Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 113 729
  • 24 186

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Aivan turhaa suden huutamista

Huolestuttavaa, jos kanssa ihmisen pelkoon suhtaudutaan näin välinpitämättömästi ja vähättelevästi, kuten sinä ja joukko muitakin rasisteja tällä palstalla, mutta asialla on vakavampikin puolensa. Mikäli lain ja järjestyksen vartija leimautuu tässä yhteiskunnassa pelon aiheuttajaksi, on tämä yhteiskunta yhdeltä oleelliselta osaltaan rikki. Sen seuraamukset on väistämättä kehnoja kaikille, myös teille rasisteille. Mikäli luottamus lain vartijaan menee, sen korjaaminen ei tule onnistumaan helposti ja kädenkäänteessä. Kerran menetetty luottamus ei palaa sormia napsauttamalla.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huolestuttavaa, jos kanssa ihmisen pelkoon suhtaudutaan näin välinpitämättömästi ja vähättelevästi, kuten sinä ja joukko muitakin rasisteja tällä palstalla, mutta asialla on vakavampikin puolensa. Mikäli lain ja järjestyksen vartija leimautuu tässä yhteiskunnassa pelon aiheuttajaksi, on tämä yhteiskunta yhdeltä oleelliselta osaltaan rikki. Sen seuraamukset on väistämättä kehnoja kaikille, myös teille rasisteille. Mikäli luottamus lain vartijaan menee, sen korjaaminen ei tule onnistumaan helposti ja kädenkäänteessä. Kerran menetetty luottamus ei palaa sormia napsauttamalla.

Itseäni ainakin huomattavasti enemmän harmittaa valtiovallan taholta tapahtunut systemaattinen poliisin alasajo, kuin yhden tai muutaman paha mieli poliisin toiminnasta. Se, että yksittäinen henkilö kokee joutuneensa poliisin mielivallan uhriksi on isossa kuvassa melkoisen voivoi, oli sitten tämä yksittäinen henkilö vaikka allekirjoittanut itse.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
. Mikäli lain ja järjestyksen vartija leimautuu tässä yhteiskunnassa pelon aiheuttajaksi, on tämä yhteiskunta yhdeltä oleelliselta osaltaan rikki.

Tästä olen samaa mieltä. Siksi ihmettelen, miten joillakin on tarve leimata poliisin toimintaa ennen kuin mitään tarkempaa asiasta tiedetään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon kuukausiliitteen jutun luettuani rupesin miettimään ihmisten reaktioita, jos päähenkilö olisi perussuomalainen.
Jutusta selviäisi:
- On hakannut 6-vuotiasta lastaan kepillä ikävuosien mukaan 6 kertaa, kun on kerran hölmöillyt.
- On jättänyt yksinhuoltajana alaikäiset lapsensa isosisarusten hoivaan, kun itse on ollut jopa 6kk kerrallaan ulkomailla.
- Pelkää maahanmuuttajien katkaisevan hänen päänsä, jos lähtee kotoaan ulos, koska ulkomailla on näin joillekkin tehty.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Itseäni ainakin huomattavasti enemmän harmittaa valtiovallan taholta tapahtunut systemaattinen poliisin alasajo, kuin yhden tai muutaman paha mieli poliisin toiminnasta. Se, että yksittäinen henkilö kokee joutuneensa poliisin mielivallan uhriksi on isossa kuvassa melkoisen voivoi, oli sitten tämä yksittäinen henkilö vaikka allekirjoittanut itse.

Poliisin resurssien alasajosta täysin samaa mieltä. Instanssi sattuu olemaan yhteiskunnan toimivuuden kannalta yksi oleellinen pilari. Siksi myöskään ei ole samantekevää, kuinka poliisi profiloituu kaikissa ihmisryhmissä tässä maassa. Pelko on hiukan eri asia kuin paha mieli, vaikka voihan sitä tuollakin tavoin vähätellä kanssaihmisten tuntemuksia tässä koulukiusaajien luvatussa maassa. Silti toivoisi ihmisillä olevan kykyä tajuta, milloin läppä on paikallaan, milloin ei.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Huolestuttavaa, jos kanssa ihmisen pelkoon suhtaudutaan näin välinpitämättömästi ja vähättelevästi, kuten sinä ja joukko muitakin rasisteja tällä palstalla, mutta asialla on vakavampikin puolensa. Mikäli lain ja järjestyksen vartija leimautuu tässä yhteiskunnassa pelon aiheuttajaksi, on tämä yhteiskunta yhdeltä oleelliselta osaltaan rikki. Sen seuraamukset on väistämättä kehnoja kaikille, myös teille rasisteille. Mikäli luottamus lain vartijaan menee, sen korjaaminen ei tule onnistumaan helposti ja kädenkäänteessä. Kerran menetetty luottamus ei palaa sormia napsauttamalla.
Kerropas nyt mulle, mistä vitusta sää keksit mun olevan rasisti? En todellakaan ole käsittääkseni missään kohtaa koskaan sanonut yhtään mitään vähääkään rasismiin viittavaa edes.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerropas nyt mulle, mistä vitusta sää keksit mun olevan rasisti? En todellakaan ole käsittääkseni missään kohtaa koskaan sanonut yhtään mitään vähääkään rasismiin viittavaa edes.
Kun olet eri mieltä toisen kirjoittajan kanssa, niin kirjoittajan katsomuksen mukaan olet tällöin joko rasisti tai suvakki.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kerropas nyt mulle, mistä vitusta sää keksit mun olevan rasisti?

Näin olen tässä maailmassa oppinut: Jos se näyttää siltä, jos se maistuu siltä, jos se haisee siltä, se varmastikin on sitä. Joukko tällä palstalla ilmentää asiaa teksteissään, minä en sille mitään voi. Nimityskin on ainoa oikea, mitäpä sitä kaunistelemaan. Tietämättömäksi ja ymmärtämättömäksi voi kiemunkioida itsensä ja humööriksi väittää, ei mene läpi.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Poliisin resurssien alasajosta täysin samaa mieltä. Instanssi sattuu olemaan yhteiskunnan toimivuuden kannalta yksi oleellinen pilari. Siksi myöskään ei ole samantekevää, kuinka poliisi profiloituu kaikissa ihmisryhmissä tässä maassa. Pelko on hiukan eri asia kuin paha mieli, vaikka voihan sitä tuollakin tavoin vähätellä kanssaihmisten tuntemuksia tässä koulukiusaajien luvatussa maassa. Silti toivoisi ihmisillä olevan kykyä tajuta, milloin läppä on paikallaan, milloin ei.

Poliisin tehtävä ei ole miellyttää kansalaisia vaan ennaltaehkäistä ja selvittää rikoksia. Tuolla tehtäväkuvalla yleensä joutuu pahoittamaan jonkun mielen tehtävää suorittaessa. Onneksi suurin osa kansalaisista tämän ymmärtää mutta aina jollekin jossain tulee paha mieli.

Ihminen voi päässään kehitellä millaisia pelkoja tahansa mutta näillä harvemmin on mitään tekemistä todellisuuden kanssa, kuten äitinikanderin pelko tulla ammutuksi poliisin toimesta kadulla kävellessä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Näin olen tässä maailmassa oppinut: Jos se näyttää siltä, jos se maistuu siltä, jos se haisee siltä, se varmastikin on sitä. Joukko tällä palstalla ilmentää asiaa teksteissään, minä en sille mitään voi. Nimityskin on ainoa oikea, mitäpä sitä kaunistelemaan. Tietämättömäksi ja ymmärtämättömäksi voi kiemunkioida itsensä ja humööriksi väittää, ei mene läpi.
Edelleenkin kysyn, jotta mitä rasistista tai edes etäisesti siltä haisevaa minä olen koskaan missään sanonut? Mulla ei ole mitää syytä kiemunkioida mitään tahi huumoriksi mitään väittää, sillä jos sää jostain mun sanomisista rasismia löydät, aika jääkäri olet.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tästä olen samaa mieltä. Siksi ihmettelen, miten joillakin on tarve leimata poliisin toimintaa ennen kuin mitään tarkempaa asiasta tiedetään.

Juuri tämä ketju valitettavasti herää usein eloon, kun joku päättää laittaa linkin iltapäivälehden uutiseen asiasta, joka taustoista ei vielä ole täyttä varmuutta. En tosin muista, tuotiinko tämä asia ensin esille tässä vai Suomen poliisia käsittelevässä ketjussa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
. Mikäli lain ja järjestyksen vartija leimautuu tässä yhteiskunnassa pelon aiheuttajaksi, on tämä yhteiskunta yhdeltä oleelliselta osaltaan rikki. Sen seuraamukset on väistämättä kehnoja kaikille, myös teille rasisteille. Mikäli luottamus lain vartijaan menee, sen korjaaminen ei tule onnistumaan helposti ja kädenkäänteessä. Kerran menetetty luottamus ei palaa sormia napsauttamalla.

Tämän luottamuksen horjuttamisessa on erikoistunut nimenomaan sinun oma poliittinen kotisi joka häpeilemättä heittelee näitä "kytät on on natsisikoja" yms. skeidaa ja median punavihreät rakkikoirat mielellään näistä raportoivat.

Muistetaan tässä nyt vielä Vasemmistoliiton ex-pj joka omien sanojensa mukaan ei muistanut huuteliko stadionilla poliisille "missä on Palo, missä on Holsti" ja fanittaa aivonsa pihalle dokannutta/impannutta elämäntapaluuseri räppäriä joka käyttää/käytti taitelijanimenään em. poliisit murhanneet tyypin nimeä.

Don't throw stones if you live in a glasshouse.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mitä ihmeellistä tuossa nyt oli? Kyllä suomalaisetkin miehet jatkuvasti hakkaavat tuntemattomia naisia ravintoloissa, jos nainen ei suostu seksuaalisesti ahdisteltavaksi. Ja itseasiassa koska perämetsien öyhöttäjäjuntit eivät saa naista koskaan, tapahtuu vastaavia tapauksia varmasti kymmeniä eri puolilla Suomea joka päivä. Rasistinen valtamedia ei vain suostu uutisoimaan näistä lukuisista tapauksista suomalaisen valkoihoisen miehen maineen puolustamiseksi. Näiden faktojen valossa tuntuu kummalliselta nostaa tällaisia yksittäistapauksia esille. Ihme rasisteja kaikki täällä!

Speak for yourself.
 
Mikäli luottamus lain vartijaan menee, sen korjaaminen ei tule onnistumaan helposti ja kädenkäänteessä. Kerran menetetty luottamus ei palaa sormia napsauttamalla.

Kuka tässä maassa on enää aikoihin poliisiin luottanut? Kyllä kai sen jokainen vähänkään asioita seuraava on tiennyt jo pitkään, miten kyseenalaisia suomalaisen virkavallan toimintatavat ovat. Itse menetin viimeisetkin toivonrippeeni Suomen poliisin suhteen siinä vaiheessa, kun näin tämän varsin dramaattisen haastattelun poliisin sortamalta kansalaisaktivistilta. Vittu jos Sorsapuistossa ollaan rauhaa ja solidaarisuutta julistamassa, niin jeparit vaan ajaa yli!
Sorsapuiston taistelu - YouTube

Onneksi ei sentään varmaan passia kysytty. Tiedä millaiset PTSD-oireet olisi voinut jäädä, jos olisi vielä sellaistakin sortoa joutunut kohtaamaan fyysisen päällekarkauksen lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Juuri tämä ketju valitettavasti herää usein eloon, kun joku päättää laittaa linkin iltapäivälehden uutiseen asiasta, joka taustoista ei vielä ole täyttä varmuutta. En tosin muista, tuotiinko tämä asia ensin esille tässä vai Suomen poliisia käsittelevässä ketjussa.

Eikä siinä mennyt kuin 22 minuuttia. Hyvä @HeGe41.

Jos tuopinheittäjän alkuperämaata pitäisi lähteä arvaamaan, kokeilisin rohkeasti Irakia. Toivottavasti tästä saadaan vielä lisätietoja.

Mitä väliä lisätiedoilla on, koska sinä kiimassasi linkitit jo kyseisen jutun? Sen kuitenkin voit kertoa, että miten tuopinheittäminen selittyy monikulttuurisuudella? Tummennus minun.
 
Sen kuitenkin voit kertoa, että miten tuopinheittäminen selittyy monikulttuurisuudella?

Ilman monikulttuuria meillä ei olisi täällä tuoppeja. Wikipedian mukaan lasi on keksitty suunnilleen sillä suunnalla, mistä humanitaarisia maahanmuuttajia on Suomeen viime aikoina paljon tullut. Suomessa on keksitty mämmi. Ei ihme, että monilla suomalaisilla on melkoinen alemmuuskompleksi Lähi-idän suunnalta tulevia kohtaan, kun he ovat kulttuurin ja sivistyksen suhteen meitä valovuosia edellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös