Mitä eläimiä olet syönyt?

  • 7 881
  • 80
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen syönyt ihan varmasti kaikkea, mitä kotimaisilta liha- ja kalatiskeiltä yhtään säännöllisemmin löytyy. Siis jos joku nyt kertoo, että kimpale oliivinvihreää vasarahaita on ollut esillä Putaan ossuus-kaupassa, niin sitten pitää myöntää etten ole tuollaista maistanut.

Eksoottisista otuksista olen maistanut useampiakin antilooppeja (mm. gnu, kudu ja olisiko ainakin puna-antilooppi), kengurua, alligaattoria, karhua, jotain valasta, sammakkoa, monen sortin etanoita, biisonia, villisikaa, strutsia, kamelia ja varmaan vielä montaa muuta eläintä. Pässinkiveksiä olen myös syönyt. Äyriäiset ovat suurta herkkuani, joten rapuja, simpukoita ja ostereita olen syönyt aika laajalla kirjolla. Lisäksi kotimainen riista on pääosin aika tuttua, jos nyt siltä saralta mitään eksotiikkaa edes löytyy. Mutta nytpä juolahti mieleen etten ole syönyt koskaan riekkoa. Asia pitää korjata.

Makkaraan sullottuna olen edellisten lisäksi syönyt ainakin mm. alpakkaa.

Syömiäni kalalajeja en edes yritä luetella. Kotoisistakin lajeista saa mukavan listan, mutta maailmalla käydessä on varsin vaivatonta laajentaa kokemuspiiriä uusilla kaloilla. Mm. Japanissa ja arabimaissa olen syönyt useampiakin mereneläviä, joiden nimistä minulla ei ole hajuakaan.

Hyönteisiin en ole ruokailumielessä kajonnut. Kiinalaisethan popsivat tietyissä osissa maata ties mitä otuksia, ja saavat minun puolestani syödä ihan rauhassa keskenään. Tai no, on tuolla varmaan jotain kokeilemisen arvoista, ehkä jokin paahdettu sirkka tai friteerattu toukka saattaa olla ihan jees. Apinanaivot ja lepakot jätän jo tautiriskien vuoksi väliin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen syönyt ihan varmasti kaikkea, mitä kotimaisilta liha- ja kalatiskeiltä yhtään säännöllisemmin löytyy. Siis jos joku nyt kertoo, että kimpale oliivinvihreää vasarahaita on ollut esillä Putaan ossuus-kaupassa, niin sitten pitää myöntää etten ole tuollaista maistanut.

Eksoottisista otuksista olen maistanut useampiakin antilooppeja (mm. gnu, kudu ja olisiko ainakin puna-antilooppi), kengurua, alligaattoria, karhua, jotain valasta, sammakkoa, monen sortin etanoita, biisonia, villisikaa, strutsia, kamelia ja varmaan vielä montaa muuta eläintä. Pässinkiveksiä olen myös syönyt. Äyriäiset ovat suurta herkkuani, joten rapuja, simpukoita ja ostereita olen syönyt aika laajalla kirjolla. Lisäksi kotimainen riista on pääosin aika tuttua, jos nyt siltä saralta mitään eksotiikkaa edes löytyy. Mutta nytpä juolahti mieleen etten ole syönyt koskaan riekkoa. Asia pitää korjata.

Makkaraan sullottuna olen edellisten lisäksi syönyt ainakin mm. alpakkaa.

Syömiäni kalalajeja en edes yritä luetella. Kotoisistakin lajeista saa mukavan listan, mutta maailmalla käydessä on varsin vaivatonta laajentaa kokemuspiiriä uusilla kaloilla. Mm. Japanissa ja arabimaissa olen syönyt useampiakin mereneläviä, joiden nimistä minulla ei ole hajuakaan.

Hyönteisiin en ole ruokailumielessä kajonnut. Kiinalaisethan popsivat tietyissä osissa maata ties mitä otuksia, ja saavat minun puolestani syödä ihan rauhassa keskenään. Tai no, on tuolla varmaan jotain kokeilemisen arvoista, ehkä jokin paahdettu sirkka tai friteerattu toukka saattaa olla ihan jees. Apinanaivot ja lepakot jätän jo tautiriskien vuoksi väliin.

Sun ei kannata pyytää näillä tiedoilla mua ulos syömään muutakuin korkeintaan Ekin grillille. Sielläkin otan lihapiirakan lauantaimakkaralla! (ilman sipulia, sinappia, kurkkusalaattia)

:)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sun ei kannata pyytää näillä tiedoilla mua ulos syömään muutakuin korkeintaan Ekin grillille. Sielläkin otan lihapiirakan lauantaimakkaralla! (ilman sipulia, sinappia, kurkkusalaattia)

:)
Olen minä tuollaistakin syönyt. Mennään vaan joskus tunnelmalliselle snagari-illalliselle, sehän sopii vallan hyvin.

Tosin lauantaimakkaran siivua en huoli lihikseen tai muuhunkaan grillituotteeseen. Joskus erehdyin sekaantumaan tuollaiseen. Sämpylän väliin oli tungettu jauhelihapihvin seuraksi vajaan tuuman paksuinen kylmä lauantaimakkarabiitti. Ei ollut kovin herkkua, tai sitten en vaan osannut nauttia melkein jääkiekon kokoisesta jauhomakkaran palasta kylmänä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Monille tutusta kengurusta sen verran sivuhuomautuksena, että ei australialaiset sitä syö vaan sitä pidetään koiranruokana. Ja esimerkiksi naapurissa Uudessa-Seelannissa sitä ei edes myydä, koska ei sitä kukaan osta.

Onhan sitä jotain tullut syötyä, käärmettä ja sen sellaista. Varsinkin kaloja on tullut syötyä eri maissa hyvin paljon sellaisia mistä ei ole mitään mahdollisuutta tietää mitä ne on. Kala on kuitenkin aina hyvää.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Monille tutusta kengurusta sen verran sivuhuomautuksena, että ei australialaiset sitä syö vaan sitä pidetään koiranruokana.

Kyllä ainakin kaikki omat Aussi tuttuni syövät ja sitä löytyi Melbournesta useammastakin kaupasta lihatiskistä muiden lihojen kanssa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Eksoottisempia otuksia, joita ei normi lihakaupan tiskiltä ihan ensimmäisenä löydä... (ainakaan Suomessa).. Allekirjoittanut on lusikoinut kitusiin ainakin koiraa, kissaa, erilaisia käärmeitä, skorpionia, oravaa, hämähäkkiä, rottaa, sammakoita, haita ja alligaattoria (jos nyt kolmessa viimeksimainitussa mitään eksoottista edes on..).

Edit. lisäyksenä vielä hylje ja hunajakenno jossa, jumalauta, möngersi vielä eläviä mehiläisen toukkia.

On niitä kuitenkin sellaisiakin ruokia, joiden kanssa aivot ovat yksinkertaisesti kieltäytyneet yhteistyöstä purukaluston kanssa. Suomalaiselle jumalan hylänneelle ateistillekin kelpo neuvo on, että siellä, missä keskimääriin syöpötellään erikoisempia otuksia ja ruokia, uskonnot ovat vielä kunniassa ja monissa uskonnoissahan on kiellettyjä ruokia. Uskontoon vedoten olen sitten minäkin kieltäytynyt syömästä jotain epämääräistä intialaisen mamman varten laittamaa pikkelsiä, joka on sullottu paskaiseen lasipurkkiin ja jätetty hautumaan pariksi viikoksi aurinkon paahteeseen. On siinä mammalla ollut ihmeteltävää, että mikä helvetin uskonto kieltää pikkelsin syömisen, heh!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös