Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 113 814
  • 24 186

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toimitko itse näin vai kuuluuko tällainen toiminta johonkin sellaiseen kulttuuriin jota et edusta?

Onko oikein puhua suomalaisesta kulttuurista puhuttaessa naistenhakkauskulttuurina? Täällä kuitenkin joka kolmas nainen on kokenut väkivaltaa parisuhteessa? Minkä takia tällainen ei juurikaan herätä keskustelua öyhöttäjien keskuudessa? Eli toisten kulttuurien kanssa naisiin kohdistunut väkivalta on kulttuurin rikastamista mutta mitä tämä säälittävän yleinen ja maton alle lakaistu suomalainen osaaminen on? Kulttuurisidonnaista vai yksilöiden suorittamaa?

On melkoisen luonnollista, että Suomessa suomalaiset tekee rikoksia.

Tiäkkö, jos hakkaat muijas kotona niin sitä ei paheksuta niin paljoa kuin jos käyt hakkaamassa naapurin muijan sen kotona. Eiks oo helppoa?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Onko oikein puhua suomalaisesta kulttuurista puhuttaessa naistenhakkauskulttuurina? Täällä kuitenkin joka kolmas nainen on kokenut väkivaltaa parisuhteessa? Minkä takia tällainen ei juurikaan herätä keskustelua öyhöttäjien keskuudessa?

Lainsäädäntö ei tätä toimintaa tue. Valtauskonnosta löytyy pohjaa naisten alistamiselle. Tietynlainen kulttuuri tuossa varmasti heijastuu.

Öyhöttäjien ei tarvitse tästä keskustella, koska tätä tosiasiaa ei yritetä julkisessa keskustelussa vaientaa tai muuksi muuttaa. Suomessa on myös järjestöjä, jotka aktiivisesti toimivat korjatakseen asian.

Eli toisten kulttuurien kanssa naisiin kohdistunut väkivalta on kulttuurin rikastamista mutta mitä tämä säälittävän yleinen ja maton alle lakaistu suomalainen osaaminen on? Kulttuurisidonnaista vai yksilöiden suorittamaa?

Kuka tätä lakaisee ja missä? Tämä asia on tiedostettu, yleisesti faktaksi hyväksytty ja tämän eteen tehdään töitä. Tuo riittää minulle.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei tietenkään ole mikään uusi-ilmiö vaan aina moista on tapahtunut. Ei tämä mamujen mukana tullutta ole mutta eihän sellaista kukaan kai väitäkkään?

Silloinhan asialla ei ole mitään tekemistä monikulttuurisuuden kanssa. Tai ainakin yhtä paljon kuin se, että toisesta kulttuurista tullut on samassa tilassa kantasuomalaisten kanssa.

Ja sama kielellä, jota @HeGe41 ymmärtää: Muslimi maksoi kassajonossa tasarahalla – katso monikulttuuriset kuvat!
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ja sama kielellä, jota @HeGe41 ymmärtää: Muslimi maksoi kassajonossa tasarahalla – katso monikulttuuriset kuvat!

Onko tasarahalla maksaminen tietyissä kulttuureissa ominaista ja aiheutuuko tästä kanssaeläjille suurtakin haittaa? Tasaraha on kassan ystävä.

Sori. Ei auta ymmärtämään. Olen entistä enemmän sekaisin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kuka tätä lakaisee ja missä? Tämä asia on tiedostettu, yleisesti faktaksi hyväksytty ja tämän eteen tehdään töitä. Tuo riittää minulle.

Okei sanotaan nyt sitten että aihe ei puhuta Jatkoajassa siinä määrin kuin toisen kulttuurin naisiin kohdistuneet pahoinpitelyt. Se osapuoli joka kovasti on huolissaan naisten turvallisuudesta vaikenee asian kuoliaaksi ja aktiivisesti yrittää siitä syntyvän keskustelun tukahduttaa. Asiasta ei kuulemma tarvitse edes keskustella koska onhan näitä järjestöjä ja mitä vielä. Kaiken lisäksi tämä on täysin luonnollista koska tietenkin suomalaiset tekevät rikoksia suomessa.

Tuo naapurinmuija analogi on hyvä esimerkki haluttomuudesta keskustella asiasta. Vastatkaa nyt vielä että onko tämä suomessa varsin yleinen väkivallan muoto kulttuurisidonnaista vai yksilöiden tekemää?

EDIT: vähän virheitä siivoilin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onko tasarahalla maksaminen tietyissä kulttuureissa ominaista ja aiheutuuko tästä kanssaeläjille suurtakin haittaa? Tasaraha on kassan ystävä.

Yhtä paljon kuin se, että joku maahanmuuttaja on lyönyt tai heittänyt tuopilla naista. Vakava ja harmillinen tapaus, mutta ei mitenkään kulttuuririippuvainen.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Okei sanotaan nyt sitten että aihe ei puhuta Jatkoajassa siinä määrin kuin toisen kulttuurin naisiin kohdistuneet pahoinpitelyt. Se osapuoli joka kovasti on huolissaan naisten turvallisuudesta vaikenee asian kuoliaaksi ja aktiivisesti yrittää siitä syntyvän keskustelun tukahduttaa.

Onko jossain aihetta käsittelevä ketju?

Asiasta ei kuulemma tarvitse edes keskustella koska onhan näitä järjestöjä ja mitä vielä. Kaiken lisäksi tämä on täysin luonnollista koska tietenkin suomalaiset tekevät rikoksia suomessa.

Asiasta keskustellaan. Vaikka jostain asiasta ei keskusteltaisi jatkoajassa ei se tarkoita etteikö asioiden eteen tehdä töitä siellä missä sillä on oikeasti merkitystä. Minulla ei henk.koht. ole mitään intohimio keskustella suomalaisten miesten väkivaltaisuudesta naisia kohtaan. Keskustelu olisi muutenkin aika lyhyt, koska valkopesijät ja muut vähättelijät ymmärtäisivät pysyä pois. Kun Lähi-idästä tullut herrasmies tekee naiselle ikävästi, löytää tietty porukka itsensä paikalle mutkuttelemaan, kertomaan kuinka on väärin linkitetty uutinen ja muutenkin ikävä yksittäistapaus. Ei mitään tekemistä kulttuurin kanssa.

Yhtä paljon kuin se, että joku maahanmuuttaja on lyönyt tai heittänyt tuopilla naista. Vakava ja harmillinen tapaus, mutta ei mitenkään kulttuuririippuvainen.

Juuri se tuoppi oli se pointti. Ei suinkaan se, kuinka tietystä kultturista tulevien miesten on vaikea tai jopa mahdotonta ymmärtää naisen suusta sana "Ei".
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minulla ei henk.koht. ole mitään intohimio keskustella suomalaisten miesten väkivaltaisuudesta naisia kohtaan.

Eli jatkossa naisten turvallisuus nimisellä keppihevosella ei tulla ratsastamaan? Huvittava kyllä että joidenkin toisten väkivaltaisuudesta naisia kohtaan sinulla vaikuttaa olevan tällainen intohimo. Mikähän sitä ruokkii? Kysyn vielä kolmannen kerran että onko suomalainen perheväkivalta kulttuurisidonnaista vai yksilöiden tekemää?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Onko jossain aihetta käsittelevä ketju?



Asiasta keskustellaan. Vaikka jostain asiasta ei keskusteltaisi jatkoajassa ei se tarkoita etteikö asioiden eteen tehdä töitä siellä missä sillä on oikeasti merkitystä. Minulla ei henk.koht. ole mitään intohimio keskustella suomalaisten miesten väkivaltaisuudesta naisia kohtaan. Keskustelu olisi muutenkin aika lyhyt, koska valkopesijät ja muut vähättelijät ymmärtäisivät pysyä pois. Kun Lähi-idästä tullut herrasmies tekee naiselle ikävästi, löytää tietty porukka itsensä paikalle mutkuttelemaan, kertomaan kuinka on väärin linkitetty uutinen ja muutenkin ikävä yksittäistapaus. Ei mitään tekemistä kulttuurin kanssa.



Juuri se tuoppi oli se pointti. Ei suinkaan se, kuinka tietystä kultturista tulevien miesten on vaikea tai jopa mahdotonta ymmärtää naisen suusta sana "Ei".

Sinulla ei ole mitään intohimoa keskustella ylipäätään mistään muuta kuin noiden ip-lehtien uutisten välityksellä. Jos mies tulee vieraasta kulttuurista eikä osaa suomea niin voi hyvinkin olla että ei ymmärrä mitä ei tarkoittaa. Kaiken lisäksi uutisessa ei mainittu tekijän kansallisuutta tai etnistä perimää, olemme ainoastaan uhrin kertomuksen varassa joka on toisen osapuolen subjektiivinen näkemys. Jos Mustan Barbaarin omaisten kertomusta on syytä epäillä niin samoin perustein on syytä epäillä myös tuopista saaneen kertomusta.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Eli jatkossa naisten turvallisuus nimisellä keppihevosella ei tulla ratsastamaan?

Riippuu naisista. Osa heistä erikseen ilmoittaa, että "Ei minun nimissäni". Asia on harvinaisen selvä. Tämä tuopista saanut nainen ei kaikesta päätellen pidä keppihevostelua yhtään pahana.

Huvittava kyllä että joidenkin toisten väkivaltaisuudesta naisia kohtaan sinulla vaikuttaa olevan tällainen intohimo. Mikähän sitä ruokkii?

Totuus. Se minua ruokkii.

Kysyn vielä kolmannen kerran että onko suomalainen perheväkivalta kulttuurisidonnaista vai yksilöiden tekemää?

Siinähän kyselet. Vastauksen sait jo ensimmäisessä viestissäni, jossa sinua lainasin.

Tietynlainen kulttuuri tuossa varmasti heijastuu.

Sinulla ei ole mitään intohimoa keskustella ylipäätään mistään muuta kuin noiden ip-lehtien uutisten välityksellä. Jos mies tulee vieraasta kulttuurista eikä osaa suomea niin voi hyvinkin olla että ei ymmärrä mitä ei tarkoittaa. Kaiken lisäksi uutisessa ei mainittu tekijän kansallisuutta tai etnistä perimää, olemme ainoastaan uhrin kertomuksen varassa joka on toisen osapuolen subjektiivinen näkemys. Jos Mustan Barbaarin omaisten kertomusta on syytä epäillä niin samoin perustein on syytä epäillä myös tuopista saaneen kertomusta.

Aah...täydellistä! Alan jo vahvasti epäillä, että olet nimimerkki @Kirjoittelija :n onneton kopio. Ehkä nainen juoksi baarissa tuoppiin. Näitä oveen juosseita maahanmuuttajamiesten vaimoja lapsineen turvakodeissa jo riittääkin.

Kyllä minä HyySärin parhaat tänne linkittelen. Tänään nimimerkki @Cobol ehti ensin ja putsasi pöydän. Ei lisättäviä sinne.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Siinähän kyselet. Vastauksen sait jo ensimmäisessä viestissäni, jossa sinua lainasin.

Sain tietynlaisen vastineen mutta en vastausta kysymykseen. No en minä sitä odottanutkaan sinulta jos nyt ihan rehellisiä ollaan. Halusin vain että alleviivaat elämänkatsomustasi. Vai että totuus ruokkii. Se on sitten just näin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Kysyit, että

Onko oikein puhua suomalaisesta kulttuurista puhuttaessa naistenhakkauskulttuurina? Täällä kuitenkin joka kolmas nainen on kokenut väkivaltaa parisuhteessa?

Vastasin, että

Lainsäädäntö ei tätä toimintaa tue. Valtauskonnosta löytyy pohjaa naisten alistamiselle. Tietynlainen kulttuuri tuossa varmasti heijastuu.

Jos suomalaista kulttuuria haluaa tituleerata naistenhakkauskulttuuriksi, löytyy tälle ihan tutkittua pohjaa (mm. Eurooppaan laajuiset tutkimukset). Eihän tätä ole edellä mitenkään kielletty.

Sain tietynlaisen vastineen mutta en vastausta kysymykseen. No en minä sitä odottanutkaan sinulta jos nyt ihan rehellisiä ollaan. Halusin vain että alleviivaat elämänkatsomustasi. Vai että totuus ruokkii. Se on sitten just näin.

Et odottanut, mutta sait sen odotustesi vastaisesti. Vieläpä kahteen kertaan. Jälkimmäinen pureskeltuna, että varmasti menee perille.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Riippuu naisista. Osa heistä erikseen ilmoittaa, että "Ei minun nimissäni". Asia on harvinaisen selvä. Tämä tuopista saanut nainen ei kaikesta päätellen pidä keppihevostelua yhtään pahana.



Totuus. Se minua ruokkii.



Siinähän kyselet. Vastauksen sait jo ensimmäisessä viestissäni, jossa sinua lainasin.





Aah...täydellistä! Alan jo vahvasti epäillä, että olet nimimerkki @Kirjoittelija :n onneton kopio. Ehkä nainen juoksi baarissa tuoppiin. Näitä oveen juosseita maahanmuuttajamiesten vaimoja lapsineen turvakodeissa jo riittääkin.

Kyllä minä HyySärin parhaat tänne linkittelen. Tänään nimimerkki @Cobol ehti ensin ja putsasi pöydän. Ei lisättäviä sinne.

No niin, kun argumentit loppuvat mennään henkilöön, ei yllätä. Ei sinua totuus ruoki vaan erilaisuuden pelko.
 
Toimitko itse näin vai kuuluuko tällainen toiminta johonkin sellaiseen kulttuuriin jota et edusta?
En toimi. En myöskään ole koskaan ollut poliisin kanssa minkäänlaisissa ongelmissa, vaan kaikista tilanteista on selvitty perin sujuvasti. Enkä ole kokenut, että kaikki tummahipiäiset vihaisivat minua tai olisin rasismin uhri, vaikka heitä olisikin ollut enemmän ympäristössä.

Ja uskon tuollaisen kuuluvan ns. epärehelliseen kulttuuriin. Sitä löytyy tästä kuuluisasta ihmisrodusta.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
No niin, kun argumentit loppuvat mennään henkilöön, ei yllätä. Ei sinua totuus ruoki vaan erilaisuuden pelko.

Sinähän sen perhaiten tiedät.

Kirjoituksesi oli niin helvetin tyhmä, että ei maksanut vaivaa jatkaa. "Jos mies tulee vieraasta kulttuurista eikä osaa suomea niin voi hyvinkin olla että ei ymmärrä mitä ei tarkoittaa". Voi elämän vittu kevät. Suomen kieli on hankala, mutta että ei tätä ole oppinut. Morjes saatana! Mites elekieli? Mies asunut vissiiin jossain tynnyrissä, kun ei osaa sitäkään tulkita.

Jos otat tämän argumenttien loppumisena, niin anna mennä. Pääset kerrankin suurinpiirtein ehjänä näistä keskusteluista ulos. Olen ollutkin havaitsevinani tietynlaista henkisen tilan järkkymistä. Ehkä saat tästä voimia.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Sinähän sen perhaiten tiedät.

Kirjoituksesi oli niin helvetin tyhmä, että ei maksanut vaivaa jatkaa. "Jos mies tulee vieraasta kulttuurista eikä osaa suomea niin voi hyvinkin olla että ei ymmärrä mitä ei tarkoittaa". Voi elämän vittu kevät. Suomen kieli on hankala, mutta että ei tätä ole oppinut. Morjes saatana! Mites elekieli? Mies asunut vissiiin jossain tynnyrissä, kun ei osaa sitäkään tulkita.

Jos otat tämän argumenttien loppumisena, niin anna mennä. Pääset kerrankin suurinpiirtein ehjänä näistä keskusteluista ulos. Olen ollutkin havaitsevinani tietynlaista henkisen tilan järkkymistä. Ehkä saat tästä voimia.

Ehjänä keskusteluista ulos pääsemisestä tuli mieleen, laitatko linkkiä siitä raiskausaallosta mikä nähtiin tänä kesänä. Minä haluaisin siitä kovasti lukea mutta vajavaisilla ATK-taidoillani en sitä löydä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ehjänä keskusteluista ulos pääsemisestä tuli mieleen, laitatko linkkiä siitä raiskausaallosta mikä nähtiin tänä kesänä. Minä haluaisin siitä kovasti lukea mutta vajavaisilla ATK-taidoillani en sitä löydä.

Hmm...mitäs tekemistä raiskausaallolla on minun kanssani? Olenko jotain sellaista ennustanut?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Hmm...mitäs tekemistä raiskausaallolla on minun kanssani? Olenko jotain sellaista ennustanut?

Etkö sinä enää muista mitä olet kirjoittanut?Muistaakseni sinä kirjoitit olevasi varma että raiskausten määrä tulee nousemaan tänä kesänä huomattavasti johtuen turviksista. Kuuluuko roturealistiseen oireyhtymään muistin heikkenemistä?
 
Etkö sinä enää muista mitä olet kirjoittanut?Muistaakseni sinä kirjoitit olevasi varma että raiskausten määrä tulee nousemaan tänä kesänä huomattavasti johtuen turviksista. Kuuluuko roturealistiseen oireyhtymään muistin heikkenemistä?
Sinä tässä olet nyt missannut uskottavan selityksen, kuinka raiskausten lisääntyminen sitten niin helvetisti on täysin eri asia kuin raiskausaalto. Ei taida perseesi kestää merivettä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Etkö sinä enää muista mitä olet kirjoittanut?Muistaakseni sinä kirjoitit olevasi varma että raiskausten määrä tulee nousemaan tänä kesänä huomattavasti johtuen turviksista. Kuuluuko roturealistiseen oireyhtymään muistin heikkenemistä?

Lapsi on terve kun se leikkii, mutta sairas kun ei lopeta.

Ketju on väärä, mutta menkööt. En todellakaan muista kirjoittaneeni mitään tuollaista.

HeGe41 kirjoitti:
Vuonna 2014 Suomessa kirjattiin 940 ilmoitusta raiskauksesta. Tällä hetkellä turvapaikanhakijoiden tekemiä raiskauksia pompsahtelee julkisuuteen noin kahden kappaleen viikkotahtia. Tekee sen sata raiskausta vuodessa. Tulee muuten vuoden 2015 ja vuoden 2016 luvut pomppaamaan sitten ja helvetisti.

Etsi mulle tosta sana "kesä" tai "aalto".

Kyllä sulle tarjottiin suht siistiä poistumismahdollisuutta, mutta niin vain piti sekin vetää vituiksi. En tiedä mun oireyhtymistä, mutta sulla se on jonkinasteinen tyhmyys. Ei tätä selitä enää mikään muu. Jos loukkasin, pahoittelut. Joskus sekin on kerrottava.

@kahden suunnan sentteri on jo kerran häpäisty. Uusi yritys vanhoilla vitseillä. Vituiksi menee taas.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omituista vittuilua siitä, että "raiskausaalto" olisi jotenkin metsään ennustettu kun seksuaalirikokset on ulkomaalaisten osalta lähes tuplaantuneet tänä vuonna: "Ilmoitettujen seksuaalirikosten, joissa epäiltynä oli ulkomaalainen, määrä kasvoi lähes 93 prosenttia." @bebeto @kahden suunnan sentteri

Ts.fi/uutiset/kotimaa/2730400/Poliisille+ilmoitettujen+seksuaalirikosten+maara+nousussa
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Sinä tässä olet nyt missannut uskottavan selityksen, kuinka raiskausten lisääntyminen sitten niin helvetisti on täysin eri asia kuin raiskausaalto. Ei taida perseesi kestää merivettä.

Juu, ei kestä perse merivettä. Tuo hege taisi hieman hermostua, saivartelee sanoilla ja termeillä. Minua naurattaa tuollainen kiemurtelu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Omituista vittuilua siitä, että "raiskausaalto" olisi jotenkin metsään ennustettu kun seksuaalirikokset on ulkomaalaisten osalta lähes tuplaantuneet tänä vuonna: "Ilmoitettujen seksuaalirikosten, joissa epäiltynä oli ulkomaalainen, määrä kasvoi lähes 93 prosenttia." @bebeto @kahden suunnan sentteri

Ts.fi/uutiset/kotimaa/2730400/Poliisille+ilmoitettujen+seksuaalirikosten+maara+nousussa

Kuinka paljon lakimuutos vaikuttaa määrään?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Juu, ei kestä perse merivettä. Tuo hege taisi hieman hermostua, saivartelee sanoilla ja termeillä. Minua naurattaa tuollainen kiemurtelu.

Valehtelu ja sanojen vääristely saa hermot kireälle, pakko myöntää. Tähän olisi pitänyt jo tottua. Kun ei muuten pärjää, aletaan huijata.

En ole ennustanut rakkauden kesää, en raiskausaaltoa. Tarkastelujaksona kokonainen vuosi. Meneekö sinne jakeluun jo? Koko vitun vuosi.

Vuonna 2015 saatiin ennustukseni mukainen piikki. Ok, se oli helppo ennustaa. Vuosi 2016 on rauhallisempi, koska turvapaikanhakijoiden sisääntulomäärät ovat laskeneet merkittävästi ja ulospäin on ollut liikennettä. Vuoden 2016 osalta epäilen, että ennustukseni ei enää pidä. Tähän palaan kuitenkin vasta tammikuussa 2017, kun tämän vuoden tilastot saadaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös