Kun minä olin nuori niin...

  • 61 379
  • 311

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Muutamilla mielipiteiden tantereilla on ihan viime aikoina esiintynyt muisteloita ajoista, jotka olivat ennen. Ennen on ajanjakso, jolloin kylmä oli kylmempää ja lämmin lämpimämpää kuin nykyään. Myös muut oliot, tilat ja suhteet olivat jonkin verran erilaisia kuin nykyään. Esimerkiksi aika taisi olla tuolloin pitempää ja värit kirkkaampia, ehkä jopa eri värisiä kuin nykyään. Musiikki tietenkin oli ennen parempaa, se on aina ollut parempaa ennen kuin mitä se nykyään on. Silloinkin kun Beatles, Elvis, Olavi Virta, Tapsa ynnä muut sellaiset olivat sen aikaista nykyä. Nyt sekin nyky on huuhtoutunut ajan myrskyissä ennen-käsitteen alle. TV esitti ennen vähemmän ohjelmaa, mutta silti sitä tuli enemmän. Tuli Columboa ja futiksen MM-kisoja, joita seurattiin mökillä aamuyöllä suorina lähetyksinä, olivat kisat sitten Euroopassa tai Etelä-Amerikassa.

Jotta ketjun aatos eli ylilyönti tulisi nyt ihan varmasti selväksi, niin ilmiselvällä aloitellaan:

Kun minä olin nuori, niin hiihdettiin kouluun ja koulusta kotiin. Kesällä ja talvella, ja aina oli ylämäki. Kotona isä antoi turpiin, koulussa isommat pojat. Eikä valitettu.
 

Kyle

Jäsen
Kyllä nykyajan nuoret on onnettomia kun juovat energiajuomia ylä-asteella, kun minä olin nuori niin tyydyttiin juomaan vain viinaan ja poltettiin kannabista.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun minä olin nuori, ei voinut valittaa vitutuksesta, poliitikoista, oman suosikkijoukkueen kehnoista peliesityksistä, myötähäpeästä, pienistä ärsyttävistä asioista, biiseistä jotka saivat minut voimaan pahoin, suomalaisten junttimaisuudesta, huonoista elokuvista, huonoista laululyriikoista, ärsyttävistä tv-mainoksista jne, jne.

Kun minä olin nuori, ei ollut internetin keskustelupalstoja.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Silloin kun minä olin oli nuori, niin pilluissa oli karvoja. Ja televisiosta tuli kunnon poliisisarjoja ja tietysti Dallas.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kun minä olin nuori, niin säästettiin sähköjä sammuttamalla ne aina yhdestä kaupunginosasta kerrallaan. Ainakin yhden kerran jäi tuon vuoksi näkemättä Kuuden Miljoonan Dollarin Mies, kun se olisi jommalta kummalta kanavalta tullut sieltä mustavalkotelkkarista.
Nuoruudessa myös pelattiin lätkää ja futista päivittäin ulkona ja välillä sai vapaata kenttää etsiä. Nykyään kaikki kentät on tyhjiä, kun lajeja harrastetaan sisällä pleikkarilla.
Nuoruudessani juotiin myös energiajuomaa, nimittäin Vitanovaa. Voi vittu mitä paskaa se oli.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kun minä olin nuori niin, piti muistaa kaikki numerot ulkoa - tosin numerovihko auttoi tässä. Tietokoneet olivat käytännössä hyödyttömiä, pelikoneina oli Commodoret, Nintendot, Segat sekä jossain määrin tietokoneet - internetiä ei ollut, mutta enemmän vietettiin aikaa ulkona pelaillen pihalätkää yms. Mielipiteet sai sanoa ääneen vaikka oli erimieltä asioista - ei siis tarvinnut olla "suvaitsevainen". Se mistä olen kaikista katkerin - naiset pukeutuivat kuin mummot, eli farkkuihin ja ylipitkään suureen villapaitaan joka peitti kaiken mahdollisen nähtävän.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kun minä olin nuori, piti tytöiltä raottaa pikkuhousuja että näki perseen. Nyt pitää raottaa persettä jos tahtoo nähdä pikkuhousut.

Koko aikaa jaksa muistella kuitenkaan... Minun nuoruusmuistoni ovat jo täällä. (Linkki toiseen Jatkoajan ketjuun.)
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun minä olin nuori, niin naisilla oli vielä kunnon pimppikarvat eikä kynitty kalkkuna.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kun minä olin nuori, niin Big Brother, Idols sekä Dacia olivat vain kaukainen haave.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Otetaan tähän yksi täysin varma ja vain tieteellistä vahvistusta vailla oleva havainto menneisyydestä. Silloin kun minä olin nuori niin erilaiset hyönteiset kuten ampparit, sudenkorennot ja vastaavat olivat vielä hyönteisen kokoisia. Nykyisin, mikä syynä lieneekään, nuo ovat aivan hervottoman suuria. Ennen kun istui ongella kaislikossa niin kopterin muotoinen lentävä otus oli takuuvarmasti sudenkorento. Nyt täytyy varmistaa värityksestä ja tunnusnumerosta onko kyse sudenkorennosta vai esim. rajavartiolaitoksesta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nuoruudessani: Kun minä olin nuori niin mitään homoja ei ollut olemassakaan. Tai totta puhuen tottakai oli, mutta ei niitä ainakaan näkynyt missään eikä niistä puhuttu puolta sanaa. Lauantaisaunan jälkeen harrastettiin reipasta heteroseksiä ja pieraistiin kuuluvasti aktin päälle.

Nykyisyydessäni: Hinttapuleja pursuaa kymenä ovista ja ikkunoista. Lähestulkoon mikään visailu-, tositeevee- tai ajanvieteohjelma ei suollu eetteriin ilman kiintiöhomoa. Moni pahoitti mielensä kun presidentiksi ei saatu homoa. On työlästä paikallistaa lehtipisteestä naistenlehteä tai ajanvietejulkaisua jossa ei ole henkilökuvaa homopariskunnasta tai muita homoilujuttuja.

Vanhuudessani: Ihmiskunta on siirtynyt pysyvästi homouden aikakauteen. Jälkeläiset tuotetaan jollakin kuppirunkkimetodilla, jotta ihmisille jää aikaa keskittyä homosteluun. Ajan hengessä tasapainottelevan luterilaisen kirkon arkkipiispa toteaa Jumalan luoneen ihmisen mieheksi ja mieheksi sekä naiseksi ja naiseksi. Fundamentalistisimmat puuhaavat heteroille eheyttämishoitoja.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kun minä olin nuori niin vitutti suunnattomasti kun Tappara oli niin ylivoimainen liigassa.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kun minä olin nuori, niin televisiossa esiintyi yksi homo: Juha Föhr. Nykyään homoja on yksi per ohjelma.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kun minä olin nuori, ei ollut kännyköitä vaan soitettiin rehdisti kotipuhelimeen. Jossei oltu kotona, niin sitten ei oltu.
Koulussa opettajilla oli jonkinlainen valta ja auktoriteetti olemassa, saattoi jopa lentää ulos luokasta.
Kun minä olin nuori, SM-liigassa pelattiin 44 ja myöhemmin 48 peliä runkosarjaa ja lopuksi Jokerit tai TPS voitti.
Kun minä olin nuori, tuli televisiosta vielä laadukkaita piirrettyjä.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Kun minä olin nuori, niin oli vain yksi varuskunta, eikä sitä kannattanut lakkauttaa.

Kun minä olin nuori, niin normaalipainoiset olivat seksikkäitä.

Kun minä olin nuori, niin oli helppoa valita maku jäätelökioskilla.

Kun minä olin nuori, niin pasta oli makaro(o)nia.

Kun minä olin nuori, niin Paul Anka oli supertähti.

Kun minä olin nuori, niin internet oli kel-kel-kel-keltaiset sivut.
 

Kece

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa
Kun minä olin nuori ja ala-asteella, niin liikuntatunnilla oltiin mustaaMIESTÄ. Ei mitään helvetin mustekalaa, kuten tänä päivänä. Ja värikysymykseen liittyen, neekerit oli neekereitä ja kaupasta sai Neekerin suukkoja ja lakupiippuja!
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Runkkasin pimeässä ja huusin noita-akkaa.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Sählymailat pystyi vääntämään tupesta lapaan kiinni eikä golfia pelannut kuin hinttarit.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
..makeannälän tyydyttämiseksi riitti 5 markan karkkipussi, jossa oli muutama hassu hemu, eikä tämän päivän kiloset karkkisäkit.

..viihdykkeeksi riittii nepparirata ulkona.

..oltiin ulkona ylipäänsä.

..uutiset tulivat kahdelta kanavalta yhtä aikaa.

..musiikkimedia sekosi jokaisesta Japanissa tehdystä suomalaisen bändin keikasta.
 
Viimeksi muokattu:

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Kun minä olin nuori, suomi oli paska jalkapallossa.

Eiku saatana, niinhän on vieläkin... Kelpaako tähän ketjuun?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kun minä olin nuori (tai oikeastaan vielä lapsi), niin lähikaupasta sai pennin nalleja ja mansikka lipsi-mehujäätä (muistaakseen maksoi 10 penniä). Kalliita oli silloin nuokin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös