MTV3 esittää: Idols

  • 274 719
  • 2 272

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Viestin lähetti Takapassi
Niin, minä kyllä tässä vaiheessa toivon vilpittömästi ettei ulkoiset avut ratkaisisi, kyllähän Victoria oli aivan ylivertainen meidän raatimme korvissa perjantai-iltana. Tietäähän sen miten sinä kuitenkin käy....valitettavasti.

Kyllähän se Victoria ihan kivasti laulaa mutta Hanna Pakariseen verrattuna lauluäänessä ja esiintymisessä ja mimmissä muutenkin on karismaa siinä hammasharjan ja lattiarätin verran.. Kerrassaan olematon mamma noin muuten.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toisaalta toivoo että Hanna tai Jani voittaisi, mutta toisaalta ei. Ai miksi? Koska kun voitat ko. kisan, olet pelkkä tuote etkä mitään muuta. Sulle sanotaan mitkä kalsarit laitat aamulla, miten kampaat hiukset, minkäväriset ne ovat, mitä laulat ja missä laulat jne. Taustaryhmä vetää hillittömät rahat kun teinit ostavat levyjä, mutta artisti itse ei saa paljoa mitään tuosta (sopparithan on jo kaikenlisäksi tehty).

Jos taas esim. Jani / Hanna eivät voita, saattanee heille aueta parempia mahdollisuuksia. Esim. Jani on sen tyylinen että haluaisi varmasti itse tehdä lauluja yms. yms. Idolina moista vapautta ei varmastikkaan tule.

Jos joku siwan lähikauppias, Nakke Nakuttaja, alias Antti Tuisku, tuon voittaa, niin jätkä rääkyy sen vuoden-kaksi ja painuu takaisin siwan kassalle laulavan talonmiehen seuraan laulavaksi kassaneidiksi.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti girlzilla15
Uskallan uida vastavirtaan ja sanoa että minun omasta mielestäni Antti Tuiskulla on oikein hyvä lauluääni. Se kantoi hyvin, se oli puhdas, ja se on mielestäni jännän värinen.

Laitas joskus Antin laulaessa silmät kiinni ja kuuntele Antin laulua. Siitä ei pysty sanomaan laulaako mies vai nainen. Ei hyvä. Antin ääni ei kylläkään kantanut hyvin perjantaina, minun mielestäni. Kovin on ohut ääni ja kaiken lisäksi Antti lauloi upean biisin aivan metsään. Varsinkin biisin aloitus oli suorastaan katastrofaalinen.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Gellner
Kovin on ohut ääni ja kaiken lisäksi Antti lauloi upean biisin aivan metsään. Varsinkin biisin aloitus oli suorastaan katastrofaalinen.

Aloitus oli kyllä ihan karmea. Matalalta laulettaessa ei äänessä ollut voimaa ollenkaan.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä puhuin Antin äänestä sen perusteella mitä oon koko kilpailun aikana sitä kuullut. On totta, että eihän Antin ääni nyt mitään ole verrattuna vaikkapa Janiin. Mutta en mä sitä totaalista dissaamistakaan ihan ymmärrä, semifinaaleissa Antti lauloi oikein hyvin.

Pitäisi myös muistaa että tämähän ei ole mikään valtakunnallinen laulukilpailu...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti girlzilla15
Mä puhuin Antin äänestä sen perusteella mitä oon koko kilpailun aikana sitä kuullut. On totta, että eihän Antin ääni nyt mitään ole verrattuna vaikkapa Janiin. Mutta en mä sitä totaalista dissaamistakaan ihan ymmärrä, semifinaaleissa Antti lauloi oikein hyvin.

Tosiaan on laulanut ihan hyvin tähän asti, mutta nyt kävi ilmi, että Antti-boyn ääniala on varsin kapea. Jatkossa kannattanee pysyä siellä korkealla. Lauluopetuksella voi tietysti tätäkin korjata.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
En tiedä onko niitä esitysbiisejä päätetty jo muualla, mutta mitkäs laulut toisivat parhaiten sen todellisen laulutaidon esiin näiltä kilpailjoilta? Ensi kerralla ilmeisesti on 80-luvun biisit vuorossa, joten ehdotuksia sieltä?
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Jotkin Queenin biiseistä vois olla hyviä näytönpaikkoja, esim. It's a kind of magic. Vai onko liian vaativia näiden kilpailijoiden äänialoille?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kapea äänialahan ei ole ongelma jos se ääniala kuulostaa aivan loistavalta. Näin tilanne ei ehkä ole Antin kanssa, mutta noin muuten tuli mieleen. Sama se on onko ääniala oktaavi tai 5 oktaavia, jos ääni on mahtava niin kuuntelen molempia mielelläni.

Hanna Pakarinen ainakin varmasti innostuu 80-luku teemasta, kasareitahan se on tyttö laulanu pelkästään läpi kisan.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuiskukin saa äänensä teinitytöiltä, jotka pitävät häntä niiiin söpönä. Ääni on paljon heikoimpi kuin mukana olevilla naisilla.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Kilpailijat

Olin hyvin näreissäni kun molemmat nuoret tytöt poistuivat kisasta. Esimerkiksi Rovaniemeläinen puppelipoika Antti Tuisku jäi kisaan, kuten Kristiankin. Jos minulta olisi kysytty olisi nämä B-Rapuntalomiehet Kristian ja Antti poistettu. En tosin edes yrittänyt vaikuttaa tulokseen.

Itseäni ärsytti tämän kaverin kommentit juontajille "kyllä no kyllä mää osaan lauloo" tjsp

Kaikki oli ärsyttävää tässä kaverissa:

1. Mauton fleda
2. Puhui vahvaa murretta
3. Välii videoissa rasittavan oloinen


no enpä katso ohjelmaa varmasti enää, yksi kerta riittää.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Fc Jazz, Colorado Avalanche
Tuisku muuten laulaa englanniksi päin helevettiä! "Kyllähän mie poika ossaan lauloo".
No, koska en tunne olevani mikään bad-boy, ja olen pikemminkin kiltti, annan asian olla jonkin aikaa, etten saa naisten/tyttöjen vihoja niskaani.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Hanna ja Jani vetivät ihan käsittämättömän hyvin molemmat. Vitun rohkeat biisivalinnat, koska molemmat ovat ns. "superhittejä" ja vertailu käy ensimmäisenä alkuperäiseen eikä muihin kilpailijoihin, mutta kumpainenkin teki oikeutta esittämälleen biisille ja tulee varmuudella menemään jatkoon. En usko Victoriaa luk.ottamatta kenenkään pääsevän edes lähelle.

Edit. Victoria veti ihan hyvin kanssa, mutta jäi pliisummaksi kun aiemmin. Ei yltänyt edellämainittujen. tasolle.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eipä tunnu Tuiskun pojalta tänäänkään löytyvän lauluääntä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Nyt taitaa kyllä Tuiskulle lulla noutaja jossei teinit pane hirveää puhelinrumbaa päälle. Veti paremmin kuin viimeksi, mutta jäi valovuoden varsinkin kahdesta ekasta ja aikamoinen rallienglanti vielä kaupan päälle. Kristianin laulu kera samanlaisen rallienglannin, tai Victorian ulkonäkö saattaa tosin pelastaa pojun..
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Aika vaikealta tuntuu tuo 80-luku... Hanna nyt veti tutusti Bryan Adamsia, mutta Jani otti kyllä niin pahan biisin että ei kyllä kuulostanut hyvältä. Vaikka Joutsenlaulu on kyllä sellainen biisi että sitä ei osaa esittää kuin yksi ainoa laulaja. Ollikin taisi yrittää, mutta päätti ennen ensimmäistäkään esiintymistä että Jussi saa hoitaa tuon laulun.

Hevostenhoitaja todisti ettei osaa laulaa kuin R'n'B musaa. Heti kun tuli jotain muuta niin ei sujunut. Tyttö kuuluu jonnekin muualle kuin Idols -kisaan. Tuisku yllätti ainakin meikäläisen vetämällä aika hyvin. Kuten Asko sanoi niin kaveri oli kehittynyt viikossa. Oikealla biisivalinnalla taisi silti olla suurin osa. No Englanti oli sitä samaa luokkaa kuin 95%:lla suomalaisista.

EDIT: Tuiskulle ei tule noutajaa ainakaan ennen kuin mukana on enää Hanna, Jani ja hän. Pikkutytöt pitää kyllä siitä huolen.

EDIT2: Christian veti muuten pirun hyvin. Olin aika yllättynyt. Pikkutyttöjen äänet taitaa nyt jakaantua pahasti... Englanti oli taas keskitasoa, mutta kaikki ei voi ääntää kuin Hanna

Victoria on minun ehdokkaani putoajaksi.
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kai nämä ovat mielipidejuttuja, mutta mielestäni sekä Hannan ja Janin äänet hautautuivat massiiviseen sovitukseen. Artisteina he eivät siis tulkinneet vaan lauloivat mukana. Wickströmin karaoke-lauluasento kruunasi kaiken. Paksun neekerin biisi nyt oli niin pliisu kuin vain voi olla. Se oli niin huono, että etukäteen varmalta tippuja Christianilla voi jopa olla jotain saumaa.

Tuisku veti ihan saatanan hyvin. Valitsi biisin, jossa äänikin kuuluu, näytti 80-lukulaiselta ja veti siistin shown.

EDIT: Christian veti yllättävän hyvin. Mutta näytti taas niin hiton epävarmalta. Äijän olisi pitänyt vetää hirveät kännit että relaisi. Ei hänellä ole mitään hävittävääkään.

Oma veikkaukseni on, että Christian lähtee. Kaikesta huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti korkki
Aika vaikealta tuntuu tuo 80-luku... Hanna nyt veti tutusti Bryan Adamsia, mutta Jani otti kyllä niin pahan biisin että ei kyllä kuulostanut hyvältä..

Heh. Minä taas diggasin Janin esityksestä ensimmäistä kertaa ihan kunnolla. Hyvä on ollut mielestäni koko ajan, mutta ei ole sillä lailla kyllä aiemmin säväyttänyt. Nyt toimi.

Edit.. Tuisku jää, Kristianille se noutaja kyllä tulee. Kovin oli ponnetonta ja se rallienglantikin vielä. Tämän kaverin ei englanniksi olisi kannattanut, eikä myöskään noin nopeaa biisiä. Antti oli parempi kuin hän, selvä peli.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Fc Jazz, Colorado Avalanche
Tuisku veti tapansa mukaan huonosti sekä kimittävästi, mutta veti silti viime viikolla huonommin ja sekin riitti jatkoon, niin käy nytkin. Janin versio joutselaulusta oli huono sovituksensa puolesta, ja ääni jäi ns. musiikin alle. Hannalta varma biisi, jatkoon menee.
Victoria ei vetänyt hyvin, huono biisivalinta eikä mielestäni edes esiintynyt mitenkään kummoisesti.
Christianilla liikaa epävarmuutta, suoritus tyydyttävä. Ei jatkoon.

Edit: "Tuomariston mielestä menet jatkoon, kansan mielestä et"-Heikki Paasonen Christian Forssille n. klo 22.35
 

Neckar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Tämän illan Idols -finaali oli kyllä kaiken kaikkiaan (no ehkä paria ensimmäistä esiintyjää lukuunottamatta) aika pliisu ja ponneton. Erityisesti Antti Tuisku ei äänellään EDELLEENKÄÄN mitenkään vakuuttanut, vaan samaa vanhaa luritusta tuli tuutin täydeltä. Tuntui kuin olisi koulun joulujuhlan laulantaa kuunnellut.

Vaikka eihän se Antin vika ole, että ääni ei soi, mutta luulisi olevan sen verran itsekritiikkiä ettei nyt jokapaikkaan (varsinkaan telkkariin) lähde itseään nolaamaan. Jokainen voi äänen tason todeta kuuntelemalla Cutting Crew:n alkuperäisversion ko. kappaleesta. Myöskään Christian ei äänellään häikäissyt, mutta toisaalta hänen eduskeen on sanottava, että taso on ollut alusta asti melko samanlaista. Ei suurempia notkahduksia puoleen jos toiseenkaan.

Hanna ja Jani eivät ehkä vakuuttaneet kappalevalinnoillaan, mutta ääni sitävastoin soi kauniisti kappaleesta riippumatta. Heidän äänensä ovat huomattavasti muita kilpailijoita "kypsemmät". Varsinkin Antti ja Christian kuulostavat varsin raakileilta.

Kilpailijoiden asenteesta voi myös sanoa sen verran, että nöyryyttä löytyy oikeastaan kaikilta muilta paitsi Tuiskun Antilta, joka pöyhkeilee kameran edessä ja suhtautuu ylimielisesti pikkutyttöjen äänivyöryn tuomaan paikkaan "auringossa".


ps. Mikäli ei tullut jo selväksi, niin Tuisku ei ole aivan listani kärkipäässä ;)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Neckar
Vaikka eihän se Antin vika ole, että ääni ei soi, mutta luulisi olevan sen verran itsekritiikkiä ettei nyt jokapaikkaan (varsinkaan telkkariin) lähde itseään nolaamaan.

No ei nyt ihan näin. Kyllä Tuiskun Antilla on parempi ääni 99% muista ihmisistä, mutta nyt kun väki vähenee ja pidot paranee, niin kuulostaa huonolta vertailukohtiinsa nähden.

Siinä olen samaa mieltä, että kaksi ekaa kuulostivat selkeästi kypsemmiltä. Olisin odottanut Victorialtakin samaa, mutta tänään kyllä alitti oman rimansa. Christian oli heikoin. Diggasin kun veti jossain vaiheessa suomeksi jotain, mutta tästä ei tullut lasta eikä paskaa. Tippuu ihan varmasti.

Voittaja on silti Hanna tai Jani. Tasoero seuraaviin on ollut koko ajan (lukuunottamatta Victorian viime esitystä) niin iso, että edes teinitytöt eivät voi luultavasti asiaa muuttaa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Neckar


Kilpailijoiden asenteesta voi myös sanoa sen verran, että nöyryyttä löytyy oikeastaan kaikilta muilta paitsi Tuiskun Antilta, joka pöyhkeilee kameran edessä ja suhtautuu ylimielisesti pikkutyttöjen äänivyöryn tuomaan paikkaan "auringossa".

Miksi pitäisi nöyristellä?
Antti T omaa sen luokan karisman, että vaikkei voittoa tulisi, BMG kyllä tarjoaa diiliä. Fanipohjakin on luotu.

Ei se lauluäänikään ole perseestä. Helpompi on muokata saundia kuin boostata karismaa. Sitä kun ei tietokoneilla luoda :)

Jatkoon menee Antti, Jani, Christian (jossa hetskunakin näen sädekehää) ja tottakai, aiemmin pärjännyt, mielestäni tällä kertaa penaillut Hanna. Victoria jää ulos tässä vaiheessa, kun aletaan kokoamaan laajempaa pakettia, joka meinaa tuottaa jotain levy-yhtiölle, ja ehkä myös omaankin rahastoon.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuiskuhan pääsee jatkoon, vaikka miten laulaisi. Siltä se alkaa näyttämään. Mutta kyllä se paransi viime kerrasta, sen täytyy myöntää. Antin ääni on kuitenkin sellainen "ei laulaja" - ääni, mutta mutta..Pikkutytöt ja ehkä vähän vanhemmatkin vie sen kuitenkin pitkälle. Lopulta Hanna kyllä voittaa. Victoria pääsee myös pitkälle. Veikkaanpa, että miesrintama alkaa tässä sortumaan ja putoilemaan kilpailusta.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Aivan uskomatonta!! Tällä haluan ilmaista Hanna Pakarisen tämän päivän esityksen. Tuo teki minuun lähtemättömän vaikutuksen ja täytyy sanoa, että jos kyseinen henkilö joskus levyttää ja mukaan sattuu hieman rock ´n´ roll -tyylistä musiikkia, niin minä ostan levyn varmasti. Erityisesti tämä Bryan Adamsin coverointi sytytti aikalailla.

Tänä iltana uskoisin Christianin putoavan. Victorian ja hänen välillä uskon pudotuskisan käyvän ja tämä lienee tuloksena (tai sitten ei..).

Mutta tuo Hannan esitys, se oli jotain aivan uskomatonta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös