MTV3 esittää: Idols

  • 275 078
  • 2 272

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti girlzilla15
Victoria on todella hyvä laulaja, mutta en ehkä jaksaisi katsoa Victoriaa kahta tuntia konsertissa.

Jaa, minä ainakin käyn konserteissa kuuntelemassa livemusaa enkä katsomassa esiintyjien ulkonäköä.

No, pikkutytöt on pikkutyttöjä.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vteich
Jaa, minä ainakin käyn konserteissa kuuntelemassa livemusaa enkä katsomassa esiintyjien ulkonäköä.

No, pikkutytöt on pikkutyttöjä.

Päivän suurin naurunpyrskähdys.

En TODELLA tarkoittanut, että Victoria ei ulkonäöllisesti miellyttäisi minua, tai sitä että se olisi todellakaan minulle tärkeää artistissa.
Vaan sitä, että Victorian lavaesiintyminen ei minun mielestäni ole ns. "mukaansa tempaavaa". Victorialla on silmät kiinni koko biisin ajan, ja pysyy täysin paikallaan. Minun on vaikea kuvitella, että Victoria saisi koko olympiastadionin hulluksi huutamaan esiintyessään. Tänään finaalissa huomasi jo, kuinka muutamat kilpailijat saivat jo tässä vaiheessa yleisön täysin mukaansa, Victoria ei ollut yksi niistä.

No, ennakkoluuloiset vanhukset ovat ennakkoluuloisia vanhuksia.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Minua harmitti kun Sonja putosi, koska mielestäni flikka on parantanut joka karsinnassa. Nuorihan hän vielä on joten aikaa on seuraavissa vastaavissa kisoissa.

Hanna ja Antti kisaavat kyllä voitosta. Onhan Antillakin lauluääntä, mutta tämänpäiväinen biisi oli kaikkea muuta kuin sopiva valinta. Joku Peräreiän Poikien piisi sopisi paremmin.

Keravan kollillakin oli aika huono biisivalinta, ei vakuuttanut minua ja Kemiön kokki olisi saanut pudota, eihän poju osaa edes ääntää englantia, mutta tyttöset taisivat äänestää häntä.

Ja Victoria. Onhan flikka aikas ruma, mutta jumaleisson mikä lauluääni. Ei ole hänestä idoliksi, valitettavasti...
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Viestin lähetti girlzilla15
En TODELLA tarkoittanut, että Victoria ei ulkonäöllisesti miellyttäisi minua, tai sitä että se olisi todellakaan minulle tärkeää artistissa.
Vaan sitä, että Victorian lavaesiintyminen ei minun mielestäni ole ns. "mukaansa tempaavaa". Victorialla on silmät kiinni koko biisin ajan, ja pysyy täysin paikallaan. Minun on vaikea kuvitella, että Victoria saisi koko olympiastadionin hulluksi huutamaan esiintyessään. Tänään finaalissa huomasi jo, kuinka muutamat kilpailijat saivat jo tässä vaiheessa yleisön täysin mukaansa, Victoria ei ollut yksi niistä.

No, tuommoista RnB:tä on vähän huono lähteä tunnelmoimaan millään disco-mooveilla. Juuri tuommoinen antautuminen esittämiseen on juuri oikea tapa. Victoria on suosikkini ja ansaitsisi mielestäni voittaa.

Antin laulutaito ei olisi mielestäni edellyttänyt viiden sakkiin. Sonjan olisi kuulunut päästä, mutta juuri tuo kasvottomuus taisi koitua kohtaloksi. Anniinakin olisi voinut vetää paremmin ja biisi valinta oli huono. Jani sopii juuri tuommoisiin suomirock-tunnelmointeihin ja siksi juuri uskon, että hänestä ei pop-idoliksi ole. Joku alan bändi saa hänestä loistavan solistin. Hanna oli hyvä, mutta silti hän on yli hypetetty ja näyttää noin nuoreksi flikaksi vanhalta (!). Christian ei herätä tunteita juuri mihinkään suuntaan.

Vaikka tämänkin ohjelman tarkoituksen on kyhätä taas yksi myyntitykki, niin onhan tätä nyt hauska katsoa. Tuolla laulaa oikeasti lahjakkaita ja taitavia kavereita. Suomalaisissa "huippubändeissä" on monta huonompaa solistia kuin näissä tyypeissä on.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti mendieta
No, tuommoista RnB:tä on vähän huono lähteä tunnelmoimaan millään disco-mooveilla. Juuri tuommoinen antautuminen esittämiseen on juuri oikea tapa. Victoria on suosikkini ja ansaitsisi mielestäni voittaa.


No en minä kyllä mitään disco-mooveja tarkoittanut. Olen silti sitä mieltä, että Victoria ei ole minun mielestäni esiintyjä joka saisi mukaansa niinsanotusti.

Ja toisaalta, jos Jani on mielestäsi suomirock-tyyppinen mies joka ei sovi pop-idoliksi, miksi soul-mamma Victoriasta tulisi pop-idoli?

Varsinaisia pop-idoleita finaalissa on tällä hetkellä 3, Christian, Hanna ja Antti.

Jonea lainaten, jos näin hiuksia ruvetaan halkomaan.
 

Jallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja toisaalta, jos Jani on mielestäsi suomirock-tyyppinen mies joka ei sovi pop-idoliksi, miksi soul-mamma Victoriasta tulisi pop-idoli? Varsinaisia pop-idoleita finaalissa on tällä hetkellä 3, Christian, Hanna ja Antti.

Pop idoli on häilyvä käsite. En kyllä millään muotoa laittaisi Christiania ja Anttia samaan genreen Hannan kanssa. Hanna on rock, pojat on teini pop, mutta Jani Wikholmin laulu ja olemus ovat jotakin, joka vie sen miehen vielä pitkälle musiikkimaailmassa.
 
Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jani Wickholmille on ihan sama voittaako Idolsin vai ei, mies tulee varmasti tekemään levyjä tulevaisuudessa paljon.

Lainaten Nannaa, Jani Wickholm on ehdottomasti "koskettanut minua" eniten kaikista finalisteista. Semeissä vedetty Long winding road oli uskomaton.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti girlzilla15
Jani Wickholmille on ihan sama voittaako Idolsin vai ei, mies tulee varmasti tekemään levyjä tulevaisuudessa paljon.

Lainaten Nannaa, Jani Wickholm on ehdottomasti "koskettanut minua" eniten kaikista finalisteista. Semeissä vedetty Long winding road oli uskomaton.

Itse taas soisin mielelläni, että Hanna tulisi ja "koskettaisi" minua.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuunnelkaa, suuri musiikkikriitikko on puhunut

Viestin lähetti Snakster
Itse taas soisin mielelläni, että Hanna tulisi ja "koskettaisi" minua.
Kyllä, myös Sonja on ainakin tänne tervetullut, jos kaipaa lohtua.

Onhan se niin, ettei tämä Victoria Shoot-the-fucker yksinkertaisesti voi voittaa tällaista kisaa. Tai no, voi ja voi... Onhan se teoriassa mahdollista. Mutta tuskin niin kuitenkaan pääsee käymään, ja hyvä niin. Ei hänessä kuitenkaan välttämättä ole niitä piirteitä, joita vaaditaan Suomen uudelta pop-"super"tähdeltä.

Antti Tuisku ei osaa laulaa, kuten täälläkin on jo sanottu. Senhän on kuullut alusta alkaen. Hiukset on hyvin ja pärstä on siis niinku tosi söpö niinku, mutta haittaako laulutaidottomuus? Mielenkiintoista nähdä.

Se Syksyn Sävelen voittajan poika, Christian(?), siinä on jotain mikä on vituttanut minua alusta alkaen. Jotenkin se ulkonäkö yhdistettynä outoon englanninkielen lausumistapaan ja varsin keskinkertaiseen laulutaitoon (kyllä, itse olen kaunis, komea, upea, sympaattinen sekä uskomattoman hyvä laulaja...) on ärsyttänyt koko ajan. Kotiin olisi saanut lähteä eilen, Sonjan sen sijaan olisi suonut jäävän. Nuori, nätti nainen, joka osasi jopa laulaa, putosi turhan nopeasti pois.

Kyllä Hanna on edelleen oma suosikkini, eilen ei tosin lauluäänensä päässyt lainkaan samalla tavalla oikeuksiinsa, kuin edellisissä esiintymisissä.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Re: Kuunnelkaa, suuri musiikkikriitikko on puhunut

Viestin lähetti Iker

Se Syksyn Sävelen voittajan poika, Christian(?), siinä on jotain mikä on vituttanut minua alusta alkaen.

Itse toivoin eilen, että Christian olisi tippunut. Hyvin Christian valitsemansa biisin vetäisi, mutta kyllästyttää jo sen muu olemus ja "emmää tiiä, en osaa sanoa" -vastaukset. Hohhoijaa.

Victoria on noussut taka-alalta mun suosikiksi (sen verran kuin mitä tällainen kilpailu nyt yleensä jaksaa merkitä) mutta vaikka itse toivoisin hänelle voittoa, en hänen voittoon yltävän.

Koska puhelinäänestyksellä mennään jatkoon, niin veikkaisin että kolmen kärki on Hanna, Jani, ja Antti. Christian tippuu seuraavassa jaksossa, ja valitettavasti Victoria putoaa kahden viikon kuluttua finaalissa, jonka aiheena on "musiikkia elokuvista ja musikaaleista".
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Katsoin eilen ensimmäistä kertaa mokomaa showta. Pettymys oli suuri. 3. Naisen ja Bon Jovin biisejä tuli väkisinkin verrattua alkuperäisiin ja ero oli niin karmaiseva, että puistatti. Tietysti kyseessä on elämänkokemuksen puute. Tarvitaan muutama vuosi ja tuoppi lisää, jotta voisi eläytyä sydämestään näihin biiseihin. Tuomarit olivat selvästi saaneet levy-yhtiöiltä määräyksen olla kaikille kilttejä nami-nami puppeleita juuri silloin kun oikeasti tarvittaisiin kovaa kritiikkiä. Tominta oli heidän kohdaltaan ala-arvoista.

Tumma tyttö oli paras, mutta ei tarpeeksi kaunis voittaaksen tämän kisan. Nämähän ovat, niin kuin kaikki laulukilpailut nykyjään, myös missi/mr- kisat, valitettavasti.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Fc Jazz, Colorado Avalanche
Niin, vaikka Antti on tuollainen Petri Munck- tyylinen "kimittäjäpuppelipoika", niin valitettavasti luulen että tytöt ikäluokasta 13-16 äänestävät kaverin jatkoon.
 
Analyysii

Perkele on aikoihin eletty kun meikäkin on jäänyt koukkuun
tuohon ohjelmaan - aikuinen mies joka yleensä diggaa vain
vaihtoehtoa. Kaikki alkoi siitä kun asuin länsi-euroopassa
ja idolit ja superstaarssit ym. tuli joka helvetin tuutista
- koukussa oltiin kuin sokea hauki.

SONJA - harmi et sonja tippui kun se on niin ihana, sellainen
hiljainen naapurityttö josta voisi uneksia jos olisi ikäeroa
alle 10 vuotta. Liian nuori ja arka kuitenkin - hieman laimea
oli esitys eilen vaikka hyvin veti.

JANI - kolmatta naista, yäk. Janissa on kuitenkin sitä
kansanmiestä ja tietynlaista aitoutta jolla mennään pitkälle.
Lisäksi janin "kentän ulkopuolinen" esiintyminen on tosi
hyvää ja kansanomaista. Oletteko huomanneet että janin
puheääni ja artikulaatio muistuttaa hirmu paljon nipa
neumannia.

VICTORIA - eilinen esitys oli niin suvereeni ja hieno että
meinasit lyödä sydän tyhjää. Upea artisti olisi pieneen
unplugged klubiin mutta ei voita tätä kisaa. Vic on vähän
sellainen puupää hevostenhoitaja eikä sillä oikein ole mitään
sanottavaa.

HANNA - vahva voittajaehdokas koko kisaan. Hyvä laulu ja
naapurintytön sisälämpöinen viettelevyys plussana, myös
plussaa lienee se että tuskin ärsyttää erityisemmin ketään.

ANNIINA - eilen todella vaisu, biisivalinta oli jotenkin aivan
käsittämätön valinta. Ehkä sama tilanne kuin sonjalla eli
molemmat tiesivät että muissa on enemmän kansansuosikkia joten
biisivalinnalla oli pakko ottaa riskejä. Pieleen meni. Anniinan
eduksi voidaan ehdottomasti sanoa sanavalmius ja aiemmin
manittu laulun ulkopuolinen ensiintyminen - se varmaan osaksi
vaikutti etä anniiina pääsi yleensä finaaliin.

CHRISTIAN - jotenkin neutraali. Ei heilauttanut eilen suuntaan
eikä toiseen. Laulun ulkopuolinen esiintyminen saamatonta ja
jopa ärsyttävän mitäänsanomatonta "emmä tiiä, oonks mä?".
Turun murre kuulostaa monelle niin huonolle että ääniä lähtenee
myös siitä syystä vaikka ei saisi vaikuttaa. Itäsuomalaiset
murteet kun kuulostavat usein lämpöisemmiltä ja kodikkaammilta
monien suomalaisten korviin.

PETO-ANTTI - hmmm, antti veti paskan biisin keskinkertaisesti.
Antt on pop ja antsulissa on hehkuvaa teiniglamouria. Ongelmaksi
muodostuu oikeastaan kaksi asiaa; ensinnäkin se on näkyvissä viitteitä
esiintymisessä kasvavasta ylimielisyydestä ja sellaisesta
"mä oon jo stara" -mentaliteetista joka voi kostautua. Toinen
hankala paikka on se että jossain vaiheessa pitää laulaa joku
musikaalibiisi ja silloin rollon kassaa viedään kun laulutaidot
ei enää riitä. Siinä vaiheessa kisaa vastustajina on luultavasti
enää jani ja hanna. Antin glamouri ja karisma kantaa mutta
en usko että voittoon asti.

Ihmeiden aika ei kuitenkaan ole ohi joten kuka tahansa voi
yllättää - suuntaan tai toiseen.

Rakas joulupukki, tuothan minulle täysi-ikäisen sonja
nurmelan jonka kanssa voisin makailla takkatulen ääressä
pehmeällä turkilla ja syöttää hänelle rypäleitä samalla
kun hän laulaa hiljaa valitsemiaan kappaleita.

T.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kun nyt kuitenkin kisan tarkoitus on löytää Uusi Pop-Idoli, niin sen pitäisi automaattisesti pudottaa pois Wickholmin ja Subrifoyan (tai mikä sen nyt sit olikaan).

Wickholmista tulee mahdollisesti uuden Dingon solistitähti, mutta popparia hänestä ei saa tekemälläkään - helvetin hyvä artisti silti.

Victoria puolestaan sopii laulamaan souli ja rhythm and bluesia, mutta myöskään hänestä ei saa popparia. Paras laulaja, mutta karisma ja ulkonäkö eivät ole popidolin tasolla.

Christian veti eilen parhaan esityksensä ja nosti tasoaan huomattavasti - tasapaksuus kuitenkin vaivaa, kuten myös aikaisemmin mainutut tyhmät ja sisällöttömät kommentit haastatteluissa.

Tuisku näyttää popparilta, mutta äänessä on heikkouksia - poppariksi hänestä ehkä silti olisi.

Kisan ylivoimainen suosikki on kuitenkin Hanna. Eilinen esitys oli pliisuinta Hannaa, mitä Idolsissa on nähty. Minulle palaa kuitenkin mieleen Savoy ja siellä vedetty Britney Spearsin biisi - Hanna on seuraava Pop-idoli ja jos toisin käy, niin olen todella yllättynyt.

-ipa rules
 

vanha herra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz
Re: Analyysii

Viestin lähetti Taikuri

Oletteko huomanneet että janin
puheääni ja artikulaatio muistuttaa hirmu paljon nipa
neumannia.

Sattui tämmönen vanha äijäkin eilen kyseistä ohjelmaa tölläämään ja sanoisin ihan samaa. Ensiksi luulin että porin poika on otettu joksikin konsultiksi ohjelmaan (en nähnyt, vaan kuulin ainoastaan äänen), mutta hämmästys oli suuri. Lauluääni sitten on taas ihan eri juttu
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viestin lähetti girlzilla15
Jani Wickholmille on ihan sama voittaako Idolsin vai ei, mies tulee varmasti tekemään levyjä tulevaisuudessa paljon.

Aivan varmasti näin on. Tuo perjantain esitys oli kaverilta kyllä aikamoinen. Melkein veti sanattomaksi. Voiton uskon ratkeavan kolmikon Antti-Hanna-Jani välillä.
 

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti poliisikonstaapeli
Niin, vaikka Antti on tuollainen Petri Munck- tyylinen "kimittäjäpuppelipoika", niin valitettavasti luulen että tytöt ikäluokasta 13-16 äänestävät kaverin jatkoon.


Ehkä oon teinimpi ku oon koskaan aatellu, mut Antti o mun ehdoton suosikki. Vaikka olenki JO =) melkein 18...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti ipa rules
.
Hanna on seuraava Pop-idoli ja jos toisin käy, niin olen todella yllättynyt.
Onhan hän finalisteista selvä ennakkosuosikki. Lauluääni ja lavaesiintyminen ovat hyvin balanssissa. Mutta jotenkin hänessä häiritsee sellainen tietty "hutsu-look". Se mustanpuhuva pukeutuminen muutenkin tummalla naisella antaa ehkä sellaisen halvan naisen yleisvaikutelman, ainakin minun mielestäni. Joku hius -/ meikkitaiteilija ja vaatesuunnitelija voisi loihtia hänelle paremman, arvokkaamman tyylin niin johan alkaa sukseeta tulla.
 

Vaahtera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti poliisikonstaapeli
Niin, vaikka Antti on tuollainen Petri Munck- tyylinen "kimittäjäpuppelipoika", niin valitettavasti luulen että tytöt ikäluokasta 13-16 äänestävät kaverin jatkoon.

En kiistä etteikö Antti vetoisi nimenomaan teinityttöihin, omastanikin mielestä hän on varsin suloinen tapaus, mutta Petri Munck -vertaus meneen vähän ohi. Itse ainakin koen Petri Munckin olevan suunnattu yli parikymmpisille naisille ja (ehkä vähän miehillekin). Pakko vielä tähän väliin lisätä, että kyseisen herran Levoton Prinssi on ehkä koko vuoden paskin biisi...
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Kuka tahansa muu saa voitta paitsi toi "Tyynynpurija-Tuisku"-ei missään nimessä saa voittaa..Lauloikin päin persettä.. Jani W.:llä on selkeästi paras ääni,mutta ei siitäkään saa Idolia tekemälläkään. Mutta kuten joku tossa aiemmin totesi,ei sille kai niin väliä olekaan,vaikkei se kisaa voittaiskaan. Saa helpommin varmaan tehtyä nyt levytyssopimuksia jne., kun sai vähän media-arvoa enemmän..Jotenkin toivon että se trukkikuski-muija voittaa...Siinä on jotain "aitoa"
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Fc Jazz, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Vaahtera
Petri Munck -vertaus meneen vähän ohi. Itse ainakin koen Petri Munckin olevan suunnattu yli parikymmpisille naisille ja (ehkä vähän miehillekin). Pakko vielä tähän väliin lisätä, että kyseisen herran Levoton Prinssi on ehkä koko vuoden paskin biisi...

Lähinnä tarkoitin että kavereilla on samanlainen kimisevä ääni. Petri Munck venyttää Suomen kielen sanoja ehkä liikaakin.
Joka tapauksessa tämä idoli tulee myymään platinaa ekalla viikolla, ja musiikkityyli on suunnattu ikäluokille 13-25.
Levoton prinssi todellakin oli vuoden paskin biisi.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Muutama linkki seuraavaa jaksoa odotellessa

Aika huvittavalta vaikuttaa tuo Antin virallisen (?) kotisivun keskustelupalsta. Kirjoittajilla keski-ikää ehkä 12-13, mutta mitäpä siitä, hyvät naurut ainakin saa.

Anniina ja Antti avautuivat Iltalehdessä. Ihan mielenkiintoista, aikaisemminhan itse ehdokkaat eivät juurikaan ole dissanneet ylempiarvoisia tuomareitaan.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Viestin lähetti korkki
Ja Victoria. Onhan flikka aikas ruma, mutta jumaleisson mikä lauluääni. Ei ole hänestä idoliksi, valitettavasti...

Niin, minä kyllä tässä vaiheessa toivon vilpittömästi ettei ulkoiset avut ratkaisisi, kyllähän Victoria oli aivan ylivertainen meidän raatimme korvissa perjantai-iltana. Tietäähän sen miten sinä kuitenkin käy....valitettavasti.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Typerää itkemistä..olisi vain niellyt kiukkunsa ja hoitanut homman kotiin seuraavalla kerralla.

Ainakin minun silmissäni Tuiskun pisteet romahtivat huomattavasti.

-ipa rules
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Viestin lähetti Takapassi
Niin, minä kyllä tässä vaiheessa toivon vilpittömästi ettei ulkoiset avut ratkaisisi, kyllähän Victoria oli aivan ylivertainen meidän raatimme korvissa perjantai-iltana. Tietäähän sen miten sinä kuitenkin käy....valitettavasti.

Jos on tarpeeksi hyvä ja esittää oikeanlaista musiikkia niin voittaa. Kuka muistaa Haluatko filmitähdeksi finaalin jossa ei-niin-hyvännäköinen nainen voitti koska oli parempi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös