Käyttäjien väliset vedonlyönnit – vedonlyöjien luotettavuus

  • 112 958
  • 656

Nick Neim

Jäsen
Eli jos syksyllä sulla on normaalit tulot ja nyt saat sen vuokran verran rahaa käteen niin jotenkin pitäisi arvata tuo oma tilanne.
No jos opiskelijan tulot ovat normaalit tulot, niin siinä tapauksessakin jo pitäisi tai ainakin voisi arvata. Jos on tiedossa, että opiskelee eikä tulevasta työpaikasta ole varmuutta, niin joo, kyllä senkin voisi jotenkin arvata, että ei niillä tuilla kuuhun mennä.

Joo, olen minäkin olen lyönyt vetoja vähävaraisena opiskelijana, mutta yleensä niin, että lyö sen verran kun on varaa. Joku 20 euron säästö tässä 8 kuukauden aikana tekee vähän reippaat kaksi euroa kuukaudessa. Jos on tiedossa, että 20 euroa voi joutua maksamaan, niin kyllä silloin se pistetään sivuun. Kaikki muu vaikuttaa ainoastaan selittelyltä.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jos opiskelijan tulot ovat normaalit tulot, niin siinä tapauksessakin jo pitäisi tai ainakin voisi arvata. Jos on tiedossa, että opiskelee eikä tulevasta työpaikasta ole varmuutta, niin joo, kyllä senkin voisi jotenkin arvata, että ei niillä tuilla kuuhun mennä.

Joo, olen minäkin olen lyönyt vetoja vähävaraisena opiskelijana, mutta yleensä niin, että lyö sen verran kun on varaa. Joku 20 euron säästö tässä 8 kuukauden aikana tekee vähän reippaat kaksi euroa kuukaudessa. Jos on tiedossa, että 20 euroa voi joutua maksamaan, niin kyllä silloin se pistetään sivuun. Kaikki muu vaikuttaa ainoastaan selittelyltä.

No jos täälä nyt ruvetaan vittuilemaan vähävaraisille siitä ettei pysty muutamaa kymppiä maksamaan kun tulot viimekuukausina on 900 eurosta muuttunut puoleen hetkellisesti niin painun maan alle. Ei tää maailma ole aina ruusuilla tanssimista että kaikki saa tuossa vain
 

Nick Neim

Jäsen
No jos täälä nyt ruvetaan vittuilemaan vähävaraisille siitä ettei pysty muutamaa kymppiä maksamaan kun tulot viimekuukausina on 900 eurosta muuttunut puoleen hetkellisesti niin painun maan alle. Ei tää maailma ole aina ruusuilla tanssimista että kaikki saa tuossa vain
Täällä kukaan ole vähävaraisille vittuilemassa, mutta tilanteen voi hoitaa hienosti ja asiallisesti, vaikka sitä maksukykyä ei yksinkertaisesti löytyisi ollenkaan. Jos tilanne on oikeasti tiukka, niin silloin otetaan suoraselkäisesti itse yhteyttä. Esimerkiksi minäkin otin viime vuonna yhden vedon ollessa vielä kesken yhteyttä toiseen osapuoleen, että maksu saattaa viivästyä muutamalla päivällä kalliimman autorempan takia joka tuli yllättäen. Silloin ei ollut edes tietoa, kumpi vedon tulee voittamaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä kukaan ole vähävaraisille vittuilemassa, mutta tilanteen voi hoitaa hienosti ja asiallisesti, vaikka sitä maksukykyä ei yksinkertaisesti löytyisi ollenkaan. Jos tilanne on oikeasti tiukka, niin silloin otetaan suoraselkäisesti itse yhteyttä. Esimerkiksi minäkin otin viime vuonna yhden vedon ollessa vielä kesken yhteyttä toiseen osapuoleen, että maksu saattaa viivästyä muutamalla päivällä kalliimman autorempan takia joka tuli yllättäen. Silloin ei ollut edes tietoa, kumpi vedon tulee voittamaan.

Minä olen ottanutin yhteyttä ja sanonut että venyy, se että ruvetaan mustamaalaamaan ärsyttää. En heti kuitenkaan sunnuntaina ollut uuteen kysymykseen vastaamassa niin tarvitse lähteä alkaa täyttä raivoamaan palstalla. Kun ei ole tarkkaa päivää niin ei ole.
 

Nick Neim

Jäsen
Minä olen ottanutin yhteyttä ja sanonut että venyy, se että ruvetaan mustamaalaamaan ärsyttää. En heti kuitenkaan sunnuntaina ollut uuteen kysymykseen vastaamassa niin tarvitse lähteä alkaa täyttä raivoamaan palstalla. Kun ei ole tarkkaa päivää niin ei ole.
Siis hetkinen, @FutureHockey otti sinuun ensin yhteyttä, johon et vastannut yhtään mitään. Toiseen viestiin vastasit, että maksu venyy ihan ymmärrettävistä syistä, jotka FH selvästi ymmärsi myös. Kuukauden jälkeen et vastaa taaskaan mitään yhteydenottoon, ja ihmettelet miksi täällä "mustamaalataan" tai "raivotaan" maksamattomasta vedosta? Niin, miksiköhän? Jos olisit aktiivinen ja aloitteellinen osapuoli koskien vedon maksua, niin olen aivan varma, että FH olisi huomattavasti ymmärtäväisempi eikä olisi täällä "mustamaalaamassa" maksamattomasta vedosta.

Kai sinä nyt voit edes sen myöntää, että tuon asian olisi voinut hoitaa huomattavasti tyylikkäämminkin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis hetkinen, @FutureHockey otti sinuun ensin yhteyttä, johon et vastannut yhtään mitään. Toiseen viestiin vastasit, että maksu venyy ihan ymmärrettävistä syistä, jotka FH selvästi ymmärsi myös. Kuukauden jälkeen et vastaa taaskaan mitään yhteydenottoon, ja ihmettelet miksi täällä "mustamaalataan" tai "raivotaan" maksamattomasta vedosta? Niin, miksiköhän? Jos olisit aktiivinen ja aloitteellinen osapuoli koskien vedon maksua, niin olen aivan varma, että FH olisi huomattavasti ymmärtäväisempi eikä olisi täällä "mustamaalaamassa" maksamattomasta vedosta.

Kai sinä nyt voit edes sen myöntää, että tuon asian olisi voinut hoitaa huomattavasti tyylikkäämminkin.

Jos ei ole ihan heti vastaamassa toisen viestiin, josta viimeisin tuli toissaäpivänä ja tänään huomasin niin tarvitse silti lähteä huutaan tänne. Mutta olkoon tuntuu jatkoaika muutenkin olevan vain paikka jossa nykyään vittuilaan kokoajan muille oli ketju tai asia mikä tahansa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta ihan sama, kaksi samaa vetoa Perrinistä, toisellle selittänyt asian hyvin, toiselle ilmeiseisesti ei niin hyvin, ihan sama mutta tyhjästä on paha ampaista juuri ja nyt. ja muutenkin huono päivä jos tuli tässä avauduttua edellisissä viesteissä. Ärsyttää vaan kaikki juuri nyt.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Mutta ihan sama, kaksi samaa vetoa Perrinistä, toisellle selittänyt asian hyvin, toiselle ilmeiseisesti ei niin hyvin, ihan sama mutta tyhjästä on paha ampaista juuri ja nyt. ja muutenkin huono päivä jos tuli tässä avauduttua edellisissä viesteissä. Ärsyttää vaan kaikki juuri nyt.

Itse ainakin lyön vetoa muiden käyttäjien kanssa sillä oletuksella että he ovat valmiita viikon sisällä maksamaan vedon ratkeamisesta. Varsinkin jos on 8 kuukautta aikaa säästää rahaa siihen. Turha vedota kyllä mihinkään vähävaraisuuteen, mikäli on epävarma omasta maksukyvystä on silloin parempi jättää vedot lyömättä.

Älkää ihmeessä lyökö vetoa enään tämän käyttäjän kanssa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos ei ole ihan heti vastaamassa toisen viestiin, josta viimeisin tuli toissaäpivänä ja tänään huomasin niin tarvitse silti lähteä huutaan tänne. Mutta olkoon tuntuu jatkoaika muutenkin olevan vain paikka jossa nykyään vittuilaan kokoajan muille oli ketju tai asia mikä tahansa.

Kyse kun ei taida tässä tapauksessa olla siitä, ettet vastannut toissapäiväiseen viestiin. Kyse on siitä, että et ensiksi vastaa yhteen viestiin mitään ja toiseen viestiin vastaat "viivästyy hieman". Seuraavaksi pidätkin hiljaiseloa siihen asti, että toisen pitää ottaa taas yhteyttä. Ainakin itselleni tuollainen "viivästyy hieman" viittaa enemmänkin päiviin kuin viikkoihin/kuukausiin ja ei siinä, viivästykööt jos viitsii ilmoittaa tarkemmasta ajasta ja kertoo syyt.

Kuten tuossa yllä @Kari Runk sanoi, FH tuskin olisi täällä kommentoissa mitään, jos olisit ensimmäisellä kerralla ilmoittanut, että "käykö, että maksu tulee toukokuun aikana, kun nyt on taloudellisesti todella tiukkaa syystä X." tai ilmoittaisit hänelle edes aktiivisesti, että "vielä ei pysty, lisään heti kun rahaa on.".

Ethän sä Veikkauksellekaan mene ensiksi pelaamaan ja sitten hävittyäsi ihmettele, että perkele kun ei olekaan rahaa. Jos pelaa, niin sitten on ne rahat oltava. Rahahuoletkin täällä porukka varmasti ymmärtää, mutta silloin asiasta pitää olla avoin ja osoittaa, että meinaakin maksaa. FH:n kanssa käyttämiesi toimien perusteella ainakin minun ensimmäinen kuva on, ettet maksaisi ikinä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No aikaisemmat vedot on kyllä maksettua että luottotiedot on "kunnossa", ihan sama turha tässä on vääntää täälä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No aikaisemmat vedot on kyllä maksettua että luottotiedot on "kunnossa", ihan sama turha tässä on vääntää täälä.

Oikeasti? Mä kanssa yritin samaa Nordean kanssa, että "kyllä mä siis kaikille muille oon aina maksanut"... Eivät luopiot uskoneet ja perintään meni. Kyllä mä niillekin monta kertaa sanoin, että maksu viivästyy, mut ei se käynyt niille. Ihme meininkiä. Kyllä minäkin olen edellisten käyttäjien kanssa samoilla linjoilla siitä, että kyllähän se maksu pitää suorittaa. Etköhän sä halutessasi sen 20€ vaikka pulloja keräämällä saa kasaan, kun ei vissiin työtkään ole esteenä... (?)

Plussat nimimerkille @Uniquewn NHL:n jumbovedon suorituksesta.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Niin siis tarkoitukseni ei ole @-pasi- mitenkään mustamaalta yhtään ketään, mutta kyllähän sinä nyt itsekkin näytät edes jollain tasolla tiedostavan, että nyt on jossain kohtaa toimittu väärin. Kuten sanoin tuossa viestissäni niin minulle on aivan yksi ja sama, että josko se maksu tulisi toukokuussakin vasta, kunhan siitä voisi ilmoittaa. Viestittely meidän välillämme on ollut kovin katkonaista ja minä olen se, joka on joutunut ottamaan yhteyttä, mikä on mielestäni jopa hieman hassua, koska minä olen kuitenkin se joka vedon voitti ja jolle sinä olet velkaa. Ymmärrän vallan hyvin tiukan rahatilanteen, perkele minullakin on itselläni tällä hetkellä tiukka rahatilanne ja olisi veto maksettavana @Henkka nimimerkille, mutta tässä on se ero, että minä kyllä pistin Henkalle viestiä menemään, että nyt viivästyy pienesti maksu, mutta maksan ASAP-periaatteella. Ja niin aion tehdäkkin kunhan vain rahaa saan haalittua kasaan, vaikka niitä pulloja keräämällä.

Turha on vetää hernettä nokkaansa siitä, että sinut mainitsin täällä ketjussa. Ei ole hirveästi muutakaan vaihtoehtoa kun et tunnu kovinkaan suosiollisesti vastaavan yksityisviesteihini. Uskon ja toivon, että olet periaatteen mies ja maksat kyllä sen velkasi, mutta kyllä tässä kohtaa pitäisi hieman sitä itsetutkiskelua harrastaa ja miettiä, että voisiko kenties sitä viestintää parantaa esimerkiksi? Hieman updatea välillä tyyliin "en ole unohtanut velkaa, mutta nyt ei vielä pysty maksamaan. Saan rahaa X. helmikuuta, koitan silloin ja infoan sinua". Ei se hirveästi lohduta jos olet toiselle muistanut infota asioista, katsos kun en ole tämä henkilö enkä näe hänen yksityisviestejään tai tiedä hänen ja sinun tilannettaan. Ja kun itse olen laittanut yksityisviestiä niin monesti olet kyllä käynyt palstalla senkin jälkeen ja mitään et ole vastannut. Ja kyllä, kännykkä näyttää yksityisviestitkin sillä oikeassa yläkulmassa oleva nimimerkkisi on punaisena kun olet saanut uutta postia.

Tarkoitus ei ole mustamaalata, tarkoitus on herätellä hieman sinua.
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Aika monella nimimerkillä voisi olla asiaa tähän ketjuun... Parilla nimimerkillä on toki ollutkin.
 

Ni$pekt15

Jäsen
Suosikkijoukkue
BOSTON BRUINS
@Lico suoritti maksunsa hetkessä. @B4rre myös sanoi maksaneensa vedon vaikkei vielä ollutkaan tullut tilille niin pannaan jo plussaa tähän väliin hepuille.
Antaisin myös plussaa sille hepulle joka maksoi viime kaudella 10e syksyllä lyödyn vedon seurauksena seuraavana kesänä mutten muista mikä nikki oli kyseessä.
 

Hockey Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Kimi Räikkönen
@Lasipolvi propsit nopeasta maksusta ja yhteydenotosta Weber-vedon kanssa.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
@-pasi- on plussansa ansainnut, hoiti vetonsa lopulta finaaliin. Vaikka siinä vähän kestikin :')
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Śmierć saa plussan sovitusti hoidetusta maksusta. @Oskupoika sen sijaan ei ole vieläkään maksanut runkosarjan lopussa erääntynyttä vetoaan, eikä näy käyneen palstalla lähes kuukauteen. Siihen suuntaan siis miinus kunnes toisin todistetaan. Katoamiseensa asti tosin antoi itsestään ja maksuhaluistaan varsin asiallisen vaikutelman, joten jospa mies vielä paikalle ilmestyisi.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
@jamoooh isoa plussaa maksun suorittamisesta ja viestinnän hoitamisesta.

Päivittelen listaa lähipäivinä kunhan kerkiän :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös