Minkä CD:n ostit viimeksi?

  • 196 089
  • 2 162

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Koitan ostaa lähinnä ne mitä kuuntelisin muutenkin (vs. spotify). Varsinkin kotimaiset.
Syksyn levyjä:

Smackbound: 20/20
Mara Balls: Ratina live ´18
Finntroll: Vredesvävd
Brother Firetribe: Feel the burn
Viikate: Rillumarei
Unleash the archers: Abyss
Mors Principium Est: Seven
Carcass: Despicable me ep

Digit sitten päälle, bandcamp friday juttuja yms.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Aku Ankkulin Kääk! ja seitsemän levyn boksi Tangerine Dreamia Äxästä, Slipknotin All Hope Is Gone (jossa bonuksena livelevy) CDonilta sekä Soul Coughingin kokoelmalevy discogsin marketplacelta. Ja Verotika-Blu-rayn mukana tuli soundtrack-CD.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei kai ilmainen Spotify ole verrokki yhtään millekään?
Ei olekaan, mutta en ole valmis maksamaan kuukausittain musiikista. Se lienee se olennaisin pointti. Nykyään ehtii todella harvoin kuuntelemaan musiikkia rauhassa ja ajatuksella. Eniten autossa ja sielläkin tulee kuunneltua tiettyjä radiokanavia.

Joten siitä tullaankin siihen että CD on oikein toimiva formaatti kun haluaa poimia jonkun mielenkiintoisen levyn, vaikkapa käytettynä, ääni on riittävän ensiluokkaista ja sulla fyysinen levy/kannet käsillä missä enemmän fiilistä kuin nettinäpyttelyssä puhelimen kautta.

Myin aikoinani kaikki vinyylit sekä cd:t. Joten ei ole isoja varastoja mitä säilöä. Säilytin vain noin 50 mielenkiintoisen vinyylin sekä noin 100 cd:n kokoelman missä mukana harvinaisuuksiakin mitä vaikea hankkia oikein mistään. Tuolle löytyy aina tilat jostain kaapista, ei tarvitse edes omaa man cavea.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Löysin Robert Plantin Now and Zen cd levyn hintaan 1e kirpparilta, mainio ostos.
(Tunnettu mm. Led Zeppelin yhtyeestä)

Hitto että on hieno levy ja soi mukavasti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ei olekaan, mutta en ole valmis maksamaan kuukausittain musiikista. Se lienee se olennaisin pointti. Nykyään ehtii todella harvoin kuuntelemaan musiikkia rauhassa ja ajatuksella. Eniten autossa ja sielläkin tulee kuunneltua tiettyjä radiokanavia.

Joten siitä tullaankin siihen että CD on oikein toimiva formaatti kun haluaa poimia jonkun mielenkiintoisen levyn, vaikkapa käytettynä, ääni on riittävän ensiluokkaista ja sulla fyysinen levy/kannet käsillä missä enemmän fiilistä kuin nettinäpyttelyssä puhelimen kautta.

Myin aikoinani kaikki vinyylit sekä cd:t. Joten ei ole isoja varastoja mitä säilöä. Säilytin vain noin 50 mielenkiintoisen vinyylin sekä noin 100 cd:n kokoelman missä mukana harvinaisuuksiakin mitä vaikea hankkia oikein mistään. Tuolle löytyy aina tilat jostain kaapista, ei tarvitse edes omaa man cavea.

Itse taas sanoisin että jos musiikkia kuuntelee lähinnä vain autossa (tai vaikka urheillessa) niin silloin juuri se streamauspalvelu (tai oma sähköinen levykokoelma) on aivan ylivoimainen vaihtoehto fyysisiin tallenteisiin nähden. Ei edes tarvitse maksaa mitään Tidal HiFi:n hintoja äänenlaadusta vaan perus Spotify Premium riittää. Pääsee valitsemaan itse biisit (tai podcastit) eli saavuttaa riippumattomuuden siitä mitä radiosta sattuu tulemaan. Ja tietysti välttyy kuuntelemasta mainoksia ~1/5 siitä käytettävissä olevasta ajasta.

Toki jokainen arvottaa asiat omalla tavallaan ja pitää kiinni omista periaatteistaan.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Pain of Salvationin Be, Remedy Lane ja One Hour by the Concrete Lake
Nightwishin Century Child ja Over the Hills And Far Away
Sir Elwoodin Hiljaiset Värit: Yö tekee meistä varkaat
Indica: Ikuinen Virta
Ultra Bran Vesireittejä
Tiktakin Frendit
YUP: Normaalien maihinnousu sekä
Tehosekoittimen C'mon Baby Yeah-single.

Nämä kaikki kirpputorilta hintaan 21,50 e. Minä pidän kirpputoreista.

Sama juttu kirpputorien suhteen. Minussa on aina ollut pienen levykeräilijän vikaa, tosin aika maltillisen. Virallinen cd-levy kokoelmani sisältää noin 350 levyä, jotka ovat pelkkää rock- ja metallimusiikkia. Sen lisäksi minulla on 20-30 muuta levyä, joilla on usein jokin lapsuuden "tunnemerkitys": Yön vanhoja levyjä, Roxettea, jopa Dr. Bombayn ainoaksi jäänyt kulttimaineinen ysärihittilevy. Ja sitten on erilaisia best of kokoelmia kuten Dingon, Juha Vainion, Topi Sorsakosken jne. Käyn oikeasti kirpputoreilla varmasti enemmän kuin keskimääräinen ikäluokkani mies käy, juurikin noiden cd-levyjen perässä. Aina jos olen vaikka käymässä jossain kaupungissa X, niin olen katsonut valmiiksi paikallisia kirpputoreja missä sitten samalla käyn..

Pääsääntöisesti ostan kuitenkin nykyään vuoden mittaan vain niitä sinä kyseisenä vuonna ilmestyneitä uutuuslevyjä, vuodesta riippuen noin 8-12 kappaletta vuodessa

Minä edelleen keräilen musiikkia cd muodossa, kun kuitenkin äänenlaatu on parempi kuin Spotifyssä. Ja ihan kaikkia levyjäni ei sieltä kaikesta huolimatta kuuntelemaan pysty, kun vain puuttuvat. Toki Spotifyn tilaaja olen ollut yli kymmenen vuotta.

Spotify ei minulla liity levyjen ostoon mitenkään, vaan minä ostan levyjä fyysisinä ihan periaatteesta. Ja periaate on periaate, sanoi jo ukkivainaa *hymiö*
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse taas sanoisin että jos musiikkia kuuntelee lähinnä vain autossa (tai vaikka urheillessa) niin silloin juuri se streamauspalvelu (tai oma sähköinen levykokoelma) on aivan ylivoimainen vaihtoehto fyysisiin tallenteisiin nähden.
Juu CD:t vain kotioloihin. En autoissa niitä ole soittanut 10 vuoteen.
En vain näe tarvetta maksulliselle musiikkipalvelulle, hinnastahan se on kiinni. 120€ /vuosi ei ole ilmainen tai edes halpaa jos kuuntelee satunnaisesti sitä sun tätä, tulee kuukausia kun en edes avaa Spotifya. Tämä testattiin sillä 3kk ilmaisella Premiumilla.

Jokaiselle on omat valintansa, tämä ei toimi mulla.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä edelleen keräilen musiikkia cd muodossa, kun kuitenkin äänenlaatu on parempi kuin Spotifyssä. Ja ihan kaikkia levyjäni ei sieltä kaikesta huolimatta kuuntelemaan pysty, kun vain puuttuvat. Toki Spotifyn tilaaja olen ollut yli kymmenen vuotta.

Bittinsä jokainen voi ostaa niinkuin parhaaksi näkee. Vaikka sitten muovinpalalle talletettuna. Jos oikeita fyysisiä levyjä haluaa kuunnella ja keräillä niin niiden pitää olla sellaisia mustia vinyylisiä joissa kannetkin ovat taidetta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Spotify ei minulla liity levyjen ostoon mitenkään, vaan minä ostan levyjä fyysisinä ihan periaatteesta. Ja periaate on periaate, sanoi jo ukkivainaa *hymiö*
Minulle Spotify on nykyisin tärkeä osa ostoprosessia, kuuntelen levyjä ensin Spotifystä, ja ostopäätökset tehdään sen mukaan mikäli levy Spotifyn kautta kolahtaa. No, jotain kuten Metallicaa ostetaan ihan kuuntelematta.

Bittinsä jokainen voi ostaa niinkuin parhaaksi näkee. Vaikka sitten muovinpalalle talletettuna. Jos oikeita fyysisiä levyjä haluaa kuunnella ja keräillä niin niiden pitää olla sellaisia mustia vinyylisiä joissa kannetkin ovat taidetta.
no, minä ostelin tuollaisia mustia vinyylisiä juttuja kahdeksankymmentäluvulla parisen sataa, sitten vuosikymmenen vaihtuessa ostin ensimmäisen cd-soittimen ja en ole keksinyt yhtään hyvää syytä palata rahiseviin vinyyleihin kuluneen kolmenkymmenen vuoden aikana.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Bittinsä jokainen voi ostaa niinkuin parhaaksi näkee. Vaikka sitten muovinpalalle talletettuna. Jos oikeita fyysisiä levyjä haluaa kuunnella ja keräillä niin niiden pitää olla sellaisia mustia vinyylisiä joissa kannetkin ovat taidetta.
Onko siinä vinyylilevyssä eri kuva kannessa kuin siinä cd:ssä?
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko siinä vinyylilevyssä eri kuva kannessa kuin siinä cd:ssä?

Kai siinä CD:ssäkin on jotain kuvia präntätty siihen vihkoon. Näin vanhemmalla iällä on vaan näkö sen verran huonontunut, ettei kaikki pienet töhryt oikein meinaa enää erottua eikä pienet asiat pysy tärisevissä käsissä. Toista se on, kun saa tavata niitä sanoituksia kunnon sisäpussista. Muutkin ovat samaa mieltä, kun vinyylilevyjen myynti on ohittanut jo CD-levyjen myynnin.

Kaveri oli käynyt Tampereen Hifitalossa katsomassa uutta levysoitinta kun vanhasta oli moottori ottanut savut. Kuulemma paikka oli kuin olisi kävellyt sisään Kummeli-sketsiin. Ensin tarjottiin 16 000,- maksavaa soitinta ja kun oli kysellyt vähän kohtuuhintaisempaa niin halvin, joka kuulemma kannattaa hankkia, oli neljän tonnin hintainen. Mitään halvempaa ei esitelty.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Koska edellisestä viestistäni tähän ketjuun on vierähtänyt hieman aikaa, tässä luettelo viimeisimmistä hankinnoistani.

Adele - 30
Édith Piaf - 30e Anniversaire
Secret Garden - White Stones
Stratovarius - Best of
The Supremes / Diana Ross - The Ultimate Collection
Gorillaz - Plastic Beach / The Fall
Buena Vista Social Club - Lost & Found
Tilhet, Pajut ja Muut - Tilhet, Pajut ja Muut
Sir Elwoodin Hiljaiset Värit - 30 Hiljaista Laulua
Adele - 19
Dusty Springfield - Gold
Evanescence - The Bitter Truth
Epica - The Quantum Enigma
Röyksopp - Junior
Eagles - Complete Greatest Hits
Norah Jones - Not too late
Vangelis - Themes
Secret Garden - Dawn of a new Century
Boney M - Rivers of Babylon
Husky Rescue - Ghost is not Real
Marilyn Manson - Mechanical Animals
Metallica - ...And justice for All
Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club
Moby - Hotel
Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik
Adele - 21
Adele - 25
Tina Turner - All the best
Eluveitie - Helvetios
Suurlähettiläät - 28 laulua maailman laidalta
Nightwish - HUMAN. :III: NATURE.
Epica - Design Your Universe (Gold Edition)
Queen - Greatest Hits II
Moby - Play
Hooters - 30 years: more than 500 miles
Eric Clapton - Complete Clapton
Mariska & Pahat Sudet - Mariska & Pahat Sudet
The Cardigans - Emmerdale
Queen - Greatest Hits I
Phil Collins - Hits
Blondie - Essential
Led Zeppelin - Remasters
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Vähiin on jäänyt fyysisten levyjen osto, mutta muutaman Ismo Alangon sinkun ostin käytettynä kokoelmaa täydentämään. Sitä edellinen oli Dave Gahanin ja Soulsaversin uusi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Edelleen ostelen cd-levyjä, koska en ole innostunut digitaalisessa muodossa olevasta "levystä" ja koska en omista levysoitinta.

Adiemus - Songs of Sanctuary
Kotiteollisuus - Valtatie 666
Epica - Divine Conspiracy
REM - In Time: The Best of R.E.M.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Absent in Body - Plague God
Meshuggah - Immutable
Orbit Culture - Nija
Tesseract - Portals
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jonna Tervomaa - Eläköön
Kill Bill vol 1 - Original Soundtrack
Apulanta - Aivan kuin kaikki muutkin
Fugees - Greatest Hits
Musiikkia mestarin kynästä - Ludwig van Beethoven
Musiikkia mestarin kynästä - Antonio Vivaldi
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen ostanut Levy-Yhtiöllä olevien bändien levyjä takaisin, joita myin joskus teiniangstien jälkeen. Viimeisimmät levyt taitaa olla:
Apulanta: Ehjä
Tehosekoitin: Kadonneet Pojat
Lehtivihreät: Istanbulissa
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ser Tankianin Elasticity ep... ei mikään uusi levy enää, mutta oli vain jotenkin unohtunut ostaa. Se on jännä ettei System of a Down saa levyä aikaiseksi vaan näitä SOAD biisejä pitää sekä Tankianin että Malakianin julkaista soolotuotantona. No, pääasia että julkaistaan.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Oliskohan ollut Pink Floydin Pulse joskus -95. Pikkuisen ihmettelin, kun kävin postilaatikolta illalla hakemassa postin ja laatikossa sykki joku valo. Se oli CD:n kotelossa ollut led, joka siellä vilkutteli - pulse...
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Kesäkuussa tarttui mukaan uusia julkaisuja:
Northlane - Obsidian
Memphis May Fire - Remade In Misery


sekä jo pitkään hankintalistalla ollut:
Crown The Empire - The Resistance (Deluxe Edition)

Onneksi Äxällä ottivat ton deluxe-version myyntiin niin ei tarvinut ebaysta tilata!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös