Luetko Harry Pottereita?

  • 6 503
  • 92

Oletko lukenut Harry Potter- kirjoja?

  • Olen lukenut kaikki (toistaiseksi 4kpl)

    Ääniä: 65 20,3%
  • Olen lukenut yhden tai useamman

    Ääniä: 30 9,4%
  • En ole, mutta aion joskus

    Ääniä: 31 9,7%
  • En, enkä lue!

    Ääniä: 194 60,6%

  • Äänestäjiä
    320

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Meikä lukkee Harry Pottereita. Ne uudet on parempia, kuin vanhat (ensimmäiset) mistä johtuu etten hirveesti jaksa enää ykkös- ja kakkososaa lukee.

Ne elokuvat menettelee- pitäis käydä kolmonen kattomassa jos jaksais. Mut se kaikki ihan älytön roina. Jossain kaupoissa on jotain luutia ja ties mitä kaikkee paskaa. Kyll niittenki pitäis olla kohtuuden rajoissa. Menee into koko touhusta, kun kaikkialla toitotetaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti toniy
Vituttaa koko jätkä!
No sanos muuta. Perkele viime viikolla kun menin leffaan katsomaan Fahrenheit 9/11:a, niin eikös perkele koko Tennarin lippukassan edusta ollut jonkun helvetin friikkien kansoittamaa massaa. Ja kaikki halusivat liput johonkin pazkapanin vankiin. Runkut.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Haa, vanha, mutta kiinnostava aihe.

Tottakai luen, typeriä nyyppäjästejä semmoiset, jotka eivät lue. Tietämättömyyttä kaik tyynni.
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En ole, enkä varmaan tulekaan lukemaan. Huolimatta siitä että nyt se näyttää olevan jonkinlainen ns. muotijuttu. Luen kyllä paljon, niin kirjoja, sarjakuvalehtiä, ja tietenkin Jatkoaikaa ja muita nettisivuja. Jostain syystä ei vain huvita alkaa lukemaan jotain tietosanakirjan kokoista opusta, jossa on teksti mahdollisimman pientä, ja sivut ohuet kuin raamatussa. Toki Potterit saattaisivt olla hyviäkin, mutta eipä ainakaan tähän mennessä ole kiinnostanut.
 

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ylöööööööös!!

Olen lukenut jok' ikisen Potterin ja kaikki vieläpä useampaan kertaan (paitsi uusimman vain kerran). Loistavia kirjoja kerta kaikkiaan, eivätkä todellakaan pelkiä lastenkirjoja, vaan viihdettä kaiken ikäisille. Pottereita pystyy lukemaan niin monilla tavoilla. Rowlingin tarinankerrontatyyli on mielestäni niin mainio, että haikeaksi varmasti tulen kun viimeinen Potter tulee markkinoille. Melkeinpä toivon, että Rowling tappaisi Harryn lopussa, jottei tarvitsisi miettiä mitä hänelle tapahtuu seitsemännen kirjan jälkeen..

Minusta Azkabanin vanki on paras HP kirjoista, siinä tunnelma muuttuu synkemmäksi eikä tunnelma ole enää niin lapsenomainen kuin kahdessa ensimmäisessä kirjassa. Kolmonen on myös ensimmäinen elokuva josta todella pidin. Kaksi ensimmäistä jäivät niin selkeästi kirjojen varjoon.

Miten on, kuinka moni on hyllyynsä jo Half-Blood Princen kantanut vai odotatteko ennemmin suomennosta?
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen lukenut kaikki suomeksi ilmestyneet Potterit. En ole mitenkään erityisesti nauttinut kyseisten kirjojen lukemisesta, vaikka niissä ei sinänsä mitään vikaa olekaan. Harry Potter ja Liekehtivä pikari on ollut näistä suosikkini. Veljen tyttäreltä lainaamaani Feeniksin kiltaa luin todella kauan, ja tuntui, etten jaksanut innostua sen lukemisesta missään vaiheessa.

Rakastan lukemista ja soisin sen ilon muillekin. Siksi olen todella iloinen, jos joku kirja tai kirjasarja saa ihmiset innostumaan lukemisesta. Lukeminen kannattaa aina...
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä kiinnosta tällainen fantasia.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen keväästä 2002 alkaen lukenut Pottereita pojalleni iltasaduiksi, 4-5 sivua illassa. Kolme ensimmäistä on nyt saatu kahlatuksi läpi (Viisasten kivi kahteen kertaan) ja Liekehtivä pikari on puolivälissä. Järkälemäinen Feeniksin kilta odottaa hyllyssä. Puoliverinen prinssi hankitaan kunhan se ehtii halventua.

Eivät Potterit mielestäni aivan vastaa niiden osakseen saamaa hehkutusta, mutta ihan kunnon saagaa niissä silti väännetään. Suosittelen brittikirjailijoiden tyylistä pitäville myös Anthony Buckeridgen Jennings-sarjaa sekä Sue Townsendin Hadrianus-sarjaa. Enid Blytonin tuotanto lienee kaikille muutenkin tuttu.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Viime kesänä, kun Feeniksin kilta oli ilmestynyt suomeksi, huomasin englanninkielisen version olevan huimassa alessa. Pakkohan se oli ostaa, ihan jo uteliaisuuttaan. Olin sitä ennen nähnyt kaikki kolme ilmestynyttä elokuvaa, joten Liekehtivä pikari jäi välistä, sitä elokuviin odotellessa.
Täytyy myöntää, että mukaansa tempaavaa ja sujuvaa tekstiä, suomenkielisistä en tiedä.
Nyt siis taas ensi kesänä suomennetun Puoliverisen prinssin ilmestyttyä katselemaan josko löytyisi edullisesti alkuperäisversio.

Fantasiakirjallisuus noin muutenkin iskee meikäläiseen. Erityisesti lasten satukirjat.
 

Enye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Evenuel kirjoitti:
Fantasiakirjallisuus noin muutenkin iskee meikäläiseen. Erityisesti lasten satukirjat.

Oletko sattunut lukemaan DragonLance sarjaa? Mielestäni yksi parhaimpia fantasisarjoja.
 

scholl

Jäsen
Heteroseksuaalinen mies ei lue, eikä katso mitään seuraavista moskista:
- Harry Potter
- Taru Sormusten Herrasta
- Tähtien Sota
- Naistenlehdet
Siis palataas siihen porukkaan, jotka wannabe andy mccoyn näköisinä jonottavat viikon teltoissa jotain satuleffojen leffalippuja.

Bruce Willis, Die Hard tassuun!
 

Käkätin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeen Parasta Kiekkoa
Pikkusiskolle kiitos vaan taas tästäkin. En ensimmäiseksi ymmärtänyt koko Potter-touhotusta. Siinä vaiheessa kun systerikin hurahti niin oli pakko ottaa selvää mistä oli kysymys.
Kaikki kuusi on tullut jo luettua, kaksi viimeistä tuli luettua englanniksi, tosin luin myös suomeksi viidennenkin. Suomennosta odotellaan viimeisimmästä.
Suurimmaksi osaksi kaippa luen niitä senkin takia että kaikki yliluonnollinen/fantasia kiinnostaa. J.R.R. Tolkienin tarinatkin on tullut kaluttua läpitte.
 

Miguel

Jäsen
Ensin vitutusketju-tyyppinen avautuminen.

Juuri kun olin aloittamassa Half-Blood Princen lukemista, eräs tuttavani kertoi kirjan olevan hänellä työn alla. Minä vielä varmuudeksi ilmoitin, että älä sitten kerro mitään tapahtumista. Mutta ei. Kaksi kohtalaisen isoa paljastusta sieltä naisen suuresta suusta pulpahti.

Mietin alusta alkaen, oliko tämä tyttönen vain kiusannut minua. Koska hän ei ymmärtääkseni ollut tuolloin kovin pitkällä kirjassa, usko tähän kiusoitteluteoriaan kasvoi luku-urakkani edetessä. Kunnes kääntyi taas laskuun lopun lähestyessä, ja nyt kirjan luettuani olen hieman vihainen spoilaajalle tiettyjen jännityspiikkien varastamisesta.

Minä en jaksa ymmärtää tällaista juonen penkomista etukäteen. Syytä on olettaa, että paljastaja oli kuullut tapahtumista jostain muualta, koska hän ei maininnut olevansa aivan kirjan loppumetreillä (jolloin osa juonipaljastuksista ilmeni todeksi). Akkamaisen saippuasarjojen ja sekundaelokuvien juonipaljastuksista juoruilun ymmärrän, mutta tällaista en. Tuttuni kun kuitenkin on ihan oikea Potter-kirjojen ystävä. Ja helvettiäkö niitä juttuja on toisille pakko huudella, vaikka itsestä olisikin kiva tietää loppuratkaisu etukäteen!

Onneksi sentään toisessa spoilausjutuista oli virheellistä tietoa ja sain pitkään elää uskossa, että tarinoissa ei ole perää. Syiden ja seuraksien kuuleminen etukäteen olisi ollut lähes anteeksiantamatonta.


Itse kirjahan oli erinomainen. Siinä missä mammuttimainen Feeniksin kilta oli aavistuksenomainen askel taaksepäin loistavassa saagassa, Rowlingin tuorein julkaisu osoittaa, ettei mielikuvitusrikkaan kirjailijan kaikkia eväitä ole vielä syöty.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En ole lukenut, enkä kyllä aio lukeakaan. Ei kirjat muutenkaan paljon kiinnosta, Yhden ainoan kirjan olen elämäni aikana lukenut kokonaan.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
scholl kirjoitti:
Heteroseksuaalinen mies ei lue, eikä katso mitään seuraavista moskista:
- Harry Potter
- Taru Sormusten Herrasta
- Tähtien Sota
- Naistenlehdet
Siis palataas siihen porukkaan, jotka wannabe andy mccoyn näköisinä jonottavat viikon teltoissa jotain satuleffojen leffalippuja.

Bruce Willis, Die Hard tassuun!

Olen lukenut kaikki suomennetut Harry Potterit ja Taru Sormusten Herrasta -trilogian. Olen katsonut kaikki Tähtien Sota-elokuvat, teatterissa vieläpä. Vittuillessani tulee selailtua Cosmopolitania, kiva tietää mitä naiset luulevat tietävänsä miehistä, sata uusinta seksivinkkiä jne.

Pitäisikö tässä vaiheessa ilmoittautua sitten Pohjois-Savon SETAan vai mitä teen? Kertokaa oi arvoisat jatkoaikalaiset?

PS. Taidankin tehdä tästä äänestyksen!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös