Kokemuksia henkilöstövuokrausyrityksistä?

  • 45 708
  • 112

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse olin kanssa viime kesänä, kun ei oman alan kesätyöt erinäisistä syistä natsanneet. Oli kyllä kokonaisuudessaan ihan mukavaa, etenkin ne tehdastyöt. Raksahommat on aika perseestä. Ilmeisesti tupakoimalla saisi niistä hommista siedettävämmät kun "voisi" pitää taukoja vartin välein.

Kannattaa sitten myös hoidella ne ensimmäiset hommat hyin, että saa hyvän nimen sen hommien järkkääjän kanssa. Ei pitäisi olla mitään ongelmia töiden saannin suhteen. Etenkään kesällä.

Se on tietysti mukavinta, kun firmoista soittavat perään että tulisitko vielä töihin...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse en Varamiespalvelua suosittele.
Ainoa työt mitä sieltä tarjoavat on kantohommia 8 euron tuntipalkalla. No, ei siinä mitään mutta työt kestävät 2-3 tuntia päivässä.

Nainen soitti minulle pisteestä A.
"Moi, meillä olis tommonen muuttokeikka. Sullahan oli se auto, tule hakemaan täältä toimistolta kaks kaveria mukaas ja sitten menette Vantaalle."

Joo, tota. En pääse nyt.

Extraa taas suosittelen, www.extragroup.net
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Tommy
Itse en Varamiespalvelua suosittele.
Ainoa työt mitä sieltä tarjoavat on kantohommia 8 euron tuntipalkalla. No, ei siinä mitään mutta työt kestävät 2-3 tuntia päivässä.
Varamiespalvelulta pitäisi noista hommista saada viiden tunnin palkka, koska se on minimiveloitus... Jos et saanu, sua kusetettiin..
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti vilpertti
Varamiespalvelulta pitäisi noista hommista saada viiden tunnin palkka, koska se on minimiveloitus... Jos et saanu, sua kusetettiin..

Noniin, vilperttikin suositteli tätä junttifirmaa. Kusettavat vielä palkoissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti vilpertti
Varamiespalvelulta pitäisi noista hommista saada viiden tunnin palkka, koska se on minimiveloitus... Jos et saanu, sua kusetettiin..

Ei Tommya kusetettu. Hänen viestistään saa sen kuvan, että kieltäytyi töistä. Silloin on vähän nihkeätä saada latiakaan, jos ei edes töihin mene...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Tommy
Noniin, vilperttikin suositteli tätä junttifirmaa. Kusettavat vielä palkoissa.
Sehän vaan on tyhmyyttä jos ei osaa itse täyttää tuntilappuja oikein. Nehän sanoo, että minimilaskutus on viisi tuntia, että älä nyt vähempiä ainakaan laita siihen =P
 

Alien

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Olen kerran käyttänyt tälläistä varamiespalvea ja jouduin/pääsin Fujitsulle liukuhihnatöihin. Työ oli juuri sellaista mitä vakituiset eivät tee, mutta oli kiva huomata, että se ei ollut paikan tyhmintä hommaa. Duuni kesti noin 2-3 kuukautta ja palkka oli mitä oli, mutta parempi kuin ei mitään.

Jos sinulla ei ole työkokemusta niin varamiespalvelua kannattaa miettiä tarkkaan, sillä työkokemusta ei voi ostaa kaupasta.

Ei työkokemusta ---> Ei työpaikkaa ---> Ei kokemusta
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kokemusta on EilaKaislasta, Manpowerista, Baronasta, HSG:stä ja Työkkärin vuokratyöfirmasta.

Parhaat kokemukset ekasta ja viimeisestä, Manpowerissa vähän jenkkiläisyyttä ilmassa (outoja tapoja) ja Barona/HSG ei voisi suositella kenellekään.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Työpaikan vaihto on käynyt minullakin mielessä, muutamiin työntekijöiden (henkilöstön) vuokrausfirmoihin olen ollut yhteydessä, en kuitenkaan ole etsimässä lyhyttä työsuhdetta vaan pidempiaikaista - sellaisiakin näiden firmojen kautta saa.

Tähän mennessä yksi varma tarjous on tullut, Tronepa -yhtiöiltä (välittää varasto/logistiikan työntekijöitä). He noudattavat TES:iä, joko kaupanalan* tai AKT:n - riippuu yrityksestä johon työntekijä sijoittuu, työsuhteeseen sisältyy harjoitteluaika (max. 4 kk - voi joustaa) mikäli kyse pidemmästä työjaksosta. Mahdollisuus myös lyhytaikaisiin kuukauden parin työsuhteisiin tai ruuhkatyöhön.

Muita yhtiöitä joihin olen ottanut yhteyttä/joiden kautta hakenut töitä, mutta joista ei ole vielä kuulunut mitään ovat mm.: Adecco, Barona, Manpower, Rahkola Bros (varasto/logistiikka-ala).

vlad.

*: tuntipalkka 10 - 11 e + mahdolliset lisät.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Re: Varamiespalvelu ynnämuut työntekijän vuokrausfirmat

Viestin lähetti Poutros Poutremos
Sitä vaan lähdin miettimään, että minkälaista tälläisen vuorkausfirman välittämän työvoiman kohtelu yrityksissä. Hommat ovat varmasti paskimmasta päästä (korjatkaa jos olen väärässä), mutta sillä ei juuri mitään väliä ole meikäläiselle.
Juuri tämä on mielestäni suurin pulma näissä työvoimaa vuokraavissa firmoissa. Vuokralainen on toisen luokan kansalainen, joka laitetaan monasti tekemään kaikki sellaiset hommat mitä kukaan muu ei suostu tekemään. Kaiken muun hyvän lisäksi vakituiset työntekijät vielä katsovat vuokratyöntekijää usein varsin ikävällä silmällä.

Itselläni on vain vittumaisia kokemuksia ko. toiminnasta, mutta aivan varmasti hyviäkin kokemuksia löytyy. Kannattaa kuitenkin kokeilla onneaan, eihän tuossa ainakaan mitään häviä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy


Extraa taas suosittelen, www.extragroup.net

Vai Extraa suosittelet. Extra kusettaa, aina. Extrahan on tämä yritys joka juuri hävisi oikeudessa jutun, koska oli jättänyt maksamatta kymmenille työntekijöilleen sievoisen summan lomarahoja. Itsekin olen ollut Extralla ja myös minulla on lomarahoja saamatta. Onneksi muut ovat riidelleet oikeudessa joten minun ei tarvinnut muuta kuin ilmoittaa pankkitilini numero, jonne pitäisi näinä päivinä kilahtaa puuttavat rahat.
Pari muuta oikeusjuttua on Extraa vastaan vireillä tälläkin hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Eli ts. olin kuitenkin väärässä todetessani, että ei voi mitään hävitä. Kertakaikkisen iljettäviä firmoja kaikki tyyni.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Gellner
Vai Extraa suosittelet. Extra kusettaa, aina. Extrahan on tämä yritys joka juuri hävisi oikeudessa jutun, koska oli jättänyt maksamatta kymmenille työntekijöilleen sievoisen summan lomarahoja. Itsekin olen ollut Extralla ja myös minulla on lomarahoja saamatta. Onneksi muut ovat riidelleet oikeudessa joten minun ei tarvinnut muuta kuin ilmoittaa pankkitilini numero, jonne pitäisi näinä päivinä kilahtaa puuttavat rahat.
Pari muuta oikeusjuttua on Extraa vastaan vireillä tälläkin hetkellä.

Hyvä kun mainitsit, en muuten muista saaneeni sen kummempia lomarahoja.

Täytyy kaivaa palkkakuitit.
 
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat, Sympatiat: HPK
Noniin!! Tulipa sitten laitettua haku yhteen välitysfirmaan ja ma meen käymään parissa. Eiköhän sitä meikäläiselle jotain lapioon nojaamista löydy. Onneks on sentään vuoden työkokemus tehdastyöstä, jos se nyt mitään auttaa.

Kiitoksia informaatioista kaikille!!!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Maanantaina olisi tarkoitus kyseisen vuokratyöfirman kautta mennä hommiin. Duuni on sellasta teollisuuden varastohommaa. Palkka n 8,5€/tunti ja lomakorvaukset maksetaan joka tilin yhteydessä. Eipä tuo nyt kaksinen korvaus ole, mutta ainakin selvästi parempi kuin työttömän perusturva. Ansiosidonnaiselta nimittäin putosin viime vuoden lopulla.

Se tässä vuokratyössä tietysti arveluttaa, että työsuhteen pituudesta ei voi sanoa mitään varmaa. Sanoivat, että se voi olla kaksi viikkoa, kaksi kuukautta tai vaikka kaksi vuottakin, siis asiakkaan tarpeen mukaan. Eli mitään irtisanomisaikaa ei käytännössä ilmeisesti ole. No eipä tässä oikeastaan mitään hävittävääkään ole, joten haalarit päälle ja hommiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minua vedätettiin ihan hulluna vuokrafirmoissa. Laitoin kiinnostaviin paikkoihin hakemuksia ja joka paikasta luvattiin töitä, mitään ei kuulunut. Yhdessä paikassa kävin kaikissa typerissä testeissä. Typeriä avoinna olevaan paikkaan, johonkin ne varmasti ovat tarpeellisiakin.

Paras setti oli, kun puoli tuntia hakemuksen lähettämisestä soi puhelin ja pyydettiin saman tien "haastatteluun". Ei ne mitään haastatteluja ole vaan ainoastaan niiden oman tietokannan kasvattamista, mitä voidaan sitten markkinoida asiakkaalle.

Hanttihommiin en koskaan hakenut vuokrafirman kautta, koska niitä saa suoraankin niin helposti.

Onneksi noita asioita ei tarvitse enää miettiä.
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsekin olen ollut töissä monenkin eri vuokrausfirman kautta... kokemukset on, sanoisinko, vaihtelevia. On ollut ihan mukaviakin työpaikkoja, mutta myös täysin perseestä olevia. Lisäksi ihmisarvohan on melko alhainen, kun on töissä tuota kautta. Työt saattavat päättyä hyvinkin nopeasti... paras oli omalta kohdalta se, että olin lähdössä puolen tunnin päästä töihin, niin sitten soitetaan, ettei tarvitse enää mennä.

Viime keväänä tein erästä liukuhihna hommaa vuokrafirman kautta. Työ oli perseestä, palkka huono ja työkaverit veemäisiä. Sitten soitettiin nykyisestä työpaikasta, että olisi paikka tarjolla... eipä sitä paljon tarvinnut miettiä vaihdanko, kun pääsin suoraan talon palkkalistoille, palkka 5€/tunti parempi, työkaverit mukavia, työ mukavempaa. Sitten kun ilmoitin asiasta vuokrafirmalle, että lopetan, niin vastaus oli tyyliin tyhmäkö olet :).

Yleisesti noista vuokrausfirmoista voi sanoa, että paljon ne lupaavat, mutta vähän antavat. Mikäli he lupaavat ottaa yhteyttä, niin harvoin he sitä tekevät.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Pidempää kokemusta ei ole kuin yhdestä vuokrafirmasta ja siitäkin vaan postitiivisia. Olen tehnyt tuon firman kautta atk-alan hanttihommia, lähitukea ja asennuksia. Aluksi oli muutaman viikon pestejä. Aina kun edellinen loppui oli jo tiedossa uusi. Kaksi viimeistä pestiä oli, toinen vuoden ja toinen 7kk. Kesälomat sai pidettyä silloin kun halusi ja vuokrafirma hoiti tehtävänsä mallikaasti ja joustaen jos tarvetta oli. Huonompia kokemuksia sitten oli itse siellä työpaikassa jossa olin, esimies ei lähettänyt tuntilistoja ajallaan jne. Sai soitella perään että onko varmasti tuntilista lähetetty vuokrafirmaan että palkka tulisi ajallaan. Vuokrafirma jousti loistavasti näissäkin asioissa, maksoi palkan ohi palkanmaksupäivien jos tarvetta oli.
Tuntui vaan että nämä firmat jotka vuokraavat vuokrafirmoista väkeä antavat aluksi kuvan että täällä voisi olla paikka ihan firman omissa nimissä, mutta kun sitä kyselee niin kierrellään ja kaarrellaan. On milloin mitäkin yt-neuvottelua, ei ole tarvetta tai muuta bullshittiä.
Nyt olen sitten toisen vuokrafirman palveluksessa ja vuokrafirmasta ei ole mitään kuulunut kolmeen kuukauteen,mutta niinkai se kuuluukin olla. Täällä työpaikassa minua pidetään samanarvoisena kuin muitakin firman omia työntekijöitä.
Silti edelleen kaipaan että saisipa joskus vakituisen paikan jonkun firman omana työntekijänä. Olisi kiva myös ostaa oma asunto jne. Vuokratyöntekijänä se on vaan niin epävarmaa onko niitä töitä enää ensi kuussa.
Pakko kai se on myös mainita tuo ensimmänen vuokrafirma missä olin kun niin hyviä kokemuksia siitä on ja muillakin ketkä tuon paikan kanssa on ollut tekemisissä on kuullut vain positiivista sanottavaa. Firmahan oli Eilakaisla.
Tuli myös mieleen että kyllä niitä vuokratyöntekijöitäkin on erilaisia. Olin asentamassa koneita eräälle isolle yritykselle ja siellä oli jostain toisesta vuokrafirmasta muutama asentaja. Näiden työmotivaatio olisi ollut pakkasen puolella jos vaan asteikko olisi sinne riittänyt. He kuulemma tekivät tuntityönä ilman mitään tavoitetta niin arvaahan sen että silloin ollaan tekevinään töitä kahdeksan tuntia päivässä mutta mitään näkyvää ei kumminkaan saada aikaan kun kumminkin palkka juoksee.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen aika paljon erilaisten yritysten päättäjien kanssa tekemisessä oman työni puolesta, ja tuntuu siltä että nykyään korostuu vuokratyönvälittäjien käyttö rekrytointivälineenä. Eli jos on tarvetta työvoimalle, vuokrataan työntekijä, ja jos osoittautuu hyväksi niin palkataan pysyvästi yritykseen. Sinänsä ihan hyvä yrityksen kannalta, huonon rekrytoinnin riski pienenee kun on nähnyt tulevan palkollisen jo tekemässä työtä.
Aikaisemmin suhtauduin aika kriittisesti näitä välitysfirmoja kohtaan, mutta nyt kun asiaa nähnyt toiseltakin kantilta ja lähipiiristä löytyy myös ihan hyviä kokemuksia, on suhtautuminen muuttunut positiivisempaan suuntaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Henkilövuokrauksen idea on työsuojelulainsäädännön kiertäminen. Kun sopimus kumppanina on toinen yritys, eikä työntekijä jota lainsäädäntö suomessa pyrkii suojelemaan, niin ostajan ei tarvitse välittää mistään irtisanomisajoista tai muista työehtosopimuksien "epäkohdista".
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Itselläkin olis tarkoitus pistää tiedot Varamiespalvelulle, saapa nähdä onko siitä mitään hyötyä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Allekirjoittanut on ollut töissä vuokratyöfirman, tarkemmin Manpowerin, alaisuudessa viime toukokuusta lähtien. Ihan hyvin on hommat mennyt, ei mitään valittamista. Lähinnä kismittää erilaiset toimintatavat yrityksen omien ja vuokratyöläisten keskuudessa palkanmaksussa yms, mutta ne ovat loppujen lopuksi niin pienia asioita että se on vain sopeutumis kysymys, ei mikään este tehdä töitä. Yrityksen omatkin työntekijät ottaneet meidät vuokratyöläiset erittäin hyvin vastaan vaikka alussa tuntui hieman että porukka "ylenkatsoi" meitä.

Ja jos oikein tarkkaan rupesi miettimään niin löytyy tästä vuokratyö hommasta yksi miinus, se on nämä määräaikaiset työsopimukset!! Aina saa jännittä jatkuuko vai eikö jatku...!

P.S. Se täytyy kyllä vielä lopuksi sanoa että en koskaan työkkärin kautta olisi töitä saanut!
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Pitääkö paikkansa että vuokrausfirma vie noin puolet oikeastasi palkastasi? Esim. jos olen töissä lentokentällä Staffpointin kautta ja saan 10€/h niin todellisuudessa lentokenttä maksaisi minulle n. 20€/h, jos ei olisi tätä vuokrausfirmaa välissä?

Sellaista olen kuullut....
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Pitääkö paikkansa että vuokrausfirma vie noin puolet oikeastasi palkastasi? Esim. jos olen töissä lentokentällä Staffpointin kautta ja saan 10€/h niin todellisuudessa lentokenttä maksaisi minulle n. 20€/h, jos ei olisi tätä vuokrausfirmaa välissä?

Sellaista olen kuullut....

Ööh, siis vuokratyöntekijän tuntitaksa olisi 20€, josta firma maksaisi 10€ työntekijälle. Ei oikein elätä vuokrafimaa tuollainen. Jos nyt ajatellaan että työntekijälle pitää maksaa 10€/h, niin kyllä se yli kolmenkympin pitää olla että siitä jää jotakin firmalle. Joku osaa varmaan laskea työantajakulut yms jonka päälle sitten sitä katetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös