Naimisiin-ketju

  • 89 780
  • 457

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen aina ihmetellyt ihmisiä ketkä "suunnittelevat" häitään yli vuoden. Oikeastihan siihen ei yksinkertaisesti mene niin pitkää aikaa, vaikka olisi millaiset juhlat. Kai sekin on jotain itsensä yläpuolelle asettamista. Tai sitten jotkut yksinkertaisesti ovat niin kyvyttömiä järjestämään mitään.

Tämä herra taisi kyllä vetää pohjanoteerauksen.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Asia jota ei ennen häitä tullut ajatelleeksi oli positiivinen yllätys. Pidempään yhdessä asuneina emme kaivanneet mitään härveleitä häälahjaksi vaan runoilimme kutsuun sopivaan muotoon ilmoituksen häämatkatilistä, jonne muistamiset voi osoittaa. Tämä oli varsin hyvä ratkaisu. Lahjarahoilla kustansimme häät kuluineen ja häämatkan vielä päälle.

On se euron vaikutus ihmeellinen noissa lahjasummissakin.
Sinänsä ihan hyvä idea. Tosin itse kyllä vierastan vähän tällaista juttua, sillä siitä tulee fiilis, että häihin kutsuttujen vieraiden pitää maksaa osallistumisesta. Todennäköisesti veisin lahjan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikä tarvitse olla mitään pidempiäkään aikoja asuttu yhdessä, niin kyllä tuo suoran rahan antaminen on kaikkein järkevin vaihtoehto. Jos kutsuvieraita on paljon, ja kaikki tuovat pelkästään jotain tavaroita, niin se selvittely taustalla on oma prosessinsa, ettei tule paljon samanlaisia tavaroita.

Miettikää nyt tilannetta, jossa kaksi viikkoa häiden jälkeen tuoreen avioparin olohuoneen seinällä tikittää kuusi seinäkelloa ja kaikki vielä hieman eri ajassa.

Rahalahja on yleensä varmin ratkaisu, mutta eri tavarataloihin saa myös lahjalistat, jotka ainakin meillä toimi liki täydellisesti. Tosin niidenkin kanssa on olemassa vaara, että jengi ottaa lahjalistasta vain vinkkiä, eikä ymmärrä pyytää tuotteen poistoa varsinaisesta listasta, jolloin lahja saattaa tulla tuplana. Meille tuli kaksi veitsisarjaa ja Pentikin jotain piirakkavuokaa, mutta nuo sai kohtuu kivuttomasti eteenpäin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen aina ihmetellyt ihmisiä ketkä "suunnittelevat" häitään yli vuoden. Oikeastihan siihen ei yksinkertaisesti mene niin pitkää aikaa, vaikka olisi millaiset juhlat. Kai sekin on jotain itsensä yläpuolelle asettamista. Tai sitten jotkut yksinkertaisesti ovat niin kyvyttömiä järjestämään mitään.

Hauskasti kirjoitettu. Kuka asettaa itsensä ja minne?
 
Asia jota ei ennen häitä tullut ajatelleeksi oli positiivinen yllätys. Pidempään yhdessä asuneina emme kaivanneet mitään härveleitä häälahjaksi vaan runoilimme kutsuun sopivaan muotoon ilmoituksen häämatkatilistä, jonne muistamiset voi osoittaa. Tämä oli varsin hyvä ratkaisu. Lahjarahoilla kustansimme häät kuluineen ja häämatkan vielä päälle.
Erittäin jees idea. Kunpa vaan itsekin muistaisi moisen, jos joskus pippalot osuu omallekin kohdalle. Ainakin itselleni (vieraana) tuo olisi paras vaihtoehto, koska nykyään lahjojen ostaminen on niin vaikeaa, kun pariskunnilla lähes poikkeuksetta on jo kaikki tarpeellinen, ja krääsän ostaminen on vain typerää. Tuskin kukaan tarvitsee edes 20 kakkulapiota tai Aalto-maljakkoa.
Jo nyt, yksin asuessani, on käytännössä jo kaikki olennainen olemassa, ja tuskin se tilanne siitä ainakaan heikkenee, kun tulee toisenkin rojut samaan syssyyn.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olen aina ihmetellyt ihmisiä ketkä "suunnittelevat" häitään yli vuoden. Oikeastihan siihen ei yksinkertaisesti mene niin pitkää aikaa, vaikka olisi millaiset juhlat. Kai sekin on jotain itsensä yläpuolelle asettamista. Tai sitten jotkut yksinkertaisesti ovat niin kyvyttömiä järjestämään mitään.

Älähän nyt www.naimisiin.info on tehnyt morsmaikuille muistilistan. Ihan kreisiä touhua. Keskustelupalsta muistuttaa jotain hourulaa...
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Uskomattoman halvalta tuntuu Uleåborgirin pitopalvelu. Meillä hinta oli 25€/henki, mutta siihen kuuluikin sitten kaikki myös astiat ja pöytäliinat + 2 tarjoilijaa(osan aikaa kolme). Ruokana oli naudan paahtopaistia pippurikastikkeella ja salaatteja taisi olla viittä erilaista. Myös hääkakku oli sisällytetty tuohon hintaan. Tällä seudulla tuo oli ylivoimaisesti halvin vaihtoehto ja ruoka oli todella hyvää. Tuokin hinta suhteilla hankittu. Reilut 2000 euroa maksoi siis pelkkä pitopalvelu. Alkoholit haettiin Tallinnasta kuten myös morsiamen puku. Bändi tuli myös suhteiden kautta ja se maksoi 400. (olivat paikalla 7 tuntia.)

Häiden kokonaisbudjetti (ilman häämatkaa) oli reilut 6000 euroa.

edit: lisätänä sen verran, että olimme olleen vaimon kanssa jo seitsemän vuotta yhdessä ennen häitä ja yhtenä ehtona naimisiin menolle oli se, että vanhemmat maksavat ne. Morsiamen vanhemmat maksoivat isoimman osan, mutta myös omat vanhempani olivat mukana kustannuksissa. Päättivät ilmeisesti yhdessä, että viimevuonna oli sopiva aika. Yhtenä syynä voi toki olla se, että olin ilmoittanut myös, että lapsenlapsia ei ole tulossa ennen kuin olemme naimisissa. :-)
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kovasti on ihmetelty tuota meidän pitopalvelun hintaa. Oma osansa sen "halvassa hinnassa" on se, että molempien vanhemmat duunaavat melkein kaikki safkat itse. Pitopalvelun hommaksi tulee lähinnä kylmäketjun säilyttäminen ja tarjoilu. Voi tosin olla, että olen kuullut ja ymmärtänyt pitopalvelun hinnan täysin väärin... Jos olen, niin ilmoittelen siitä täällä.

Kiitoksia kaikille onnittelijoille!
 

Soolo

Jäsen
Tulihan tuota mentyä hiljattain naimisiin ja hääbudjetti oli sellaiset 5k minkä halusin itse rajaksi, ettei paisu aivan naurettavuuksiin. No, lopulta maksoivat jotain 7k sitten, joten toivottavasti ei tarvitse enää koskaan toiste käydä läpi tuota tapahtumaa :)

Suurin kustannuserä oli ruoat ja eritoten juomat, kun ei haluttu mitään paskoja pitoja järkätä vaan viinin piti virrata. Ravintolassa pidot, jolloin alkoholissakin oli kovat katteet. Mutta oli se sen arvoista, kaikki meni erittäin hyvin ja mahtavat muistot jäi.

Mites muuten häälahjojen suhteen olette toimineet? Meidän tapauksessa kun oltiin asuttu yhdessä jo vuosia, eikä todellakaan tarvittu juuri mitään tällaisia perinteisiä kodinkoneita/astiastoja, niin päädyttiin pistämään häämatkatili pystyyn, jonne vieraita ohjeistettiin tekemään lahjoitus. Hyvin korrektisti tietysti, kunhan mainittiin kutsukortissa että mieluiten matkatilille mahdolliset lahjat...ja sehän toimi hemmetin hyvin. Itse pragmaatikkona tuumasin muutenkin, että tottakai jengi mieluiten haluaa rahasiirron suorittaa kuin roudata kaupasta jotain materiaa, mutta silti osa toi lahjoja ja sekin toki hyväksyttiin.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tuli tultua aviomieheksi rakastamalleni naiselle 280707.

Ennen kirkkotoimitusta jännitti niin perkeleesti, vaikka tuollaisen sanan käyttäminen kirkkodiskurssissa onkin perin epäkorrektia.

Eräs kaverini sanoi, että meikäläinen oli kirkon pihalla kuin tennispallo putkikatse silmissä. Onneksi bestmanilla oli povarissa salmiakkikossupullo josta vetäisin parit siivut ennen papin siunausta, se auttoi hieman jännitykseen, mutta tunteellisuuteen sillä ei juuri ollut vaikutusta.

Meinasin porata koko toimituksen ajan ja kun päästiin vaimon kanssa syrjään loppumarssin jälkeen, tuli itku kuin pikkutytöltä. Kaikkea sitä, iso karvainen mies!

Suosittelen häitä kaikille. Isot kirkkohäät kunnon jatkobileineen ovat elämän parhaita päiviä. Sulhasille vinkiksi: älkäätten osallistuko juurikaan häävalmisteluihin. Riittää kun käytte kirveen kanssa hakemassa koivuja metsästä mikäli kesällä naimisiin aiotte. Muuten alkaa ahdistaa ja lujasti.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Mites muuten häälahjojen suhteen olette toimineet? Meidän tapauksessa kun oltiin asuttu yhdessä jo vuosia, eikä todellakaan tarvittu juuri mitään tällaisia perinteisiä kodinkoneita/astiastoja

Sama juttu meillä. Asuttiin kanssa vuosia yhdessä ennen naimisiin menoa ja periaatteessa kaikkea jo löytyi, mitä yleensä häälahjaksi annetaan. Joten, teimmekin hääkutsuun pienimuotoisen runon, jonka löysimme jostain netistä. Siinä oli tyyliin "kipot ja kupit meillä jo on, mutta asunto vielä maksamaton" jne... Toimi meillä kuin junan vessa ja olin todella yllättynyt tuosta summasta, joka meille sitten kerääntyi. Oman osansa siihen toi kyllä varmasti meidän molempien isot suvut ja tuttavat.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensiksi onnittelut kaikille avioliittoon menneille ja kiitokset omasta puolestani kaikille onnittelijoille, vaikka vähän myöhään kiitokset tulee koska tässä jo kohta 8 kuukautta avioelämää on takana.

Mistä tuli mieleeni, että yksivuotishääpäivään ei ole enää kovin pitkä aika. Siihen täytyisi kehittää jotain aktiviteettia. Oikeastaan häämatkakin on tekemättä, koska sellaiseksi en laske laivaristeilyä, joka tehtiin pari päivää hääjuhlan jälkeen. Mutta kyseisenä yksivuotispäivänä ei pelata sm-liigaakaan, joten olisin täysin käytettävissä mihin tahansa romanttiseen illanviettoon (btw hääpäivänämme oli liigakierros, jonka tulokset tilasin tekstiviestinä hääjuhlan jatkoilla).

Meillä ei muuten työpaikalla vieläkään kaikki tiedä asiaa. Kolmelle kerroin hetimiten, ja kyseiset luottamushenkilöt eivät kalkattaneet asiaa eteenpäin (nostaa hattua). Neljännellekin oli pakko kertoa keväällä kun hän kysyi jossain vaiheessa, että millonkas teillä on ne isot juhlat. Siitä olen tyytyväinen että työpaikkamme pahimmat juoruämmät eivät ole asiasta tietoisia. Tässä uskossa ainakin itse elän, tietenkin voin olla väärässä.
 

susikoiraroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Eräs kaverini sanoi, että meikäläinen oli kirkon pihalla kuin tennispallo putkikatse silmissä. Onneksi bestmanilla oli povarissa salmiakkikossupullo josta vetäisin parit siivut ennen papin siunausta, se auttoi hieman jännitykseen, mutta tunteellisuuteen sillä ei juuri ollut vaikutusta.

Veikkaan, että olen itse tulevana lauantaina samanlaisissa fiiliksissä.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Onneksi bestmanilla oli povarissa salmiakkikossupullo josta vetäisin parit siivut ennen papin siunausta
Sama taktiikka pelasi meikäläiselläkin, vaikka alunperin meinasin että kylmiltään mennään. Lopulta kovasti etukäteen jännittämäni vihkiminen menikin osaltani aivan tyynesti, edes itku ei tullut silmään. Toisaalta, onko se nyt sitten hyvä asia..

Teemu73 kirjoitti:
(btw hääpäivänämme oli liigakierros, jonka tulokset tilasin tekstiviestinä hääjuhlan jatkoilla).
Alttarilla seisomisemme aikoihin alkoi MM-välierä Suomi-Venäjä. Kahvittelun lomassa sitten jonkun puhelin piippasi, ja hetkessä tieto kävi kulovalkean tavoin läpi koko miespuolisen häävierasjoukon; Mikko Koivu tehnyt voittomaalin jatkoajalla! Lisäksi sai kuunnella hyväntahtoista piikittelyä, että olisihan sitä voinut toisenkin päivän valita häätouhuille..
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eräs semiaktiivinen kerhokirjoittaja joka tunnetaan lempinimellä Katisten Hammurabi (entinen Hätilän Hemingway) vasta saakin unohtumattoman juhlan. Nimittäin, laulan heidän häissään erään kauniin kotimaisen kappaleen, J. Karjalaista, ja tämän hetken lupien mukaan vieläpä kirkossa. Täytyy koittaa muistaa ettei näytä pirunmerkkiä biisin lopussa...

Minkälaisia kokemuksia porukalla on sen suhteen onko popbiisejä saanut laulaa kirkossa?
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Minkälaisia kokemuksia porukalla on sen suhteen onko popbiisejä saanut laulaa kirkossa?

Kai niitä laulaa saa, mutta haitari-säestystä ei Jumalan pyhässä salissa sallita. Sitä soitinta kutsutaan kirkon piirissä muistakseni nimellä Pirun keuhkot. L~O~L
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Minkälaisia kokemuksia porukalla on sen suhteen onko popbiisejä saanut laulaa kirkossa?

Muudansissa seurakunnissa ei edes urkumusiikki saa olla ns. populaarimusiikkia, joten kannattaa tiedustella paikalliselta kanttorilta etukäteen, että voitko vetää Jiitä.

Hartiapankki kirjoitti:
...hyväntahtoista piikittelyä, että olisihan sitä voinut toisenkin päivän valita häätouhuille..

Kun itse olin viime kesänä bestmanina, sulhanen siirrätti häitä viikolla, koska muuten toimitus olisi ollut samana viikonloppuna kuin jalkapallon MM-finaali ja hääpaikkakunta sijaitsi jeerassa.

Ja susikoiraroille vielä: kun pääset kirkosta pihalle, alkaa yksi elämäsi parhaista loppupäivistä :)
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kai niitä laulaa saa, mutta haitari-säestystä ei Jumalan pyhässä salissa sallita. Sitä soitinta kutsutaan kirkon piirissä muistakseni nimellä Pirun keuhkot. L~O~L

Tämä oli varmaan vitsi mutta sanotaan nyt varmuuden vuoksi että kyllä sitä haitaria saa kirkossa soittaa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kai niitä laulaa saa, mutta haitari-säestystä ei Jumalan pyhässä salissa sallita. Sitä soitinta kutsutaan kirkon piirissä muistakseni nimellä Pirun keuhkot. L~O~L

Keskimääräisesti lukutaidosta on hyötyä.

Muudansissa seurakunnissa ei edes urkumusiikki saa olla ns. populaarimusiikkia, joten kannattaa tiedustella paikalliselta kanttorilta etukäteen, että voitko vetää Jiitä.

Jep, lupa pitäisi olla. Ei elämä tosin pilalle mene jos esiintyminen siirtyy itse juhliin, pääsevätpähän humalassa taputtamaan selkää. Hyvin paljon tuntuu joka tapauksessa olevan seurakunnasta kiinni, joissakin pelkkä Jeesukseton runonlausuntakin tuntuu herättävän kiivaita tunteita.

Tämä oli varmaan vitsi mutta sanotaan nyt varmuuden vuoksi että kyllä sitä haitaria saa kirkossa soittaa.

Kyseisessä biisissä olisi mukava täräyttää kyllä huuliharpulla se alkuperäisversion soolo, mukavan bluesahtava biisi kun on kyseessä.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse asiassa ei niinkään seurakunnasta, kuin papista kyse. Pappi voi kieltää jonkun tietyn biisin ym. jos niin tahtoo. Mutta nykyään ollaan hyvin vapaamielisiä, ja jos biisi nyt ei suoraan ole että "Nää on mun nyytit, niil molemmil on nimet, tiedät mitä imet", niin tuskin kielletään mitään.

Me jeesusihmiset ollaan niin cool nykyään.
 

Spectre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Luistelevat ja taistelevat
Alttarilla seisomisemme aikoihin alkoi MM-välierä Suomi-Venäjä. Kahvittelun lomassa sitten jonkun puhelin piippasi, ja hetkessä tieto kävi kulovalkean tavoin läpi koko miespuolisen häävierasjoukon; Mikko Koivu tehnyt voittomaalin jatkoajalla! Lisäksi sai kuunnella hyväntahtoista piikittelyä, että olisihan sitä voinut toisenkin päivän valita häätouhuille..

Meillä oli Suomi-Venäjä häät vallan Venäjällä, kuten nyt varmaankin jokaisen Jukuri-fanin elämässä pitääkin tapahtua...

Meillä ei mennä naimisiin MM-kisojen välierien taikka minkä mun tahansa mm-playoff ottelujen aikana. Meillä on siis täällä idässä ns. kylttyyyyriä - siis lätkäkylttyyyriiiäääää, ettäs kuulit.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Itse asiassa ei niinkään seurakunnasta, kuin papista kyse. Pappi voi kieltää jonkun tietyn biisin ym. jos niin tahtoo. Mutta nykyään ollaan hyvin vapaamielisiä, ja jos biisi nyt ei suoraan ole että "Nää on mun nyytit, niil molemmil on nimet, tiedät mitä imet", niin tuskin kielletään mitään.

Me jeesusihmiset ollaan niin cool nykyään.

Kyllä, onneksi teologiselle puolelle suuntautuu nykyään muitakin elämänarvoja sopivan mielekkäästi tasapainottavia ihmisiä. Kieltämättä heihinkin suhtautuu päällisin puolin ja ensihätään sen verran vakavasti ettei ole ihan ensimmäisenä lyömässä heille nyyttejä suuhun, ainakaan avoimen suoralla viittauksella. Ehkä itse hääjuhlassa sitten, muutaman boolin jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös