Kirjoittelija
Jäsen
Olenpa toiminut paljon "matkanjärjestäjänä" enkä rupea siihen enää koskaan.
Ihan siitä syystä, että jollain on aina jotain valitettavaa.
Tämä pitää toki paikkansa, mutta aika maltillista se kritiikki meidän porukassamme on. Ihmiset ymmärtänevät, että tuskin he itse niitä reissuja juurikaan sen paremmin olisivat osanneet organisoida. Olen kuullut joskus jopa kiitoksia reissujen järkkäämisestä. Siitä tosin saan kuulla kuitteja yhä edelleen, että kun kävimme ensimmäistä kertaa Lontoossa Valioliigaa katsomassa, varasin hotellin Vauxhallista tietämättä, että ko. kaupunginosa on Englannin tärkein homokeskittymä.
WhatsApp on mainio työkalu tuon valituksen määrän minimoimiseen. Kun siellä esittelee eri vaihtoehtoja esim. matka-aikojen suhteen ja niistä valitaan demokraattisesti mieleisin, sen jälkeen on kenenkään ihan turha kysellä, että miksei menty aiemmalla tai myöhemmällä.
Kortilla aukaistaan metroon mennessä vetäisemällä portti/kulkuportti, ja kun vetäisy hyväksytään, ei auta jäädä sössimään, sillä korttia voi vetäistä vain kerran 15 minuutissa. Eli jos mokaat, niin odotat sen 15 min ennen kuin toimii. Ei meille tuota tosin käynyt kuin kerran, ja vaimo malttoi odottaa 5 minuuttia, ennen kuin kiipesi neuvostani kulkuportin yli. Tuosta voi tietenkin olla seurauksensa.
Monilta metroasemilta löytyy kopissa istuva virkailija:
http://media.timeout.com/images/101220225/660/370/image.jpg
...jolle puhumalla pääsee käsittääkseni sisään, vaikka kävisi tuollainen hama kuin vaimollesi.
Viimeksi muokattu: