Naimisiin-ketju

  • 89 227
  • 457

Rumble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Johnny B. Goode kirjoitti:
Teenkö mielestänne väärin...? En voi sietää muodollisia tilaisuuksia, saati sitten tanssia, joka on mielestäni täysin naisten ja homojen hommaa (vähän karrikoituna, elekää suuttuko...). Enkä tiedä saisinko edes kirkkohäitä kun teinivuosien rebelismin takia on tuo riparikin käymättä.
Ymmärtääkseni kirkkohäitä ei saa ilman rippitodistusta, mutta tuo rippi ei vissiinkään aikuisiällä mikään kovin iso juttu ole. Mahtaakohan yhtä iltaa kauempaa kestää kun homma on hoidettu.

Muuten kirkkohäistä, niin kukin tietysti menee naimisiin siten kuin itse haluaa, jos haluaa. Me haluttiin emännän kanssa molemmat isot häät ja vieraita oli miltei 200. Muodollisia tilaisuuksia.. Vihkiseremonia tietty on muodollinen, paitsi että, kuten sanottu, meillä pappi puhui pääosin ihan uniikkia tekstiä minun ja morsiamen taipaleesta ennen ja jälkeen hääpäivän. Muutenkin saimme ainakin minun mielestä vaikuttaa aika paljon kirkkotilaisuudenkin sisältöön. Niin, ja hienompaa hetkeä ei ole kuin se, kun urkupillit soi ja odottaa tulevaa vaimoaan kirkon käytävällä. Toiseksi hienoin on se, kun vihkimisen jälkeen käännytään juhlaväkeä kohti ja siellä ystävät ja sukulaiset pillittää kilpaa.

Hääjuhlan muodollisuuksista.. No onnittelujono oli tietysti, ja ruokaa ja häävalssi. Häävalssin lisäksi en muista tanssineeni. Meillä oli noin puolet vieraista ikäistämme porukkaa ja bileet sen mukaiset. Viini virtasi ja laulu raikasi. Ylivoimaisesti parhaat kekkerit missä olen ikinä ollut ja samansuuntaista olen kuullut myös juhlavierailta, sekä nuorilta että varttuneemmilta.

Tahtoo vain sanoa sitä, että 'isot häät' tai 'kirkkohäät' ei välttämättä ole sama asia kuin 'tylsä'. Häät on kuitenkin sen pariskunnan bileet ja pari saa päättää, millaiset bileet on. Tietty, jos hääjuhlan peruselementit ovat keskustelu ventovieraiden kanssa ja odottaminen, niin takuulla on tylsää. Hyvällä porukalla ja toteutuksella tekee omasta hääpäivästään ikimuistoisen. Niin meille ainakin kävi.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Johnny B. Goode kirjoitti:
Teenkö mielestänne väärin...? En voi sietää muodollisia tilaisuuksia, saati sitten tanssia, joka on mielestäni täysin naisten ja homojen hommaa (vähän karrikoituna, elekää suuttuko...). Enkä tiedä saisinko edes kirkkohäitä kun teinivuosien rebelismin takia on tuo riparikin käymättä.
Rumble tähän jo vastasikin, mutta lisätään vielä.
Pappi voi siunata kirkkoon kuulumattomattoman (ehkä sopii myös sinun tapaukseesi?) avioliiton varsinaisen vihkimisen jälkeen. Serkkuni, joka ei kuulu kirkkoon, vihittiin vaimonsa kanssa muutama vuosi sitten maistraatissa ja muutama viikko myöhemmin heidät siunattiin avioliittoon lähisuvun ja ystävien läsnäollessa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
OikeaPakki kirjoitti:
"Täten uskon myös, että tulevatkaan suhteet tuskin tulevat olemaan kovin pitkiä."

Elähä sie likka tollai haastele. Nasakka sulho ko tulla tämähtää kohil, ni koht ha sitä vietellää jo 10v-hääpäivilöit. Kaho, kyl sie viel näät jot jokaise tiellehä se joskus osuu. Vaik ois jo huomenis.. :D

"nim.merkki ens. vuonna kymppi täyteen"

Taas vähän ot:ksi menee, koska näille nimimerkkien taustoille on varmaan ihan omakin ketjunsa, mutta pitää vissiin rautalangasta vääntää kun ei ensimmäinen vihje auennut.

Suomenkielessä toki käytännössä kaikki -tar päätteiset sanat viittaavat jollain tavalla naiseen. Linkin pistin vihjeenä OikeallePakille siitä, että kyseinen nimimerkki ei ole millään lailla liitoksissa suomen kieleen, mutta kun se ei oikein tuntunut tehoavan niin sanotaan sitten, että avatar terminä ei millään muotoa viittaa henkilön sukupuoleen. Näin ollen voin olla joko mies tai nainen, mutta tässä tapauksessa mies.

Niin ja vielä aiheeseen. Toki on mahdollista, että olen pallo jalassa joskus parin vuoden päästä vaikkei se juuri nyt näytäkään todennäköiseltä. Se on vain hieno asia jos ihmiset menevät naimisiin ja pystyvät luomaan pitkiä ihmissuhteita (kenties jopa elämän kestäviä), mutta oma näkemykseni kuitenkin on se, että ihmistä ei ole luotu yksiavioiseksi eläimeksi ja täten pidän sitä ihan luonnollisena asiana, että eroja on tänä päivänä niinkin paljon kuin niitä on.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kaveri paukautti eilen naamiaisiin. Oli hienot ja herkät juhlat, siis oikeasti kauniit häät, ei mitään yltiöpäistä nyyhkytystä tai vastaavasti örveltämistä. Yksi toivomus mulla olisi kavereille ja sukulaisille: ei kiitos vastuita seuraaviin häihin. Viimeisen parin vuoden aikana olen ollut bestmanina, juontajana, kuvaajana ja vähän vaikka minä useimmissa häissä, joten seuraavat voisin vain istuskella ja ihmetellä. Toisaalta omapahan on syyni, kun olen niin älyttömän hyvä kaikessa.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
sampio kirjoitti:
Yksi toivomus mulla olisi kavereille ja sukulaisille: ei kiitos vastuita seuraaviin häihin. Viimeisen parin vuoden aikana olen ollut bestmanina, juontajana, kuvaajana ja vähän vaikka minä useimmissa häissä, joten seuraavat voisin vain istuskella ja ihmetellä. Toisaalta omapahan on syyni, kun olen niin älyttömän hyvä kaikessa.

Ihan vinkki hyvyytesi lomaan, sanakirjaan kuuluu myös sana EI. Kannattaa tutustua. Joskus hyvinkin käyttökelpoinen sana.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jokke kirjoitti:
Meillä homma hoidettiin niin, että kun oli ekan poikamme kastejuhlat niin samalla pidettiin häät yllätyksenä sukulaisille. :)

Tämähän kuulostaa kovin tutulta. Pikkusisko meinaan miehensä kanssa tekivät vastaavan "källin".
Ensiksi kastetttiin heidän poika, ja siinä sitten vähän aikaa kerettiin olla, ja pappi tokaisi "jatketaampas tilaisuutta".
Hyvin nopeasti tuli selville mitä tuleman pitää, mutta ilme oli silti kuulemma kovin yllättyneen näköinen.
Eihän siinä. Hieno homma, että menivät naimisiin, mutta oisivat voineet ilmoittaa etukäteen.

Oma kohtaisesti häät taitavat olla vuoden parin päässä. On ollut puhetta kirkkohäistä, joihinka kutsutaan ystävät ja sukulaiset. Ja nehän vie suht paljon rahaa, josta tällä hetkellä on homma kiinni.
Rakastaminen ei ole rahasta kiinni, mutta kun mennään kerta naimisiin, niin mennään sitten kunnolla, periaate on molemmilla. Ja itselläni periaate on vielä se, että menen elämäni aikana vain kerran naimisiin (tästä johtuen sitten järjestetään kemut kaikille tutuille). Jos tulee ero, niin sen jälkeen elän joko yksin tai avoliitossa.

Minun puolestani onnea kaikille tulevan kesän hääpareille. Itse seuraan teitä avioliiton rauhaisaan satamaan jo mahdollisesti ensi kesänä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Omakohtaiset kokemukset on pakko jakaa muiden kanssa, varsinkin jos/kun kyseiset kokemukset ovat perseestä.

Koin kirkkohäät muutama vuosi sitten ja itse kirkkoseremonia oli hieno kokemus, vaikka se alku hirvittikin. Morsiamen isä ei kyennyt hermostumiseltaan taluttamaan tytärtään, joten käveltiin sitten molemmat sieltä ulko-ovelta alttarille. Kaikki kirkkovieraat tietenkin tuijottivat ja kyllähän siinä meinas jöötti puskea kalsareihin, harvoin tulee oltua niin hermona.

Kirkkoonhan saa tulla kuka tahansa seuraamaan tilaisuutta, mutta sitten ne jatkot. Eli virallinen kahvitilaisuus vihkimisen jälkeen. Budjettisyistä paikalla oli vain sukulaisia, kaverit jätettiin kutsulistan ulkopuolelle. Onneksi frendit olivat kovin ymmärtäväisiä, eikä kukaan tiettävästi loukkaantunut järin verisesti. Enpä vain ole oikeastaan koskaan ollut niin kuivassa tilaisuudessa kuin omien häideni kahvitilaisuus. Meikäläisen ja morsiamen suvut eivät olleet pahemmin tekemisissä, eikä sillä saralla tapahtunut kehitystä häissäkään. Kun orkesterin musa taukosi, ei kuulunut muuta kuin haarukoiden kilinää lautasia vasten. Kukaan ei jutellut mitään.

Teimme säästöbudjettimme kanssa seuraavat, megalomaaniset virheet: ei viinatarjoilua, ei kavereita (pelkkiä sukulaisia), ei seuraleikkejä. Jälkikäteen ajateltuna aivan saatanan tylsät häät ja ihan oma vika. Tunteehan sitä nyt omat sukulaisensa sen verran hyvin, että ei niiltä ainakaan selvin päin voi kovin kummoista hauskanpitoa odottaa. Jos joskus tulee mentyä uudemman kerran naimisiin (tuli erottua vajaat pari vuotta sitten), tietää järkätä helvetin paljon hauskemmat häät. Viinaa on oltava tarjolla saatanasti, siitähän se fiilis kumpuaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
mtmela kirjoitti:
Ihan vinkki hyvyytesi lomaan, sanakirjaan kuuluu myös sana EI. Kannattaa tutustua. Joskus hyvinkin käyttökelpoinen sana.
Äh, kieltäytyminen on naisten touhua... Ei vaan, totta puhut. Eilinen vastuu tuli vain sen verran puskista, että en viitsinyt jättää paria pulaan. Kieltäydyin ensin, mutta hyvien perustelujen ja mokavastuun pudottua minimiin suostuin hommaani. Hyvin kai se meni, ja syömäänkin ehdin, mikä toki on pääasia. Mutta myönnetään, että parin vuoden takainen bestman/juontaja-putki meni täysin hyväsydämisyyden ja reikäpäisyyden piikkiin. Sitten tuli hiukan taukoa, ja tämän kevään juontokeikka menikin suht vapaasti rullaten ja rutiinilla. Niin, ja eilen siis kuvasin ensimmäistä kertaa koko häät ykköskuvaajana. Innolla odotan ensi-iltaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Simon kirjoitti:
Jos joskus tulee mentyä uudemman kerran naimisiin (tuli erottua vajaat pari vuotta sitten), tietää järkätä helvetin paljon hauskemmat häät. Viinaa on oltava tarjolla saatanasti, siitähän se fiilis kumpuaa.
Tai sitten keskität kutsut henkilöille, joille te todella merkitsette jotain. Kutsut kavereita niiden pikkuserkkujen ja amerikan tätien sijaan. Itse en ole ollut viinahäissä reiluun kymmeneen vuoteen, ja silti esimerkiksi eilen tunnelma oli välillä aika hulvaton.
 

scholl

Jäsen
Itse olen nyt tullut siihen lopputulemaan, että naimisiinmeno on mieheltä liian suuri uhraus. Elämä ei ole tarkoitettu suvunjatkamiseen, vaan siihen, että käyttää niitä aivoja, jotka on käyttöön annettu ja toteuttaa itseään. Silloin sellainen tilanne, että joutuu selittelemään ratkaisujaan tai ajatuksenjuoksuaan on hidastavaa, rasittavaa ja tarkoituksenmukaisetonta.

On parempi, että ihmisellä on mahdollisesti suhteitakin kunhan ne eivät häiritse elämää, vaan jää aikaa ajatella, tehdä töitä ja kehittää itseään. Faktahan on näet se, että jos ihminen sattuisi rakastumaan ja harkitsisi menevänsä naimisiin niin se on toinen joko typerämpi tai muuten vain erilainen ja sellainen jonkinlainen epämiellyttävä opettaja-, tulkki-, selittäjä- tms. rooli tulisi jossain vaiheessa eteen.

Aika moni syntää suinpäin naimisiin, koska niin on tapana tehdä miettimättä oikeasti onko siinä mitään järkeä. Mitä enemmän ja kauemmin asiaa ajattelee niin sitä enemmän kuitenkin tulee vakuuttuneemmaksi siitä, että se on huono ratkaisu. Kaikenlisäksi miten joku voi luvata sitoutua yhteen. Siinähän antaa valtavasti itsestään ja eikä kenestä tahansa pulliaisesta, vaan todellakin itsestään, joita on vain yksi kappale.

Jäitä hattuun. Se ei ole pakko, vaan mahdollisuus, jonka voi käyttää tai jättää käyttämättä. Jos tänään minulta kysyttäisiin niin syöttäisin pallon pois, enkä ottaisi heittoa.

EDIT: Ja mitä itse häihin tulee niin hauskuus riippuu porukasta. Jos suurin osa kavereista on sinkkuja ja kovia pitää hauskaa niin häistä tulee hauskat. Viini vain virtaamaan. Sukulaisiahan on kuitenkin vain murto-osa porukasta. Kaverit ne sen hauskan tuovat, kun kiskovat keittoa kunnolla naamaan
 
Suosikkijoukkue
HIFK
sampio kirjoitti:
Tai sitten keskität kutsut henkilöille, joille te todella merkitsette jotain. Kutsut kavereita niiden pikkuserkkujen ja amerikan tätien sijaan. Itse en ole ollut viinahäissä reiluun kymmeneen vuoteen, ja silti esimerkiksi eilen tunnelma oli välillä aika hulvaton.
Se nyt on jo itsestään selvää yhden erehdyksen jälkeen, että mahdollisissa tulevissa häissä kaverit ovat kutsulistan kärjessä. Täysin viinattomat häät eivät tule kysymykseen, sen verran loppasuita ovat ystäväiseni. Toki uskon, että hauskaa olisi selvin päinkin, mutta tiedän, että homma on vielä kaksin verroin hauskempaa boolin tms. kanssa. Toisaalta näitä juttuja ei tarvitse onneksi miettiä vakavissaan vuosikausiin, jos koskaan. Aika paljon saa tapahtua, että uuteen avioliittoon tulee seilattua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Esitän tähän väliin kysymyksen kaikille teille kesähäiden viettäjille. Oletteko koskaan miettineet kuinka itsekkäät kesähäät on? Totta kai se on kiva (ainakin tytöistä, sori, heh) miettiä kuinka sitä on maailman ainoa ihminen ja kaikki ihailee kaunista morsiainta.

Kesä on kuitenkin vain kerran vuodessa ja monilla teidänkin vieraista saattaa helposti olla vaikkapa kolmet kesähäät ja yllättäen aina lauantaisin. Monesti olisi muutakin tekemistä heinäkuussa. Tähän voitte toki sanoa, että eihän sinne pakko ole tulla, tottahan tuokin, mutta ei se ole ihan noin yksinkertaistakaan.

Jos pernaveikolla olisi valtaa niin hääjuhlat olisi kielletty juhannuksesta elokuun puoliväliin. Se aika pitää varata ihan muille jutuille, tuskin niitä kaikkia mökkejä sun muita festareita tarvitsee edes mainita. Palatakseni jo kerran kirjoitettuun, jos ne teidän olisi ne ainoat, niin kaikki olisi hyvin.

Tämä ei ole mitään katkeruutta (eikä minulle mitenkään satele kutsuja tms), ainoastaan sitä, että miettikää onko teillä koskaan talvella tylsää tai tekemisen puutetta? Hienoa, jos ei ole, mutta minulla ainakin välillä on.

Jääkiekko helpottaa, mutta kuka järjestäisi kunnon häät talvella? Tulisin mielelläni useisiinkin.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
pernaveikko kirjoitti:
Esitän tähän väliin kysymyksen kaikille teille kesähäiden viettäjille. Oletteko koskaan miettineet kuinka itsekkäät kesähäät on?

Kesä on kuitenkin vain kerran vuodessa ja monilla teidänkin vieraista saattaa helposti olla vaikkapa kolmet kesähäät ja yllättäen aina lauantaisin.

Se aika pitää varata ihan muille jutuille, tuskin niitä kaikkia mökkejä sun muita festareita tarvitsee edes mainita.

Jääkiekko helpottaa, mutta kuka järjestäisi kunnon häät talvella? Tulisin mielelläni useisiinkin.

Kesähäät vietettynä jokunen vuosi sitten ja sen voin sanoa, että kyllä ne häät pitää kesällä järjestää. Silloin on juuri parasta aikaa naukkailla auton takaloosterilla ja muutenkin hörppiä taskumateista pihalla. Hyvinkin mukavat juhlat oli.

Mutta tuosta juhannuksesta kyllä sitten samaa mieltä. Juhannuksena ei häitä järjestetä silloin poltetaan kokkoja ja hukutaan sepalus auki.

Festarit, älä viitsi ja mökkikin nyt yleensä kuitenkin on koko vuoden.

Talvella? Perkele, lauantaisinhan on hyvin usein jääkiekkokierros eikä sitä nyt voi väliin jättää.

Että silleen...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ei mitään Juhannushäitä, mutta ehdottamasti kesällä tai ainakin lämpimänä aikana (touko-syyskuu). Häissä ei kuitenkaan kukaan istu koko päivää sisällä ja se on pikkusen v-mäistä kahlata pikku kengillä loskassa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Pari kesää sitten ois pitänyt kaivautua juhannukseksi Tanskaan serkun häihin omalla rahalla. Siinä on jo kaksi asiaa miksi en vaivautunut lähtemään. Paras oli vielä se, kun häät pidettiin Tanskassa vain siksi, että morsiammen äiti asui Tanskassa. :O
 
pernaveikko kirjoitti:
Jääkiekko helpottaa, mutta kuka järjestäisi kunnon häät talvella? Tulisin mielelläni useisiinkin.
Allekirjoittaneen vanhemmat menivät aikoinaan joulukuussa naimisiin äitini syntymäpäivänä.
Minusta talvihäät ei ole ollenkaan hullumpi idea. Talvella ei tarvitse hikoilla eikä pelätä hyttysiä ja sadekuuroja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Loppujen lopuksi ei vuodenajalla ole juurikaan merkitystä. Samalla tavalla sitä voi puutarhateltat lennellä ukkosmyrskyssä heinäkuussa kuin joulukuussa tulee räntää. Itse olen ollut vieraana häissä kaikkina vuodenaikoina ja omamme olivat maaliskuussa, joten vertailukohtaa löytyy. Jos häistä muuten tekee itsensä näköiset ja viihtyisät, ei joku sää tee muuta kuin kruunaa tapahtuman. Toki kaunis heinäkuinen sää on kai se toivotuin vaihtoehto, mutta onko se nyt niin hauskaa kikkailla musta puku päällä helteessä? Kuka niistä säistä tietää, joten turha olla kovin ehdoton.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
pernaveikko kirjoitti:
Esitän tähän väliin kysymyksen kaikille teille kesähäiden viettäjille. Oletteko koskaan miettineet kuinka itsekkäät kesähäät on? Totta kai se on kiva (ainakin tytöistä, sori, heh) miettiä kuinka sitä on maailman ainoa ihminen ja kaikki ihailee kaunista morsiainta.

No itsekkyyttä ei tullut ajateltua vithujakaan, mutta kylläpä olisi vituttanut jos kaverit olisi jättäneet tulematta ilman pätevää syytä. Sehän olis tarkoittanut että niillä olis muka ollut jotain parempaa tekemistä mun hääpäiväni. Ja se vasta oliskin vituttanut. Olis oikeestaan pitänyt viettää juhannushäät, siinä sitä oliskin punnittu kuka on ystävä ja kuka ei. Mulle ei pienen, n. 30 hengen ryhmän lisäksi ollut mitään väliä, kuka pääsi mun häihin ja kuka ei.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jaa että tällainen ketju. Omat häät on tulossa tuossa 5.8 ja odotettavissa on kanssa melkoisen mielenkiintoinen tilaisuus. Samaa virjettä kuin nimimerlillä Simon ei ole tulossa. Kaverit oli kutsulistan kärjessä ja juomaa tulee riittämään. Mutta vasta ehtoolla, kun ollaan saatu sukulaiset pois jaloista. Naimisiin mekin mennään maistraatissa 4.8, koska itse olen kirkosta eronnut ja en sinne viitsinyt tämän takia uudestaan liittyä. Pappi siunaa meidät kuitenkin 5.8 ja sinne sitten saavat sukulaiset tulla. Ja sieltä kahvitilaisuuteen.
Illaksi on vapaata ohjelmaa, eikä mitään "pöydät rivissä ja niissä istutaan"-meininkiä. Muutama kaveri ottaa soittovehkeet mukaan ja pitää musiikillisesta puolesta huolen ja luultavasti jotain seurapelejäkin on tarjolla tyyliin" kuka kantaa eniten kolikoita takapuolessa ja kippaa ne ämpäriin". Tämäkin leikki vaatii sen muutaman janojuoman alle. Sitä olisi tarkoitus lähteä hakemaan tuolta itärajan toiselta puolelta. Täytyy nyt vain toivoa, että kaikki sujuisi edes puoliksi niin hyvin, kuin on suunniteltu. Ja toivottavasti aurinko paistaisi.
 

Salama44

Jäsen
Evil Kübl kirjoitti:
Itse hoidin avioitumisen maistraatissa ja kätevästi kävi; koko seremonia kesti n. 3minuuttia. Ei oikein ehtinyt edes huomata kun homma oli jo ohi. Todistajat tuli firmalta ja häitten kokonais kustannukset olivat 0€. Mielestäni avioituminen on kahden välinen asia, eikä sinne tarvita sukulaisiä pätemään ja patsastelemaan.
Tämä kuulostaa todella vaivattomalta ja helpolta tavalta avioitua. Onko tosiaan totta, että maistraatti ei peri mitään maksua vihkitoimituksesta?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Salama44 kirjoitti:
Tämä kuulostaa todella vaivattomalta ja helpolta tavalta avioitua. Onko tosiaan totta, että maistraatti ei peri mitään maksua vihkitoimituksesta?

Virka-aikana ei peri ja kaiketi pitää olla vielä omassa kotikunnassa, siitä en kyllä ole ihan varma. Minä maksoin toimituksesta varmaankin jotain pari sataa, koska se tapahtui lauantaina. Sen takia se olisi maksanut joka tapauksessa, vaikka olisikin ollut kotipaikkakunnalla.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salama44 kirjoitti:
Tämä kuulostaa todella vaivattomalta ja helpolta tavalta avioitua. Onko tosiaan totta, että maistraatti ei peri mitään maksua vihkitoimituksesta?
Ei peri muuten kirkkokaan:). Papit + suntiot tms. porukka ovat ihan kuukausipalkalla paikalla.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ei kesähäissä sinällään mitään vikaa ole, mutta juhannushäät on yksi maailman typerimmistä keksinnöistä. 100% varmaa on, että allekirjoittanut ei juhannuksena hikoile kenekään häissä puku päällä, vaan loikoilee shortseissa järvenrannalla.

Sisko oli fiksu ja meni nimisiin helmikuussa, itse JOS menen joskus naimisiin, niin se tapahtuu syksyllä tai keväällä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Juhannushäät on todellakin vihoviimeinen idea, mutta jotkut niitäkin harrastavat. Jos joskus tulisi kutsu juhannuksena järjestettäviin hääjuhliin, en näe mitenkään mahdottomana sitä, että niihin menisin. En kuitenkaan pidä ideasta, koska ainakaan itse en voi olettaa, että ketään kiinnostaisi tulla juhannuksena hääjuhlaan. Vähän sama kuin jouluaatto.

Muutenkin olen monen muun tänne kirjoittaneen kanssa sitä mieltä, että itse en haluaisi häiritä toisten lomasuunnitelmia menemällä naimisiin keskellä lomakautta (joksi lasken juhannuksesta elokuun puoleenväliin sijoittuvan ajan). Kuitenkin talvihäät aiheuttavat muutamien seikkojen vuoksi ongelmia, vaikkakin olen itse ollut vieraana useammissa talvi- kuin kesähäissä. Näiden vuoksi omat hääni tulevat olemaan elokuun lopussa.

Apassille tsemppiä ja onnea, pitäkää hauskat pippalot!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös