Joukkueen rakennus kaudelle 2016–2017

  • 603 179
  • 3 468

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Onko Josh Gratton jatkamassa teillä? Muutamankin kerran on nähty Nordiksella. Ei niin että meille kaipaisin, kunhan ihmettelen että onko jotain viritystä tännepäin. Hauskasti ilmoittaa eri lähteissä, pituudekseen 188 tai 183 cm. Todellinen pituus on 180. Tasan. No vähän Amerikan lisää.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Onko Josh Gratton jatkamassa teillä? Muutamankin kerran on nähty Nordiksella. Ei niin että meille kaipaisin, kunhan ihmettelen että onko jotain viritystä tännepäin. Hauskasti ilmoittaa eri lähteissä, pituudekseen 188 tai 183 cm. Todellinen pituus on 180. Tasan. No vähän Amerikan lisää.

Ei ole huhuttu Ässäjatkoa. Lähinnä jotain huhuja on ollut Sport/Jokerit akselilla. Gratton itse olisi nähtävästi halukas jatkamaan Euroopassa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei ole huhuttu Ässäjatkoa. Lähinnä jotain huhuja on ollut Sport/Jokerit akselilla. Gratton itse olisi nähtävästi halukas jatkamaan Euroopassa.

Kyllähän myös Ifk on mainittu yhtenä vaihtoehtona ja tiettävästi Gratton aikoo viettää kesän Stadissa mikä selittänee Nordiksella pyörimisen.

Miehen halu jatkaa Euroopassa on erittäin ymmärrettävä, täällä saa samat rahat aika lailla helpommalla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
IFK "sattuu ja tapahtuu" brändiin Gratton sopisi kuin nyrkki silmään mutta toisaalta olisi heti median silmätikkuna kuten Gillies. En olisi ihan varma, että Nybari lähtisi hakemaan tälläistä julkisuutta vaan ehkä enemmin luottaa Aulie/Yonkman tyyppiseen ratkaisuun kovuutta haettaessa. Mutta mistäs näitä varmaksi tietää, viimeistään syksyllä tiedetään missä Gratton pelaa. Tiedä vaikka lähtisi Englantiin harjoittamaan ammattiaan...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
IFK "sattuu ja tapahtuu" brändiin Gratton sopisi kuin nyrkki silmään mutta toisaalta olisi heti median silmätikkuna kuten Gillies...

Mikäli Hifk häviää JYPille fyysisyyteen tuon välieräsarjan (näyttää mahdolliselta), niin en ihmettelisi, mikäli tätä osastoa pyritään vahvistamaan kesän aikana.

Itse en kyllä tosin näe, että Gratton olisi vastaus tähän pulmaan, sillä nykykiekossa fyysisyys tarkoittaa sitä, että pystyy myös pelaamaan tuloksekasta kiekkoa ja vaikkapa himmentämään vastustajan ykköskenttää (Pihlman, Kolehmainen, Lahti.......). Eihän Gratton tuollaiseen pysty, mutta sitten toisaalta joku fani saattaa tykätä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
IFK "sattuu ja tapahtuu" brändiin Gratton sopisi kuin nyrkki silmään mutta toisaalta olisi heti median silmätikkuna kuten Gillies.

Ifk:lla on ollut näitä brändipelaajia ennenkin ja tulokset eivät juuri rohkaise, ihmettelen kovasti mikä Gratton pelaisi ensi kaudella nordiksella.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Ifk:lla on ollut näitä brändipelaajia ennenkin ja tulokset eivät juuri rohkaise, ihmettelen kovasti mikä Gratton pelaisi ensi kaudella nordiksella.
Viime aikoina on kyllä tasovaatimus noussut täällä. Enää ei riitä että osaa tapella ja käyttää neliön muotoista kypärää. Tämä Keith Aulie on esim. menestynyt rystytalkoissa ja silti ihan pelimies. En näe todennäköisenä että Gratton meillä pelaisi, ei vaan riitä nyky IFKiin.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viime aikoina on kyllä tasovaatimus noussut täällä. Enää ei riitä että osaa tapella ja käyttää neliön muotoista kypärää. Tämä Keith Aulie on esim. menestynyt rystytalkoissa ja silti ihan pelimies. En näe todennäköisenä että Gratton meillä pelaisi, ei vaan riitä nyky IFKiin.
En itsekään näe Grattonia HIFK:n paidassa. Taso ei riitä, ei riittänyt tännekään. Mielestäni yksi huonoimmista hankinnoista. Pelillinen anti vähäinen, kiinnostavuusarvo hieman suurempi. Hauska veijari, mutta siihen se jääkin. Joku voi tietty pelätäkin ja joku ei välttämättä ota kovia otteita käyttöön, kun tietää Grattonin olevan vastustajissa. Nykypäivänä aika vähän tarvitaan tuollaisia pelureita.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
En itsekään näe Grattonia HIFK:n paidassa. Taso ei riitä, ei riittänyt tännekään. Mielestäni yksi huonoimmista hankinnoista. Pelillinen anti vähäinen, kiinnostavuusarvo hieman suurempi. Hauska veijari, mutta siihen se jääkin. Joku voi tietty pelätäkin ja joku ei välttämättä ota kovia otteita käyttöön, kun tietää Grattonin olevan vastustajissa. Nykypäivänä aika vähän tarvitaan tuollaisia pelureita.

Makuasia sanoi mopsi.... Jotkut näkee enemmän käyttöä 3+3 Grattylle (37 ottelussa), jotkut taas tykkäävät enemmän 1+0 (52 ottelussa) Malmivaarasta... Tai jostain 0+0 mikkihiirestä, joka säikkyy suunnilleen omaa varjoaankin. Eipä silti, toki vaihtaisin Grattonin mieluusti esim. Jonne Virtaseen, Kankaanperään tai Nolan Yonkmaniin, mutta olettaa sopii että tuosta nelikosta Gratty tarjoaa edullisimman euroa per tehopiste -paketin.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensi kaudella Porissa ei ole pelkoa tuosta kovuusosastosta, jää aika vähiin, joku SBA on rosterissa, mutta pelaako paremmin kuin viime kaudella, todennäköisesti pelaa, koska sopimus katkolla. Kelpaisi kyllä Jonne ja Kanki, siinä olisikin äijiä.
 

Kiekkovelho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko Josh Gratton jatkamassa teillä? Muutamankin kerran on nähty Nordiksella. Ei niin että meille kaipaisin, kunhan ihmettelen että onko jotain viritystä tännepäin. Hauskasti ilmoittaa eri lähteissä, pituudekseen 188 tai 183 cm. Todellinen pituus on 180. Tasan. No vähän Amerikan lisää.
No tuohon voisi sanoa kun olen muutaman kerran miehen nähnyt porin keskustassa, että itse kun olen yli 180 cm, niin on selvästi pidempi, eli tuo 188 cm voi hyvin olla oikea mitta.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
No tuohon voisi sanoa kun olen muutaman kerran miehen nähnyt porin keskustassa, että itse kun olen yli 180 cm, niin on selvästi pidempi, eli tuo 188 cm voi hyvin olla oikea mitta.
En allekirjoita. Nyt pari kertaa nähnyt täällä, ja jo ekalla kertaa jäi mieleen että matalampi on mitä statseissa. Olen itse 185 ja viimeksi perjantaina yritin tarkemmin mittailla, enkä tingi väitteestäni. Pyysin poikaani vielä arvioimaan kun menin ihmisruuhkassa viereen seisomaan. Yleisellä tasolla näitä mittavirheitä tuppaa varsinkin näille Pohjois-Amerikan tulijoille sattumaan. Ilmeisesti ensin mitataan tuumamitta hieman yläkanttiin, tänne tullessa pyöristetään se metrisellä mitta-asteikolla vielä sopivasti ylöspäin. No oli miten oli, väitän ettei ole kuin 180.
 

Kiekkovelho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onhan noissa monasti hyvän miehen lisää, mutta Grattonin kohdalla en sellaista havainnut. Pommin varmasti on yli 180 cm. Mutta eipä asialla sinänsä väliä ole.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onhan noissa monasti hyvän miehen lisää, mutta Grattonin kohdalla en sellaista havainnut. Pommin varmasti on yli 180 cm. Mutta eipä asialla sinänsä väliä ole.

Kyllä on tylsää kun pitää näistä väitellä. Itse en ole ainakaan paria senttiä yli tuon 180 cm:n, ja kyllä Josh vaikutti itse asiassa jopa minua pienemmältä. Tosin pientä pubikumaraa oli havaittavissa tuolloin, ehkä paska ryhti teki sen 8 cm..
 

Kiekkovelho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä on tylsää kun pitää näistä väitellä. Itse en ole ainakaan paria senttiä yli tuon 180 cm:n, ja kyllä Josh vaikutti itse asiassa jopa minua pienemmältä. Tosin pientä pubikumaraa oli havaittavissa tuolloin, ehkä paska ryhti teki sen 8 cm..
Tylsyys ei ole tässä syynä, vaikka joidenkin mielestä se on aina tylsää jos tuo oman näkemyksensä ja haluaa pitää sen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kappas, Ässät ovat siivonneet kotisivujen pelaajalistan ajan tasalle ja Vainosen optiovuosikin lisätty. 5 pakkia ja 8 hyökkääjää. Nopeasti arvottuna tuosta puuttuu vähintään 3 pakkia ja 5-6 hyökkääjää

Pelaajat | Porin Ässät
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kappas, Ässät ovat siivonneet kotisivujen pelaajalistan ajan tasalle ja Vainosen optiovuosikin lisätty. 5 pakkia ja 8 hyökkääjää. Nopeasti arvottuna tuosta puuttuu vähintään 3 pakkia ja 5-6 hyökkääjää

Pelaajat | Porin Ässät
Tekee todella pahaa lukea Viitasen, Semirin ja Kuparisen kohdalta, että sopimus jatkuu vielä, kun jossain vaiheessa joku vihjaili, että ainakin joillain näistä kyseessä saattaisi olla optiot. Kalliita virheitä viime kauden joukkueen kasaajilta, sanon minä!
 

Patapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori
Voi perkeleen Vainonen, niin toivoin että se nyt ainakin olisi laitettu kiertoon... Ja kyllä ennemmin katselisin Varttista Semirin paikalla ja vaikka Fonsenia(?) Viitasen tilalla. Kupruun löytyy vielä jotain luottoa, se on edes joskus ollut helvetin hyvä, toisin kuin muut em. turhakkeet.

Hirsimäki lupailee, että ensi viikon aikana julkaistaan ensimmäiset uudet pelaajat. Bertrand olisi ykköstoive.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kappas, Ässät ovat siivonneet kotisivujen pelaajalistan ajan tasalle ja Vainosen optiovuosikin lisätty. 5 pakkia ja 8 hyökkääjää. Nopeasti arvottuna tuosta puuttuu vähintään 3 pakkia ja 5-6 hyökkääjää

Pelaajat | Porin Ässät

Ollut siivottuna jo jonkin aikaa kyllä.. tuostahan saa nyt sitten tilannekuvan esimerkiksi hyökkäyksen suhteen. Huovisen jätän pois, hän ei tule olemaan kokoonpanossa kuin tuuraajana:

Kärki-X1-X2
X3-Kiilholma-Ojamäki
Ruotsalainen-Kerälä-X4
X5-Kuparinen-SBA

Tuohon sitten vahvat huhut sisään: Makkonen, Bertrand, Korhonen, Suoranta

Noidenkin jälkeen tarvitaan siis yksi kovan tason laituri sekä melkein tekisin jatkosopimuksen Sahalle (mahtaneeko tulla?) ja Varttisen nostaisin myös edustuksen pelaavaan kokoonpanoon niin saadaan SBA sieltä pois. Ja silloinkin hyökkääjiä olisi kaiken kaikkiaan vasta 15 (laskien mukaan siis myös Huovisen)

Ja edelleen kysyn, millä ihmeen arvotuksella sentterinelikko Makkonen-Kiilholma-Kerälä-Kuparinen pannaan pelaavaan järjestykseen? Tuossa ei ole yhtään liigatason ykkössentteriksi riittävää miestä, sen sijaan siinä on kolme kakkos-kolmossentteriä ja yksi kolmos-nelossentteri
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kyllä noita pelaajia tarttis olla kokoonpanossa 2+8+15 ja siihen päälle vielä muutama junnuikäinen (nyt noiden määrä vähenee radikaalisti kun potentiaalisia ehdokkaita on aika vähän). Katsoo vaikka liigan välieräjoukkueita niin kyllä noilla on varsin paljon kierrätysvaraa porukoissa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ollut siivottuna jo jonkin aikaa kyllä..

Aijaa? Joku aika sitten katsoin niin oli vasta pakit siivottu. No nyt on lista ajan tasalla. Ulkkareita tulee varmasti jokunen, joten niitä voidaan spekuloida syksyyn asti. Olisi lisäksi luultu, että jompi kumpi Hansen/Mullane olisi pidetty edullisuutensa vuoksi mukana kun tosiaan hyökkääjiä tarvitaan vielä iso nippu. Kummallakaan ei vielä ikä paina jos se on joku hankintakriteeri.
 

Fandul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse näen Huovisessa paljonkin potentiaalia. Omaa yhdet Liigan pehmeimmistä käsistä. Suoraviivaisuutta ja röyhkeyttä enemmän pelaamiseen, niin varma avauksen mies. Uskoisin, että Aholla on Huoviselle käyttöä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse näen Huovisessa paljonkin potentiaalia. Omaa yhdet Liigan pehmeimmistä käsistä. Suoraviivaisuutta ja röyhkeyttä enemmän pelaamiseen, niin varma avauksen mies. Uskoisin, että Aholla on Huoviselle käyttöä.
Näinpä. Taitoa Huovisella riittää kyllä ihan kivasti, mutta on kyllä pelaajana sellainen, ettei varmasti sopinut Rockyn pelikirjaan. Mielenkiinnolla odotan, pystyykö ottamaan roolia uuden valmennuksen joukkueessa.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Kärppien ja Tapparan välieräsarjaa katsellessa on alkanut itsellä sellainen mukava kutina Hirschovitsin suhteen. Mies ei ole millään kriteereillä päässyt Oulussa lentoon, joten tuskin siellä tulee jatkamaan. Ahon luottomies voisi löytää viihtyisän uuden kodin vaikkapa Musasta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös