Luetko Harry Pottereita?

  • 6 507
  • 92

Oletko lukenut Harry Potter- kirjoja?

  • Olen lukenut kaikki (toistaiseksi 4kpl)

    Ääniä: 65 20,3%
  • Olen lukenut yhden tai useamman

    Ääniä: 30 9,4%
  • En ole, mutta aion joskus

    Ääniä: 31 9,7%
  • En, enkä lue!

    Ääniä: 194 60,6%

  • Äänestäjiä
    320

Miguel

Jäsen
Onko täällä montakin ennakkoluuloista vapaata näiden 'lasten'kirjojen lukijaa? Asenne on suuri syy siihen, mikseivät Potterit ole entistäkin suositumpia. Tai jotkut nuoret eivät kehtaa lukea, pelkäävät vaikuttavansa nössöiltä.

Itse olen lukenut vasta kaksi osaa, mutta aion lukea kaikki aikanaan. Olen kuullut kehujen suuntautuvan nimenomaan viimeisimpiin julkaisuihin (osat 3 ja 4), joten odotan innolla niiden lukemista. Elokuva noudatti riittävästi kirjan kulkua, mutta ei säväyttänyt minua niin paljon kuin kirjat.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joopa, en ole lukenut, enkä lue.

Kaverini isä, yli nelikymppinen, ala-asteen rehtori, on lukenut kirjoja ja jäänyt kuulemma koukkuun.:)
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
En ole lukenut enkä tule lukemaankaan. Potterit lienevät Taru Sormusten Herrasta -tasoa, eli eipä voisi vähempää kiinnostaa. Ihmettelen, miten ihmiset jaksavat lukea velhopojan seikkailuista, sen sijaan, että lukisivat vaikkapa Jatkoaikaa.
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Olen lukenut yhden, ei välttämättä parasta lukemista mitä tiedän, joten kahdesti harkitsen ennen kuin seuraavaan tartun. Tarinan kertojana Rowling on hyvä, mutta maailma jossa kaikki on hassunhauskasti toisin alkoi itseäni rasittamaan varsin pian. Kivutta kirjan luki, kun jakoi kokemuksen n. 50 sivun annoksiin, mikä riitti aina vähäksi aikaa.

Elokuvasta kyllä pidin, erittäin osuvat roolivalinnat teki leffasta nautittavan.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
EVVK

Ei voisi väheempää kiinnostaa jotkut harrypotterit ja tarusormustenherrasta -systeemit. En tule ikinä lukemaan tuollaista fantasiasoopaa.

Näen punaista, kun kaupasta löytyy Harry Potter-kirja, Harry Potter-video, Harry Potter-juomalasi, Harry Potter-kynä, Harry Potter-tyynyliina, Harry Potter-kumi, Harry Potter-tyyny, Harry Potter-verhot, Harry Potter-kello, Harry Potter-CD, Harry Potter-tietokonepeli, Harry Potter-nukke, Harry Potter-vanukas, Harry Potter-kondomi jne jne...
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki olen lukenut. Ensimmäinen oli hyvä, toinen erinomainen, kolmas loistava ja neljäs jo uskomaton. Saa nähdä, kestääkö kirjailijan pää odotuksia, joita viidennelle kirjalle on asetettu.

Kaikki muu Harry Potter -hässäkkä onkin sitten pepusta. Elokuvakin oli aika surkea, ikävä kyllä.

Kannattaa muuten lukea kirjat alkuperäiskielellä, jos vaan englannintaidot ovat edes kohtuulliset. Niinhän asia taitaa tosin olla oikeastaan kaikkien kirjojen kohdalla...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti Abu
En ole lukenut enkä tule lukemaankaan. Potterit lienevät Taru Sormusten Herrasta -tasoa, eli eipä voisi vähempää kiinnostaa.

Potteria ei nyt kyllä voi verrata missään nimessä Tolkienin loistavaan saagaan. Ainut yhdistävä tekijä on se, että J.K.Rowling on suuri Tolkien fani ja varmasti on saanut palvon vaikutteita juurikin Tarusta; ja sen jälkeen ruvennut tekemään lapsille omaa fantasia-sarjaa. Aivan, lapsille, se on täysin päivänselvää. Siitä nyt on vaan myöhemmin tullut joku kulttijuttu vähän kaikenikäisille. Silti en aio Pottereita lukea, enkä elokuvaa katsoa. Minulla on oikeus ennakkoluuloihini, ja niiden mukaan Potterit ovat jostain syvältä. Tolkien sen sijaan on yksi parhaita asioita mitä kirjallisuudesta löytyy.
 

Dick Slasher

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ♠
Kaikki olen lukenut, peräti ääneen iltasaduksi. Viimeisimmän luin ensin itsekseni ja sitten vasta iltasaduksi, se oli melkoisen raskasta (700 sivua) kun itse jo tiesi tapahtumat.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Kaikki olen lukenut. Osan iltasaduksi, muut taas pakonomaisesta tarpeesta. Mielestäni erittäin visuaalisia kirjoja, joissa käytetään hienoa kieltä. Itselleni Taru sormusten herrasta oli liian raskasta ja vaikeaa luettavaa... niin enkä nyt ole ihan teini enää... Niinhän se on toinen pitää isästä ja toinen pojasta.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Kaikki on luettu. Kaksi ensimmäistä velvollisuudentunnosta, mutta kaksi jälkimmäistä lukemisen ilosta. Tätä viimeisintä kehtaa jo vilpittömästi suositella muillekkin kuin neljäs-kuudesluokkalaisille koululaisille.

Rowling on haastattelussa sanonut että samalla kun Harry P. vanhenee kirja kirjalta, niin myös kirjojen käsittelytapa / aihepiiri kehittyy. Ainakin tähän asti hän on onnistunut pyrkimyksessään.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En ole lukenut yhtään Potter-kirjaa, mutta leffan olen nähnyt. Leffasta pidin varsin paljon, se on hauska satu kaikenikäisille. Kirjoja en yleensä lue muutenkaan. Sääli sinäänsä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Minä en moiseen saatananpalvontaopukseen koske pitkällä tikullakaan!
 

Huuhaa

Jäsen
Loistavaa Arnold ja Abu! potter ja taru sormusten herrasta on pelkkää lasten rahastusta, ja ihmisten aliarvioimista. Kaikki tuommoiset fantasiasysteemit ovat pelkkää roskahömppää, ei oikeata elämää!
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Abu
En ole lukenut enkä tule lukemaankaan. Potterit lienevät Taru Sormusten Herrasta -tasoa, eli eipä voisi vähempää kiinnostaa. Ihmettelen, miten ihmiset jaksavat lukea velhopojan seikkailuista, sen sijaan, että lukisivat vaikkapa Jatkoaikaa.

10 pistettä ja papukaijan merkki:)

ps. tosimies ei kirjoihin koske!
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen..

Yleensä en kirjoihin koske vaan kierrän hemmetin kaukaa. Isoäitini kuitenkin pakkoluetutti yo-kirjoitusten alla tuon ensimmäisen osan englannin kielellä. Kirja oli kerrassaan loistava ja elokuvan töllöttäminen oli varsin antoisaa kun kirja oli pohjalla. Tällä hetkellä on menossa tekstimuodossa tuo Chamber of Secrets. Koska en lukutoukka ole, on kiirehdittävä että ehdin takakanteen asti ennen leffan videojulkistusta.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Kaikki olen lukenut, suurimman osan yksikseni, koska poika luki niin nopeasti. Kirjat ovat mielestäni hyviä nimenomaan lapsille, koska ne jättävät sopivasti varaa mielikuvitukselle. Ne kuitenkin rakentavat henkilökuvia (juonen lisäksi) hieman enemmän kuin perinteiset lässyn-lässyn lastenkirjat. Ennenkaikkea ne ovat oikeita romaaneja, jotka saavat pojatkin innostumaan lukemaan itse muutakin kuin Aku Ankkaa.

Iltasaduksi en tosin neljättä kirjaa lukisi. Sitä lukiessa nousi kyllä jo isukinkin harva tukka pystyyn.

Elokuvat ovatkin sitten jo pahasti yksinkertaistettuja ja toimintapuolelle panostettuja. Toivottavasti neljännestä osasta ei edes yritetä tehdä elokuvaa.

Kaikki Potterilla ratsastava krääsä onkin sitten pahimmanlaatuista roskaa.

Suosittelen luettavaksi kaikille, myös ahdasmielisille tosikoille.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Olen lukenut ja suosittelen niillekin, joiden repertuaariin kuuluu yleensä vain Jallun ja Tuulilasin lukeminen. Tarkalleen sanoen kaksi ensimmäistä luin ennen leffan katsomista, ja kyllähän niistä siten sai enemmän irti. Jännittävää nähdä miten kaksi seuraavaa kääntyy leffaksi.

Huuhaa veti taas pisteet kotiin päivän naurupommillaan. Armeijassako olet kun ei ole näkynyt?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Tj
Olen lukenut ja suosittelen niillekin, joiden repertuaariin kuuluu yleensä vain Jallun ja Tuulilasin lukeminen. Tarkalleen sanoen kaksi ensimmäistä luin ennen leffan katsomista, ja kyllähän niistä siten sai enemmän irti.

Eli, luit Jallun ja Tuuulilasin ennen leffan katselua? :)
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Olen lukenut kaksi ensimmäistä osaa ja olen nähnyt molemmat tehdyt elokuvat. Kirjat luin ennen kuin menin elokuviin pikkusiskoni kanssa, joka ei ikänsä puolesta muuten olisi päässyt kumpaakaan elokuvaan.

Aion lukea muutkin kirjat. Saa nähdä pidänkö saman tahdin eli ennen elokuvan julkaisua pikaisesti luen elokuvaa vastaavan kirjan vaiko innostun lukemaan ne samaan syssyyn vaikka joululomalla.

Kirjat ovat hyviä, kun muistaa keitä varten ne on tehty alunperin. Pottereiden lukeminen ei ole ollut vastenmielistä missään vaiheessa. Niitä ei kuitenkaan ikinä voi verrata Tolkienin mestariteokseen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti t4
Eli, luit Jallun ja Tuuulilasin ennen leffan katselua? :)
Hyvä huomio, loppuipa hauskasti tämäkin koulupäivä. : )

Itse asiaan: en ole lukenut, enkä katsonut. Tuskin tulen lukemaankaan, noituus on vakava asia. Ihan oikeasti...
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Hohhoh, pitäisi varmaan oikolukea tekstit ennen lähetä-napin painamista. Jallua ja Tuulilasiakin on kyllä tullut luettua mutta tässä tapauksessa kuitenkin luin nuo kyseiset Potterit ennen leffojen näkemistä.

Ihanko olet Sampio tosissasi? Oletko antanut jenkkien uskontopropagandan vaikuttaa mieleesi, sillä Pottereissa ei todellakaan ole mitään lapsille sopimatonta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En ole lukenut, enkä aio lukea.

Kuin en myöskään Taru Sormusten Herrasta. (en nyt vertaa Pottereita TSH:n, mutta) Tuon sortin fiktio ei vain tipahda meikäläiselle kirjoissa, eikä oikeastaan valkokankaallakaan. Kummankaan leffaversioitakaan en ole nähnyt. Kirjallisuudessa itseäni kiinnostaa ainoastaan elämäkertatyyliset ja faktoihin perustuvat kirjat, kuten tällä hetkellä luettavana oleva Jone Nikulan "Rauta-aika" ja jo innolla lukuvuoroaan odottava Motörheadin Lemmyn elämäkertakirja "White Line Fever".

Usein on kyllä pistänyt hymyilyttämään tuo ihmisten huoli Pottereiden noituuteen ja saatanallisuuteen yllyttämisestä. \m/
 
Viimeksi muokattu:

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: EVVK

Viestin lähetti Arnold
Näen punaista, kun kaupasta löytyy Harry Potter-kirja, Harry Potter-video, Harry Potter-juomalasi, Harry Potter-kynä, Harry Potter-tyynyliina, Harry Potter-kumi, Harry Potter-tyyny, Harry Potter-verhot, Harry Potter-kello, Harry Potter-CD, Harry Potter-tietokonepeli, Harry Potter-nukke, Harry Potter-vanukas, Harry Potter-kondomi jne jne...

Unohdit Harry Potter-hammasharjan. :)

Kirjat olen lukenut kaikki, ja pakko sanoa, että mielestäni ne olivat loistavia. Jäin totaalisesti koukkuun. Neljäs osa on mielestäni koko kirjasarjan paras osa, muistan jopa jännittäneeni kun kirjan loppuhuipennus oli meneillään... Viides osa saisi ilmestyä jo.

Ensimmäisen elokuvan olen myös nähnyt, mutta kirjalle se ei kyllä vedä vertoja missään kohtaa. Toista leffaa en ole vielä nähnyt, mutta menen ehkä katsomaan senkin.

Arnold:iin on pakko yhtyä sen verran, että tuo kaupallisuus on mennyt jo aivan yli, ja itsekin näen punaista, kun näkökenttääni ilmestyy kaiken maailman fanikrääsää... Rajansa kaikella. :)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kaikki olen lukenut. Tämä tuskin tulee yllätyksenä niille, jotka vähänkin minua palstan perusteella "tuntevat".

Olen kylläkin pettynyt, että Rowling on päättänyt PÄÄTTÄÄ tämän stoorin! Meikäläisen sairas mielikuvitus jatkaisi Harryn seikkailuja kauas tulevaisuuteen....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös