet ystäviä. Aikaisemmin se ei ole juurikaan vituttanut, mutta olen nyt joutunut muutamaan otteeseen katsomaan kun paskat ja idiootit ihmiset vievät ystäväni yhä kauemmaksi minusta (uusin näistä sai jopa pahoinpitelysyytteen kun oli lyönyt ystävääni eroamisen jälkeen). Tästä syystä minun on hyvin vaikeaa olla ystäväni kanssa ilman minkäänlaisia ajatuksia parisuhteesta.

Suurin ongelma tässä on se, että en millään tavalla edusta ystäväni ihannemiestä. Hän on seurustellut lähinnä "pahojen" poikien kanssa, jotka muistuvat ulkonäöltään mallia Irak tai Saudi-Arabia. Tavallinen, kiltti, albiino, suomalainen mies ei siis ole koskaan varsinaisesti sytyttänyt ystävääni, mutta minkäs sitä omalle ulkonäölleen mahtaa. Jotenkin olen kuitenkin lopulta tullut siihen tulokseen, että minun on pakko tehdä asialle jotain, että pääsen näistä ajatuksista lopullisesti yli.

Varsinainen kysymys onkin siis, että kannattaako minun riskeerata ystävyyteni tämän asian takia, kun kaikki merkit tuntuvat viittaavan siihen, että vastaus on kieltävä? Kuitenkin voisin ehkä tarvita, ihan oman pääni kannalta, minkä tahansa vastauksen, koska pelkään tämän asian vaikuttavan myös tuleviin parisuhteisiini. Vai annanko vain asian levätä omalla painollaan ja yritän muilla keinoilla päästä asian yli? Hyvä miespuolinen ystäväni juuri yritti puhua minulle, että tunteista kertominen olisi oikea ratkaisu, mutta varoitteli myös, että paluuta entiseen ei tämän jälkeen ole. Tätä pelkäänkin eniten, mutta ehkä se vain menee niin, että paras ystävä ei voi olla vastakkaista sukupuolta oleva henkilö, johon ei kohdistu mitään suurempia tunteita.

Kaikki ajatukset ja ehdotukset ovat tervetulleita, sillä jotain tämän asian kanssa on pakko tehdä mahdollisimman pian.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin olen kuitenkin lopulta tullut siihen tulokseen, että minun on pakko tehdä asialle jotain, että pääsen näistä ajatuksista lopullisesti yli.

Hyvä miespuolinen ystäväni juuri yritti puhua minulle, että tunteista kertominen olisi oikea ratkaisu, mutta varoitteli myös, että paluuta entiseen ei tämän jälkeen ole.
Napsin kirjoituksestasi pari oleellista kohtaa.

Ensinnäkin tuo "paluuta entiseen ei ole". Toisin sanoen paluuta tämänhetkiseen tilanteeseen ei ole. Ja tällä hetkellähän et ole lainkaan tyytyväinen vallitseviin olosuhteisiin, eikö niin? Haluat, että asia nytkähtää jollain tapaa eteenpäin, jottei tarvitsisi pyöritellä päivästä ja viikosta toiseen niitä samoja ajatuksia. Asia sinänsä on hyvin yksinkertainen: sinun täytyy ehdottomasti kertoa tuntemuksistasi ystävällesi. Tuumasta toimeen siirtyminen onkin sitten se hankalampi osio...
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
-
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ei vittu mä olen tyhmä ihminen.

Onhan toi sun toiminta ihan kohteliasta, mutta täysin tarpeetonta. Ei tarvinne selittää sen enempää.

Vai ajoinko miinaan?
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Napsin kirjoituksestasi pari oleellista kohtaa.

Ensinnäkin tuo "paluuta entiseen ei ole". Toisin sanoen paluuta tämänhetkiseen tilanteeseen ei ole. Ja tällä hetkellähän et ole lainkaan tyytyväinen vallitseviin olosuhteisiin, eikö niin? Haluat, että asia nytkähtää jollain tapaa eteenpäin, jottei tarvitsisi pyöritellä päivästä ja viikosta toiseen niitä samoja ajatuksia. Asia sinänsä on hyvin yksinkertainen: sinun täytyy ehdottomasti kertoa tuntemuksistasi ystävällesi. Tuumasta toimeen siirtyminen onkin sitten se hankalampi osio...

Aika hyvin kyllä napsit ne oleellisimmat kohdat. Eipä tässä tosiaan taida olla juurikaan muita vaihtoehto kuin mennä puhumaan, mutta helppoahan se on vain suunnitella etukäteen. Tosipaikassa sitten ei niinkään... No onneksi tässä nyt ei ole mitään kiirettä tehdä asialle jotain, vaan ehtii hyvin keräilemään rohkeutta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuulin taas semmoisen pommin, että historiaan jäävä voitto stadikalla on aika pientä. Tieto on varma ja kiinni on jääty.

Autan sen minkä pystyn, mutta sitten kaiketi vaan kämppä myyntiin ja muuta.

Miten tämä niin kuin voi mennä, jos tuokin pettää. On jotenkin vain niin vaikea uskoa. Tässä ei ruveta naisia syyttämään erikseen, mutta ehkä se on ihan todella niin, että on mielenterveydellisesti helpompaa olla vain yksin.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Pernaveikolle jaksamista ja voimia, ei tuohon oikeen mitään voi sanoa.

Mulla selvis nyt tilanne ja hirmu huojentunut olo, ei mennyt pilalle ystävyys M:n kanssa vaan tilanne on nyt juurikin tuo mitä vanha pieru Desinger maalaili best case scenarioksi. Ihana asia! Selkeytti ajatuksia ja todellakin kannatti tuo kirje lähettää. Nyt ei tarvitse enää haihatella suotta suuntaan mihin ei ole mitään järkeä. Tuo tilanne nyt voi tietenkin vielä muuttua vaikka miten kun tuon M:nkin kanssa tulee vietettyä varsin paljon aikaa ja matkustelutakin kahdestaan todennäköisesti mutta kuitenkin tilanne nyt näyttäisi varsin loistavalta kun on ihana tyttöystävä ja ihana paras ystävä ja molemmat on mulle omalla tavallaan rakkaita ilman että tarvii lähteä sotkemaan mitään.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Vuonna 1989 muutettiin kimppaan, 1994 naimisiin, mukulat -96 ja -98... Lauantaina kerrottiin mukuloille, että kantapäät menee vastakkain ja kämppä myyntiin, ei ollut niitä mukavimpia viikonloppuja meikäläisen elämässä! Katotaan nyt mihin tämä tästä lähtee sinkoamaan, mutta siinä mielessä on hyvä tilanne, että taustalla ei ole mitään pettämisiä tai jättämisiä ja suht hyvässä yhteistyössä hommista on sovittu. Ollaan vaan niin hemmetin erilaisilla intresseillä nykyisin liikenteessä eikä ole käytännössä muuta yhteistä kuin lapset. Sellaista tällä kertaa...
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Sellaista tällä kertaa...

Erot on aina paskoja, vaikkei mitään draamaa sisältäisikään. Jonkun kanssa kun olet elämäsi jakanut vuosikausia ja sitten kun ero tulee, niin muuttuuhan se elämä täysin erilaiseksi. Nyt vaan rauhassa elämä kasaan ja katselet mitä vastaan tulee. Kyllä se siitä lähtee, vaikka varmasti nyt huonolta tuntuukin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Vuonna 1989 muutettiin kimppaan, 1994 naimisiin, mukulat -96 ja -98... Lauantaina kerrottiin mukuloille, että kantapäät menee vastakkain ja kämppä myyntiin, ei ollut niitä mukavimpia viikonloppuja meikäläisen elämässä!

Osanotot täältä! Vaikeita asentoja noi aina on. Kuis jälkikasvu uutisen nieli? Murkkuikäset voi oireilla yllättävästikin, vaikka sitä ajattelee, että isojahan noi jo on ja kyllä ymmärtävät asian. Vielä se aurinko...jne, kun antaa vaan itselleen aikaa ja työstää sisimpänsä kunnolla.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kiitosta vaan, Hyvät Herrat!

Kyllähän se itselläkin vähän jännittää miten lapset sitten loppujen lopuksi tän klaaraa, tällä hetkellä tuntuvat olevan hyvinkin rauhallisia ja järkeviä. Kundi tuossa jo tokaisi, että "kyllä mä nyt varmasti sen mopon tarvitsen kun pitää alkaa suhaamaan kahden kämpän väliä" ;-)
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Onkos kellään täällä Jatkoajassa kokemusta etäsuhteista? Toisella puolella Suomea tai toisella puolella maailmaa? Jakakaa kokemuksianne jos pystytte...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Salama15:lle paljon tsemppiä. Toivottavasti kaikki sujuu sovussa ja hyvässä yhteisymmärryksessä.

Onkos kellään täällä Jatkoajassa kokemusta etäsuhteista? Toisella puolella Suomea tai toisella puolella maailmaa? Jakakaa kokemuksianne jos pystytte...

Rankkaa hommaa ja vaatii tavallista enemmän luottamusta onnistuakseen. Ikävä on raastavaa ja saattaa aiheuttaa turhia riitoja, kun pinna kiristyy ja tapaamisia menee pieleen vaikka yllättävien työkuvioiden takia. Reissaamiseen menee paljon aikaa ja rahaa ja viimeistään suhteen päättyessä päällimmäinen fiilis on, että et enää eläessäsi halua nähdäkään yhtä ainoaa junaa / lentokonetta / pitkän matkan bussia tai millä sitten olet välimatkaa kulkenutkaan.

Etäsuhteessa oppii tuntemaan toisen jopa paremmin kuin silloin, kun välimatkaa ei ole paljoa, sillä fyysistä ikävää tulee paikattua puhumalla todella pitkiä puheluita ym. Suosittelen hankkimaan sellaisen liittymän, jolla saa puhuttua kertamaksulla rajattomasti (tai skypen), sillä suhteen kivijalka on se puhelin. Puhelimen avulla voi katsoa leffaa tai tv-ohjelmaa "yhdessä", laittaa ruokaa "yhdessä", käydä lenkillä "yhdessä" jne. Mikäli suhteesi kestää, vähän vanhempana ja sitten kun se tuntuu molemmista hyvältä, suosittelen suhteen ylläpitoon myös puhelin- ja nettiseksiä. Etäsuhteen plussiin kuuluu myös se, että toisen läsnäoloon ei pääse kyllästymään.

Kokemusta on pari vuotta kestäneestä etäsuhteesta. Eron syy ei ollut välimatka.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos kellään täällä Jatkoajassa kokemusta etäsuhteista? Toisella puolella Suomea tai toisella puolella maailmaa? Jakakaa kokemuksianne jos pystytte...

On kokemusta suhteesta, jossa ensin asuttiin yhdessä maanosassa eri maissa kahdeksan kuukautta, jona aikana tapaamisia pystyi järjestämään parin kuukauden välein. Tämän jälkeen suhde jatkui eri maanosissa asuen noin puolisen vuotta, minä aikana ei nähty kertaakaan. Seuraavaksi sitten asuimme jälleen samassa maanosassa eri maissa, mitä jaksoa kesti noin kymmenen kuukautta ja tänä aikana sitten nähtiinkin jo suurin piirtein kuukausittain. Vuodesta 2001 alkaen olemme asuneet samassa maassa ja samassa osoitteessa ja aamulla kun tarkistin, niin tilanne oli edelleen sama.

Haastavaahan tuo on ja monia riskejä siihen liittyy (enkä puhu nyt mistään pettämiskuvioistakaan). Paljon on kiinni myös siitä, missä olosuhteissa suhde on lähtenyt käyntiin. Meillä ehkä jännittävintä oli se, että kun aloimme styylaamisen etäsuhteena, niin mitään takeita ei ollut siitä, että jaksamme toisiamme tiiviimmässä suhteessa. Silloin ei tainnut skypeä ollut keksitty ja puhelut maanosien välillä olivat kalliita. Messengerissä oltiin yhteydessä tosi tiiviistii ja ja sähköpostia ja ihan perinteisiä kirjeitäkin tuli kirjoiteltua. Jonkinlainen sisäinen varmuus siitä, että tämän kortin haluan katsoa loppuun asti oli varmaankin se tärkein voima, joka tätä touhua auttoi jaksamaan.

Yhden kerran muistaakseni teimme jo sellaisen ratkaisun, että lopetetaan koko juttu, mutta tämä päätös piti muistaakseni noin puoli tuntia, eli suurin piirtein seuraavaan valojen himmenemiseen asti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onkos kellään täällä Jatkoajassa kokemusta etäsuhteista? Toisella puolella Suomea tai toisella puolella maailmaa? Jakakaa kokemuksianne jos pystytte...

On, mutta nyt ei jaksa kirjoittaa samoja asioita uudelleen. Ketju on toki pitkä, mutta ei siitä niin kauaa ole, kun tätä käytiin läpi enemmänkin.

Parin tuhannen kilometrin välimatkasta selviytyi aivan hyvin ennen mitään skypeja ja muita. Nykyaikana varsinkaan ei välimatka voi olla ongelma. Tärkeintä on tieto siitä, että se loppuu joskus ja koska se loppuu. Epämääräisen ajan jatkuvasta kaukosuhteesta en osaa sanoa, tuskin se voi toimia pidemmän päälle.

Et missään tapauksessa jätä orastavaa suhdetta sen takia, että asutte nyt aivan eri paikoissa vaan sovitte pelisäännöistä ja mietitte mitä tulevaisuus voi olla. Luottamustahan se vaatii, mutta ei sen enempää kuin sellainen suhde missä toinen asuu viiden kilometrin päässä.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Onkos kellään täällä Jatkoajassa kokemusta etäsuhteista? Toisella puolella Suomea tai toisella puolella maailmaa? Jakakaa kokemuksianne jos pystytte...

Mulla toi homma on juuri nyt tota etäsuhdetta, kun oon opiskelemassa täällä ulkomailla. Ja suhde tosissaan oli aivan aluillaan kun tänne lähdin. Nyt tuntuu siltä että on ollut ennemminkin vahvistava kokemus tämä. Ja siis tosissaan verrattaen lyhyt aika kuitenkin ja tietää että jo kuukauden kuluttua pääsee näkemään taas niin ei ole niin paha juttu. Noista pitemmän ajan etäsuhteista en osaa enempää sanoa.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Tärkeintä on tieto siitä, että se loppuu joskus ja koska se loppuu.

Tää on se juttu. Pari vuotta takaperin erosin suht tuoreesta tapauksesta, kun tämä muutti ulkomaille. Ei tiennyt tuolloin onko tyyliin puoli vuotta vai enemmän poissa. Haikeat fiilikset jollakin tapaa edelleen, ei tullut kunnon loppuyhteenvetoa tehtyä missään vaiheessa. Eiköhän se sieltä tulla tupsahda, kun muutan jonkun naikkosen nurkkiin asumaan.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Avataanpa nyt omaa tilannetta, vaikka kauheasti ei naisrintamalla ole tapahtunutkaan vähään aikaan armeijan takia.

Olen nyt ollut noin 7 vuotta hyviä ystäviä yhden naisen kanssa, mutta jotenkin mieli on viime aikoina alkanut tehdä tepposia tämän asian suhteen. Mitään ongelmia ei ole aiemmin ollut (ainakaan omasta mielestäni), mutta jotenkin päässäni on aina kummitellut ajatus siitä, että voisimme ehkä olla jotain enemmänkin.

Monta vuotta meni siis ihan hyvin, kun kuvittelin mielessäni, että olemme ainoastaan hyviä ystäviä, jotka eivät koskaan voi alkaa seurustella. Muutaman viime viikon aikana olen kuitenkin alkanut miettiä asiaa toiselta kantilta, ja olen huomannut, että olen jossain määrin ollut ihastunut tähän neitokaiseen jo usean vuoden ajan. Näiden vuosien aikana olen seurustellut muutamaan otteeseen, mutta ne kaikki yritykset ovat päättyneet lyhyeen. Kyseisellä naisella taas on ollut sutinaa periaatteessa koko ajan, kun olemme olleet ystäviä. Aikaisemmin se ei ole juurikaan vituttanut, mutta olen nyt joutunut muutamaan otteeseen katsomaan kun paskat ja idiootit ihmiset vievät ystäväni yhä kauemmaksi minusta (uusin näistä sai jopa pahoinpitelysyytteen kun oli lyönyt ystävääni eroamisen jälkeen). Tästä syystä minun on hyvin vaikeaa olla ystäväni kanssa ilman minkäänlaisia ajatuksia parisuhteesta.

Suurin ongelma tässä on se, että en millään tavalla edusta ystäväni ihannemiestä. Hän on seurustellut lähinnä "pahojen" poikien kanssa, jotka muistuvat ulkonäöltään mallia Irak tai Saudi-Arabia. Tavallinen, kiltti, albiino, suomalainen mies ei siis ole koskaan varsinaisesti sytyttänyt ystävääni, mutta minkäs sitä omalle ulkonäölleen mahtaa. Jotenkin olen kuitenkin lopulta tullut siihen tulokseen, että minun on pakko tehdä asialle jotain, että pääsen näistä ajatuksista lopullisesti yli.

Varsinainen kysymys onkin siis, että kannattaako minun riskeerata ystävyyteni tämän asian takia, kun kaikki merkit tuntuvat viittaavan siihen, että vastaus on kieltävä? Kuitenkin voisin ehkä tarvita, ihan oman pääni kannalta, minkä tahansa vastauksen, koska pelkään tämän asian vaikuttavan myös tuleviin parisuhteisiini. Vai annanko vain asian levätä omalla painollaan ja yritän muilla keinoilla päästä asian yli? Hyvä miespuolinen ystäväni juuri yritti puhua minulle, että tunteista kertominen olisi oikea ratkaisu, mutta varoitteli myös, että paluuta entiseen ei tämän jälkeen ole. Tätä pelkäänkin eniten, mutta ehkä se vain menee niin, että paras ystävä ei voi olla vastakkaista sukupuolta oleva henkilö, johon ei kohdistu mitään suurempia tunteita.

Kaikki ajatukset ja ehdotukset ovat tervetulleita, sillä jotain tämän asian kanssa on pakko tehdä mahdollisimman pian.

Tuleekohan myöhässä tää "neuvo", mut mä tekisin niin, että alkaisin aluksi pikkuhiljaa osoittamaan kiinnostumisen merkkejä tyttöä kohtaan. Pieniä juttuja, joista tää ihastumisen kohde vois jo itsekin ehkä huomata, että kiinnostusta löytyy. Sitä kautta ois luontevaampaa sit kertoa tunteista, jos on ensin ikäänkuin lämmitellyt asiaa. Jos yhtäkkiä heität kaverille kortit pöytään, voi se olla aikamoinen shokki, kun hän ei välttämättä ole itse ajatellut koko asiaa.
 

Carlos

Jäsen
Onkos kellään täällä Jatkoajassa kokemusta etäsuhteista? Toisella puolella Suomea tai toisella puolella maailmaa? Jakakaa kokemuksianne jos pystytte...

Aikoinaan oli etäisyyttä ex-tyttöystävääni, eli nykyiseen vaimooni, se about parituhatta kilometriä, jota kesti vajaan vuoden verran. Suunnilleen 1-2 kertaa kuussa jompikumpi lensi toisen luokse, ja se oli ihan helvetin raastavaa. Sen jälkeen kun asuttiin lopulta saman katon alla, meni vieläkin varmaan puolisen vuotta niitä traumoja läpikäydessä, aamulla herätessä iski aina se sama kouristus vatsassa että "hemmetti, taas pitää lähteä pois". Mutta sitten sitä vähitellen tajusi että ei, ei tarvitse lähteä, relax vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös