Keskiarvo 9. luokan keväällä

  • 23 428
  • 218

Mikäs oli keskiarvosi?

  • 9<

    Ääniä: 136 17,5%
  • 8,5 - 8,9

    Ääniä: 192 24,7%
  • 8,0 - 8,4

    Ääniä: 155 19,9%
  • 7,5 - 7,9

    Ääniä: 133 17,1%
  • 7,0 - 7,4

    Ääniä: 90 11,6%
  • <7

    Ääniä: 73 9,4%

  • Äänestäjiä
    778

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Snowravenin innoittamana päätin kysyä päättötodistuksenne keskiarvoa.


Edit:
Höh. Aina jotain unohtuupi. Itselläni se oli 8,6; kolme kymppiä (historia, uskonto ja kuvaamataito)
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
7,3

ei yhtään kymppiä koskaan mistään koko kouluaikana. katkera olen siitä, että liikunta / atk ei kymppi ollut. meidän yläasteella / lukiossa kympin saivat kaikki, jotka vähänkin olivat urheilijoita (LrNMKY:n juniori, SaiPan juniori, LUM:n juniori) mutta ikäluokan kilpatanssikärkeen kuulumienn tai (noniin, puheenaihetta pojille) baletissa kokoillan esityksen pääosan saaminen ei painanut vaakakupissa pätkääkään. *nuorta vihaa*

aijuu, tuolla keskiarvolla lpr:n parhaimpaan lukioon (ainakin sen koulun rehtorin mielestä) päästiin, tosin vasta peruutuspaikalla. toista tuntia nojailin kymppiluokkaa, kun käsky koulun vaihtoon tuli. oli muuten äipällä ihmettelemistä sen päivän päätteeksi..
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä se taisi päälle yhdeksikön olla, kymppejä oli historia, uskonto, maantieto, biologia ja tietotekniikka. Kaseja olivat äidinkieli, kotitalous ja liikunta. Loput olivat ysejä. Outoa oli, että matikka oli 9, vaikka lukion päästötodistuksessa pitkä matikka on 10... no, peruskoulun numeroihin vaikutti aina tuntikäyttäytyminen todella paljon....


edit. Nyt muistinkin väärin... noh -96 oli kauan sitten, eli kaikkea ei voi muistaa. Maantieto ja biologia olivatkin ysejä ja sen sijaan kemia ja fysiikka olivat kymppejä.
 
Viimeksi muokattu:

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti Murmeli
katkera olen siitä, että liikunta / atk ei kymppi ollut.

Lefa ja Siebenberg, perkele...


meidän yläasteella / lukiossa kympin saivat kaikki, jotka vähänkin olivat urheilijoita (LrNMKY:n juniori, SaiPan juniori, LUM:n juniori)

En mäkään saanu kymppiä, kele

toista tuntia nojailin kymppiluokkaa

Täh, sä kävit 10.luokan kahdessa tunnissa... :D

[edit: keskiarvo taisi ittelläni olla siinä seiskan hujakoilla, pikemminkin alle sen kuin yli]
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukion päästötodistuksen keskiarvon muistan varmasti, se oli 8.0. Peruskoulun oli pikkuisen parempi, 8.2 tai 8.3. Kuitenkin menee tuolle yhdelle välille tuossa...

Kymppejä ei peruskouluaikana ollut yhtään, eikä lukion päästötodistuksessakaan, mutta kolmesta matikankurssista sellainen tupsahti. Häpeäpilkkuna viimeisen saksan kurssin vitonen...
 

Qeuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taisi lopulta ysin keväällä laskea aina 8.1, kun se yläasteelle mentäessä muistaakseni oli kymmenyksen vaille ysin. No siinä oli niin monta juttua mielessä samaan aikaan, että koulunkäynti unohtui tai jäi ainakin selväksi kakkoseksi.... e-ehei kun siis kolmoseksi...
 

Huuhaa

Jäsen
Olen ollut aina laiska ja surkea kouluasioissa, joten keskiarvonikin päästötodistuksessa oli aika huono: 7-7,4:n väliltä.

Muutenkin opiskelu on oikeasti ihan turhaa! Varsinkin niitten kohdalta, jotka opiskelevat yliopistoissa ja vastaavissa, voisi sanoa kärjistäen, että opiskelevat "ikuisesti" samalla, kun jotkut saman ikäiset tienaavat samaan aikaan palkkaa töissä. Sitä paitsi, ei huonolla ylioppilastodistuksella tee oikein mitään....

Ja ei niillä monilla koulussa opetettavilla asioilla/jutuilla tee mitään todellisessa elämässä....
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
7.4

Lukuaineet ei oikein kiinnostaneet, 6.8.
Liikunta oli sitten tietenkin 9.

Tai keskiarvo oli kasilla vielä päälle 8, mutta sitten motivaatio katosi jotenkin, ei läksyt oikein ikinä maittanut. Aina se on ollut urheilu etusijalla kouluun nähden.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Peruskoulussa oli muistaakseni 9,2 ja lukiossa 8,8 tai 8,9. Painajaiset lukion laajan fysiikan tunneista loppuivat ihan äskettäin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Hmm...onhan siitä jo kauan, mutta muistelisin sen olleen about 8,5.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
9,*. Kymppejä ainakin fysiiikka, kemia, matikka, ja muutama muu. Sain stipendin koulun parhaan poikana:)
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Lukuaineiden keskiarvo taisi olla 7,6. Se oli yläasteella parhaimmillaan yhden numeron verran parempi eli 8,6, mutta riitannuin englanninopettajani kanssa melko pahasti.

Tämä tapahtui ysillä alkusyksystä. Pian tämän jälkeen erittäin mukava historianopettaja jäi äitiyslomalle ja hänen tilalleen tuli sijainen. Ensimmäisellä sijaisen pitämällä historiantunnilla tämä sijainen kysyi nimeltä kaikkia oppilaita, jotta oppisi tuntemaan. Minun kohdallani tuli kommentti: "Ai sinä olet se... Olen kuullut vähemmän mukavia tarinoita sinusta ja luulen, että en pidä sinusta, jos tarinat ovat tosia." Hymyilin opettajalle nätisti takaisin.

Meillä oli kaksoistunti historiaa juuri tuolloin ja toisella tunnilla teimme parien kanssa jotain kuivaa tehtävää. No minä tein sen käytännössä yksin ja parini kopioi tehtävän sitten minulta. Sijainen tuli sitten meidän luoksemme ja rupesin räyhäämään, että olen pistänyt kaverini kopioimaan tehtävän omasta vihkostaan minun vihkooni ja minä vain lekottelöen paikoillani. No sijainen räyhäsi siinä muutaman minuutin ja minä olin hiljaa ja hymyilin nätisti. Sitten se hiljeni ja tämän jälkeen kaverini sanoi, että minä olin tehtävän tehnyt yksin ja että hän kopioi sitä minulta. Noh, sijainen sanoi "aijaa" ja lähti kävelemään paikoilleen, kun minä sitten päätin haistattaa opettajalle pitkät. Sanoin ei-mitenkään-kovin-nätisti sijaiselle sekä siitä ensimmäisen tunnin alun huomautuksesta sekä tästä jälkimmäisestä ja vaadin anteeksipyyntöä. Ei tippunut eikä haitannut lainkaan. Emme pitäneet toisistamme siitä lähtien ja voisin kertoa enemmänkin historiantunneistamme, mutta liian monta pientä anekdoottia. Minun kannaltani vain harmi, että oikea historianopettajani palasi äitiyslomaltaan vasta, kun olin lukiossa ensi syksynä.

Muuten, tuo sijainen ei osannut edes opettaa ja tämä ei ole ainoastaan minun mielipiteeni. Kerran näin hänet kaupassa Jyväskylässä, ehkä noin vuosi sitten, ja teki mieli mennä sanomaan terve ja sanomaan lisää valittuja sanoja, mutta en mennyt.

Tämän lisäksi äidinkielessä sijaisena ollut - hitto, pitikö kaikkien mukavien opettajien pyöräyttää muksut samaan aikaan - naisimmeinen haukkui koko luokkamme pystyyn huonojen aineiden takia ja minähän en osannut pitää suutani kiinni vaan "kiitin" en-mitenkään-niin-kauniisti opettajaa kannustuksesta. Luokkamme ei sitten puhunut hänelle mitään pariin äidinkielentuntiin, kunnes jotkut oppilaat murtuivat ja rupesivat viittaamaan ja vastaamaan sijaisen kysymyksiin. Noh, minä olin edelleen hiljaa kuten suurin osa muistakin ja vähän ajan kuluttua sijainen sitten kysyi minulta ja yhdeltä naispuoliselta kaveriltani, että haluaisimmeko lähteä opiskelemaan itsenäisesti vai jäämmekö luokkaan oppimaan? Noh, päätimme ratkaista tämän visaisen pulman pelaamalla kivi-sakset-paperia ja jos minä voitin, niin lähdimme itsenäisesti opiskelemaan ja jos kaverini voitti, jäisimme luokkaan. Minä voitin ja opettelin äidinkilen juttuja sitten lopun syksyä eli noin kolme kuukautta semmoisessa komerossa koulun ylimmäisessä kerroksessa. Minä tosin luin eri lehtiä, kuten Jääkiekkolehteä, joka tuolloin oli vielä hyvä lehti. Jos ei ollut mitään luettavaa, kuuntelin erään toisen luokan historiantunteja luokan perällä olleen kirjahyllyn takana, jonka takana tämä komero oli. Kaverini joutui opettejanhuoneeseen opiskelemaan, heheheh.

Heidän lisäkseen huomasin monen ennen kivan opettajan muuttaneen asennetta minua kohtaan ja vaikka pärjäsin muissa aineissa yhtä hyvin kuin ennenkin, niin arvosanani tippuivat. Loppujen lopuksi, koulussani oli keväällä lähtiessäni enää viitisen opettajaa, joista pidin ja joiden kanssa tulin toimeen erinomaisesti. He eivät olleet muuttuneet lainkaan, vaikka minulla oli sukset ristissä monen muun opettajan kanssa. Heidän lisäkseen arvostin vielä yhtä opettajaa, joka oli englanninkielen opettaja. Emme tulleet toimeen keskenämme, mutta erinomainen opettaja hän oli. Jos kadulla törmäämme, niin kyllä me juttelemme jonkin verran. Ainakin kyselen hänen kaktuksensa vointia, jonka annoin hänelle ysin päätteeksi lahjaksi, ihan vain piruillakseni. Enkunopettaja koki lahjan varsin hauskaksi.

Miksi tätä teille kerron? En minä vain tiedä.

PS. Joo, tiedän minussakin oli osasyytä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Peruskoulu 9,3 (en muista kymppejä). Lukio 8,9, ainoa kymppi oli matematiikka (palikka). Urheilu ollut aina ja iankaikkisesti 9. Peruskoulun päätteeksi tuli joku stipendi, mikä ei ollut kova saavutus siinä hulttiokoulussa (Aleksis kiven ylä-aste).
 

Rocco

Jäsen
Rehti 6,9

Kymppiluokalla sitten se nousi muistaakseni 7,5:een.
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jotain 8,2-8,3.
Ja tietysti pitää mainita, että sain muiden koulun bändissä soittaneiden tavoin stipendin jostain musiikillisista ansioista tai vastaavista, jeah.
 

jone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Peruskoulun päättötodistuksessa oli joko 8,4 tai 8,5, en muista tarkalleen. Lukion todistuksessa oli 8,5 varmasti, kun juuri tarkastin sen. Kymppejä oli pk:ssa matikka ja lukiossa kemia. Lukion päättötodistuksessa jäi harmittamaan, kun ei tullut matikasta kymppiä, vaikka 4 viimeisintä kurssia eli kaikki 3 vuoden kurssit +1, olivat kymppejä. Ka. matikan kursseista oli joku 9,3 tai 9,4. Ja sitten vielä kirjoituksista sain kuitenkin L:n pitkästä matikasta. Meille monesti vielä ilmoitettiin, että viimeisen vuoden kurssit painottuvat enemmän.

Eipä noilla päättötodistuksilla ole muuta tehnyt kuin saanut opiskelupaikan korkeamman asteen koulutukseen.

Meni osittain off-topic, mutta menköön.
 

Dick Slasher

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ♠
Viestin lähetti Habby33
... Minun kohdallani tuli kommentti: "Ai sinä olet se... Olen kuullut vähemmän mukavia tarinoita sinusta ja luulen, että en pidä sinusta, jos tarinat ovat tosia." Hymyilin opettajalle nätisti takaisin.

...kun minä sitten päätin haistattaa opettajalle pitkät. Sanoin ei-mitenkään-kovin-nätisti sijaiselle sekä siitä ensimmäisen tunnin alun huomautuksesta sekä tästä jälkimmäisestä ...

Ettei sulle Habby33 vaan iskenyt murkkuikä päälle:D


Järettömän viksua väkeä täällä pyörii. Mun on tunnustettava että kiekko, flipperi, kaverit, kalja, tytöt, mopot kiinnosti sen verran että ka oli 6,3.

Myöhemmin tajusin koulunkäynnin jujun, ja voitte arvata että aivan pikkusen v*tti toi peruskoulun tai oikeestaan keskikoulun arvosanat, Töitä joutui tekeen aika tavalla myöhemmissä opinnoissa.

Oli se muuten niin väärin, että mä kävin peruskoulua vielä keskikoulun lukusuunnitelman mukaan, eli ei ollut mitään tasokursseja. Kaveri jäi 7:lla luokalleen ja valitsi keski/suppeita kursseja ja sai 8:ja ja 9:jä todistukseen. Nyt kun laitettaisiin hakupapereita johonkin kouluun oltaisiin samalla viivalla mä keskikoulun 6,3 ka:lla ja kaveri peruskoulun laaja/suppeella 8 - 9 ka:lla.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
8.9 se taisi olla, vitutti kun en saanut sitä ysin keskiarvoa, koska kuvaamataito oli seiska. Sitä oli vain seitsemännellä, jolloin sain vuodessa aikaan kaksi huonoa työtä ja sillä seiskan. Kymppejä olivat musiikki, matematiikka ja historia.

Kokeisiin ei tarvinnut vielä peruskoulussa lukea, jos vain tunnilla pysyi jotenkuten hereillä. Vähän jos olisi töitä viitsinyt tehdä, olisin saanut keskiarvon yli ysin. Lukiossa sitten keskiarvoa putosi aika reilusti.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
No jooh, keskiarvo oli 8,6. Fiksuudesta en tiedä, kun meidän koulussa sai jo kasin, jos ei kertaakaan sanonut opettajaa homoksi tai huoraksi...
 
Peruskoulun loputtua oli keskiarvo 8,2.
Kymppeinä musiikki, historia ja maantieto.

Lukion päästötodistuksen keskiarvoksi tuli 8,1. Ainoana kympin keskiarvolla oli historia, mutta pääasiana oli, että reaalista tuli L. Lukion keskiarvoa laskivatkin sitten urakalla matemaattiset aineet, joista pohjanoteerauksena oli lyhyen matematiikan keskiarvo 6. :D
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Master God


Aika vähän aineita teillä, kun jo kahdella kympillä saa tuollaisen keskiarvon.

Samaa ihmettelin minäkin. Jos aineita olisi kolme (10, 10, 9) keskiarvoksi tulisi 9,6666.... Olikos se matikka nyt varmasti kymppi? :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös