Myötähäpeäketju

  • 67 055
  • 287
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Kommentaattorille: Haluatko vain ymmärtää väärin vai missä mättää?

Kyllähän tämä oma pää eniten mättää, mutta yritän selvitä.

En missään kohdassa tuominnut IFK:n kannattamista, olet sitten Kuusamosta tai Porvoosta kotoisin. Päinvastoin, hyvä että on laaja kannatusalue. Korjasin vain aikaisempia vääriä väittämiä johon kuului mm. IFK:n vahva yhdistäminen Sipooseen. Luetaan niitä viestejä ajatuksen kanssa eikös juu.

Et niin, mutta aloit tuohon "mistäpäin kannattajat"-debattiin. HIFK on kotipaikaltaan stadilainen seura ja saa olla sitä. Brändäys on ainakin onnistunut.
Mutu juttuna HIFK on varmaan isompi fanitus seura, kuin Jokerit Sipoossa? Ei faktaa, tai linkkejä tämän tueksi. Mielipiteeni on enemmän asenne ja kielipoliittinen. Miksi tätä pitäisi selitellä? Sipoossa on ihan yhtä hyviä faneja, kuin kantakaupungissa.

Tämä irtikirjoittautuminen näistä "sipoolaisista" hiukan häiritsi.

HIFK on stadilainen seura niin kauan kun se sitä esille tuo, on sitä ja brändää. Ei Kärpätkään muutu ei Oululaiseksi, vaikka niiden toimisto olisi Kempeleellä tai Kiimingissä.

Edit: tämä tästä. Seuraavaksi listaan tähän ketjuun karaokebaareja. Nostaa niskavillat pystyyn (sillä huonolla tavalla) täällä.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970

Hah, helvetin hyvä viesti, jonka voi allekirjoittaa melkein sanasta sanaan. Toivottavasti vain itse vältyn asumasta päivääkään kyseisessä paradise cityssa, sillä pakolliset vierailutkin ovat liikaa.

Aina toisinaan tulee pohdittua myös sitä, että jos stadilaisella herrakansalla todella menee niin lujaa siellä kehän sisäpuolella ja muu Suomi tuntuu olevan pelkkä rasite suuren, mahtavan, dynaamisen ja kansainvälisen Helsingforsin kyljessä, niin miksi ihmeessä koko mesta ei ole julistautunut jo itsenäiseksi? Nythän sikäläisillä ballseja tuntuu riittävän vain eri palstoilla kitisemiseen ja teinien uhoamiseen "landeille" kiekkomatseissa.

edit: Myötähäpeää aiheuttaa myös toisinaan Helsingistä ainakin mielikuvatasolla rakennettu imago todellisena suurkaupunkina. Todelliset suurkaupungit tuolla maailmalla ovat lukuisten eri kulttuurien sulatusuuneja, mutta Helsingissä kukoistaa lähinnä suomalainen nurkkapatrioottisuus ihan samalla tavoin, kuin pienemmissäkin kaupungeissa täällä(ellei jopa pahempana).
 
Viimeksi muokattu:

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Myötähäpeää aiheuttaa myös sekin, kun ei osata/pystytä pysymään aiheessa, vaan aletaan itkemään jostain ihan muusta, aiheen ulkopuolelta.

Tämä kansa ei ole koskaan, lukuunottamatta ehkäpä vuosia 1939-1944, saanut mitään asiaa hoidettua sovussa ja yhteen hiileen puhaltaen tai ollut mistään samaa mieltä ja jatkuva kitinä täälläkin osoittaa, ettei mikään ole muuttunut. Saavutus sinänsä.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Tämä kansa ei ole koskaan, lukuunottamatta ehkäpä vuosia 1939-1944, saanut mitään asiaa hoidettua sovussa ja yhteen hiileen puhaltaen tai ollut mistään samaa mieltä ja jatkuva kitinä täälläkin osoittaa, ettei mikään ole muuttunut. Saavutus sinänsä.

Ehkäpä se vain osoittaa, että kansallisvaltio nimeltä Suomi on loppujen lopuksi aika hatarien mielikuvien varaan rakentuva kokonaisuus. Ja pitää muistaa, että eihän tässä itsenäisiä vuosia ole vielä sataakaan takana.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
edit: Myötähäpeää aiheuttaa myös toisinaan Helsingistä ainakin mielikuvatasolla rakennettu imago todellisena suurkaupunkina. Todelliset suurkaupungit tuolla maailmalla ovat lukuisten eri kulttuurien sulatusuuneja, mutta Helsingissä kukoistaa lähinnä suomalainen nurkkapatrioottisuus ihan samalla tavoin, kuin pienemmissäkin kaupungeissa täällä(ellei jopa pahempana).
Lähin oikea kaupunkihan on Leningrad, vai mikä sen nimi nykyisin on. Leningrad se oli silloin kun siellä kävin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Anteeksi nyt vaan, mutta minkä ihmeen takia jonkun mielestä on hohdokasta asua Helsingissä?

Hyvä viesti kaiken kaikkiaan ja toi kyllä mieleen lukuisia myötähäpeän aiheita niiltä ajoilta kuin itse Helsingissä asuin ja jotka varmaan ovat relevantteja vieläkin. Näitä ovat mm.

1. Liian nopeasti stadilaistuneet lieksalaiset ym.

2. Näiden vastakohdat eli henkilöt jotka oikein alleviivaavat maalaisuuttaan, puhuvat murrettaan äänekkäästi joka paikassa ja kertovat jokaiselle jolla on korvat kuinka eivät osaa liikkua Helsingissä ja kuinka Helsingissä on niin kauheasti väkeä ja kaikilla kova kiire joka paikkaan.

3. Kitisijät ja hampaiden kiristäjät jotka valittavat kohdassa 2 mainituista asioista, mutta korostavat seuraavaan hengenvetoon etteivät halua muuttaa Helsingistä pois.

4. Ihan yleensä vain kaikki joiden mielestä Kallion kaupungiosassa asuminen on "mageeta", katu-uskottavaa tai yhteisöllistä.

Ei silti, Helsingissä asumisessa on hyvätkin puolensa, mutta itse en kyllä mitenkään kaipaa takaisin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myötähäpeää aiheuttaa myös toisinaan Helsingistä ainakin mielikuvatasolla rakennettu imago todellisena suurkaupunkina. Todelliset suurkaupungit tuolla maailmalla ovat lukuisten eri kulttuurien sulatusuuneja, mutta Helsingissä kukoistaa lähinnä suomalainen nurkkapatrioottisuus ihan samalla tavoin, kuin pienemmissäkin kaupungeissa täällä(ellei jopa pahempana).
Ottamatta sen enempää kantaa sinun ja maalaisserkkusi uskomatonta myötähäpeää aiheuttaviin viesteihin, niin mitä ihmettä selität? Osoita minulle yksikin stadilainen, joka pitää Stadia todellisena suurkaupunkina. En ole tällaiseen tähän ikään mennessä törmännyt, edes mielikuvatasolla.

Myötähäpeää aiheuttaa siis pikkukaupungissa asuvat sellaiset ihmiset, joilla on suuri tarve todistaa, kuinka kaikki omat valinnat ovat oikeita, paikoissa b ja c ei kukaan täysijärkinen asu eikä varsinkaan osta sieltä asuntoa. Tällainen pikkukaupungin jamesdean - korjaan arttuwiskari - saa todellisen ahaa-elämyksen, kun keksii ns uutena asiana kerran Tukholmassa käytyään, että ei Helsinki edes ole mikään suurkaupunki tai metropoli. No shit.

Ilmiöhän on globaali. Tätäkään nämä sankarit eivät yleensä ymmärrä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyseessä siis on kylä, jossa asuntojen hinnat ovat niin järjettömiä ettei niitä viitsi normaalilla järjenjuoksulla varustettu ihminen ostaa. Täältä karmealta "böndelandelta" esim. minä voin ostaa omakotitalon ja maksaa sen vielä poiskin järkevässä ajassa.
Ei se ole se hankintahinta, vaan asiaa pitää lähestyä sijoitusmielessä. Paljonkos sinun navettasi arvo on noussut siinä ajassa, kun olet sen omistanut?

Tässä kylässä näkee tätä niin ihanaa monikulttuurisuutta ihan kyllästymiseen asti. Meillä täällä "böndelandella" ei onneksi ainakaan vielä näe. Kutsu minua rasistiksi, mutta mieluummin asun kaltaisieni ihmisten naapurustossa kuin "Mogadishu-avenuella", missä suuri osa näistä "kaupunkilaisista" asustaa.
No jossain böndelandiassa kaikki alueet ovatkin yhtä hyviä/huonoja. Metsä on metsää ja pelto peltoa, ei ne siitä kiillottamalla muutu. Täällä metropolissa oikeastaan aika pieni osa väestöstä asuu tuolla Mogadishu-avenuella, päinvastoin kuin väität. Eihän sinne kukaan fiksu ihminen muuta. Kyllä ne asunnot ostetaan sieltä, missä niiden arvo nousee.

Tässä kylässä asukkaat ovat joutuneet asumaan loukkomaisissa ja vanhuuttaan homehtuvissa kerrostaloissa jo monta sukupolvea. Niin monta että eivät edes ymmärrä kuinka paljon mukavampaa on asua omassa talossa omalla tontilla. Pääsisitte joskus raukat edes rivitaloon, niin ehkä ymmärtäisitte.
Pyh, rivitalohan on kaikista paskin asumismuoto, jossa yhdistyy kerros- ja omakotiasumisen huonot puolet ilman hyviä. Ehkä se siellä böndelandiassa edustaa kaupunkilaisuuden haavekuvaa, mutta todellisuus on toinen.

Mainitussa kylässä ihmisten kaikki rahat menevät asumiseen ja muutenkin kalliiseen elämään. Kylän ihmisillä ei ole edes varaa omaan autoon, vaan ovat joukkoliikenteen armoilla. Täällä karmealla "landeböndellä" esim. minulla on varaa pitää kahta autoa ja moottoripyörää, eikä tunnu missään. Ajattelin vielä ensi keväänä mahdollisesti ostaa jonkun harrasteauton kesäleluksi.
Eikä mene. Täällä on niin kovat palkat. Joukkoliikenne on sitäpaitsi sata kertaa miellyttävämpää kuin ajella maalaisten aiheuttamissa ruuhkissa sillä Nissanilla, johon on nippanappa varaa. Se toinenhan on hankittu katsastamattomana varaosiksi. Mistä lähtien Soliferia on sanottu moottoripyöräksi?

Tässä kylässä pidetään kansanhuvina gay-paraateja, joissa näkee muunmuassa pinkkeihin bikineihin sulloutuneita lihavia keski-ikäisiä miehiä. Meillä "böndelandella" ei moisia paraateja ainakaan vielä näe, luojalle kiitos siitä. Jotenkin vaikuttaa siltä, että Helsingissä joka ainoan tulisi olla "erilainen", "persoonallinen" ja "trendikäs" ynnä muuta paskaa. Eli siis tällaisia perus BigBrother-ehdokkaita sieltä löytyy ja sitten näitä työtä vieroksuvia moniosaajia, joita täytyy rahdata Suomeen oikein maailman toiselta puolen asti. Mielestäni on vain hyvä asia että suurin osa heistä jää Helsinkiin, tuohon unelmien kaupunkiin.
Nyt osuit arkaan paikkaan. Minäkään en pidä työtä vieroksuvista moniosaajista.

Todennäköisesti vastaukset tähän viestiin ovat luokkaa "Myötähäpeän nimimerkki Nauravan Sian junttimaista viestiä", mutta siitä vaan :) Minä olen elänyt sekä siellä että täällä ja tiedän, että täällä on ehdottomasti parempi. Joten pitäkää stadinne, te senkin kaatopaikalla asuva tuulipukujuntit :)
Voi olla, että käydään vielä ulkomaillakin. Niin ettei tartte tulla silmille hyppimään.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Ottamatta sen enempää kantaa sinun ja maalaisserkkusi uskomatonta myötähäpeää aiheuttaviin viesteihin, niin mitä ihmettä selität? Osoita minulle yksikin stadilainen, joka pitää Stadia todellisena suurkaupunkina. En ole tällaiseen tähän ikään mennessä törmännyt, edes mielikuvatasolla.

Myötähäpeää aiheuttaa siis pikkukaupungissa asuvat sellaiset ihmiset, joilla on suuri tarve todistaa, kuinka kaikki omat valinnat ovat oikeita, paikoissa b ja c ei kukaan täysijärkinen asu eikä varsinkaan osta sieltä asuntoa. Tällainen pikkukaupungin jamesdean - korjaan arttuwiskari - saa todellisen ahaa-elämyksen, kun keksii ns uutena asiana kerran Tukholmassa käytyään, että ei Helsinki edes ole mikään suurkaupunki tai metropoli. No shit.

En tiedä mitä stadilaisella tarkoitetaan, koska jokaisella tuntuu olevan oma käsityksensä siihen titteliin vaadittavista kriteereistä, mutta tarkoitin lähinnä sitä helsinkiläisen median luomaa mielikuvaa kaupungista Suomen eldoradona ja cooliakin coolimpana metropoliksena. Yhtä lailla myötähäpeää aiheuttavat pääkaupungin svengaavat city slickerit, joilla on monesti aivan yhtä lailla valtaisa tarve todistaa omaa pääkaupunkilaisuuttaan ja sitä kuinka kehäteiden takana asuminen on sulaa mahdottomuutta kaiken ollessa siellä junttia. Joo, uskotaan vähemmälläkin. Tässä kohtaa on turha vedota pelkkiin stadilaistuneisiin nurmeslaisiin ym, jotka toki ovat "Hesassa on vähemmän landeja!"-elvistelyllään oman elämänsä häpeätahroja hekin.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiedä mitä stadilaisella tarkoitetaan, koska jokaisella tuntuu olevan oma käsityksensä siihen titteliin vaadittavista kriteereistä, mutta tarkoitin lähinnä sitä helsinkiläisen median luomaa mielikuvaa kaupungista Suomen eldoradona ja cooliakin coolimpana metropoliksena.
Itse asiassa asialla on brittimedia. Vaikka uutinen onkin Hesarissa julkaistu.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tuohan vaan riippuu siitä mihin vertaa. Ei tainnut tutkimuksessa olla Joensuuta mukana.

Niinpä.
Tuskin tuossa tutkimuksessa on Suomesta ollut muita kaupunkeja mukana kuin Helsinki. Voi siis vain kuvitella kuinka loistavia asuttavia Suomen muut kaupungit ovat.
Aiheuttaa hiukan myötähäpeää tämä keskustelu stadi vs pönde, sillä eihän stadilla ole siinä mitään jakoa.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Ei pitäisi enää osallistua tähän kinaamiseen, mutta pakko kysyä; eikö täällä kukaan tee töitä vai oletteko vielä niin nuoria, että puhuminen isän ja äidin helmoista tekee oikeutta aiheelle ja kirjoituksille? Vai eikö työnteko muuten vaan kiinnosta?

Mulla ei ole suurinpiirtein mitään muuta syytä asua Helsingissä kuin työ ja kun laskut on maksettava, ei sitä vain tule lähdettyä asumaan vaikkapa Keiteleelle, vaikka kuinka kiva paikka olisi. Yksinkertaista ilman pienintäkään hitusta coolia tai glamouria.

P.S. HIFK:ta voisin tosin kannattaa Keiteleelläkin, kun ei sitä perheellinen usein ehdi tai jaksa käydä enää matseissa entiseen tapaan. Kannattamisesta vaan ei kukaan maksa latiakaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mulla ei ole suurinpiirtein mitään muuta syytä asua Helsingissä kuin työ ja kun laskut on maksettava, ei sitä vain tule lähdettyä asumaan vaikkapa Keiteleelle, vaikka kuinka kiva paikka olisi.
Vastoin tätä yleistä harhaluuloa joudun toteamaan, että pääkaupunkiseudun ulkopuolellakin on työpaikkoja. Itse asiassa monta kertaa enemmän kuin Helsingissä satelliittikuntineen.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tullaanpas nostamaan verkot :) Monta osumaa näemmä ja nimimerkki Leonilta totaaliflippaus. Touché!

Hyvin monella Helsingissä asuvalla ihmisellä on taipumus (jopa tälläkin keskustelupalstalla) hokea Helsingin erinomaisuutta muuhun Suomeen nähden. En ole ikinä ymmärtänyt moista. Itse siellä asuessani en ainakaan löytänyt kylästä mitään erikoista. Se hyvä puoli siellä oli, että joka ilta löytyi bileet jostain, mikä tietysti oli nuoren miehen mieleen. Muutettuani sieltä pois, ei sinne jäänyt mitään mitä olisin jäänyt kaipaamaan ja mitä täältä puuttuisi.

Mielestäni ihmisen on hyvä asua siellä missä on onnellinen. Käytinpä sitten leikkimielisesti näiden "stadilaisten" omia aseita tuossa hieman jopa provosoivassa tekstissäni. Ihan oikeasti, jos tämä "Stadi" on teidän mielestä niin upea ja mahtava paikka, niin hieno homma. Ei se ole minulta pois. Mutta rajoittakaa vähän tuota myötähävettävää hehkutusta siitä kotikylästänne. Ei se ainakaan minun mielestäni niin kaksinen paikka ole :)

Turha kai tästä on sen enempää riitaa vääntää. Toki vängätä voi vaikka mistä, mutta aika typerältä se tuntuu. On siellä raitiovaunut sun muut härpäkkeet, joita ilman ei voi sivistynyt ihminen elää. Ja on se nimetty Euroopan gay-pääkaupungiksi, joka sekin on varmaan jonkun mielestä ylpeilyn arvoinen asia. Toinen tykkää äidistä ja toinen isoäidistä. Minä tykkään asustella täällä metsässä/pellolla ladossani, joka ei pidä hintaansa ja Soliferilla käyn kylän raitilla haastelemassa joutomiesten kanssa :)
 

ditrim

Jäsen
Vastoin tätä yleistä harhaluuloa joudun toteamaan, että pääkaupunkiseudun ulkopuolellakin on työpaikkoja. Itse asiassa monta kertaa enemmän kuin Helsingissä satelliittikuntineen.

Mä en ainakaan mistään hinnasta tai palkasta lähtisi muuttamaan kotikaupungista pois. Nykyajan rahaorjuus menee jo säälittävälle tasolle, kun ihmiset ei kykene asumaan siellä missä haluaisivat.

Kiitos ihmisen, on Internet mahdollistava työskentelyn myös täällä pellonreunalla. Ei vaan enää jaksa jonottaa joka asiaa, kun kaiken voi saada heti.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Naurava Sika taas on tässä ketjussa näyttänyt totaalifloppauksen jota Paul Kemp hyvin komppaa.

Näyttää suurin osa tästä "hehkutuksesta" tapahtuvan ihan omassa päässäsi, koska itse en ainakaan ole kenenkään huomannut hehkuttavan Helsinkiä ylivertaisena paikkana asua. Sinulla ja muutamalla muulla palstalaisella vaan tuntuu olevan kovin suuri tarve hehkuttaa kuinka se oma metsä on paras paikka asua ja Helsinki aivan perseestä. Taitaa toki kertoa teistä enemmän nuo kommentit kuin kenestäkään Helsingissä asuvasta.

Itse suosittelen jokaiselle sellaista asuinpaikkaa jossa pystyy asumaan mahdollisimman onnellisena. Toisille tuo onnellisuus näyttää koostuvan asunnon arvonnoususta, toisille taas siitä, että lähin naapuri asuu 5 kilometrin päässä.

Ps. en asu Helsingissä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tullaanpas nostamaan verkot :) Monta osumaa näemmä ja nimimerkki Leonilta totaaliflippaus. Touché!
Kiva, kun sain sut hyvälle tuulelle. Mutta älä nyt liikaa ylpisty. Jos ihan tarkkaan luet tekstini läpi, tässä viedään nyt enemmän sinua kuin minua.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Älkääs nyt ymmärtäkö tahallanne väärin :) Ei Helsinki ole mielestäni täysin perseestä. Kyllä siellä paljon hauskoja hetkiä on tullut vietettyä ja joka ainoa siellä tavatuista kavereista on ihan kunnon jätkä. Yhteydessä ollaan edelleen ja koitetaan päästä kännikin vetämään ainakin kerran vuodessa. Ihan hyvin minä siellä aikoinani viihdyin, mutta eipä ole ikävä silti tullut. Siellä kun ei ole mitään sellaista jota pitäisi ikävöidä. Viihdyn paremmin nykyisessä asuinpaikassani ja täällä eläminen on mielestäni laadukkampaa monin tavoin.

Jos joku tosissaan väittää ettei moista "Stadin menestyvät ihmiset vs. typerät landepöndejuntit"-vastakkainasettelua ole olemassa, on havainnoinnissa parantamisen varaa. Älkää nyt noin pahasti suuttuko jos juntti joskus yrittää piikata vähän takaisin :) Mutta minuahan tässä viedään kuin pässiä narussa, mitenkäs tällainen typerä heinähattu moista edes tajuaisi :D

Ps. Noinko ihan tosissanne väitätte, että Helsingissä asuukin puolimiljoonaa asuntosijoittajaa? Voihan vittu teidän kanssa... :D
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos joku tosissaan väittää ettei moista "Stadin menestyvät ihmiset vs. typerät landepöndejuntit"-vastakkainasettelua ole olemassa, on havainnoinnissa parantamisen varaa. Älkää nyt noin pahasti suuttuko jos juntti joskus yrittää piikata vähän takaisin :)
Ihan vaan tiedoksi, olen niin 100% junantuoma, että sanakirjassa pitäisi olla minun pärstäni ao. kohdassa. Landepaukkuja tässä ollaan molemmat.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse en kyllä ole havainnut yhdeltäkään stadilaiselta/hesalaiselta/pk-seutulaiselta nimimerkiltä mitään dissausta muita kaupunkeja kohtaan. Jos täällä jotain "kaupunkia" kovaan ääneen välillä korostetaan, on se Turenki :).
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Pakko kommentoida tätä stadi-pönde juttua.

Olen kolmannen polven stadilainen ja stadi on mulle paras paikka asua, makso mitä makso. Varmasti muualla suomessa on huippuhyviä paikkoja asua ja olla mutta mulle ei ole "maasudulla" mitään, ei kavereita ei mitään joten mulla ei ole kaipuuta muuttaa myöskään täältä minnekkään, esim Turku on erittäin kaunis kaupunki ja sopivan kokoinen mutta en halua muuttaa sinne. Asukaa missä asutte, en mäkään tule tänne sanomaan että joku mesta on aivan peräreikä ja siellä ei voi olla.

Pax.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan oikeasti, jos tämä "Stadi" on teidän mielestä niin upea ja mahtava paikka, niin hieno homma. Ei se ole minulta pois. Mutta rajoittakaa vähän tuota myötähävettävää hehkutusta siitä kotikylästänne. Ei se ainakaan minun mielestäni niin kaksinen paikka ole :)
Ei ole sinulta pois, mutta silti kirjoitat monta viestiä samasta aiheesta ja toki hymiöiden kera (hiukan junttia tommonen...). Minä en ole syntyperäinen helsinkiläinen, mutta lähistöllä varttunut ja asunut Hgissä n. 12 vuotta, enkä millään muotoa halua täältä pois. En Espooseen, en Vantaalle, enkä varsinkaan vielä kauemmaksi. Suomi on täynnä mahtavia paikkoja, mutta minä pidän eniten Helsingistä.

Ongelmaksi tämä muuttuu siinä vaiheessa, kun matkustan kotikaupunkini - ja varsinkin pääkaupunkiseudun - ulkopuolelle. Nääs kun "landebönderämekuukkelijunttiloissa" ei jostain syystä saisi hiiskuakaan omasta helsinkiläisyydestään, saati sitten kehua kotikaupunkiaan. Jos näin tekee, on suuri vaara joutua vähintään vittuilun, usein jopa fyysisen päällekarkauksen kohteeksi. Sen sijaan Helsingissä harvemmin vainotaan muualta Suomesta tulleita. Väittäisin Helsingin olevan maan suvaitsevin kaupunki ja se on hyvä asia. Liian monella "maalaisella" on ihmeellinen alemmuuskompleksi, joka ilmenee siten, että on valtava tarve morkata Helsinkiä ja helsinkiläisiä. En ole koskaan kyennyt käsittämään tämän ilmiön syitä. Itsetunto-ongelmia kaiketi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämä on hieno ketju. Sen sijaan, että vain listattaisiin myötähäpeää tuottavia asioita, niitä väsätään koko ajan lisää. Keep 'em coming, boys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös