Matkakohteenne

  • 2 439 487
  • 14 481
Olenpa toiminut paljon "matkanjärjestäjänä" enkä rupea siihen enää koskaan.

Ihan siitä syystä, että jollain on aina jotain valitettavaa.

Tämä pitää toki paikkansa, mutta aika maltillista se kritiikki meidän porukassamme on. Ihmiset ymmärtänevät, että tuskin he itse niitä reissuja juurikaan sen paremmin olisivat osanneet organisoida. Olen kuullut joskus jopa kiitoksia reissujen järkkäämisestä. Siitä tosin saan kuulla kuitteja yhä edelleen, että kun kävimme ensimmäistä kertaa Lontoossa Valioliigaa katsomassa, varasin hotellin Vauxhallista tietämättä, että ko. kaupunginosa on Englannin tärkein homokeskittymä.

WhatsApp on mainio työkalu tuon valituksen määrän minimoimiseen. Kun siellä esittelee eri vaihtoehtoja esim. matka-aikojen suhteen ja niistä valitaan demokraattisesti mieleisin, sen jälkeen on kenenkään ihan turha kysellä, että miksei menty aiemmalla tai myöhemmällä.

Kortilla aukaistaan metroon mennessä vetäisemällä portti/kulkuportti, ja kun vetäisy hyväksytään, ei auta jäädä sössimään, sillä korttia voi vetäistä vain kerran 15 minuutissa. Eli jos mokaat, niin odotat sen 15 min ennen kuin toimii. Ei meille tuota tosin käynyt kuin kerran, ja vaimo malttoi odottaa 5 minuuttia, ennen kuin kiipesi neuvostani kulkuportin yli. Tuosta voi tietenkin olla seurauksensa.

Monilta metroasemilta löytyy kopissa istuva virkailija:
http://media.timeout.com/images/101220225/660/370/image.jpg

...jolle puhumalla pääsee käsittääkseni sisään, vaikka kävisi tuollainen hama kuin vaimollesi.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä pitää toki paikkansa, mutta aika maltillista se kritiikki meidän porukassamme on. Ihmiset ymmärtänevät, että tuskin he itse niitä reissuja juurikaan sen paremmin olisivat osanneet organisoida. Olen kuullut joskus jopa kiitoksia reissujen järkkäämisestä.

On toki tullut kiitoksiakin, joku on tainnut jopa selvinpäinkin sanoa, että ei tämä ilman sinua olisi onnistunut. Vaan kissaeläimet (Felidae) niillä kiitoksilla elää. Jos haluaisin korvauksen palveluksistani, niin perustaisin matkatoimiston. En kaipaa myöskään ylenmääräistä kiitollisuutta. Ainoastaan sitä, että porukka ei säätäisi ja sähläisi ja miettisi ja sekoilisi.

Ei se ole mitään hippeilyä todeta kuinka yksin on parasta reissata tai maksimissaan yhden kaverin tai ihan maksimissaan kahden kanssa. Peleissä on toki kivempaa, jos ollaan isolla porukalla, mutta kuka sellaisen reissun sitten järjestäisi. Odotan innolla ja ilmottaudun mukaan.
 
Ei se ole mitään hippeilyä todeta kuinka yksin on parasta reissata tai maksimissaan yhden kaverin tai ihan maksimissaan kahden kanssa.

Minä olen sitä mieltä, että viidentoista ihmisen porukalla on mukavampi reissata kuin parin-kolmen hengen ryhmällä. Olen nähnyt sellaisen matkan järjestyvän oikein mukavasti siten, että muutama ihminen suunnittelee ja loput tyytyvät suunnittelun tuloksiin. Ehkä sulla on kiittämättömämpiä tuttavia?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ehkä sulla on kiittämättömämpiä tuttavia?

Ei se ole siitä kiinni, kaikki ovat kyllä yksittäin hyviä ihmisiä. Isossa porukassa vain tulee ongelmia. Yhdellä on nälkä, toinen haluaa tuonne, kolmannen pitäisi päästä vessaan ja neljäs nyt ei vaan halua mennä juuri tuonne. Ja viides on ties missä. Tuommoisessa ryhmäsekoilussa ei ole järjenhiventä.

Isoin ongelma on tietenkin yleensäkin saada porukka edes lähtemään. Kaikista helpoin tapa järjestää kisareissuja on se, että tavataan kisapaikalla. Kaikki isot lentokentät on täynnä lentoja ja isoissa kaupungeissa on majoitustiloja. Jokainen hoitaa niin kuin parhaaksi näkee, jos meinaa tulla ollenkaan.

Riippuu toki myös matkakohteesta, jos se suuntautuu vaikka Marokon Atlas-vuoristoon, niin silloin se toimii, että muutama päättää ja muut tottelevat. Kuulin juuri onnistuneesta reissusta tuonne ja miksipäs ei olisi onnistunut.

Kaupunkiin suuntautuvat kisareissut, tai mitkä tahansa missä on liikaa ihmisiä, ovat ongelmallisia.
 
Ei se ole siitä kiinni, kaikki ovat kyllä yksittäin hyviä ihmisiä. Isossa porukassa vain tulee ongelmia. Yhdellä on nälkä, toinen haluaa tuonne, kolmannen pitäisi päästä vessaan ja neljäs nyt ei vaan halua mennä juuri tuonne. Ja viides on ties missä.

Nämä kuulostavat sellaisilta ongelmilta, jotka tulevat eteen kun on päästy itse matkakohteeseen. Mun mielestäni siellä ei ole mikään ongelma, että porukka hajoaa pienempiin osiin. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pelipaikalle ja hotellille löytää itsekin. Ennen kännykkäaikaa tämä olisi toki ollut paljon haastavampaa. Silloin ei kavereita olisi ihan noin vain kaupungilta enää löytänytkään, kun ne kerran hukkaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nämä kuulostavat sellaisilta ongelmilta, jotka tulevat eteen kun on päästy itse matkakohteeseen. Mun mielestäni siellä ei ole mikään ongelma, että porukka hajoaa pienempiin osiin. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pelipaikalle ja hotellille löytää itsekin. Ennen kännykkäaikaa tämä olisi toki ollut paljon haastavampaa. Silloin ei kavereita olisi ihan noin vain kaupungilta enää löytänytkään, kun ne kerran hukkaa.

On pelkästään toivottavaa, että porukka hajoaa osiin, niin ei tarvitse olla koko ajan toisten kurkuissa kiinni. Joskus se ei vain kaikille käy, mutta se on sitten niiden ongelma.

Kännykkäaikana kaukana kotoa miljoonakaupungissa kaverin kännykkä ei toiminut ja hänellä ei ollut avainta, koska apartmentista niitä ei riittänyt kaikille. Ei siis ollut mitään mahdollisuutta saada yhteyttä, mutta aikuinen matkanjohtaja eli minä keksi mennä apartmentin ovelle katsomaan olisiko kadonnut lammas keksinyt mennä sinne odottamaan. Kyllähän oli ja kaikki päättyi helposti ilman pidempiä odottamisia.

Nämä ovat pieniä juttuja, mutta niitä kasaantuu sitten, jos joutuu tai luulee olevansa vastuussa muista aikuisista. Tietenkin avaimet voisi hoitaa kaikille, mutta ryhmämatkailussa niitä ei vain ole kaikille ja pitää sopia kuka pyörii missäkin. Aina voi tietenkin myös ostaa hotellin missä jokainen saa oman kiiltävänvalkoisen muoviavaimen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihin ihminen tarvitsee nykypäivänä matkatoimistoja, jos hänellä on tietokone, jolla pääsee internettiin?

Kyllä noille ihan tilausta vielä on. Itse ainakin lasten kanssa reissatessa valitsen usein valmiin paketin kuljetuksineen. Toki kohde on tällöin usein Kanariansaaret tjs. minne mun mielestä ei edes kannatta katsoa omatoimimatkoja. Sitten pelireissuille tai vaikka roadtripille Jenkkeihin katsellaan netistä lennot, reitit, majoitusvaihtoehdot jne. valmiiksi.

Itse oon ajautunut tohon matkanjärjestäjän roolin. Vuosien varrella olen kylmästi pudottanut mädät omenat ja vinkujat pois listoilta ja matkalle lähdetään tuttujen, luotettavien kavereiden kanssa. Tämä matkanjärjestäjän rooli kyllä on vähän pakollinen, sillä muuten ei matkaan lähdetä ollenkaan. Hyvä esimerkki oli viime syksyltä. Useampien kanssa oltiin katseltu pelireissua ja innostuinkin asiasta alustavasti. Olin katellut jo lennot ja majoitukset alustavasti ja kerättiinpä jopa lähtijöitä. Sitten iski sellainen karma, että vaimon talvilomaviikko (tarkoittaa perhelomaa) osui juuri tuolle samalle ajankohdalle ja hyppäsin itse kelkasta pois. No eipä kukaan jatkanut järjestelyjä ja matka jäi pojilta tekemättä. Kyllä minäkin mielelläni välillä vaan kaivaisin kuvetta ja antaisin muiden hoitaa järjestelyt, mutta jos matkalle haluan, niin täytyy itse toimia.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joshua Treen kansallispuisto!

Oon ajelemassa Losista Vegasiin ja jostain pälkähti päähän ajatus, että voisi mennä ihmettelemään kivikasoja. Onko tossa mitään järkeä koukata Joshua Treen kautta, kun tarkoitus ei ole mennä vaeltamaan, vaan ihan autolla eteenpäin? Reittiohjeet antaa ihan ookoo ajoajan Joshua Treen ja Mojaven kautta, mutta onko tuolla joshua Treessä oikeasti mitään katsottavaa?

E: Ja toinen kyssäri. Mites toi Losin metron blue line? On flabat fikassa Staplesiin ja metro näyttäis kulkevan lähes ovelta ovelle (Long Beach - Staples). Matsi loppuu noin kympin aikaan illalla ja ko. linja kulkee mm. Comptonin läpi. Uskaltaako käyttää?

Nostan tän oman kyssärin ylös, kukaan tehnyt päiväreissua Joshua Treehin?
 
K

kiwipilot

Nostan tän oman kyssärin ylös, kukaan tehnyt päiväreissua Joshua Treehin?

Pyorahdettiin tuolla viime huhtikuussa ja ihan oli mielenkiintoinen paikka kyseessa. Ei toki ollut paivareissu, vaan vietettiin yo Twentynine Palmsissa. Puistossa voi tehda autolla joko 40 mailin loopin (Joshua Tree - 29 Palms) tai sitten posottaa lapi. Tehtiin molemmat; eka iltana lyhyempi pyorahdys ja sitten pois lahtiessa ajeltiin lavitse. Nama Joshua Tree -puut tuolla - varsinaisia nimia en muista - ovat ihan nakemisen arvoisia, samoin muu luonto kaktuksineen seka kivimuodostelmineen. Varsinkin jos Desert -meininki nappaa niin kannattaa harkita. Paivaksi en ehka ajaisi vaan ottaisin yhden yon jommasta kummasta em. "kaupungista". Sen verran varoitan, etta em. puiden lehdet ovat veitsenteravia; eli kannattaa varoa jos aikomuksena on patikoida puistossa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Oon ajelemassa Losista Vegasiin ja jostain pälkähti päähän ajatus, että voisi mennä ihmettelemään kivikasoja. Onko tossa mitään järkeä koukata Joshua Treen kautta, kun tarkoitus ei ole mennä vaeltamaan, vaan ihan autolla eteenpäin? Reittiohjeet antaa ihan ookoo ajoajan Joshua Treen ja Mojaven kautta, mutta onko tuolla joshua Treessä oikeasti mitään katsottavaa?
Tullee tuosta aika paljon lisäaikaa ja vähän maksuakin ($20), kun sinne puistoon pitää maksaa. Siellä ei ihan freeway-vauhdilla ajella, varsinkin, jos meinaa pysähtyä katsomaan paikkoja välillä (siellä on mielenkiintoisia kivimuodostelmia ja mm. kaktuspuisto). Kannattaa käydä vilkaisemassa maisemia Coachella Valleyhin päin myös sivutien päähän. Mutta ihan suositeltava paikka tuo on.

StevieY kirjoitti:
E: Ja toinen kyssäri. Mites toi Losin metron blue line? On flabat fikassa Staplesiin ja metro näyttäis kulkevan lähes ovelta ovelle (Long Beach - Staples). Matsi loppuu noin kympin aikaan illalla ja ko. linja kulkee mm. Comptonin läpi. Uskaltaako käyttää?
En ole mennyt Blue Linellä kuin keskustasta Staplesille, joten en mene vannomaan, mutta uskoisin, että tuosta matkasta Long Beachiin selviää hengissä, jollei nyt lähde riitaa tarkoituksella haastamaan tai kulje jalokivet kimmeltäen tai seteleitä tukko taskusta pullottaen.
 

Ministeri

Jäsen
Mihin ihminen tarvitsee nykypäivänä matkatoimistoja, jos hänellä on tietokone, jolla pääsee internettiin?
Matkatoimistot löytävät usein sellaisia lentoyhdistelmiä, mihin itse ei välttämättä ihan heti hakukoneilla törmää.
Aika monta kertaa kun olen alustavasti itse katsellut netistä lentoja työmatkalle, niin loppujen lopuksi sieltä matkatoimistosta on tullut joku sellainen reitti, mikä ei näkynyt millään hakukoneella.
Tämä koskee lähinnä tuollaisia tosi pitkiä matkoja monella vaihdolla, esimerkiksi vaikka Tampereelta jonnekin Chileen.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Amerikanihme @kiwipilot kiitos tiedoista.

Ei meillä mikään kiire ole ja periaatteessa koko päivän voi käyttää tuohon matkustamiseen. Yöksi me ei keritä jäämään, kun on heti seuraavalle päivälle suunnitelmia.

Täytyy harkita ja tietenkin matkaseuralta vielä kysellä niidenkin mielipiteitä...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Matkatoimistot löytävät usein sellaisia lentoyhdistelmiä, mihin itse ei välttämättä ihan heti hakukoneilla törmää.
Aika monta kertaa kun olen alustavasti itse katsellut netistä lentoja työmatkalle, niin loppujen lopuksi sieltä matkatoimistosta on tullut joku sellainen reitti, mikä ei näkynyt millään hakukoneella.
Tämä koskee lähinnä tuollaisia tosi pitkiä matkoja monella vaihdolla, esimerkiksi vaikka Tampereelta jonnekin Chileen.

Tampereelta pääsee Chileen kahdella vaihdolla eikä tarvitse välttämättä edes mennä Helsingin kautta. Hakukoneet eivät aina löydä pienimpiä halpalentoyhtiöitä, mutta pitää tehdä omaa tutkimustyötä ja selvittää ne yhtiöt. Ei se mitään matkatoimiston kovin ihmeellistä ammattitaitoa ole, koska ne yhtiöt on helppo selvittää.

Mikäs siinä, jos ei itse halua näitä selvitellä, niin voi maksaa matkatoimistolle saman työn tekemisestä. Tuleehan monille myös siivooja omaan kotiin, kun ei itse jaksa tai osaa.

Suomessa ei ole nettikahviloita, koska niille ei ole kysyntää. Jos niille olisi kysyntää, niitä olisi isommat kaupungit täynnä. Samahan se on matkatoimistoilla ja selvästikin kysyntää riittää, koska toimintaa on paljon.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ja jos ihmisellä on esim. elämää tai sellainen työ, jossa ei voi ihan koko ajan matkoja selvitellä, se matkatoimiston kympin-parin komissio tulee aika äkkiä maksettua. Tai jos on riittävästi mukavuudenhalua (ja suomalainen kotitalousvähennys), ei se siivoojankaan käyttäminen paljon maksa. Talous, varsinkin henkilökohtainen, on täynnä valintoja.
 

Ministeri

Jäsen
Tampereelta pääsee Chileen kahdella vaihdolla eikä tarvitse välttämättä edes mennä Helsingin kautta. Hakukoneet eivät aina löydä pienimpiä halpalentoyhtiöitä, mutta pitää tehdä omaa tutkimustyötä ja selvittää ne yhtiöt. Ei se mitään matkatoimiston kovin ihmeellistä ammattitaitoa ole, koska ne yhtiöt on helppo selvittää.

Mikäs siinä, jos ei itse halua näitä selvitellä, niin voi maksaa matkatoimistolle saman työn tekemisestä. Tuleehan monille myös siivooja omaan kotiin, kun ei itse jaksa tai osaa.

Suomessa ei ole nettikahviloita, koska niille ei ole kysyntää. Jos niille olisi kysyntää, niitä olisi isommat kaupungit täynnä. Samahan se on matkatoimistoilla ja selvästikin kysyntää riittää, koska toimintaa on paljon.
Tuo oli ihan esimerkki vain, en ole edes koskaan käynyt Chilessa.

Meillä kaikki matkat menee matkatoimiston kautta. Itse olen aina etukäteen katsellut netistä eri vaihtoehtoja ja voi esimerkiksi ehdottaa jotakin tiettyä reittiä. Periaatteessa pitäisi matkustaa halvimmalla, mutta käytännössä ei se niin mene. Mutta kuitenkin, usein tulee sieltä matkatoimistolta sellainen lippu, mihin itse ei netissä törmännyt. Halpalennoista en tiedä, kun onneksi niitä ei tarvitse käyttää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja jos ihmisellä on esim. elämää tai sellainen työ, jossa ei voi ihan koko ajan matkoja selvitellä, se matkatoimiston kympin-parin komissio tulee aika äkkiä maksettua.

Juuri juttelin tästä erittäin paljon (siis ihan todella paljon koko ajan) työmatkoja lentävän kaverin kanssa. Hän tykkäisi itsekin selvitellä niitä, mutta ei ole järkeä, koska niitä on niin paljon. Matkatoimiston hyöty näkyy siinä, että jos joku asia muuttuu, niin ne sitten säätävät ja ilmoittelevat niistä.

Meillä kaikki matkat menee matkatoimiston kautta. Itse olen aina etukäteen katsellut netistä eri vaihtoehtoja ja voi esimerkiksi ehdottaa jotakin tiettyä reittiä. Periaatteessa pitäisi matkustaa halvimmalla, mutta käytännössä ei se niin mene. Mutta kuitenkin, usein tulee sieltä matkatoimistolta sellainen lippu, mihin itse ei netissä törmännyt.

Minulla ei kovin hirveästi työmatkoja ole, mutta joskus on saapunut varausvahvistus sähköpostiin ja olen ihmetellyt siinä mainittua hintaa ja ihan mielenkiinnosta selvittänyt eikö tätä olisi voinut tehdä huomattavasti halvemmalla ja silti järkevästi. Kylläpäs vain olisikin.

Vaan tämä on sitä pisnesmyyyntiä. Yksi firma myy ja toinen ostaa eikä ketään kiinnosta hinta. Siksi provikkamyyjät ovatkin niin naurettavan ylipalkattuja.
 

Ministeri

Jäsen
Juuri juttelin tästä erittäin paljon (siis ihan todella paljon koko ajan) työmatkoja lentävän kaverin kanssa. Hän tykkäisi itsekin selvitellä niitä, mutta ei ole järkeä, koska niitä on niin paljon. Matkatoimiston hyöty näkyy siinä, että jos joku asia muuttuu, niin ne sitten säätävät ja ilmoittelevat niistä.



Minulla ei kovin hirveästi työmatkoja ole, mutta joskus on saapunut varausvahvistus sähköpostiin ja olen ihmetellyt siinä mainittua hintaa ja ihan mielenkiinnosta selvittänyt eikö tätä olisi voinut tehdä huomattavasti halvemmalla ja silti järkevästi. Kylläpäs vain olisikin.

Vaan tämä on sitä pisnesmyyyntiä. Yksi firma myy ja toinen ostaa eikä ketään kiinnosta hinta. Siksi provikkamyyjät ovatkin niin naurettavan ylipalkattuja.
Ainakin meillä vaikuttaa paljon se, että lippu täytyy olla muutoskelpoinen. Se saattaa nostaa hinnan korkealle, välillä jopa ihan käsittämättömän korkealle.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Kysellään täältä, kun voisi vastaus tullakkin. Kuinka päivitätte passinne netissä? Kohta "asevelvollisuuden esteettömyys" jäi mietityttämään, kun siihen pitää ladata liite tiedosto mm. Kutsuntatodistus käy. Eli jos otan siitä kuvan, lisään koneelle ja lataan sen siihen liitteeksi, niin mahtaisiko se käydä? Kuinka muut ovat tuon kohdan hoitaneet?
 
Kysellään täältä, kun voisi vastaus tullakkin. Kuinka päivitätte passinne netissä? Kohta "asevelvollisuuden esteettömyys" jäi mietityttämään, kun siihen pitää ladata liite tiedosto mm. Kutsuntatodistus käy. Eli jos otan siitä kuvan, lisään koneelle ja lataan sen siihen liitteeksi, niin mahtaisiko se käydä? Kuinka muut ovat tuon kohdan hoitaneet?

Otin kännykällä kuvan sotilaspassista ja liitin kuvan hakemukseen. Läpi meni.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Otin kännykällä kuvan sotilaspassista ja liitin kuvan hakemukseen. Läpi meni.
Noniin, katsotaan meneekö täällä myös.

Meni aika tiukille tuo passin hakeminen, kun Dubaihin pitäisi lähteä.
 

Lavis

Jäsen
Olen menossa helmikuussa Puolaan ja sielä kaupunkiin nimeltä Gdansk. Onko joku ollut kaupungissa, mitä sielä kannattaa tehdä ja mitä nähdä?

Lisäksi ajatuksissa on mennä Varsovaan yhdeksi tai kahdeksi yöksi. Onko kenelläkään kokemusta tästä Puolan pääkaupungista?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Olen menossa helmikuussa Puolaan ja sielä kaupunkiin nimeltä Gdansk. Onko joku ollut kaupungissa, mitä sielä kannattaa tehdä ja mitä nähdä?

Lisäksi ajatuksissa on mennä Varsovaan yhdeksi tai kahdeksi yöksi. Onko kenelläkään kokemusta tästä Puolan pääkaupungista?
Gdanskista on tässä ketjussa runsaasti asiaa, löytynee helposti. Monipuolinen kohde, kiva vanha kaupunki ja paljon muutakin. Pari giganttista ostoskeskusta ja halpa hintataso ravintoloissa ja muutenkin.
Varsova on vähän vaikeampi pala kakkua, tai oli ainakin minulle. Kaupunki on todella laaja ja kaikesta huomaa edelleen, että sodassa se on tuhottu täydellisesti. Ja kun jälleenrakennus on tehty kommunistien johdolla, niin näkyyhän tuo edelleen. Mutta iso ja monipuolinen kaupunki kyllä. Itse menisin Krakovaan, joka säästyi sodassa ja on todella kaunis kaupunki. Ja edellisiä halvempi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Gdanskista on tässä ketjussa runsaasti asiaa, löytynee helposti.

Hassua, huomenta Gdańskista. Vanhaa, mutta riittävän tuoretta juttua on tosiaan paljon ja ajattelin, että en viitsi ketjua nostaa tämän takia, mutta kerran se nyt tässä on.

Oletteko juoneet hanavettä? Vähemmän yllättäen googlaamalla kerrotaan tietenkin voi juoda ja ei tietenkään voi juoda. Näillähän on valtavat määrät paikallisia pullovesiä, mutta kun tässä pitää viipyä pidempään, niin mielummin joisin hanasta.

Kokeilemallahan se tietenkin selviää, ei siihen kuole, vaikka vähän joutuisi vessassa käymään. Uskoisin muutenkin tuon olevan ihan hyvää.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@pernaveikko Se vesi lähtee vesilitokselta ihan hyvänä, mutta paikoitellen putkisto on huonossa kunnossa. Mutta kyllä mä hampaat pesin ja lääkkeet otin vesijohtovedellä ilman mitään vaikeuksia. Ja kun näin tekee, niin elimistökin tottuu muutamassa päivässä. Ei se sen huonompaa ole kuin esim. Lontoossa, pikemminkin parempaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös