Minkä CD:n ostit viimeksi?

  • 196 191
  • 2 162

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sleep - The Sciences
Dark Buddha Rising - II

"Siitä sitten kunnon pörinät" sanoi Levykauppa Äxän myyjä minulle. Enkä ole eri mieltä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vinyylin hinta jatkaa nousuaan joten ei ihme että tullut taas osteltua musiikkia kompaktilevynä. Postiluukusta kolahti tänään Ace Frehleyn uusin soolo Spaceman ja Whitesnaken akustinen kokoelma Unzipped. Hintaa yhteensä kivat 20e
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vinyylin hinta jatkaa nousuaan joten ei ihme että tullut taas osteltua musiikkia kompaktilevynä. Postiluukusta kolahti tänään Ace Frehleyn uusin soolo Spaceman ja Whitesnaken akustinen kokoelma Unzipped. Hintaa yhteensä kivat 20e
Acen levy ollut jo kuuntelussa hetken aikaa, hieno albumi. Virkistävän vanhakantaista rokinjyystöä, juuri sitä minkä Ässä osaa.

Harvemmin nykyisin ostan uutta musiikkia, koska uutta hyvää musiikkia julkaistaan harvoin. Onneksi on nämä fiksut levy-yhtiöt, jotka tuottavat uudestaan markkinoille klassikoita. Viimeksi taisin hommata jonkun The Whon boksin, vai olisiko ollut Hendrix.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Postihenkilö toi laatikkoon neljä tekelettä: Monuments:Phronesis, Haken:Affinity ja kaksi kappaletta Leprousia: Bilateral ja Coal
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Acen levy ollut jo kuuntelussa hetken aikaa, hieno albumi. Virkistävän vanhakantaista rokinjyystöä, juuri sitä minkä Ässä osaa..

Kyllä. Samaa jatkumoa kuin miehen vuosituhannen jälkeen tehdyt muut julkaisut. Paljon parempaa mielestäni kuin KISS:n pari viimeistä tekelettä joita ei ole pahemmin ilmestymisensä jälkeen tullut kuunneltua. Voisikohan joku livenation hoitaa kaverin klubirundille tänne Pohjolan perukoille?
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kent - Isola
Opeth - Watershed
Mark Knopfler - Kill To Get Crimson
Kings Of Leon - Come Around Sundown

Nämä herkut siis kirjaston poistolevyistä.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
The Dead Daisies - Burn it Down.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Täydensin Iron Maiden -kokoelmani ostamalla huuto.netistä Fear of the Darkin, The X Factorin ja Rock in Rion sekä Ebaystä Best of the B-Sides -kokoelman. Kaikkia livejä ei ole mutta nyt löytyy kaikki studiolevyt, viisi livelevyä ja tuo B-puolikokoelma. Oikeastaan yksi biisi puuttuu jonka haluaisin, Women in Uniform, mutta sitä ei löydy mistään kokoelmilta, ainoa vaihtoehto minkä löysin on ostaa se käytettynä sinkkuna, ja hinnat ovat yhdestä biisistä vähän turhan suolaisia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toolin uusin on viimeisin. Uuden Chelsea Wolfen taidan hankkia vinyylinä eli siitäkään ei tule uutta kappaletta kokoelmiini.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oiskohan ollu joko pakkaus tyhjiä tai sitten Windows 98.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Taisi olla Vilma Alinan Tulva-levy viime keväänä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Northlane - Alien. Ennakkotilasin hupparin kera ja nyt vaan venaillaan bändin joulukuun Helsingin gigiä :)
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toolin Fear Inoculum on uusin. Ja ennätykset eivät jää tähän sillä se on 50 euron hinnallaan myös kallein cd, jonka olen ikinä ostanut,
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Muddy Watersin ja Bo Diddleyn kattavat kokoelmat toi posti eilen. Nyt on taas pari puutetta hyllyssä tilkitty.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Täydensin Iron Maiden -kokoelmani ostamalla huuto.netistä Fear of the Darkin, The X Factorin ja Rock in Rion sekä Ebaystä Best of the B-Sides -kokoelman. Kaikkia livejä ei ole mutta nyt löytyy kaikki studiolevyt, viisi livelevyä ja tuo B-puolikokoelma. Oikeastaan yksi biisi puuttuu jonka haluaisin, Women in Uniform, mutta sitä ei löydy mistään kokoelmilta, ainoa vaihtoehto minkä löysin on ostaa se käytettynä sinkkuna, ja hinnat ovat yhdestä biisistä vähän turhan suolaisia.
Onhan siitä ainakin musavideo Visions Of The Beast -dvd:llä. Osapuilleen muuten paskin Maidenin nimissä levytetty biisi. Sehän on cover australialaisen Skyhooksin biisistä, ja se bändi se vasta olikin aikoinaan paska. Suosioltaan Australian Dingo, mutta musa oli lähempänä Skädämiä tai Tannaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli vappuna hyödynnettyä Backstage Rockshopin postikulutonta toimitusta ja hankin uuden Nightwish-t-paidan sieltä, kun alkuperäinen suunnitelma hankkia Oulusta sattuneesta syystä kaatui. Piti sitä jotain muutakin laittaa samaan pakettiin, niin Ensiferumin Two Pathsin erikoisversio, jossa bonuksena on On the Rocksin akustinen keikka DVD:nä tuli myös. Sitä tässä katselen - ja näemmä Netta Skog ja Emmi SIlvennoinen ehtivät olla bändissä yhtä aikaankin. Nykykokoonpanon kauneus on sitten enemmän sisäistä vai onko ne pestanneet ketään tulevalle levylle? Eilen taisi tulla ensimmäinen maistiainen, pitääpä laittaa sekin kuunteluun.

Oli tuo remonttia edeltävä On the Rocks aika karu mutta intiimi paikka. Vähän kaipaankin, vaikka on se uusi teknisesti monta kertaa parempi. Ja näyttääpä DVD-laatukin nykypäivänä aika karulta, vaikka vielä jotain reilu 10 vuotta sitten oli ihan normi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Viimeisin uusi levy, jonka posti toi, on Greg Dullin Random Desire. Muita viime aikoina haaviin tarttuneita ovatten mm. Grateful Deadin Ready Or Not, Motörheadin Bomberin 40-vuotisjuhlapainos sekä Phil Lynottin Solo In Soho ja Johnny Cashin American vitonen, jotka huomasin puutteiksi hyllyssä.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Johnny Cash: American Recordings
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Fyysisten levyjen ostelu on kyllä vähentynyt,
Minä en vieläkään osta fyysittömänä yhtään mitään. Levy on levy, on oltava kannet ja muut, jotain mitä pitää kädessä. Olen vanha, arvostan konkreettisia asioita. Kirjatkin pitää olla tehty selluloosasta.

Nykyisin on kyllä hyvä, kun ihmiset siirtyy fyysisistä levyistä ja kirjoista pois. Saa käytettynä ja vitun halvalla huippumatskua, kun on tarkkana. Tomppelit myy kaiken pois, mie napsin parhaat päältä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Minä en vieläkään osta fyysittömänä yhtään mitään. Levy on levy, on oltava kannet ja muut, jotain mitä pitää kädessä. Olen vanha, arvostan konkreettisia asioita. Kirjatkin pitää olla tehty selluloosasta.
Minä olin pitkään samassa veneessä, mutta digijulkaisujen yleensä halvempi hinta, ostamisen helppous ja ennen kaikkea tilansäästö veivät voiton. Silloin tällöin edelleen ostan CD:nä, mutta nekin rippaan pilveen talteen ja laitan fyysisen kappaleen vaatekaapin perällä olevaan laatikkoon talteen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä olin pitkään samassa veneessä, mutta digijulkaisujen yleensä halvempi hinta, ostamisen helppous ja ennen kaikkea tilansäästö veivät voiton. Silloin tällöin edelleen ostan CD:nä, mutta nekin rippaan pilveen talteen ja laitan fyysisen kappaleen vaatekaapin perällä olevaan laatikkoon talteen.
Mulla ei ole mitään pilviä. En kuuntele mistään tietokoneilta mitään. Stereot pitää olla ja levyjä. Sitten kun netit kaatuu ja pilvet sataa maahan, en hetkahda. Vaihdan vaan levyn soittimeen ja elelen kuten aina. En mie luota mihinkään näkymättömiin pilviin tai digitaaliseen soopaan, kuka tahansahan voi viedä ne pois. Levyä ei hyllystä kukaan vie. Jos joku yrittää niin vedän vesurilla eturaivoon.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Mä olen aina tykännyt ihan fyysisistä levyistä. Paras löydös on varmaan Bad Brainsin "Rock For Light" , mikä löytyi kreetalaisesta levykaupasta. Ulkomailta on löytynyt paljon lättyjä, mitä en ole Suomesta edes kysymällä löytänyt. (Ehkä vähän off-topicia.)
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mulla ei ole mitään pilviä. En kuuntele mistään tietokoneilta mitään. Stereot pitää olla ja levyjä. Sitten kun netit kaatuu ja pilvet sataa maahan, en hetkahda. Vaihdan vaan levyn soittimeen ja elelen kuten aina. En mie luota mihinkään näkymättömiin pilviin tai digitaaliseen soopaan, kuka tahansahan voi viedä ne pois. Levyä ei hyllystä kukaan vie. Jos joku yrittää niin vedän vesurilla eturaivoon.
Mä taas en enää voisi kuvitella paluuta vanhaan, nyt koko 25 000+ biisin musakokoelma on aina taskussa mukana ja kun kotoa lähtiessä sammutan musiikin, levy jatkuu samasta kohdasta kun istahdan autoon.

Ja jos se pilvi joskus romahtaa, suurin osa kokoelmasta on edelleen fyysisessä muodossa siellä komeron nurkassa tallessa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mä taas en enää voisi kuvitella paluuta vanhaan, nyt koko 25 000+ biisin musakokoelma on aina taskussa mukana ja kun kotoa lähtiessä sammutan musiikin, levy jatkuu samasta kohdasta kun istahdan autoon.

Ja jos se pilvi joskus romahtaa, suurin osa kokoelmasta on edelleen fyysisessä muodossa siellä komeron nurkassa tallessa.
Joskus 80-luvun puolivälin paikkeilla kun sain Walkmanin, niin äänittelin vinyylilevyiltäni parhaita biisejä kaseteille ja kuuntelin niitä korvalappustereoista. Vittu, uutuus! Musiikkia voi kuunnella muuallakin kuin kotona, vaikka uimarannalla!

Sen verran olen nyt antanut periksi, että mulla on joskus 10 vuotta sitten vaimolta lahjaksi saatu iPod. Siihen olen äänittänyt biisejä omasta levyhyllystä. Vain ja ainoastaan omia levyjä. En edes halua mitään tuolta internetistä, se on saatanasta koko sovelmus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös