Mitä eläimiä olet syönyt?

  • 7 901
  • 80

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Erikoisemmat lienee alligaattori ja naudan kieli. Ilmankin olisin pärjännyt. Yleensäkään en juuri syö mitään erikoista, joskus voi kokeilla jotain, mutta siihenpä se sitten jää. En siis ole erityisen kulinaristi.

Rapujen syönti on turhaa ja eräs ykkösinhokeistani on porsaanliha. En voi ymmärtää, miksi moista syödään ja vieläpä yleisesti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kana, lammas, ankka, nauta, lohi, siika, kuha, silakka, seiti, ahven, hauki, tonnikala, turska, mustekala, katkarapu, kampasimpukka, etana, possu, poro, hirvi, karhu, hevonen.

Noita eläimiä on ainakin tullut syötyä. Aika pitkä listahan tuosta tuli ja pelkästään kala-lajeja oli huikea määrä. Mitään kovin eksoottista en ole syönyt, mutta kotimaassa ei kaiketi hirveämmin ole lajeja joita en ole syönyt ja joiden lihaa on helposti saatavilla.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Sika
Nauta
Kana
Hirvi/poro
Katkarapu
Kalat eri muodossa
Sardiini

Ei oikein muita tule mieleen, eli ei oikein eksoottisilla eläinlajeilla pääse retostelemaan. Hirven kieli on kyllä pirun hyvää.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nauta, sika, lammas, hevonen, hirvi, poro, broileri, ankka, sinisorsa, hanhi(tarkempi lajimääritys ei onnistu), täplärapu, jokirapu, katkarapu, kuningasrapu. Muita jalallisia ei tule mieleen, jos hyttystä ei lasketa. Jotain antiloopin tapaista olen myös syönyt, en muista tarkemmin, joku Afrikan eläjä.

Kalat: Ahven, hauki, merilohi, järvilohi, rautu, puronieriä, siika, muikku, salakka, lahna, turska, sei, made, taimen, kuha, tonnikala, anjovis, makrilli(tarkempi lajimääritys ei onnistu), silakka, harjus, kirjolohi.

E: unohtui kalkkuna, nahkiainen, ruijanpallas ja punakampela

Tuplaedit: Jotain peuraa olen myös syönyt. Sanottiin vaan, että "peuraa", joten tarkempi määritys ei toki onnistu.

Triplaedit: Kuduhan se antilooppiratkaisu oli.
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meduusaa ei oo taidettu vielä mainita. Semmosta söin Kiinassa joku aika sitten, oli aika mitäänsanomattoman makuista. Suolaista hyytelöä.

Kaloista en nähny barracudaa kenenkään listalla. Olen siis hyvä ihminen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Perinteisten sian, broilerin, lohen, siian, ahvenen, tonnikalan, ankan, hirven ja poron lisäksi on tullut jossain vaiheessa syötyä kamelin lihaa (helvetin pahaa) sekä mitä ilmeisimmin jonkinlaisen makakin lihaa. Sekin oli karmeaa sekä ulkonäöltään että maultaan.

Mustekala oli mautonta, mutta ostereista pidin. Perinteisillä rapuillallisilla on tullut maistettua jokirapua, joka ei ollut makunystyröitäni hivelevä kokemus. Olen kovasti tykästynyt katkarapuihin.
 
K

kiwipilot

Nauta, porsas, lammas, hevonen, hirvi, poro, kana, ankka, hanhi, kalkkuna, lohi, siika, ahven, hauki, nieriä, harjus, muikku, nahkiainen, silakka, silli, makrilli, ankerias, ruijanpallas, punakampela, kissakala, turska, seiti, tonnikala, rausku, katkarapu, hummeri, taskurapu, sinisimpukka, kampasimpukka, hietasimpukka, osteri, sammakko, etanat.

Mitään tosi erikoisuuksia a'la Mad cook ei ole tullut syötyä vaan aika perussettiä löytyy listalta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Aika perussetit itellä. Lähinnä on pakko tähän ketjuun tulla huutelemaan kun löyty paikallisesta Natsi-Siwasta pakasteesta Kengurun lihaa. Suurella innolla odotan k.o lihan maistamista ja jos kiinnostaa niin kandee omasta Lidlistä käydä korjaamassa talteen.
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Itse voisin aloittaa...

- possu
- nauta
- kala
- kana
- kalkkuna
- ravut
- villisika
- biisoni
- hirvi
- poro
- jänis
- kenguru
- strutsi
- alligaattori
- tonnikala (fileenä)
- lammas
- mustekala

Melko iso maha sulla.

En ole syönyt yhtään muurahaista isompaa eläintä, en edes etanaa.
 

A Siente

Jäsen
Possu
Nauta
Kala (se oli kala, tarviiko sitä tarkemmin lajitella)
Lammas
Kana
Hirvi
Kastemato
Poro

Ei sen kummemmin ole tullut eläimiä syötyä.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Erikoisemmista marsu, sammakko, kenguru, seepra, alligaattori, karhu, jänis.
 

Rocco

Jäsen
Melko iso maha sulla.

En ole syönyt yhtään muurahaista isompaa eläintä, en edes etanaa.
En minäkään kokonaisena kerralla, poislukien nuo pienimmät. Vuodessa varmasti menee yksi sika, pieninä päivittäisinä annoksina.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Jaahas:

- Sika
- Nauta
- Villisika
- Hirvi
- Poro
- Lammas
- Kana
- Kalkkuna
- Ankka
- Rusakko
- Kani
- Erilaisia kaloja (ei jaksa kaikkia lajeja luetella, ei mitaan erikoisia kuitenkaan, miekkakalan ja tonnikalan fileet lemppareita)
- Erilaisia rapuja
- Simpukoita
- Mustekala, kalmari, seepia
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ei taida olla urheilumiehiä täällä, kun käärmekeittoa ei ole syöty. Itse sain moista herkkua Kiinassa. Olisiko ollut myös myrkkyhampaat mukana, kun oli senverran tulista.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ei taida olla urheilumiehiä täällä, kun käärmekeittoa ei ole syöty. Itse sain moista herkkua Kiinassa. Olisiko ollut myös myrkkyhampaat mukana, kun oli senverran tulista.

Miten se urheiluun liittyy? Olen syönyt, ihan Suomessa ja ihan suomalaisesta kyykäärmeestä tehtyä. Aikaa on kyllä sellaiset 30 vuotta, eli olin ihan lapsi tuolloin joten en muista mausta mitään.
 

salama#8

Jäsen
Kana
Broileri
Kalat (ei jaksa listata)
Rapuja
Nauta
Sika
Lammas
Ankka
Kalkkuna

Metso
Teeri
Pyy
Riekko
Kiiruna
Telkkä
Sinisorsa
Jouhisorsa
Haapana
Tavi
Metsähanhi
Räkättirastas

Metsäjänis
Rusakko

Hirvi
Poro
Karhu
Metsäpeura
Saksanhirvi


Sammakonkutu (raakana suoraan ojasta)

Mitään kovin eksoottista ei listalta löydy.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Miten se urheiluun liittyy? Olen syönyt, ihan Suomessa ja ihan suomalaisesta kyykäärmeestä tehtyä. Aikaa on kyllä sellaiset 30 vuotta, eli olin ihan lapsi tuolloin joten en muista mausta mitään.
Ei ole sanonta "syöttää käärmekeittoa" tuttu? Kyllä sitä paljon kuten nimenomaan urheilun yhteydessä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ei ole sanonta "syöttää käärmekeittoa" tuttu? Kyllä sitä paljon kuten nimenomaan urheilun yhteydessä.

No nyt kun mainitsit niin on. Ei tullut heti mieleen.

Tosiaan meillä oli silloin perhetuttu joka oli kotoisin Hong Kongista ja Kiinassa käärmeiden ja sammakoiden metsästäminen on kuulemma hyvin yleistä. Kävi metsällä ja laittoi saalistaan ruokaa. Oli kuulemma myös todennut että kyllä suomalainen sammakko ja kyy kiinalaisille vastaaville maussa pärjäävät ja ihmetteli kun suomalaiset eivät noita käytä hyödykseen.

Sittarissa (esim. Espoon Sellossa) myydään muuten vähän eksoottisempia eläimiä. Itse olen ostanut sieltä antiloopin ja kengurun lihaa. Antilooppi oli oikein herkullista, kenguru ei kovin ihmeellistä mutta ihan syötävää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei taida olla urheilumiehiä täällä, kun käärmekeittoa ei ole syöty. Itse sain moista herkkua Kiinassa. Olisiko ollut myös myrkkyhampaat mukana, kun oli senverran tulista.

On tullut syötyä käärmekeittoa ja käärmepataa. Molemmilla kerroilla ruoaksi päätyvä käärme tuotiin elävänä pöydän viereen näytettäväksi ja hyväksyttäväksi. Aivan kuten hyvissä paikoissa viinin kanssa. Ennen varsinaista ateriaa pöytään tuotiin kaksi aperitiivia. Toisessa lasissa oli käärmeen verta ja toisessa ilmeisesti sappinestettä. Kiinassa kun heitetään hyvin vähän hukkaan. Kiinalaiset kutsuvat ruoka-aineeksi sitä, mitä me kutsumme teurasjätteeksi.

"Eksoottosimmat" eläimet, joiden lihaa olen syönyt ovat luultavasti sammakko, kilpikonna, käärme ja kissa, jonka rodusta ei ole tietoa. Aasian-kiertueella olen tunkenut jos jonkinlaista hyönteistä, toukkaa ja kuoriaista suuhuni kysymättä, mitä eläimiä ne ovat. Ennakkoluulottomuus on helppoa, kun ei kysele, vaan syö.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Sika
Lehmä
"Perusfisut" (lohi, hauki, ahven, jne.)
Ankka
Lammas
Kaniini/jänis (vai millä termillä rabbit pitäisikään kääntää?)
Mustekala
Poro
Hirvi
Kana
Rapu

Varmaan jotain unohtui, mutta kun 3. erä matsissa alkaa...
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Nauta/lehmä/härkä
Possu/sika
Kana/broileri
Lammas
Hevonen

Lohi
Nieriä
Kuha
Ahven
Siika
Silakka
Silli
Hauki
Lahna
Rapu(ja)

Hirvi
Poro
Jänis
Hylje
Majava
Sorsa
Metso
Pyy

Eksoottisempaa:

Kudu
Hirviantilooppi
Keihäsantilooppi
Strutsi
Seepra
Mopanepuun toukka
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kynsinauhanpureskelijoiden ja cunnilingus-mestareiden mukahassuttelun lisäksi ei taida löytää monta oikeasti ihmistä syönyttä Jatkoajasta? Tuohon järjestyy hyvä mahdollisuus aina kun uusi kansalainen poksahtaa maailmaan, sillä jälkeisinä tarjoutuu tällainen muhennosraaka-aine:

https://coolsilkara.files.wordpress.com/2013/06/placenta-humana.png
(Kuva ihmisen istukasta)

Ilman tietoa mitä suussa on, ei mieleen olisi jäänyt mitään. Jää yhden kerran maistiaiseksi.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei jaksa kaikkia lihoja alkaa listaamaan, mutta heitetäänpä eksoottisimmista lihoista mm. sivettikissa ja käärmettä tullut pari palaa tullut syötyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös