Miten sulla menee?

  • 57 733
  • 434

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Eipä tässä, pyörittelen peukaloita. Päivän duunit tuli tehtyä jo näiin vartti ennen työajan loppua. Aamulla vielä luulin, että tämä venyy huomisellekin, mutta nyt kävi näin.

Mikset sitten aloittanut huomisen töitä jo tänään, kysyis Orvon Petteri.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Vähän kehnoa kuuluu. Masennus painaa päälle aika kovaa ja ahdistus siihen kylkeen.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Onko ketään palstalla kuullut mitään @Taikakaulin? Ei ole nyt hetkeen näkynyt jatkoajan puolella. Toivottavasti siellä olisi lähtenyt asiat parempaan suuntaan
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hyvin menee. Omin käsin olen raivannut tieni keskiluokkaisesta lapsuudesta absoluuttiseen kurjuuteen. Tyhjästä aloitin ja nyt on jo sata tonnia velkaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hyvin menee. Omin käsin olen raivannut tieni keskiluokkaisesta lapsuudesta absoluuttiseen kurjuuteen. Tyhjästä aloitin ja nyt on jo sata tonnia velkaa.
Minulla on paljon enemmän velkaa, ja ennakkoperinnön voimin olen ostanut jo kaksi asuntoa. Käsittääkseni voitin.

Toki jos muuttaisin johonkin böndelle, niin talous olisi ihan toisenlainen. Tätä olen toki harkinnutkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulla on paljon enemmän velkaa, ja ennakkoperinnön voimin olen ostanut jo kaksi asuntoa. Käsittääkseni voitin.

Toki jos muuttaisin johonkin böndelle, niin talous olisi ihan toisenlainen. Tätä olen toki harkinnutkin.
No ei mullakaan ole enää sataa tonnia velkaa, kunhan nyt pyöristelin ja dramaattisena efektinähän on hienompaa sanoa sata tonnia kuin 42196 euroa. Tai jotain.

Oikeasti meillä on asuntolainaa jäljellä alle 50 tonttua, ja kun puolet on vaimon niin eihän tässä niin kusessa ollakaan!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No ei mullakaan ole enää sataa tonnia velkaa, kunhan nyt pyöristelin ja dramaattisena efektinähän on hienompaa sanoa sata tonnia kuin 42196 euroa. Tai jotain.

Oikeasti meillä on asuntolainaa jäljellä alle 50 tonttua, ja kun puolet on vaimon niin eihän tässä niin kusessa ollakaan!
Eihän tuo teidän tilanteenne ole pahakaan, kun teitä on kaksi maksajaa. Velkamäärä on aika pieni. Minulla on yksinäni nelinkertainen määrä tuosta.

Niin ja tervetuloa taas palstalle Iivuli. Yritetään olla nyt sovussa, modetkin varmaan arvostavat sitä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eihän tuo teidän tilanteenne ole pahakaan, kun teitä on kaksi maksajaa. Velkamäärä on aika pieni. Minulla on yksinäni nelinkertainen määrä tuosta.

Niin ja tervetuloa taas palstalle Iivuli. Yritetään olla nyt sovussa, modetkin varmaan arvostavat sitä.
Kiitos. Ollaan kavereita, juodaan safareita!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Helpottaa kummasti, kun on päässyt viiden vuoden ajan totuttautumaan ajatukseen, että ehdollinen tuomio on tulossa. Nyt, kun asianajaja sitten ilmoitti asiasta, otin tiedon vastaan stoalaisella tyyneydellä ja samaan aikaan tunsin helpotuksen aallon pyyhkäisevän ylitseni. Tuomio kirpaisi, mutta koska en muutenkaan ole menossa enää yritysmaailmaan mukaan, niin kokemus ei ole ollenkaan niin paha.
 

Glove

Jäsen
Mukavasti menee taas kun sai työviikon pakettiin. Pariin päivään ei tarvi tehdä muuta kuin syödä, nukkua ja käydä vessassa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itsellä ei sinänsä huolia, joista pitäisi murehtia. Tai sanoisinko niin, että onneksi niissä auttaa ammattilaiset.

Viime viikolla aloitin psykofyysisen fysioterapian. Pääsin purkamaan ketutustani yhteen henkilöön, jonka asioita taidan ottaa kontolleni liiaksi, se tässä päivässä ottaa kyllä kupoliin. Kyseessä eräs lääketieteen ammattilainen, jonka on vaikea puhua omasta sairaudestaan, vaikka moni häntä usein näkevä jotain häikkää näkee. No, olen se ainoa, joka tuosta tarkemmin tietää, raivostuttavaa. Ehkä tuon takia pidän palstan Tami-ketjua jotenkin terapeuttisena. Tuossa tutussani on hyvin paljon samaa kuin Juhani Tammisessa (ovat muuten syntyneetkin lähes samana päivänä).
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen aivan totaalisen täydellisen rakastunut.

En osaa ajatella muuta kuin häntä. Luulin, että vain kriisit, huolet ja murheet on sellaisia että vaikuttavat negatiivisesti työntekoon, mutta nyt kun on käynyt näin niin tuntuu vaikealta, melkein mahdottomalta keskittyä työntekoon, koska ajatukset on koko ajan jossain ihan muualla. Eipä työ sinänsä niin tärkeää olekaan, mutta erikoiselle tuntuu. Erikoisen hyvälle.
 
Viimeksi muokattu:

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen aivan totaalisen täydellisen rakastunut.

En osaa ajatella muuta kuin häntä. Luulin, että vain kriisit, huolet ja murheet on sellaisia että vaikuttavat negatiivisesti työntekoon, mutta nyt kun on käynyt näin niin tuntuu vaikealta, melkein mahdottomalta keskittyä työntekoon, koska ajatukset on koko ajan jossain ihan muualla. Eipä työ sinänsä niin tärkeää olekaan, mutta erikoiselle tuntuu. Erikoisen hyvälle.

Lainaan itseäni, mutta siis tää on ihan pimeetä. Toinen osapuoli on vielä sellainen ettei päivystä puhelimella vaan viestii sitten iltapuolella kun hänelle sopii. Sitten tässä on päivän pakahtuneena odottamassa viestiä.

Voin ehkä hieman samaistua ihmisiin jotka esim. on tutustunut kirjeitse, jolloin viestiminen ja vastauksen saaminen on ollut hieman hidas tempoisempaa. Hymiöitä. Tuntuu että vastauksen saaminen kestää ikuisuuden ja tavallaan tämä tunne on ihan parasta mitä ihmiselle voi tapahtua. Olisi paljon tylsempää viestiä intensiivisesti jolloin ei ehtisi olla näin, velloa tässä ihmeellisessä korkealentoisten ajatusten hötössä, olla rakastunut.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein tiedä. Olen viime aikoina ollut usein vaan ihan lamaantunut. Töihin ei pysty keskittymään kuin ajoittain ja vaikka en ole koskaan osannut itkeä, nyt tuntuu olevan kyyneleet herkässä tämän tästä. Paha olla eikä se tästä varmaan helpottamaan tule. Ei vaan pysty käsittämään läheisen ihmisen julmuutta.

Voimia toivon sinulle.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein tiedä. Olen viime aikoina ollut usein vaan ihan lamaantunut. Töihin ei pysty keskittymään kuin ajoittain ja vaikka en ole koskaan osannut itkeä, nyt tuntuu olevan kyyneleet herkässä tämän tästä. Paha olla eikä se tästä varmaan helpottamaan tule. Ei vaan pysty käsittämään läheisen ihmisen julmuutta.

Kannattavinta on itkeä jos itkettää. Sille on syy jos itkettää ja itkeminen on jollain tavalla vapauttavaa. Olen joutunut olemaan sellaisessa tilanteessa ettei ole ollut mahdollisuutta itkeä kun on itkettänyt ja se on perseestä. Kerää turhaa kuormaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En oikein tiedä. Olen viime aikoina ollut usein vaan ihan lamaantunut. Töihin ei pysty keskittymään kuin ajoittain ja vaikka en ole koskaan osannut itkeä, nyt tuntuu olevan kyyneleet herkässä tämän tästä. Paha olla eikä se tästä varmaan helpottamaan tule. Ei vaan pysty käsittämään läheisen ihmisen julmuutta.
Itsekin empaattisena ihmisenä ihmettelen jatkuvasti, että miten toiset ihmiset voivat olla niin julmia. Toisaalta aina sitten helpottaa, kun huomaa, että ihmisissä on myös paljon hyvää ja tukea on aina jotain kautta saatavilla, vaikka välillä tuntuukin siltä, että jää yksin.

Joskus sitä tukea voi saada vaikka täältä jatkiksesta. On ollut hienoa huomata, kuinka täällä on oltu aina valmiita auttamaan, jos joku ilmaisee, että saattaisi olla tarvetta avautua ja saada tukea. Kaikkea ei varmasti halua avata julkiselle palstalle, mutta yksityisviesteilläkin voi päästä purkamaan asioita jollekin toiselle, joka haluaa olla tukena. Voit yllättyä siitä, miten paljon ventovieraat nimimerkitkin välittävät toisten hyvinvoinnista.

Muista, että et ole yksin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Varmaan ihan hyvin, ihan en ole varma.
Eilen iski vähän outo olo kesken ruokailun. Tuntui ettei mikään ei maistu (vaikka oli yhtä mun lempparia eli broilerin koipia) eikä elämä kiinnosta. Siis jotenkin vaan väsynyt olo. Eikä mikään kiinnostanut. Olin ajatellut vielä siivota kaappeja, mankeloida lakanoita ja käydä lenkillä. Jätin tuon kaiken ja päätin olla itselleni armollinen. Olihan sunnuntai ja ns. lepopäivä. Katselin siinä sitten urheilua, maastoa, alppia ja ampuvaa. Oikeastaan tuntui jopa hyvältä antaa periksi ja olla vain sohvalla ja katsella. Ja tiedän sen ettei minua kukaan kotona tuominnut. Minä vain olin kriittinen itseäni kohtaan. Mutta onneksi osasin olla (edes tämän kerran) itselleni armollinen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Huonoilla yöunilla pikkuisen herkillä...
Yöunet huonoja tuon meidän pystiffitytön takia, kun sitä piti valvoa tehostetusti lääkityksen takia neljä vuorokautta ja nytkin kaikki liikunta pihalla on rajoitettu vain käytännössä "asioiden" toimittamiseen. Ennuste on ihan kohtuullinen, mutta alitajuisesti sitä silti varautuu pahimpaankin ja se tuo aika ajoin väkisinkin kyyneleet silmiin.
Silti, osaan nauttiakin näistä yhteisistä hetkistä tietämättä, mitä lähitulevaisuus tuo tullessaan ja jotenkin tuon tytön vastaansanomaton läsnäolonsa rauhoittaa ja antaa sieluni hymyillä, vaikka silmät välillä kostuvatkin.

Ei meillä ole muita kuin nämä koiramme jakamassa tätä hiljaista arkea kanssamme...
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ei meillä ole muita kuin nämä koiramme jakamassa tätä hiljaista arkea kanssamme...

Vaikka minulla ei olekaan koiraa, niin olen koiraihminen. Koira on pyyteetöntä seuraa ja tuo sisältöä ihan perusarkeen. Ymmärrän täysin mitä tuo on. Mutta tosiaan, en voisi koskaan ottaa koiraa, koska sen hoito on aivan liian haasteellista minulle. En, vaikka olisi esim asuintilojen puolesta mahdollista.
 

Glove

Jäsen
Vaikka minulla ei olekaan koiraa, niin olen koiraihminen. Koira on pyyteetöntä seuraa ja tuo sisältöä ihan perusarkeen. Ymmärrän täysin mitä tuo on. Mutta tosiaan, en voisi koskaan ottaa koiraa, koska sen hoito on aivan liian haasteellista minulle. En, vaikka olisi esim asuintilojen puolesta mahdollista.
Lemmikki olisi kyllä kiva, mutta eipä tuo minun budjetti anna siihen mahdollisuutta. Itse käärme ei maksaisi kuin pari-kolme sataa, mutta kun se tarvii sitten terraarionkin. Tietysti jos jonkun pikkulieron ostaisi niin ei se isoa asuntoa tarvisi. Haaveissa on kuitenkin kuningasboa niin se sitten tarviikin semmoisen, joka pitänee tilata mittatilaustyönä. Ei ole käytettynäkään tullut tarpeeksi isoa vastaan.

Muuten menee ihan normaalisti, mutta kaaduin komeasti työpaikan parkkipaikalla ja nyt on selkä ja vasen ranne kipeänä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Lemmikki olisi kyllä kiva, mutta eipä tuo minun budjetti anna siihen mahdollisuutta. Itse käärme ei maksaisi kuin pari-kolme sataa, mutta kun se tarvii sitten terraarionkin. Tietysti jos jonkun pikkulieron ostaisi niin ei se isoa asuntoa tarvisi. Haaveissa on kuitenkin kuningasboa niin se sitten tarviikin semmoisen, joka pitänee tilata mittatilaustyönä. Ei ole käytettynäkään tullut tarpeeksi isoa vastaan.

Ihan vilpitön kysymys. Miksi käärme? :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On ollut käärmeitä ennenkin. Ne on mukavia lemmikkejä ja myös helppohoitoisia. En minä voisi kuvitellakaan ottavani esim. koiraa, joka pitäisi käyttää ulkona tarpeillaan aamuin illoin ja vielä lenkilläkin.
Jos helppohoitoisuus on kriteerinä, niin eikös kissa olisi hyvä vaihtoehto? Sisäkissat ovat koiriin verrattuna selvästi helppohoitoisempia. Minulla ei ole käärmeitä ollut, mutta kuvittelisin, että käärmeet vaativat vähintään saman määrän hoitoa kuin kissakin.

Oma kissa on ollut tärkeänä tukena vaikeiden aikojen yli. Minun olisi hyvin vaikea kuvitella, että käärme pystyisi olemaan samanlainen tuki, kun kissa voi kuitenkin liikkua kämpässä vapaasti ympäriinsä, sitä voi silittää ja useimmat kissat kiintyvät omistajaansa niin paljon, että hakeutuvat omistajan seuraan jatkuvasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös