Naisasiat

  • 7 509 505
  • 26 558

444

Jäsen
Minä kävin viikko sitten Tallinnassa apteekissa ja oli kyllä niin nätti vetyperoksidi blondi myyjänä, että teki pahaa, hyvällä tavalla. Minä rakastuin täysin tähän myyjään, mutta taisi tämä rakkaustarina olla aika yksipuolinen.
Miten tämä liittyy lainaukseen... En tiedä, tuskin mitenkään.
Näitähän sattuu. Aikanaan kun muutin nykyiselle kotipaikkakunnalle, niin paikallisessa K-Raudassa oli oikein viehättävä kassaneito. Tai en mä tiedä, kuinka viehättävä oli, mutta siinä tilanteessa hän ihan vain lempeällä hymyllään pelasti suunnilleen koko kuukauden. Olin aivan romuna ja paskana ja ties mitä, todella alamaissa. Menin hakemaan jotain, en edes tiedä mitä. Eikä hän tehnyt muuta kuin tervehti kohteliaasti ja hymyili kauniisti. Meinasin romahtaa siihen paikkaan.
Sen jälkeen olen sanonut aina, että hymy on seksikkäintä, mihin kukaan voi pukeutua. Eikä se vaadi muuta kuin että se on aitoa. Tämä hymy oli lempeä ja hyväksyvä, eikä tilanne vaatinut mitään muuta. En hetkeäkään kuvitellut, että tilanteessa olisi mitään sen kummempaa, mutta se hymy porautui suoraan sieluun, ja huolet ja murheet katosivat sen siliän tien.

Joo, oon nössö.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Odotin, että @Jass0 olisi paljastanut punchlinena hakeneensa apteekista jotain satiaisvoidetta ja @444 joutunut kysymään neuvoja miten vessan viemäriputket saa rassattua auki vähän rankemman tykistökeskityksen jäljiltä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Näistä aspan naisista muistui mieleeni, että minähän olen siellä kaupan tiskin toisella puolella hommiessani iskenyt nuorena miehenä asiakkaan. Tai kuka iski kenet, saattoi mennä toisinkin päin. Epäeettistä? Mene ja tiedä, mutta eipä tullut kukaan moittimaankaan.

En sanoisi, että hänestä olisi mitään tyttöystävää tullut, mutta jotain mukavaa kuitenkin joksikin aikaa. Alle 25-vuotias miesmyyjä ja likimain 10 vuotta vanhempi naisasiakas muodostivat siinä hetkessä luontevan kombon. Minä sain monenlaista oppia ja mukavaa vaihtelua opintojen ja myyntihommien oheen, ja nainen sai puumailla kuten varmaan halusikin. Olisihan sitä voinut pidempäänkin harrastaa, mutta nainen muutti ulkomsille, ja minä löysin uuden naisen konditorian tiskiltä.

Ei siis passaa aliarvioida asiakaspalvelutilanteita orastavain naisasiain katsannossa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei siis passaa aliarvioida asiakaspalvelutilanteita orastavain naisasiain katsannossa.

Toisaalta varsinkin naispuolisille myyjille on kuulemma kovasti ahdistavaa, kun parhaimmillaan ihan viikoittain joku hyypiö yrittää lähestyä romanttisin ajatuksin. Melkein neuvoisin, että jätetään varmuuden vuoksi ne kassat rauhaan työaikana. Jos ne tulevat vastaan muualla elämässä niin sitten se on ok, mutta kaikki nämä "menen kauppaan joka päivä ja aina samalle kassalle" tai pahimmillaan jäädään sulkemisajan jälkeen stalkkaamaan jutut on ehdottomasti kiellettyjä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Toisaalta varsinkin naispuolisille myyjille on kuulemma kovasti ahdistavaa, kun parhaimmillaan ihan viikoittain joku hyypiö yrittää lähestyä romanttisin ajatuksin. Melkein neuvoisin, että jätetään varmuuden vuoksi ne kassat rauhaan työaikana. Jos ne tulevat vastaan muualla elämässä niin sitten se on ok, mutta kaikki nämä "menen kauppaan joka päivä ja aina samalle kassalle" tai pahimmillaan jäädään sulkemisajan jälkeen stalkkaamaan jutut on ehdottomasti kiellettyjä.
Myyjä- ja aspakohtaamisten ihmissuhdepotentiaaliin ja ihmisten lähestymisiin pätevät pohjimmiltaan samat lainalaisuudet kuin kaikkiin muihinkin kohtaamisiin, mutta tiettyä varovaisuutta ja huomaavaisuutta sopii noudattaa. Jos on vähintään kohtalaisia ihmissuhdetaitoja, niin aidon kiinnostuksen ja kipinöinnin pystyy erottamaan myyjän rooliin kuuluvasta kohteliaisuudesta. Asiakaspalvelijan hymy ei tietenkään tarkoita, että hänellä olisi ilta vapaana asiakkaalle. Ei, vaikka asiakaspalvelun suhteen liki jälkisosialistisen arvotyhjiön kaltainen suomalainen palvelukulttuuri huomioiden en ihmettelisi, vaikka joku hymyilevään myyjään kerrankin törmäävä saisi romanttisia ajatuksia ja erektion.

Ja varsinkaan työaikana ei pidä yrittää tehdä minkäänlaisia aloitteita työssä olevien kanssa. Sanatonta viestintää syntyy jos on syntyäkseen, ja silloinkin pitää olla erittäin tahdikas. Asiakkaana antaisin koko homman olla siihen saakka, kunnes myyjä tai aspa tekee jonkinlaisen aloitteen jota ei enää voi tulkita väärin, mutta tällaista tuskin tapahtuu työajalla. Paitsi minulle tapahtui kerran siellä konditoriassa siten, että juteltiin liikkeen sulkemishetken alla myyjän kanssa ja todettiin, että voitaisiin mennä vaikka syömään ja kävelylle. Toisessa tapauksessa kaupassa työskennellessäni lähti asiakkaan kanssa juttu luistamaan viimeistään läheisessä kahvilassa, kun hän halusi tarjota kahvit ”kiitokseksi avusta”. Nämä jutut ovat nuoruudestani 90-luvulta, joten ajallinen konteksti pitää minunkin huomioida.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itselläni on kaksi kertaa alkanut jonkunlainen suhde asiakaspalvelutilanteesta ollessani asiakkaan roolissa. Nämä tosin molemmat ovat saaneet vain sen ensikohtaamisen noissa tilanteissa, ja saaneet oikean alkunsa sitten yöelämässä. Näitä kumpaakaan ei edeltänyt aiempia kohtaamisia, ainakaan että olisin ollut itse niistä tietoinen. Että kai se voi joskus onnistua, mutta ei olisi tullut mieleen sanoa mitään sopimatonta itse asiakaspalvelutilanteessa. 20 vuotta sitten oli ehkä hiukan erilainen pilke silmäkulmassa.

Nyttemmin kerran Ikeassa ihmettelin, kuka oli tuo ihminen joka minulle moikkasi äsken, kunnes muistia kaiveltuani tajusin että lähipizzerian hefehän se. Nämä kohtaamiset on vain muuttaneet muotoaan
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kyllä sitä kivalta tuntuvaa asiakaspalvelijaa voi ulos kysäistä. Kysymällähän se sitten selviää onko kiinnostunut lähtemään vai ei. Kannattaa kuitenkin muistaa tuo, mitä on jo kerrottu ja käyttäytyä sen mukaisesti. Se ei välttämättä ole yhtään kiinnostunut. Hyväksy se mahdollinen ei nätisti ja suosiolla äläkä ala vaatimaan mitään selityksiä tai stalkkaamaan tai mitään muutakaan. Eli kannattaa kysäistä siten, että sen jälkeen molemmilla on tarvittaessa helppo tapa ”poistua tilanteesta” jos ne pakit tulee.
 

BaronFIN

Jäsen
Joo ja itse asiakaspalvelijana vedin itseni kokonaan ulos somesta kun en jaksanut ottaa vastaan DM-viestittelyä vaikka olisihan siinä ollut markkinoita millä mitoin kahlattavaksi.

Jätetään ne palkkatyöläiset rauhaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
31.5.2023 nainen tuli luokseni kolmansille treffeille. Eikä ole täältä sen jälkeen lähtenytkään eli vuosi avoliittoa tulee tänään täyteen. Hyvin tuota on jaksanut vaikka ei juurikaan ole erossa oltu (minä 2 yötä pitsissä ja 4 mökillä lasten kanssa ja puoliso oli viikon Espanjassa ennen kuin matkustin perässä). Pari viikkoa sitten oli sukukokous, jossa naiseni sujuvasti sulautui joukkoon ja sen jälkeen mökillä vähän iltaa istuessamme tulin kosineeksikin (ja sain kyllä myöntävän vastauksen). Ei me kyllä naimisiin olla aiottu mennä (never say never) mutta lupauduttu toisillemme ja pitää tässä jossain vaiheessa ne sormuksetkin hankkia. Ihan kivaa 8 vuoden sinkkuelämän jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös