Lotto – peleistä jaloin

  • 103 920
  • 449

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
6 täysosumaa! Johtunee siitä että yleisin pelattu rivi on jo pitkään ollut 1,2,3,4,5,6,7 ja siihen pikkuvariaatiot mukaan?
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voi helvetti. Maanantaina töihin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen perin hämmästynyt kun neljässä täydessä lapussa ei ollut edes yhtä kertaa neljä oikein. Viimeksi olen Lotosta saanut lompsan täytettä joskus helmikuun puolivälin tienoilla, neljällä oikealla numerolla. Sen jälkeen on ollut hiljaisempaa vaikka joka kierros vähintään yhden täyden klapun pistän vetämään.

6 täysosumaa löytyi, ja nyt tietysti vahingoniloisena on hyvä sanoa että "onneksi oli noin paljon täysosumia, että mahdollisimman moni pääsee jaolle. Ei kukaan yksinään 7.1 miljoonaa tarvitse". Ja vitut.

6+1 lisänumerollakaan ei nyt saa kuin 3500 euroo ja rapiat päälle.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
5 oikein ja voittona säälittävät 21 euroa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
5 oikein ja voittona säälittävät 21 euroa.

1,2,3,4,5,6,7-rivi on muutenkin aika säälittävä rivi lyödä sisään.



Mulla oli parhaassa lapussa 3, mutta ostin myös jonkun 12 ristin haravan 1/5 osuuden johon ei osunu ensimmäinenkään. Hyvin väistelty.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Neljännen kerran kahdeksan kierroksen sisään 4 oikein, saisi jo osua hieman paremminkin prkl...
Kärsivällisyyttä. Se hakee sitä kunnon osumaa. Niinhän se on täysosumien kanssa ollut melkein aina, että ensin tulee lyhyen ajan sisällä useampi pikkuvoitto kunnes napsahtaa iso potti. Jos siis noihin voittajien puheisiin on uskominen, mitä ne lehdille kertovat.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Yhden rivin kävin heittämässä ja tuloksena 3 oikein. Mahtaa olla aluksi pieni pettymys voittajille kun potti jaetaankin kuuteen osaan. Onhan reipas miljoonakin paljon rahaa.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
6 täysosumaa! Johtunee siitä että yleisin pelattu rivi on jo pitkään ollut 1,2,3,4,5,6,7 ja siihen pikkuvariaatiot mukaan?

En kyllä muista, että koskaan olisi ollut kuutta täysosumaa. Ainakaan niin kauan kun olen lottoa seurannut vajaa 20 vuotta. Tais olla samalla eka kerta, kun seitsemän oikein riviin sattuu 5 kappaletta numeroita väliltä 1-7. Muutaman kerran niitä on arvottu 4 kappaletta seitsemän oikein riviin. Nämä arvotut numerot varmaan taas nostavat varmasti 1-7 rivin suosiota.

Taisi olla samalla huonoin voitto, jonka saa viisi oikein tuloksella. Alkuvuodesta sain viisi oikein ja silloin taisi napsahtaa sentään about viisikymppiä.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mahtaa olla aluksi pieni pettymys voittajille kun potti jaetaankin kuuteen osaan. Onhan reipas miljoonakin paljon rahaa.

Vähänkään lotosta tietävänä ja sitä seuranneena oli todella helppo päätellä heti arvonnan jälkeen, että nyt kolahti vähintään 5 täysosumaa. Rivejä sisässä ennätysmäärä ja pienet numerot 1,2,4,5,7,10 osuvat todella monessa rivissä.

Itsellänikin nuo kuusi numeroa osuivat, tosin kahteen eri riviin, toiseen onneksi 4 jotta pääsin omilleni.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En kyllä muista, että koskaan olisi ollut kuutta täysosumaa.
Veikkauksen STT:lle antaman tiedotteen mukaan vuonna 2001 on ollut 6 täysosuman kierros, ja vuonna 1989 arvottiin peräti 7 täysosuman kierros.
 

Buzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Oli totta tosiaan outo tuo kierros. Laitoin täyden paperin vetämään. Maksoiko 20 riviä nyt 16€. Yhdellä rivillä oli huimat 4 oikein. :D Muutaman eurosen sillä ilmeisesti sai.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Veikkauksen STT:lle antaman tiedotteen mukaan vuonna 2001 on ollut 6 täysosuman kierros, ja vuonna 1989 arvottiin peräti 7 täysosuman kierros.

Ok. Muistini ei siis ole pettämätön. Anyway, aika harvinaista joka tapauksessa, että noin monta seitsemän oikein tulosta.

Ja varmasti oli suurimpia voittoja, joita numeroilla 1-7 on saanut. Uskoisin, että toi oli jonkin sortin enkka, että viisi numeroa väliltä 1-7 sattuu voittoriviin.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Ensi viikolla lottopotti on 7,2M€ tasakympin kunniaksi (70v)

Iltalehden lyhyt juttu aiheesta: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010091812373002_uu.shtml

Jos sitä eläisi 50 vuotta vielä lisää (mikä taitaa olla täyttä utopiaa), niin ~400€ päivää kohden olisi käytettävissä. Tosin tuskin potti yhdelle menee, rivejä todennäköisesti tullaan jättämään ennätysmäärä...
 

scholl

Jäsen
Jos sitä eläisi 50 vuotta vielä lisää (mikä taitaa olla täyttä utopiaa), niin ~400€ päivää kohden olisi käytettävissä. Tosin tuskin potti yhdelle menee, rivejä todennäköisesti tullaan jättämään ennätysmäärä...

Silloin rahat on aika huonosti sijoitettu.

Veikkauksella taitaa olla muuten käytäntö, että jos rivejä tulee lisää niin potti ei nouse. Siitäkin huolimatta pidän jossain määrin järkevänä käyttäytymisenä käydä laittamassa rivi sisään silloin, kun potti on yli 5me. Toki voittotodennäköisyys on hyvin pieni, mutta jos voitto tulee, eikä pottia joudu jakamaan niin silloin siinä saa vaikkapa ihan hyvän alkupääoman sijoitustoimintaan. Eli suosittelen kyllä nyt lottoamaan.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Toki voittotodennäköisyys on hyvin pieni, mutta jos voitto tulee, eikä pottia joudu jakamaan niin silloin siinä saa vaikkapa ihan hyvän alkupääoman sijoitustoimintaan. Eli suosittelen kyllä nyt lottoamaan.

Kiva kuulla, että jollekin 5 miljoonaa on vain alkupääoma. Tarkoittaako tämä sitä, että tällä hetkellä sinulla on vain esim 3 miljooonaa, jolla ei oikein pääse alkuun sijoittamisessa?

Hauskaa tekstiä kaverilta, joka kuitenkin lähtee autohuollosta bussilla pois, eikä sijaisautolla.

Ja itse aiheeseen. Lottoan varmasti ensi viikolla ja toivon, että pääsisin sijoittamaan alkupääomaa uuteen asuntoon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eli suosittelen kyllä nyt lottoamaan.

Vaikka lotto onkin naurettavan alikertoiminen peli, niin ehdottomasti sitä voi suositella pelattavaksi jättipottikierroksella alhaisen hintansa vuoksi. Koskaan ei kuitenkaan pitäisi tehdä enempää kuin yksi rivi. Ongelmalliseksi tuo muodostuu siinä vaiheessa, kun köyhät pelaavat kymmenillä euroilla viikossa. Todennäköisyys pysyy silti erittäin alhaisena, joten olisi paljon järkevämpää ostaa ruokaa lapsille noilla rahoilla.

No, eiköhän sitä joku viisi riviä tule tehtyä juhlan kunniaksi.
 

scholl

Jäsen
Kiva kuulla, että jollekin 5 miljoonaa on vain alkupääoma. Tarkoittaako tämä sitä, että tällä hetkellä sinulla on vain esim 3 miljooonaa, jolla ei oikein pääse alkuun sijoittamisessa?

Ei tarkoita mitään, mutta 5me on sellainen summa, jolla voi toteuttaa ideoitaan. Ja jos kerran vain lotossa voittaa niin mitä järkeä on voittaa pieni potti tai jakaa potti jonkun kanssa. Johonkin raja on vedettävä ja itse vedän sen 5 miljoonaan, pienempiä potteja en ala voittamaan.

Pernaveikolle sanoisin, etten tiedä miten kupongit nykyään menee, mutta joku 10 riviä on ihan ok. Ei maksa käytännössä mitään, koska yli 5me potteja on harvoin. Pitää vain muistaa, ettei ota mitään bonusluokkia siihen. Mitä hyötyä voittaa jotain 20 centtiä, jos miljoonia on kuitenkin hakemassa.

Silloin harvoin kun lottoan (ehkä reilut 5krt olen muistanut lotossa 2000 luvulla) pyrin tekemään sen jossain pienessä lottokioskissa. Siinä on mahdollisuus tukea silloin jotain pienyrittäjää, kiskanpitäjää. Aikanaanhan urheiluseuratkin toimivat Veikkausasiamiehinä, jolloin joskus 80 luvulla tuli tukimielessä ostettua Ässä-arpoja jne. Jotenkin hölmöä lotota jossain hypermarketissa tai netissä.

edit. pitää muistaa, että scholl tower maksaa vähintään 100 miljoonaa, joten jos olisi 5me, jota kasvattaa vaikka 15-20me vuotta niin sitä saa sitten suuremman osuuden siitä rakennuksesta kuin saisi pienemmällä pääomalla
 
Viimeksi muokattu:

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
edit. pitää muistaa, että scholl tower maksaa vähintään 100 miljoonaa, joten jos olisi 5me, jota kasvattaa vaikka 15-20me vuotta niin sitä saa sitten suuremman osuuden siitä rakennuksesta kuin saisi pienemmällä pääomalla

Scholl, mitä nyt? Ne olivat kärpässieniä, eivätkä suppilovahveroita! Kerro meille mitä tarkoittaa 15-20me vuotta. Vai he -vuotta, ne - vuotta? Tosin jopa 15 saattaa olla liian suuri luku merkonomille ymmärrettäväksi. Minulle riittäisi loppuajaksi miljoonakin, siis euroja. Ja aion lotota edelleenkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Koskaan ei kuitenkaan pitäisi tehdä enempää kuin yksi rivi.
Itse olen ottanut tavaksi tehdä 3 riviä. Hinta ei nyt ole mikään paha, vaikka en mikään varakas olekaan. Se on vain lukuna sellainen miellyttävä, joten olen siinä pysyttäytynyt. Tänä vuonna on pari kertaa ollut neljä oikein, kyllä se lämmittää mieltä sellainenkin summa, etenkin jos taskuista lentelee vain koiperhosia. En tosin lottoa joka viikko. Mitään kymmeniä euroja en kyllä Lottoon iskisi kiinni. Raja menee juuri siinä ~2,50 euron tuntumassa.

Tärppää jos on tärpätäkseen.
 

scholl

Jäsen
Scholl, mitä nyt? Ne olivat kärpässieniä, eivätkä suppilovahveroita! Kerro meille mitä tarkoittaa 15-20me vuotta. Vai he -vuotta, ne - vuotta? Tosin jopa 15 saattaa olla liian suuri luku merkonomille ymmärrettäväksi. Minulle riittäisi loppuajaksi miljoonakin, siis euroja. Ja aion lotota edelleenkin.

Siihen on tullut typo. Scholl Tower nousee 2030 luvulla. Jos olisi fyrkkaa riittävästi niin se nousisi välittömästi jonnekin Manhattanille tai Chicagoon, mutta nyt pitää kikkailla. Ei se mitään, jossain vaiheessa se nousee. Ainoa tapa saada asua niinkuin haluaa on rakennuttaa rakennus itse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös