Mitä eläimiä olet syönyt?

  • 7 891
  • 80

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Katsotaanpas:

- Lehmä
- Sika
- Hevonen
- Kana
- Kalkkuna
- Lohi
- Muurahainen
- Kukkakärpänen
- Kampela
- Ahven
- Silakka
- Rapu
- Ihminen
- Kuha
- monta muuta kalaa, joita en muista

Hieman suppeahkoa tuo syötyjen lista, mutta eiköhän se siitä kasva. Lammas pitäisi ainakin ottaa joskus syöntilistalle näistä perusjutuista.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Karhunpihvi. En tykännyt. Vaati puolukkahilloa kyytipojaksi.

Olen myös todistettavasti popsinut sonnia. (ravintolan häräthän ovat lehmiä).

Ai niin. Krokotiili, vai oliko alligaattoria. (mikäli ruokalistaan oli uskominen)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Rocco kirjoitti:
Eli listaan kaikki erikoiset ja harvinaiset eläimet mitä olet pistänyt poskeesi.

Koetan nyt pysytellä niissä erikoisemmissa ja harvinaisemmissa eläimissä (tavalliset hyönteiset jätän pois vaikka niitäkin olen tietoisesti tai tietämättäni syönyt), kaloista poimin vain joukkoon sellaiset jotka eivät ihan jokapäiväistä herkkua ole.

-jänis.
-poro.
-hirvi.
-hevonen.
-sinisorsa.
-rapu.
-jättiläiskatkarapu.
-mustekala.
-kalmari.
-tonnikala (fileenä - raakana).
-ankerias.
-etana.

Onhan se vielä mainittava aito kaviaari. Täydentelen vielä listaa jos joku erikoisempi syömäni eläinherkku putkahtaa mieleni syövereistä pinnalle.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tuosta ihmisen syömisestä minulla on kokemus olemassa, tein hommia Silja-Linella ja kovassa kiireessä vetäisin etusormesta pään pois (n. 3 cm), no ei muuta kuin kovalla kiireellä ympyrätaloon ja otin sorman pää mukaan, ajattelin että se voitaisiin liittää. Lääkäri kuitenkin sanoi että se on niin pahasti mennyt ettei ole siltä osin mitään tekemistä. Otin kuitenkin neulomisen jälkeen sormenpään mukaan, ja kiskaisin pakkaseen kotona. Sinne se sitten unohtuikin pitkäksi aikaa, kerran sitten tein kanapataa ja näin sen sormen pään pakkasessa, ajattelin kokeilla miltä se maistuisi ?

Ei siinä nyt sitä lihaa kovastikkaan ollut, mutta pienen suupalan niinkuin kokeeksi siitä sai, maku oli aika mieto sanotaan että kyllä sitä varmasti söisi isommankin mällin jos nälkä olisi. Turhaa sitä hyvää lihaa oli poiskaan heittää.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäköhän kasvissyöjät diggaa tästä ketjusta? Ihan sama. Suht väsynyttä sakkia ovat.

Ei millään pysty muistamaan, että mitäs kaikkea sitä on tullut rumaan turpaan ängettyä. Paskaa en ainakaan ole syönyt ikinä(muistaakseni), mutta se ei olekaan eläin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tavanomaisten possujen, lehmien ja biisonien lisäksi hieman erikoisempia elukoita, joita olen syönyt, ovat kenguru, alligaattori, etana, hai, valas ja nutria. Noista alligaattori ja nutria ovat maultaan parhaat. Etana maistui lähinnä sille maustekastikkeelle, missä se muhi.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Niiden tavallisimpien lisäksi on tullut maistettua
- lammasta
- härkä
- jänistä
- riekkoa
- pyytä
- metsoa ja koppeloa
- poro
- hirvi
- mustekala
- sian pää, syltyn muodossa. Sain jopa olla mukana tekemässä. Se oli jotain aivan kauheaa katseltavaa.

Eipä tuossa kovin paljoa ole, mutta todettakoon vielä, että olen ollut kasvissyöjä 9 vuotta :)
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tunnustaako kukaan syöneensä Mervi Tapolaa?
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Sika, nauta, kalkkuna, kana, lammas, hirvi, poro, katkarapu, kala, villisika, hevonen. Eli aika lailla perussetti, lukuunottamatta tuota villisikaa. Valitettavasti tuolloin ei ollut taikajuoman nauttimismahdollisuutta kun olin autolla liikkeellä.
 

Alonzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
krokotiilia on tullu maistettua...
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
sika, nauta, kana, kala, kalkkuna, lammas, mustekala, tonnikala (fileenä), sammakko, alligaattori, karhu, riekko, sorsa (en todellakaan tiedä mikä sorsa), ankka, hirvi, poro, peura, jänis, erilaisia rapuja, etana..

Siinä ainakin ensialkuun
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Sika
Nauta
Härkä
Poro
Hirvi
Karhu
Lammas
Mustekala
Kotimaisia ja ulkomaisia kaloja
Kana
Kalkkuna
Peura
Villisika
Simpukka (kai se jonkinlainen eläin on)
Rapu
Katkarapu
Hevonen

Voi eläinparat... Uskon vahvasti, että joissain karvakäsien omistamissa paikoissa on tarjottu muutakin lihaa kuin luulisi. Pitäisiköhän listaan lisätä ainakin muutama kisu ja pari hauvaa? Hyvää kuitenkin on ollut.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kyllähän tuolla maailmaa kierrellessä on kaikkea enemmän ja vähemmän mielenkiintoista lautaselle eksynyt.

Käärme oli ihan mielenkiintoinen kokemus. Liha maistui ihan hyvältä, mutta oli sitkeää. Kastike oli julmetun hyvä siinä. Oli joku pienehkö raidallinen käärme, en tiedä lajia.
Syömäni sammakonreidet taas oli pieniä ja kuivia, mutta sopivasti voissa dipattuna todella maukkaita.
Parhaat etanat olen taas saanut ihan Helsingissä Bakers':n valkosipulivoissa paistetut. Ne oli hyviä.
Kaloista ehkä mielenkiintoisin on joku pieni rausku grillattuna, vaihtoehtoisesti itse pyydetty "mackarel".
Vaikein syötävä on taas ollut ehdottomasti joku iso taskurapu, jonka kuori oli oikeasti paksu. Piti nähdä vaivaa, että lihan löysi sisältä.
Mustekaloja taas sai tuolla Aasiassa ihan kaiken kanssa, niiden tarkempia lajimäärityksiä en lähde edes arvaamaan.
Periaatteessa kai kaikki nämä possut, naudat, lampaat, hirvet, porot jne on maistettu, mutta lintuja ei taida olla kuin ihan peruskanat ja kalkkuna maistettuina. Pitäisi varmaan pyytää yhdeltä sorsastavalta kaverilta maistiaisia.
Ja jossain pitäisi hummeri vielä syödä. On vaan julmetun kallista kaikkialla.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Majava.
 

RASSA #13

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool sekä Roosters.
Erikoisimpana kengurua, Riihimäen teatterin ravintolassa. Eipä ollut kummoista, ehkä pienehkö pettymys...

Sammakon reidet, karhu ja alligaattori toivelistalla päällimmäisinä. Onko hajuakaan mistä saisi vai pitääkö matkata ulkomaille (karhua lienee joidenkin venäläisten ravintoloiden listoilla?)?
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
RASSA #13 kirjoitti:
Sammakon reidet, karhu ja alligaattori toivelistalla päällimmäisinä. Onko hajuakaan mistä saisi vai pitääkö matkata ulkomaille (karhua lienee joidenkin venäläisten ravintoloiden listoilla?)?

Karhua on mun mielestä ollut muutamia kertoja ainakin säilykkeenä ihan normi ruokakaupassa (joku iso sellainen). Ja varmaan kaikissa(?) riistaravintoloissa löytyy listalta. Sammakon reisiä luulisi olevan myös jossain erikoisemmissa ravintoloissa ihan Suomessa, mutta alligaattori on varmaan vaikeinta noista päästä testaamaan..

Itsellä ei ole listoille mitään kummallisuuksia, mutta jotain kuitenkin:

Linnut:
kana , strutsi , kalkkuna , metso , teeri (yms riistalintuja)

Kalat:
tonnikala , miekkakala , (+suurin osa normaaleista Suomessa yleisistä syötävistä kaloista) , usean kalan mäti mm. aito kaviaari

Nisäkkäät:
hirvi, poro, lehmä , hevonen , jänis , sika, lammas , villisika , karhu

Muut niljakkaat:
rapu , etana , simpukka , katkarapu , mustekala
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
RASSA #13 kirjoitti:
Sammakon reidet, karhu ja alligaattori toivelistalla päällimmäisinä. Onko hajuakaan mistä saisi vai pitääkö matkata ulkomaille (karhua lienee joidenkin venäläisten ravintoloiden listoilla?)?

Karhua sai ainakin säilykkeenä jotain yli 10 euroa per todella pieni purkki muistaakseni Herttoniemen K-Supermarket Hertasta muutama vuosi sitten. En tiedä, onko enää valikoimissa. Varmaan saa muistakin suuremmista kaupoista (Citymarketit, Prismat)? Kannattaa käydä kysymässä, jos vaan maistaa haluaa ja jos säilyke kelpaa. Ravintolassa saa tuoreesta pihvistä maksaa helposti sata euroa. Muutamassa paikassa olen nähnyt tilapäisenä kampanja-annoksena.

Sammakonreisiä en ole Suomessa nähnyt pitkään aikaan ravintoloiden listoilla, sammakkoeläimet alkavat harvinaistua maapallolla koko ajan muuten, johtuneeko siitä. Kyllä varmaan jostain löytyy. Itse söin niitä niin kaukana kotoa kuin olen käynyt, mutta annos maksoikin kokiksen kanssa noin euron.

Alligaattoria taas lienee kohtuullisen hankala saada Suomesta.
 
No ei niitä kovin iso valikoima ole. Poro,hirvi, eri kalat, nautasika, kalkkuna, kana, kebabliha(mitä ikinä sisältääkin, en halua tietää), hevonen meetwurstina. Ja ihminen ja kissa jos puraisut lasketaan. Lihaa ei ole irronut, karvaa korkeintaan. Siis kissasta, muusta ei puhuta. Eikä siitä miksi purin kissaani.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Lehmää, sikaa, hevosta, lammasta, kanaa, kukkoa, kalkkunaa, fasaania, poroa, hirveä, sekä monenlaisia mereneläviä kaloista mustekalaan yms.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
En rupea niitä tavallisimpia luettelemaan, mutta olen tavisten lisäksi syönyt heinäsirkkoja (friteerattuja), rauskua ja grillattua kalkkarokäärmettä.

Noista kolmesta minun mielestäni rausku oli "vähiten nam". Sirkat ja kalkkaro olivat sitten ihan nam nam nam.


edit: meinas unohtua listasta MAJAVA. Jostakin omituisesta syystä moni angloämeriikaani ei kuitenkaan sano syöneensä majavaa, vaan he kerskailevat olevansa kissanpennun syöjiä - siis "PUSSY EATERS".
Omituista ja jotenkin hillitöntä?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös