Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 108 715
  • 24 186

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oletko nyt ihan varma? Olen kuullut naisten pahoinpitelyistä ja jopa raiskauksista baarissa/ baari-illan jälkeen, joissa tekijänä on ollut uhrille tuntematon kantasuomalainen.

Linkittäisitkö yhden tapauksen, jossa kantasuomalainen mies on baarissa lyönyt naista tuopilla, koska tämä sanoi ei. Ei pitäisi olla vaikeaa löytää, Suomessa kun on suomalaisia yli 5 miljoonaa ja aihe tapahtuessaan varmasti uutisiin päätyy.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Miksi näitä ei tapahdu enempää, miksi raiskausaalto jäi tulematta, jos kyse on kulttuurista? Maahanmuuttajista syyllistyy rikoksiin muutama prosentti, miten tämä on mahdollista, jos kerran kyse on kulttuurista? Miksi Suomen kaduilla ei marssita sharia lain puolesta, jos kysymys on kulttuurista?

Määräänsä nähden ovat varsin hyvin edustettuina kyseisissä rikoksissa. Mitä taas sharia lain puolesta marssimiseen tulee niin eihän tässä maassa olevilla määrillä mihinkään marssita sen tietää jokainen imaamikin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Linkittäisitkö yhden tapauksen, jossa kantasuomalainen mies on baarissa lyönyt naista tuopilla, koska tämä sanoi ei. Ei pitäisi olla vaikeaa löytää, Suomessa kun on suomalaisia yli 5 miljoonaa ja aihe tapahtuessaan varmasti uutisiin päätyy.

En linkitä, se on turhaa sinun kohdalla. Kannattaa tutustua rikostilastoihin, sieltä löytyy tapauksia. Ja jos olet päättänyt pysyä uskossasi, niin en minä sinun päätäsi käännä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Pyrin lukemaan mahdollisimman vähän uutisia yksittäisistä rikostapauksista. Sen sijaan luen ja kuuntelen juttuja, joissa asioitaan pohditaan syvällisemmin. Iltapäivälehtiä en lue lainkaan, koska ne tehdään usein ilman taustatietoa. Ongelma rikosuutisissa on se, että niissä kerrotaan aina vain rikoksista, jotka ovat toistaiseksi yhteiskunnassamme vain pieniä lieveilmiöitä.

Anna edes johtain. Ohjaa harhaoppinutta. Millainen on oikeanlainen uutinen monikulttuuriketjuun?

Kysymyksestäsi päätelleen et lukenut kirjoitustani hyvin tai sitten minä kirjoitin sen huonosti. Tapaus on nimenomaan silloin tämän ketjun aihe, jos teon motiivi on tekijän ajatus vääräuskoisuudesta. Mutta koska mitään monikulttuurisuutta selittävää et tuonut eilen esille, oli se minusta enemmänkin yksi baarikonflikti muiden joukossa.

En tuonut. En ala selitellä selviä asioita. Luotto lukijaan kova. Ei pitäisi olla. Mutta nyt olen tämän avannut.

Kyllä pahoinpitelevät, mutta sen esilletuominen on valkopesua. Tämän keskustelun perusteella saa sellaisen kuvan, että väkivalta ja muu rötöstely on suomalaisten yksinoikeus.

Erikoisen kuvan olet saanut. Minä olen käynyt keskustelua siitä, miksi tietyissä kulttuureissa ei ymmärretä naisen sanaa "Ei". Olen tässä selkeästi jäljillä, mikäli arabi-asiantuntijaan on uskominen.

Tässä lainaus naisen FB-seinältä:

"Herralle ei kelvannut vastaukseksi EI. Ei ottanut vastausta kuuleviin korviinsa yhdesti eikä kahdesti. Ei suostunut ottamaan vastausta EI edes siinä kohtaa kun portsari oli jo taluttamassa ulos, vaan päätti tempaista oikein olan takaa meikäläistä tuopilla suoraan naamaan niin, että tuoppi meni iskun voimasta rikki ja teki kivan "pikku" vekin meikäläisen kasvoihin".

Joidenkin mielestä huonokäytöksinen mies ja ikävä yksittäistapaus. Joidenkin mielestä tietyn kulttuurin suhtautuminen naisiin johti tähän kärjistyneeseen tilanteeseen. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Määräänsä nähden ovat varsin hyvin edustettuina kyseisissä rikoksissa. Mitä taas sharia lain puolesta marssimiseen tulee niin eihän tässä maassa olevilla määrillä mihinkään marssita sen tietää jokainen imaamikin.

Edelleen puhutaan muutamista prosenteista. Jos kyse olisi kulttuurista, prosenttien pitäisi olla huomattavasti korkeampia.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Linkittäisitkö yhden tapauksen, jossa kantasuomalainen mies on baarissa lyönyt naista tuopilla, koska tämä sanoi ei. Ei pitäisi olla vaikeaa löytää, Suomessa kun on suomalaisia yli 5 miljoonaa ja aihe tapahtuessaan varmasti uutisiin päätyy.

Linkkiä ei ole laittaa mutta olen ollut osallisena tapahtumassa jossa tanssilattialla ainoa mitä nainen sanoi oli EI johti siihen että suomalainen ääliö kävi kaksin käsin kuristamaan neitoa. Menin väliin ja käytiin käräjillä..
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Etkö sinäkin naureskele uhrille viestissäsi? Pata kattilaa soimaa, musta kylki molemmilla.

Minusta on huomattavan törkeätä leimata uhri asian taustoja tutkimatta. Mistä oikein tiedät että tämä törkeästi pahoinpidelty nainen olisi rasisti?

Naisen FB-seinältä:

"Olematta sen enempää rasisti, niin tuli eilen myöskin todistettua ihan henkilökohtaisesti oikein onnistunutta kotouttamistapausta!"

Vieläkö jatketaan vai annetaako olla? Toivottavasti perse kestää merivettä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...
Joidenkin mielestä huonokäytöksinen mies ja ikävä yksittäistapaus. Joidenkin mielestä tietyn kulttuurin suhtautuminen naisiin johti tähän kärjistyneeseen tilanteeseen. Minä kuulun jälkimmäiseen ryhmään.

Ja tällä perusteella kaikki pahoinpitelijän kulttuurin edustajat ovat rikollisia?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Naisen FB-seinältä:

"Olematta sen enempää rasisti, niin tuli eilen myöskin todistettua ihan henkilökohtaisesti oikein onnistunutta kotouttamistapausta!"

Vieläkö jatketaan vai annetaako olla? Toivottavasti perse kestää merivettä.

Miten minun viestini liittyy tähän? Syytät @bebeto a samasta, mihin itse syyllistyt.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ja tällä perusteella kaikki pahoinpitelijän kulttuurin edustajat ovat rikollisia?

Miten liittyy minuun? Olenko kirjoittanut johonkin näin? Ei helvetti! Äkkiä pois se. Laita linkki niin korjaan heti! Olen ollut väärässä.

Miten minun viestini liittyy tähän? Syytät @bebeto a samasta, mihin itse syyllistyt.

Kirjoitit, että naureskelin uhrille. Missäs se teksti nyt on?

Etkö sä ikinä opi?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Multikulti kohtaaminen josta neito sai muiston loppuelämäkseen ihan vaan sillä että sanoi ei. Maailmassa on vaan kulttureita joissa nainen ei voi sanoa EI ilman seurauksia. Haluatko arvata miltä suunalta kyseiset kulttuurit löytyvät?

Linkkiä ei ole laittaa mutta olen ollut osallisena tapahtumassa jossa tanssilattialla ainoa mitä nainen sanoi oli EI johti siihen että suomalainen ääliö kävi kaksin käsin kuristamaan neitoa. Menin väliin ja käytiin käräjillä..

Olisin halunnut arvata, mutta ehditkin jo kertomaan vastauksen. Olisin veikannut epsanjalaista manolito-kulttuuria, eli väärin olisi mennyt. Niin se varmaan on, että suomalaiset eivät puhu, eivätkä pussaa vaan käyvät kurkkuun kiinni. Täytyykin olla varovainen ennen kuin tämä kulttuuripiirre ilmenee omassa käyttäytymisessäni.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Naisen FB-seinältä:

"Olematta sen enempää rasisti, niin tuli eilen myöskin todistettua ihan henkilökohtaisesti oikein onnistunutta kotouttamistapausta!"

Niin, eli siis ei edes omien sanojensa mukaan rasisti ja sinä rupeat leimaamaan, minusta aika käsittämätöntä touhua.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten liittyy minuun? Olenko kirjoittanut johonkin näin? Ei helvetti! Äkkiä pois se. Laita linkki niin korjaan heti! Olen ollut väärässä.

Niin, näin tämä keskustelu etenee... Miksi uhriudut taas kerran?

Jos pyritään asialliseen keskusteluun monikulttuurisuudesta, jätetään nämä ääritapaukset pienemmälle huomiolle ja puhutaan isommista linjoista. Nyt tämä ketju on sitä, että sinä tai joku muu linkitätte rikosuutisen ja jeesustelette sitä hassun hauskojen vertausten ja sarkasmin varjolla. Ja rikostapaus tietysti julistetaan kulttuuriseksi tavaksi toimia.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tämäkin tapahtuna olisi voitu välttää, jos Suomessa olisi vallassa puhtaan arjalainen sotilasjuntta.

Sotilasjuntta Suomeen?

Linkki Homma-forumille, jossa meno on kohtuullisen harhaista.

No johan on, epätoivo ja paniikkimieliala leviää roturealistien keskuudessa kulovalkean tavoin. Maa on valloitettu islamistien toimesta ja nyt huudellaan armeijaa apuun. Monikohan noista pölkkypäistä on itse käynyt intin, veikkaan että punaiset paperit löytyvät aika monen taskusta.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Luin tuon Hesarin kuukausiliitteen Musta Barbaari jutun, se oli hyvä ja asiallinen juttu jossa Nikanderit kertovat totuudenmukaisesti miltä heistä tuntuu ja mitä ovat joutuneet kokemaan. Surullista että ihmiset joutuvat kokemaan tuommoisia asioista esim Myöhästyneet treenit Afrikka kommentti.

Mitäs mieltä olette, mitä meidän pitäisi tehdä paremmin että ihmiset ei joutuisi kokemaan etnistä syrjintää / rasismia Suomessa?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Niin, eli siis ei edes omien sanojensa mukaan rasisti ja sinä rupeat leimaamaan, minusta aika käsittämätöntä touhua.

Eihän siinä niin lue. Muussa tapauksessa ilmaisun olisi pitänyt olla mallia "Olematta rasisti, niin..." Tuolla nykyisellä ilmaisulla hän juuri myöntää olevansa rasisti. Ehkä vain ihan pikkiriikkinen, mutta kuitenkin. Tiedä sitten kuinka voimakas vaikutus illan tapahtumilla on asiaan. Ehkä hän ei ollut rasisti vielä ravitsemusliikkeeseen mennessään.

Niin, näin tämä keskustelu etenee... Miksi uhriudut taas kerran?

Koska itse laitat kerta kerran jälkeen sanoja näppäimistölleni. Lopeta se ja pysy totuudessa. Paljon mukavempaa molemmin puolin.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Kuin sattuman kautta minulla oli viikolla mökkivieraina tuttavapariskunta opiskeluajoilta. Otettuaan muutaman oluen rouva aloitti monologin siitä, kuinka opiskeluaikana joutui keksimään itselleen väärän puhelinnumeron, jonka antaa illan sinnikkäimmille romeoille, koska ei uskaltanut sanoa ei suoraan päin naamaa. Mikäköhän pelotti?

Asuimme silloin naapuritaloissa ja muistui omaakin mieleeni kuinka kävelimme kerran Manalasta Kallioon, tai minä kävelin ja neitonen pyöräili. Kun palasin helpottamasta itseäni lähipuskasta, oli paikalla kinuava sankari. Ennen kuin ehdin paikalle oli herran käsi tytön hameen alla, jonne pääsy oli suht vapaa, koska toinen jalka oli maassa, toinen polkimella. Ystäväni yritti läpsiä kättä turhaan pois. Vitun huoraa kuului sitten perästä. Oli muuten nätti likka ja nykyään oikein hyvännäköinen leidi edelleen.

Pikkusisareni kertomukset suomalaisista herrasmiehistä ovat myös olleet sitä luokkaa, että olen varsin vakuuttunut siitä, ettei naisten huono kohtelu yöelämässä ole kulttuurisidonnaista. Varmasti ulkomaalaisille on yliedustus, ja naisten kohtelu länsimaiden ulkopuolella vertailukelvotonta. Se ei silti tarkoita, että ahdistelu ja huorittelu, jopa käsiksi käyminen, olisivat uusi ja maahanmuuttajien mukana tullut ilmiö.

Tämä on kai se, mistä femakot niin suuttuivat: kun pahoinpitelijä on ulkomaalainen ollaan niin oikeutetusti raivoissaan asioista, joita tapahtui ennen mamuja, matuja ja muutakin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...
Koska itse laitat kerta kerran jälkeen sanoja näppäimistölleni. Lopeta se ja pysy totuudessa. Paljon mukavempaa molemmin puolin.

Kirjoitin käsitykseni sinun tarkoitusperistä, näiden linkitystesi takana. Olet erittäin ennakkoluuloinen muslimeita kohtaan ja yleistät näiden uutisten aiheena olevat tapaukset muslimien tavaksi käyttäytyä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eihän siinä niin lue.

Tuota, yllätys että sinulla on kielellisessä kognitiossa hankaluuksia. Minä olisin voinut esi-Messiaanisina vuosina todeta hyvin esimerkiksi näin: "Olematta sen enempää rasisti niin minusta Argentiinan joukkuetta ei tulisi päästää ihmisten MM-kisoihin." Tällä en tokikaan olisi tarkoittanut sitä, että olisin oikeasti rasisti. Ainoa tapa tulkita tätä muotoilua myönteiseksi olisi esittää sen perään aidosti rasistinen väite, esim. "Olematta sen enempää rasisti niin kaikki juutalaiset tulisi kaasuttaa." On se kieli vaikea asia, etenkin eräille. Mutta toivon siis että pahoittelet tätä leimaamistasi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mitäs mieltä olette, mitä meidän pitäisi tehdä paremmin että ihmiset ei joutuisi kokemaan etnistä syrjintää / rasismia Suomessa?

Lopettaa suomalaisten jakaminen kahtia valtamedian toimesta ja hyväksyä se, mitä vihreiden Pekka Haavisto on korostanut. Jos muualta tullaan Suomeen aiheuttamaan turvattomuutta, tällaiset henkilöt mahdollisimman kauaksi. Samoin tulisi myöntää YK:n rauhanvälitysverkoston johtaja Antti Pentikäisen olevan oikeassa siinäkin, että ihmisiä liikutellaan Euroopassa sellaisten valtioiden toimesta, jotka pyrkivät horjuttamaan Eurooppaa.

Siinä vaiheessa kun suomalainen valtamedia lopettaa propagandansa turvapaikanhakijoista ja keskittyy olennaisiin kysymyksiin, suurimmassa osassa ihmisten asenteita tapahtuu muutos. Nyt Suomea ja suomalaisia syyllistetään siitäkin, että täällä tarjotaan tuhansille nuorille irakilaismiehille turvapaikka, vaikka näiden nuorten miesten tulisi olla yhdessä muiden irakilaisten kanssa vapauttamassa Irakia ja sitä kautta omia sukulaisiaan ISIS-tyranniasta.

Toki yllä oleva auttaisi vain kantasuomalaisten asenteeseen. Jokin aika sitten olin pyöräilemässä ja auto pysähtyi minusta katsoen seuraavan ajoväylän eteen antaakseen tilaa nuorelle mustaihoiselle naiselle. Kun nainen ylitti suojatietä, auto lähtikin kohti ja kaarsi naisen vierestä kuskin keskisormi ylhäällä. Ajajana oli japanilainen/korealainen noin pikavilkaisulla.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Kirjoitin käsitykseni sinun tarkoitusperistä, näiden linkitystesi takana. Olet erittäin ennakkoluuloinen muslimeita kohtaan ja yleistät näiden uutisten aiheena olevat tapaukset muslimien tavaksi käyttäytyä.

Miksi arabikulttuurin asiantuntija saa tehdä yleistyksiä, mutta jos minä teen yleistyksiä arabikultturiasiantuntija haastattelun pohjalta, on siinä jotain väärää?

Yritä nyt ymmärtää nämä kaksi asiaa:

1) Tämä lasista päähänsä saanut on useita kertoja sanonut pahoinpitelijälleen "Ei". Useita_kertoja. Ymmärretty.
2) "Vääriä tulkintoja syntyy, puolin ja toisin. Suomalainen tyttö ei tajua, että hymyily, silmänisku ja saatille pääsy saattaa merkitä toiselle osapuolelle lupausta seksistä. Naisen “ei” saattaa tarkoittaa toisesta kulttuurista tulevalle “kyllä.”

Minä saan olla islamofoobikko siinä missä olen kristinuskofoobikko. Erona tietysti se, että jälkimmäistä ei tuomita rasismiksi. Jos sorrun ensimmäiseen, vilahtaa rasistikortti nanosekunnissa.

Tuota, yllätys että sinulla on kielellisessä kognitiossa hankaluuksia. Minä olisin voinut esi-Messiaanisina vuosina todeta hyvin esimerkiksi näin: "Olematta sen enempää rasisti niin minusta Argentiinan joukkuetta ei tulisi päästää ihmisten MM-kisoihin." Tällä en tokikaan olisi tarkoittanut sitä, että olisin oikeasti rasisti. Ainoa tapa tulkita tätä muotoilua myönteiseksi olisi esittää sen perään aidosti rasistinen väite, esim. "Olematta sen enempää rasisti niin kaikki juutalaiset tulisi kaasuttaa." On se kieli vaikea asia, etenkin eräille. Mutta toivon siis että pahoittelet tätä leimaamistasi.

"Juomatta sen enempää olutta, niin tuli eilen myöskin todistettua ihan henkilökohtaisesti oikein onnistunutta IPAa!"

Ts. on siis juotu.

"Juomatta olutta, niin tuli eilen myöskin todistettua ihan henkilökohtaisesti oikein onnistunutta IPAa!"

Ts. ei siis ole juotu.

Henkilökohtaisuuksia on toisinaan ikävä saada. Onneksi tässä tapauksessa nämä henkilökohtaisuudet eivät tulleet mitenkään erityisen merkitykselliseltä henkilöltä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Lähtökohtaisesti veikkaan, että ovat rikkoneet sen itse jo aiemmin, nyt voi sitten laittaa poliisin syyksi, niin josko saisi uuden ilmaiseksi tilanne.

Toimitko itse näin vai kuuluuko tällainen toiminta johonkin sellaiseen kulttuuriin jota et edusta?

Onko oikein puhua suomalaisesta kulttuurista puhuttaessa naistenhakkauskulttuurina? Täällä kuitenkin joka kolmas nainen on kokenut väkivaltaa parisuhteessa? Minkä takia tällainen ei juurikaan herätä keskustelua öyhöttäjien keskuudessa? Eli toisten kulttuurien kanssa naisiin kohdistunut väkivalta on kulttuurin rikastamista mutta mitä tämä säälittävän yleinen ja maton alle lakaistu suomalainen osaaminen on? Kulttuurisidonnaista vai yksilöiden suorittamaa?
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Pikkusisareni kertomukset suomalaisista herrasmiehistä ovat myös olleet sitä luokkaa, että olen varsin vakuuttunut siitä, ettei naisten huono kohtelu yöelämässä ole kulttuurisidonnaista. Varmasti ulkomaalaisille on yliedustus, ja naisten kohtelu länsimaiden ulkopuolella vertailukelvotonta. Se ei silti tarkoita, että ahdistelu ja huorittelu, jopa käsiksi käyminen, olisivat uusi ja maahanmuuttajien mukana tullut ilmiö.

Tämä on kai se, mistä femakot niin suuttuivat: kun pahoinpitelijä on ulkomaalainen ollaan niin oikeutetusti raivoissaan asioista, joita tapahtui ennen mamuja, matuja ja muutakin.

Ei tietenkään ole mikään uusi-ilmiö vaan aina moista on tapahtunut. Ei tämä mamujen mukana tullutta ole mutta eihän sellaista kukaan kai väitäkkään? Kulttuuri sidonnaista se Suomi pojankin suhtautuminen naisiin on, joten on varsin luonollista että vaikkapa afgaani suhtautuu täysin toisella tapaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös