Naimisiin-ketju

  • 89 819
  • 457

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
30.12.2006

Se oli sitten siinä. Tämäkin homma saatiin eilen pois päiväjärjestyksestä. Ei kyllä tunnu yhtään sen ihmeellisemmältä kuin ennenkään.

Lähtökohta oli se, että otetaan kirkko ja jatkopaikka, mutta pienellä porukalla. Rajaus oli tehtävä lähisukuun, koska jos kavereita pyytää niin sitten ollaan kohta tilanteessa, että homma lähtee lapasesta kun joku loukkaantuu kun ei kutsuta tai sitten onkin vieraita äkkiä toista sataa. Olin myös niin ikävä ihminen, etten pitänyt asiasta mitään meteliä etukäteen, koska en halunnut löytää itseäni huoratalosta tai jostain muusta paikasta nolaamasta itseäni jossain hirveissä polttareissa. Toki voisi olla jo kohta asiallista ilmoitella, että näin pääsi käymään nyt kun homma on jo ohi. Mutta nautiskellaan tämä ilta nyt vielä boolin rääppeistä ja häämusiikista.

Vieraita oli sitten lopulta 22, ja se oli oikein sopiva määrä. Kaikkien kanssa ehti juttelemaan, eikä ymmärtääkseni kenellekään tullut missään vaiheessa ulkopuolinen olo eikä ollut hoppu lähteä pois paikalta. Mitään naurettavia leikkejä ei ollut ohjelmassa, eikä puheita. Ainoastaan ruokailu, kahvi+kakku, boolia, valokuvia avioparin lapsuusvuosista, play station sekä 120 biisin ja seitsemän tunnin mittainen tietokoneelle tehty soittolista monipuolisesta musiikista olivat "oheistarjontana" ja nämä tuntuivat kelpaavan kaikille kun ei hommasta tehty liian muodollista.

Ennen kirkkoon menoa oli lievästi sanoen hermostunut olo, kun ei osannut tehdä muuta kuin kävellä huoneesta toiseen edestakaisin ja yhden näkkileivänkin syöminen kesti puoli tuntia. Tilaisuus pääsi vieläpä alkamaan useita minuutteja myöhässä. Kirkon jälkeen oli jo vapautuneempi olo ja jatkoilla kaikki meni hyvin.

Etukäteisvalmistelut näinkin pienen porukan bibbaloihin olivat yllättävän suuret, kun useita öitä valvottiin kaiken näköisten järjestelyjen merkeissä ja auton akkukin laukesi kaiken keskellä kun kamoja piti kuljettaa paikasta toiseen.

Eli kyllä helpommalla pääsee, jos vaan marssii sinne maistraattiin. Mutta jäipä tästä nyt ihan mukavat muistot. Ja ajankohta oli mitä parhain, koska en haluaisi käyttää kesääni tällaiseen.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Alamummo kirjoitti:
ja nuorikollesi!

Tarkkana sitten tuon sanan kanssa. Kaveri otti kerran melkoiset kipinät, kun hänellä oli uusi 18-vuotias tyttöystävä (reilun 10 vuotta nuorempi). Jouduin sanakirjasta näyttämään, että en mitenkään viitannut hänen ikäänsä.
 

Veijari

Jäsen
Aamulla heräsin ukkomiehenä ja oli ihan helvetin huono olo. Toivottavasti avioliiton jokainen aamu ei ole samanlainen.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Veijari kirjoitti:
Aamulla heräsin ukkomiehenä ja oli ihan helvetin huono olo. Toivottavasti avioliiton jokainen aamu ei ole samanlainen.

Olenko ymmärtänyt oikein, että avioliiton onnelliseen satamaan olet saapunut? Jos näin, niin onneksi olkoon ja samat menee myös teemu73:lle.

Ketjun avaajana saanen kommentoida, että avioelämä sujuu, aivan samalla tavalla kuin suhteemme olisi sujunut ilmankin naimisiinmenoa. Täytyy kyllä tunnustaa, että jos kerron mitä tahansa asioita puolisostani ystävilleni, niin vaimo-sanan käyttö on jostain kumman syystä vieläkin vähän vaikeaa. En osaa sanoa miksi.
 

LexaMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FPS
Huomenna, tai siis oikeastaan tänään klo. 16.00 olisi totiset paikat edessä. Ei jännitä ainakaan vielä...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
LexaMan kirjoitti:
Huomenna, tai siis oikeastaan tänään klo. 16.00 olisi totiset paikat edessä. Ei jännitä ainakaan vielä...

Voima olkoon kanssasi.

Nyt vedä viimoiset poikamieskännit.
 

LexaMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FPS
Se olis silviisteen poijjaat, että tää olis viimenen ilta poikamiehenä!
Huomenna kellot soivat.

Onnea! Ja löysin rantein vaan alttarilla vai kuinka?

Nim. Jäässä 21.4.2007
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
280707 vihitään Uleåborgir ja hänen parempi puoliskonsa pyhään avioliittoon. Vieraita on reilut sata. Häät ovat kirkkohäät ja jatkopaikkana tanssipaviljonki järven rannassa.

Vielä ei jännitä yhtään, mutta hinnat karvastelevat. Näihin häähommiin erikoistuneet yritykset kyllä osaavat kyniä hihhuloituneet morsiamet ja heidän miehensä putipuhtaaksi. Esimerkkejä.

Hääkuva studiossa: 298€
Pitopalvelu: 450€
Bändi: 700€
Juhlapaikan vuokra: 250€
Vihkisormus: ~800 €
+ juoksevat kustannukset ~googolplex.
Hääkakun tms. muiden hintaa ei edes kehtaa sanoa.

Yhteensä häiden hinnaksi tulee öbaut 5000 €. Itse olen yrittänyt puhua taloudellisimmista vaihtoehdoista, mutta vaa'ankieli on näissä jutuissa hyvin hutera ja kyyneleet saattavat purskahtaa milloin tahansa "onpa romanttista"-kommentin kanssa.

Onneksi tätini tekee ilmaiseksi morsiamelle hääpuvun, ettei tarvitse maksaa pöyristyttävää hintaa joko vuokrasta tai omasta puvusta. Kaverin vaimon hääpuvun vuokra oli 500€. 500€!

Häät on.

No, saapahan rakastamani nainen sellaiset häät kuin tahtoo, glooriaa ja välkettä. Sitä paitsi on aivan loistavaa saattaa pitkästä aikaa muutamat kaverit yhteen ja samaan paikkaan. Se on tällaisten juhlien parhaita puolia.

Anyway, olen onnellinen, mutta köyhä.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
Pikkaisen sivuraiteelle, mutta Uleåborgirin summia lukiessa kiitää sitä Luojaansa että oma vaimo ei ainakaan 1996 purjehtiessaan kanssani avioliiton autuuteen ollut romantiikan kaipuinen siinä mielessä että se lompsassani olisi kovinkaan tuntunut. Koko hässäkkä kun päätöksestä-aameneen meni alle viikossa ja rahaa paloi kaikkineen valtaisat 2500 MK (n.420€). ....ja yhdessä siis vielä olemme. =P

Onnea muuten kaikille naimisiin menneille ja menevillekin!!
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pikkaisen sivuraiteelle, mutta Uleåborgirin summia lukiessa kiitää sitä Luojaansa että oma vaimo ei ainakaan 1996 purjehtiessaan kanssani avioliiton autuuteen ollut romantiikan kaipuinen siinä mielessä että se lompsassani olisi kovinkaan tuntunut. Koko hässäkkä kun päätöksestä-aameneen meni alle viikossa ja rahaa paloi kaikkineen valtaisat 2500 MK. ....ja yhdessä siis vielä olemme. =P
Mun vaimo halusi aikoinaan juhlansa, mutta appivanhemmat kustansivat juhlat ruokineen ja äitini taas maksoi pukujemme vuokrat. Meille jäi vain sormus sekä käytännön järjestelyt, autokin tuli suhteiden kautta. Tämä olikin ainoa syy, miksi suostuin perinteisiin sukujuhliin, koska mikään lainanotto ei häiden vuoksi olisi inspiroinut. Vaimo hoisi puhumisen, koska hänhän sen häämarssin halusikin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Onnea vaan Uleåborgirille minultakin.

Järkyttäviä summia rahaa häihin uppoaa. 500€ on muuten pikkusumma naisten perinteisestä pitkästä valkoisesta hääpuvusta, jos sen ostaa. Ihan standardirytky maksaa kai jotain tonnin ja sitten tulevat vielä kengät, hiuskoristeet jne jne päälle kukista puhumattakaan. Taivas taitaa olla kattona, samoin on sormusten kanssa. Rehellisesti sanottuna laittaisin itse tuon 5000€ mieluummin kunnon häämatkaan ja menisisin maistraatissa safkiksella naimisiin. Matkalta tultuani voisi tarjota molempien vanhemmille dinnerit ja kertoa, että häämatkalla oltiin. Kavereita voi kestitä muutenkin, ei siihen häitä tarvita.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onnea vaan Uleåborgirille minultakin.

Järkyttäviä summia rahaa häihin uppoaa. 500€ on muuten pikkusumma naisten perinteisestä pitkästä valkoisesta hääpuvusta, jos sen ostaa. Ihan standardirytky maksaa kai jotain tonnin ja sitten tulevat vielä kengät, hiuskoristeet jne jne päälle kukista puhumattakaan.

Puvut on tosiaan ihan älyttömän hintasia. 500 euroa ostetusta puvusta on tosiaan vielä pikkuraha, mun vanhojentanssipuku tais maksaa jotain tollasta.

Olen samaa mieltä Alamummon kanssa, että priorisoisin itsekin vähän eri tavalla ehkä juttuja. Esim. sormus, en todella tarvitse huikeaa timanttisormusta, jos sen sormuksen hinnalla voisi tehdä yhteisen matkan. Mutta häät tulee pakollakin olemaan suuret. Tai no, pakolla ja pakolla. Mutta meidän suku on ihan hirveän läheinen ja esim. vanhempien sisarukset ja heidän lapsensa tuntuvat ihan yhtä perheeltä kuin se omakin perhe. Pelkästä lähisuvusta tulee sellainen 100 henkeä. Siis minun puoleltani.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Olen samaa mieltä Alamummon kanssa, että priorisoisin itsekin vähän eri tavalla ehkä juttuja. Esim. sormus, en todella tarvitse huikeaa timanttisormusta, jos sen sormuksen hinnalla voisi tehdä yhteisen matkan. Mutta häät tulee pakollakin olemaan suuret. Tai no, pakolla ja pakolla. Mutta meidän suku on ihan hirveän läheinen ja esim. vanhempien sisarukset ja heidän lapsensa tuntuvat ihan yhtä perheeltä kuin se omakin perhe. Pelkästä lähisuvusta tulee sellainen 100 henkeä. Siis minun puoleltani.

Eiks tosta selviä sillä, että ei kutsu ketään, ostaa 5000 eurolla lentoliput ja hotellihuoneen Vegasista ja menee siellä naimisiin?
 
Pelkästä lähisuvusta tulee sellainen 100 henkeä. Siis minun puoleltani.
Off-topic: Ei voi muuta kuin toivottaa tsemppiä tulevalle sulhollesi. Saattaa hetki mennä, että oppii muistamaan kuka on kuka.. :)

Itse aiheeseen; onnea vain tämän kesän ja vaikka koko vuodenkin aikana naimisiin menneille ja meneville! Itsehän ajattelin homma joskus tulevaisuudessa hoitaa niin, että katson emännän kellä on rikkaat porukat. Perinteisestihän morsiamen vanhemmat hoitaa kustannukset. ;) Ja kyllä se auttaa selviämään niistä ankeistakin hetkistä jatkossa... Optimitilannehan olisi, jos morsian on ainoa lapsi! :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eilisen Blood Diamond-leffan innoittamana kehotan kaikkia morsiamia vaatimaan timanttinsa alkuperän selvittämistä. Ei kai kukaan halua kantaa nimettömässään viattoman veren symbolia. Tässä on oiva keino testata myös miehen asenne; tosimies lentää itse Afrikkaan ja etsii timantin omin käsin, jotta voi olla sataprosenttisen varma, ettei ikuisen rakkauden symboli ole konfliktitimantti.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Eilisen Blood Diamond-leffan innoittamana kehotan kaikkia morsiamia vaatimaan timanttinsa alkuperän selvittämistä. Ei kai kukaan halua kantaa nimettömässään viattoman veren symbolia. Tässä on oiva keino testata myös miehen asenne; tosimies lentää itse Afrikkaan ja etsii timantin omin käsin, jotta voi olla sataprosenttisen varma, ettei ikuisen rakkauden symboli ole konfliktitimantti.
Helpompi tapa on ostaa sormus ilman timanttia. Sellainen tyylikäs voisi olla vaikka Trinity de Cartier -sormus. Niitä tosin saa timanteilla kuorrutettunakin.

http://www.cartier.com/en/Collections/Jewellery,1,14
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itsehän ajattelin homma joskus tulevaisuudessa hoitaa niin, että katson emännän kellä on rikkaat porukat. Perinteisestihän morsiamen vanhemmat hoitaa kustannukset. ;)
Ei tuohon mitään erityisen rikkaita vanhempia tarvita. Katsos, kun itse on kelpo mies, kustantaa keskiluokkainenkin perhe mielellään tyttärensä häät, kun tietävät, että jälkipolvea kannattelee vahvat kädet.
 

Franchise

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, Pittsburgh Penguins
Asia jota ei ennen häitä tullut ajatelleeksi oli positiivinen yllätys. Pidempään yhdessä asuneina emme kaivanneet mitään härveleitä häälahjaksi vaan runoilimme kutsuun sopivaan muotoon ilmoituksen häämatkatilistä, jonne muistamiset voi osoittaa. Tämä oli varsin hyvä ratkaisu. Lahjarahoilla kustansimme häät kuluineen ja häämatkan vielä päälle.

On se euron vaikutus ihmeellinen noissa lahjasummissakin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Pidempään yhdessä asuneina emme kaivanneet mitään härveleitä häälahjaksi vaan runoilimme kutsuun sopivaan muotoon ilmoituksen häämatkatilistä, jonne muistamiset voi osoittaa. Tämä oli varsin hyvä ratkaisu. Lahjarahoilla kustansimme häät kuluineen ja häämatkan vielä päälle.
Eikä tarvitse olla mitään pidempiäkään aikoja asuttu yhdessä, niin kyllä tuo suoran rahan antaminen on kaikkein järkevin vaihtoehto. Jos kutsuvieraita on paljon, ja kaikki tuovat pelkästään jotain tavaroita, niin se selvittely taustalla on oma prosessinsa, ettei tule paljon samanlaisia tavaroita.

Miettikää nyt tilannetta, jossa kaksi viikkoa häiden jälkeen tuoreen avioparin olohuoneen seinällä tikittää kuusi seinäkelloa ja kaikki vielä hieman eri ajassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös