Keskiarvo 9. luokan keväällä

  • 23 518
  • 218

Mikäs oli keskiarvosi?

  • 9<

    Ääniä: 136 17,5%
  • 8,5 - 8,9

    Ääniä: 192 24,7%
  • 8,0 - 8,4

    Ääniä: 155 19,9%
  • 7,5 - 7,9

    Ääniä: 133 17,1%
  • 7,0 - 7,4

    Ääniä: 90 11,6%
  • <7

    Ääniä: 73 9,4%

  • Äänestäjiä
    778

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Master God


Aika vähän aineita teillä, kun jo kahdella kympillä saa tuollaisen keskiarvon.

Tuota minakin ihmettelin. Taisi sniper2001 pistaa nyt vahan omiaan ja lankesi omaan ansaansa...

Itsellani oli 8,9. Historia ja maantietohan ne olivat meikalaisen bravuureja. Muita vahvoja aidinkieli, liikunta, kemia ja biologia. Musiikkikin menetteli, kun olin musiikkiluokalla. Sitten ne Akilleen kantapaat loytyivat kuvaamataidosta ja kielista, en ole kylla matikassakaan erityisen lahjakas. Meikalainen ei osaa piirtaa edes tikku-ukkoa ja kielet olivat sellaista tervanjuontia vaikka saalikaseja tipahtelikin. Nyt niita (kielia) sitten yrittaa vanhempana epatoivoisesti parantaa. Peruskoulussa numeroita saa liian helpolla, sanon ma!
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Siitä on jo sen verran aikaa, että en tarkalleen muista mutta alle 7 se oli. Mukana kolme 5:sta. Matikka, fysiikka ja kemia. Tiedä sitten oliko syynä se, että kaikissa kolmessa aineessa oli sama opettaja...
 

spade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
9,4. Kymppejä ruotsi, historia, fysiikka, biologia, maantieto, liikunta ja tietotekniikka. Kuten Jii, minäkin sain stipendin koulun parhaana poikana. Lisäksi sain stipendin tietotekniikasta ja jostain muusta mitä en enää muista.

Lukiossa opiskelu ei sitten enää tahtonut kiinnostaa ja keskiarvo putosi tasan numerolla.
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Mä kävin yläasteen Saksassa ja keskiarvo lopussa oli jotain 3,1
(asteikko : 1 paras, 6 huonoin -> Suomalaisittain ajatellen ehkä hieman epäloogisesti esim. 2,7 parempi kuin 2,9 ).

Lukiossa päästötodistuksen ka oli 8,6, mutta kirjoitukset meni vähän penkin alle .
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
8.2 ja kun lukiosta pääsin niin 7.9. Ei ollut kovin huono saavutus siihen nähden että ei suoraan sanoen lukiossa kovin paljon töitä tullut tehtyä. Yleistiedolla mentiin ja läksyt tehtiin vain jos opettaja ne erikseen sanoi tarkastavansa... ja silti olin ns. hyvien oppilaiden joukossa.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Taisi olla 8,4. Lukion aikana onkin sitten tullut alaspäin. Kiitos pitkän matematiikan, josta tippuu kutosta ja seiskaa. Lisäksi erityismaininta kuvaamataidon ja kemian kutosille. Vitosta en ole vielä lukiossa saanut. Joskaan en kymppiäkään. Kaikki numerot siis kutosen ja ysin välillä.
 

Jäänyrkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
9,1, kymppejä oli kemia, biologia, kuvaamataito, ranska ja konekirjoitus
Musiikki 7, joka laski keskiarvoa jonkin verran, lukuaineiden keskiarvo olikin 9,3. Stipendin sain luokan parhaana opiskelijana

Lukiossa keskiarvo oli sama eli 9,1.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
6,9 tai sinnepäin,alle seiskan joka tapauksessa.Kymppiluokalla ka. nousi sitten lukioon pääsyyn oikeuttavaan lukemaan.Ala-asteen lopussa ka. oli vielä reilusti yli kahdeksan.Kymppiluokkaa en muuten kokemuksena unohda,sen verran kirjavaa porukkaa oli silloin samalla luokalla,sama juttu myöhemmin armeijassa.Ihmisiä on todellakin moneen junaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vidun hiket...:D

Meikäläisellä seiska ja pikkasen sääliä päälle. Tosin puolustukseksi pitää sanoa etten käynyt kasin ja ysin aikana yhdelläkään tunnilla...
 

Prosessori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Keskiarvo tais sillon olla 9,2. Kymppejä ainakin 2xliikunta ja matematiikka, pari kasia torkasta löyty... muistaakseni maantieto ja kuvaamataito. Lukioon mennessä otin itteeni onneks niskasta kiinni ja keskiarvoksi muodostui 8,2.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
7,3. Putosi kasilta numerolla (8.3), kun lintsaus alkoi kiinnostaa turhan paljon. Lukiossa olin jo legendaarinen lintsari. Pelkästään lukion kolmannen luokan syyslukukaudella yli 200 poissaolotuntia... Onneksi lukiossa ei ollut korvauskäytäntöä.

Turha lienee mainita että en ollut yhdenkään opettajan suosiossa. Yhdestä kurssista sain seiskan vaikka ainoassa kokeessa sain ysin (ja jopa osallistuin tunnilla). Tuo temppu oli oikeastaan laiton, mutta välitin asiasta niin vähän etten edes valittanut.

Meidän luokassa oli viisi jätkää, ja istuttiin tietty aina luokan perällä vaikka tilaa olisi ollut muuallakin. Enkun opettaja lupasi joka jätkälle numeron parannuksen yhteen kurssiin jos siirtyisimme istumaan edemmäs. Muut siirtyivät, minä en.

Nykyään tuo pinnaus ja hälläväliä -asenne lähinnä vituttaa, olisihan sitä voinut keskittyä hommaan vähän paremminkin. Mutta kun ei niin ei. Turha lienee mainita etten lukenut kirjoituksiin ollenkaan. Se näkyi varsinkin reaalissa (B), mutta myös enkussa (C). Sen sijaan äikkä ja ruotsi meni hyvin (L molemmista), mutta ne on laskettava luontaisten kykyjen piikkiin (heh). Onneksi pärstäkerroin ei vaikuta kirjoituksissa: Enkun opettaja lähetti aineeni 70 pisteenä, mutta tuo tuli takaisin 90 pisteen kera...

Lukion jälkeen lähinnä kiersin pubeja kolme vuotta, mutta sitten löysin vaimon ja menin ammattikouluun. Asenne oli jo hieman korjautunut, ja niinpä suoritin kolmen vuoden linjan (tietotekniikan mekaanikko) kahdessa vuodessa keskiarvolla 3,5 (toki poissaoloja oli jonkin verran edelleen).

Nykyään olen erään monikansallisen kännykkäfirman leivissä piirilevysuunnittelijana dippainssien ja tohtoreiden ympäröimänä... Voitte uskoa että asemani herätti yläasteen luokkakokouksessa ansaittua ihmettelyä vuosi takaperin.

Pitkästä murrosiästä huolimatta (n.15-22) pullat ovat siis nykyisin kohtuullisen hyvin uunissa.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä ihmeen peruskoulu? Silloin kun minä kävin kouluni oli olemassa alakoulu, yläkoulu, kansalaiskoulu ja keskikoulu ja lukio. Niin ja tietysti apukoulu!
Niin, kuka muistaa Mott the Hooplen kappaleen "Born late -58"?
No olihan tuo minunkin keskiarvoni 9,1 lukiosta päästessäni. Henkseleitä paukutellen....
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Peruskoulun kokonaiskeskiarvo oli 7,5. Ja lukuaineet olivat 7,3.
 
Minulla on sillä tavalla hassu juttu, että minun numeroni ala-asteella olivat siinä 6 tuntumassa, mutta kun alkoi murrosikä niin siinä samassa myös alkoi koulumenestys nousta huomattavasti. Aloin ymmärtämään, että koulumenestyksestä voi olla joskus elämässä vielä hyötyäkin. Huomattavasti suurin nousu tapahtui luokkien 7 ja 8 välissä. Kun sain päästötodistukseni keskiarvon oli 8,9.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ihme hikipinkoja tämä palsta täynnä tai sitten pistetään aika pahasti omiaan arvosanojen suhteen.
Itelläni oli keskiarvo 6.7 kun pääsin peruskoulusta pois. Kävin sitten myöhemmin korottamassa arvosanoja ja nyt keskiarvo on jotain 7.
Tällä hetkellä ammatillisessa koulutuksessa keskiarvo on jotain 4 pintaan. Arvostelu luonnollisesti 1-5.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaahas, kaivellaanpa muistilokeroita. Juu-u... Taisihan tuo olla siinä 7,4:n paikkeilla. Tuskin sen enempää. Parasta mitä keskittymiskyvytön ja hitaastilukeva henkilö kuten minä kykeni saavuttamaan. Kai se on ihan ok, taitaa kuitenkin olla sisarkaartini paras keskiarvo, joten voihan sitä edes vähän ylpeillä. =)

Parhaita numeroita taisi tulla kuvaamataidosta, joka oli täysi 10. On ollut muutenkin aina tärkeä oppiaine minulle. Sen jäljessä seurasi sitten biologia ja maantieto kasin muodossa. Yhtään yhdeksikköä en päättötodistukseen saanutkaan. Historiasta sain hyviä numeroita yläasteella myös, mutta yhdeksännellä alkanut suuresti inhoamani yhteiskuntaoppi laski sitten historian numeroani alaspäin. Se kyllä katkeroitti pahasti ja olin aina sitä mieltä että noilla aineilla olisi tullut olla erilliset numerot. Noh, oikeastaan olen samaa mieltä yhä, mutta samapa tuo.

Noin muuten numeroni oli aika keskinkertaisia. Kutosta pienempää numeroa ei tainnut päättötodistuksesta sentään löytyä.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Ysin keväällä 8,6, sittemmin lukiossa ollaankin menty pelkkää alamäkeä puolentoista numeron verran. Tällä motivaatiolla ei ole mikään ihme. Peruskoulu meni puolihuolimattomastikin hyvillä numeroilla, sitten kun olisi pitänyt ruveta tekemään hommia, niin tuloksena on nelosta-kutosta matikasta ja fysiikasta. Englanti, ruotsi ja liikunta pitävät vielä jollain lailla pelissä mukana, onneksi. Kympit (kurssiarvosanat) on koko ajalta laskettavissa yhden käden sormin, mutta se nyt on ihan sama.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
6.9 päästötodistuksessa.
Amiksessa noin 3 pintaan.
 

alapesa

Jäsen
Se taisi olla karvan verran päälle ysin (ehkä 9,2), kun nuo kaksi suurta inhokkiani eli kuvaamataito ja musiikki pudottivat sitä. Molempien numerot kun olivat siinä vitosen ja kutosen paikkeilla
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös