Jori Eskolin & Sakari Timonen – kaksi blogistia

  • 81 559
  • 589

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Mikäs onkaan se uhka, jota me äärisuvakit edustamme? Ihmisoikeudet kaikille?
Suvakkiudella ei ole kyllä mitään tekemistä ihmisoikeuksien kanssa, vaikka niin te ylimielisesti luulettekin. Te monikulttuurihurmoksessanne ette tajua, että suvakkimainen ajattelutapa tuhoaa Suomen talouden ja Suomen turvallisuuden, puhumattakaan sananvapauden menettämisestä (nykyään kaikenlaista maahanmuuttokritiikkiä sensuroidaan "vihapuheena").

Joten kyllä, äärisuvakkius on paljon pahempi uhka kuin yksikään Odinin soturi.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Kirjoitit mm. näin: "Tervetuloa rikolliset, äärijärjestöt, yhteiskunnan tukiverkkoo heittäytyjät, työhaluttomat..."

Eikö "ei sulje ketään pois" käsitä myös nämä ryhmät?

Väitätkö nyt siis, että on kirkon vika, kun Suomeen saapuu turvapaikanhakijoita, joista joku promillen kymmenys on potentiaalisia turvaallisuusuhkia?

Tuo oli yksi esimerkki äärisuvaitsevaisesta vaikuttamisesta ilman hallituksen hyväksyntää.

Hyvä että et huomannut niputtaa näitä taloudellisia rasitteita samaan promillen kymmenykseen.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Suvakkiudella ei ole kyllä mitään tekemistä ihmisoikeuksien kanssa, vaikka niin te ylimielisesti luulettekin. Te monikulttuurihurmoksessanne ette tajua, että suvakkimainen ajattelutapa tuhoaa Suomen talouden ja Suomen turvallisuuden, puhumattakaan sananvapauden menettämisestä (nykyään kaikenlaista maahanmuuttokritiikkiä sensuroidaan "vihapuheena").

Joten kyllä, äärisuvakkius on paljon pahempi uhka kuin yksikään Odinin soturi.

Saako tästä boldatusta jotain konkreettisia esimerkkejä? Mielellään jotain muuta kuin että Ylen uutiseen ei saanut kommentoida "saatanan mutiaiset pitäisi palauttaa Kuubaan" tyylistä täysin turhaa öyhötystä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suvakkiudella ei ole kyllä mitään tekemistä ihmisoikeuksien kanssa, vaikka niin te ylimielisesti luulettekin. Te monikulttuurihurmoksessanne ette tajua, että suvakkimainen ajattelutapa tuhoaa Suomen talouden ja Suomen turvallisuuden, puhumattakaan sananvapauden menettämisestä (nykyään kaikenlaista maahanmuuttokritiikkiä sensuroidaan "vihapuheena").

Joten kyllä, äärisuvakkius on paljon pahempi uhka kuin yksikään Odinin soturi.
Tämä koko viestisi on hyvä esimerkki siitä, miksi "maahanmuuttokriittiset" näyttäytyvät minule pienisieluisina rasisteina. Tiedän kyllä, että joukossa on myös ihan neutraalejakin tyyppejä, mutta heillä ei olekaan tarvetta esitellä tilannetta niin kärjistetysti kuin sinä tuossa edellä esitit.

"Sanavapauden rajoittaminen" lienee tässäkin tapauksessa sitä, että kaupallisessa mediassa ei saa huudella hirttotuomioita mutakuonoille.

Eikö "ei sulje ketään pois" käsitä myös nämä ryhmät?



Tuo oli yksi esimerkki äärisuvaitsevaisesta vaikuttamisesta ilman hallituksen hyväksyntää.

Hyvä että et huomannut niputtaa näitä taloudellisia rasitteita samaan promillen kymmenykseen.
Ok, en jaksa enempää. Sovitaan vaikka sitten niin, että suvakit haluavat hyysätä terroristeja ja raiskareita. Eivätkä ymmärrä taloudesta mitään, tietenkään.
 

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä vaikeaa tuossa "ei sulje ketään pois"-lauseessa on kun siihen jatkuvasti takerrutaan? Jostain syystä minulle se on aivan selvää, ketään ei syrjitä uskonnon, ihonvärin, etnisen taustan etc. etc. etc. etc. vuoksi. Jostain syystä se tarkoittaa myös sitä, että tänne halutaan erikseen rikollisia ja raiskaajia. Sama asia kuin jos joku sanoisi, että pidän penkkiurheilusta ja siihen takerrutaan, että no kai nyt sitten katsot sieltä shakit ja pingiksetkin.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Sovitaan vaikka sitten niin, että suvakit haluavat hyysätä terroristeja ja raiskareita.

Jos ei nyt hyysätä, niin vähintäänkin vähätellä.

Eivätkä ymmärrä taloudesta mitään, tietenkään.

Ymmärtävät paljonkin. Ymmärrys loppuu siinä vaiheessa, kun vaakakuppiin laitetaan muslimimies ja rahapino. Maksoi mitä maksoi, muslimimiestä on autettava.

Mitä vaikeaa tuossa "ei sulje ketään pois"-lauseessa on kun siihen jatkuvasti takerrutaan? Jostain syystä minulle se on aivan selvää, ketään ei syrjitä uskonnon, ihonvärin, etnisen taustan etc. etc. etc. etc. vuoksi. Jostain syystä se tarkoittaa myös sitä, että tänne halutaan erikseen rikollisia ja raiskaajia. Sama asia kuin jos joku sanoisi, että pidän penkkiurheilusta ja siihen takerrutaan, että no kai nyt sitten katsot sieltä shakit ja pingiksetkin.

Olihan siinä mun listassa muitakin. Mites nämä elätit? Avointa on? Rahaa riittää? Nythän tämä HyySärin julkisuuteen tuoma pariskunta lapsineen on osittain tätä elättiosastoa.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä vaikeaa tuossa "ei sulje ketään pois"-lauseessa on kun siihen jatkuvasti takerrutaan? Jostain syystä minulle se on aivan selvää, ketään ei syrjitä uskonnon, ihonvärin, etnisen taustan etc. etc. etc. etc. vuoksi. Jostain syystä se tarkoittaa myös sitä, että tänne halutaan erikseen rikollisia ja raiskaajia. Sama asia kuin jos joku sanoisi, että pidän penkkiurheilusta ja siihen takerrutaan, että no kai nyt sitten katsot sieltä shakit ja pingiksetkin.

Huono vertaus. Penkkiurheilijan pitäisi sanoa, että pitää kaikesta penkkiurheilusta, jotta se vastaisi tuota ei ketään.

Saako tästä boldatusta jotain konkreettisia esimerkkejä? Mielellään jotain muuta kuin että Ylen uutiseen ei saanut kommentoida "saatanan mutiaiset pitäisi palauttaa Kuubaan" tyylistä täysin turhaa öyhötystä.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/...apaallikko-en-kutsuisi-pimittamiseksi/5684624
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos ei nyt hyysätä, niin vähintäänkin vähätellä.
Se nyt on ihan sama, miten "suvakit" suhtautuvat esim. raiskareihin, sillä öyhölistön mielestä kaikki paitsi jatkuva mustamaalaaminen ja ongelmien paisuttelu on vähättelyä.
Ymmärtävät paljonkin. Ymmärrys loppuu siinä vaiheessa, kun vaakakuppiin laitetaan muslimimies ja rahapino. Maksoi mitä maksoi, muslimimiestä on autettava.
Suomi kohtelee kylläkin muslimeja aivan samalla tavalla kuin muitakin turvapaikanhakijoita.
Olihan siinä mun listassa muitakin. Mites nämä elätit? Avointa on? Rahaa riittää? Nythän tämä HyySärin julkisuuteen tuoma pariskunta lapsineen on osittain tätä elättiosastoa.
Minun mielestä rahaa on sen verran, että Suomi voi muiden vauraiden valtioiden lailla osallistua heikompien auttamiseen. Eipä tänäkään vuonna ole mitään suuria "matuvyöryjä" tullut. Viime vuosi oli toki poikkeukselinen, ja yllätti Suomenkin hieman housut kintuissa.

Eläyttiyden suhteen on toki oltava samat säännöt kaikille.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
öyhölistön mielestä kaikki paitsi jatkuva mustamaalaaminen ja ongelmien paisuttelu on vähättelyä.

Mitähän nämä ongelmat mahtavat olla ja missä vaiheessa niistä puhuminen muuttuu paisutteluksi?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Suomi kohtelee kylläkin muslimeja aivan samalla tavalla kuin muitakin turvapaikanhakijoita.

Suomi kohtelee kyllä. Nyt olikin kyse äärisuvaitsevaisista. Heille muslimimies on valkoisen sortama, vääryyttä kärsinyt, heikko.

Piikki on auki integroitumisen nimissä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomi kohtelee kyllä. Nyt olikin kyse äärisuvaitsevaisista. Heille muslimimies on valkoisen sortama, vääryyttä kärsinyt, heikko.

Piikki on auki integroitumisen nimissä.
Ai nyt suvakeilla on jo joku piikki? Minä kun luulin, että piikkiä availevat ihan muut tyypit.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ai nyt suvakeilla on jo joku piikki? Minä kun luulin, että piikkiä availevat ihan muut tyypit.

Aivan. Sipilä, Stubb ja Orpo ovat piikin avanneet ja äärisuveitsevaiset sitä piikkiä mieluusti täyttävät. Jos piikki täyttyy, leikataan vähän omilta ja kylkeen voi hakea lisää lainaa päälle. Taas on piikissä metrejä. Sen voi käyttää esimerkiksi "Älä raiskaa virkamiestä" -koulutukseen.

Kappas, alamme päästä johonkin.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aivan. Sipilä, Stubb ja Orpo ovat piikin avanneet ja äärisuveitsevaiset sitä piikkiä mieluusti täyttävät.
Oho, aika vaikutusvaltaisia nämä äärisuvakit. Ihan ovat valtion budjettia päässeet laatimaan.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Oho, aika vaikutusvaltaisia nämä äärisuvakit. Ihan ovat valtion budjettia päässeet laatimaan.

Itse kirjoitit että "Ai nyt suvakeilla on jo joku piikki?"

Minä en kirjoittanut, että äärisuvaitsevaisilla olisi piikki. Minä kirjoitin, että piikki on auki. Se avattiin näiden em. urpojen toimesta viime syksynä, eikä sitä saada nyt kiinni. Ei tänne otetuille ihmisille voi sanoa, että se loppu nyt. Kumpula-Natrit, Nazimat ja muut äärisuvaitsevat ottavat ilon (ja rahat) irti tästä ääliömäisyydestä.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse kirjoitit että "Ai nyt suvakeilla on jo joku piikki?"

Minä en kirjoittanut, että äärisuvaitsevaisilla olisi piikki. Minä kirjoitin, että piikki on auki. Se avattiin näiden em. urpojen toimesta viime syksynä, eikä sitä saada nyt kiinni. Ei tänne otetuille ihmisille voi sanoa, että se loppu nyt. Kumpula-Natrit, Nazimat ja muut äärisuvaitsevat ottavat ilon (ja rahat) irti tästä ääliömäisyydestä.
MIksi puhut jostain piikistä, jos se ei kerta liity millään tavalla äärisuvakkeihin? Ymmärrätkö itsekään tuota logiikkaasi?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
MIksi puhut jostain piikistä, jos se ei kerta liity millään tavalla äärisuvakkeihin? Ymmärrätkö itsekään tuota logiikkaasi?

Missä kirjoitin ettei liity millään tavalla äärisuvaitsevaisiin? Tietysti liittyy. Mutta ei heillä ole mitään piikkiä. He täyttävät toisen piikkiä. Joku toinen maksaa.

Ymmärrän hetken, kun ei enää kannattaisi edes yrittää. Sitkeä kun olen, kokeilen vielä kerran.

Jos mä lähden kaverin kanssa baariin ja kaverilla on piikki auki koko pöydälle, ei se silloin ole mun piikki. Mä voin ostaa siihen, mut kaveri kuittaa laskun. Piikki on auki, mut ei se mun piikki ole. Sama tilanne tässäkin.

Sinä kirjoitit äärisuvaisevaisten piikistä. Ei sellaista ole. Meillä on Suomen hallituksen avaama piikki, jota äärisuvaitsevat (nazimat, kumpula-natrit, iivarit) hyödyntävät sumeilematta. Ylläpitoa taataan sellaisillekin ihmisille, joilla ei ole vähääkään tarvetta saati mahdollisuutta turvapaikkaan. Pääsääntöisesti he ovat muslimimiehiä. Mutta pakko on hei auttaa! Maksoi mitä maksoi! Hätä on suuri!
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ok, en jaksa enempää. Sovitaan vaikka sitten niin, että suvakit haluavat hyysätä terroristeja ja raiskareita. Eivätkä ymmärrä taloudesta mitään, tietenkään.

Tämä itseuhriutuminen on myös aika tyypillistä.

Ja ei, suurin osa "rajat auki* jengistä eivät tajua kansantaloudesta hölkäsen pöläystä. Joskin myös sama koskee "rajat kiinni" -jengiä, toki eri syistä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ja ei, suurin osa "rajat auki* jengistä eivät tajua kansantaloudesta hölkäsen pöläystä. Joskin myös sama koskee "rajat kiinni" -jengiä, toki eri syistä.

Mitkä ovat nämä syyt? Jep, boldaus oli oma.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Se nyt on ihan sama, miten "suvakit" suhtautuvat esim. raiskareihin, sillä öyhölistön mielestä kaikki paitsi jatkuva mustamaalaaminen ja ongelmien paisuttelu on vähättelyä.

On tunnustettava, että menee tunteisiin. Kerro minulle mitä sinä tästä saat? Ei voi antaa periksi, vai on muuten vaan kiva trollata? Olen odottanut nyt yli vuoden ensimmäistä suvakin tekemää kolumni- tai pääkirjoitustasoista kirjoitusta, jossa läpi käydään siirtolaisuuden myönteisten puolien lisäksi kaikki faktoihin perustuvat haitat rikollisuuden, talouden kuin uskonnonkin osalta. Ei ole näkynyt. Kuinka voit ohittaa esimerkiksi ruotsin synkät ongelmat, mitä he ovat kohdanneet pakkorikastaessaan ja vaietessaan järjestelmällisesti siirtolaisten aiheuttamista katastrofaalisista ongelmista?

Jos kyse on siitä, että sinä olet yksinkertaisesti valmis maksamaan saman hinnan Suomessa tästä kulttuurin moninaistamisesta, niin sitten kykenen jollain tasolla ymmärtämään ajatusmaailmaasi, vaikka en ikinä hyväksy sitä. Sinä rikot Suomea, mutta et toivottavasti ole yhtä umpihullu kuin Eskolin ja Timonen.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jaahas. Mestari Eskolin on näköjään liittynyt islamofobisiin öyhöttäjiin.

"On selvää, että jihadistien teoissa on jotain tekemistä islamin kanssa: islam liittyy pomminvarmasti sekä jihadistin tekoon. Se jokin on islamismi, jossa pyrkimys on pakottaa yhteiskunta yhden islamilaisen tulkinnan mukaiseksi, vaikka väkivalloin."

http://www.jorieskolin.com/news/hysteria-jolla-on-herra-hakkaraisen-krapulainen-aani-nizza/

Juuri minä olin oppinut, ettei lähi-idässä päitä katkovien ja homoja katoilta heittelevien kreationistihihhulien kepposilla ole mitään tekemistä islamin kanssa. No, täytyy varmaan vielä odotella rasmuslaisen sivistyneistön reaktioita, eikä niellä tätä käsityksen päivitystä pureksimatta. Tiedä vaikka tulisi jo kolmas kerta liki putkeen, kun Mestari tulee harjatuksi tuossa tiedostavan ja koulutetun eliitin FB-ryhmässä.
 
Juuri minä olin oppinut, ettei lähi-idässä päitä katkovien ja homoja katoilta heittelevien kreationistihihhulien kepposilla ole mitään tekemistä islamin kanssa.
Sinänsä nyt ottamatta kantaa sinun ja Jori Eskolinin väliseen mittelöön, niin huomatkaamme kuitenkin näissä terrorismi- ja islamkeskusteluissa tuo lainauksesi pihvi, eli se että islam ja islamismi eivät ole ihan synonyymejä yksi yhteen, vaan tarkoittavat eri asioita. Hyvä nosto sinulta. Ajan henki kun on kuitenkin se että päättäjiksi äänestetään torveloita jotka öyhöttävät "kaikkia muslimeita pois Suomesta".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös