Jatkoajan tupakkilakkolaiset

  • 159 479
  • 845

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos jollain on tietoa, olisi hyvä tietää, onko tuo Nicotinell ksylitolipurukumi vai hampaat tuhoavaa tavaraa?

Kaapin perukoilta löytyi täysi pakkaus Nicorette freshmint 2 mg -purkkaa. Xylitolista paketissa ei ole mainintaa, mutta sokeritonta on. Koukkuun jää samoin kuin tupakkiin, kokemuksesta tiedän. Itse jätin purkan jauhamisen viikon jälkeen, ja vieroitin elimistöni nikotiinista ilman laastareita yms. Nyt jo yli vuosi takana...
 
Viimeksi muokattu:

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näin päästään kysymykseen, että eikös tähän purkkaan voi yhtä lailla jäädä koukkuun, kuin tupakkaan tai nuuskaan?

Voi purkkaan jäädä ainakin jollain tavalla koukkuun. Itselleni kävi niin, vaikka söinkin vain tuota 2mg versiota. Nikotiinipurkkariippuvuudestani pääsin kyllä aika helposti eroon vaihtamalla purkan pikkuhiljaa tavalliseksi xylitol-purkaksi. Tavallista purkkaa sitten kuluukin edelleen melko paljon, vaikka lakkoa on nyt kestänyt kohta puolitoista vuotta, eikä röökiä enää normaalisti tee mitenkään erityisesti mieli.

No, purkansyönti lienee tupakointia terveellisempää. Saisivat kyllä alkaa valmistaa nikotiinitonta nikotiinpurkkaa, sillä mielestäni nikotiinipurkan suutuntuma pureskeltaessa on huomattavasti normaalipurkkia miellyttävämpi, ts. jotenkin mukavan jämäkkä.
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä purkkaan jää koukkuun ja kunnolla.

Vähän niinkuin röökissäkin, on purkan kanssa jotain tekemistä verrattuna muihin korvikkeisiin. Kaivellaan ensin vähän taskuja, sitten rapistellaan purkkaa pakkauksesta ja lopuksi jauhetaan. Inhalaattorissa sama ominaisuus, eli action, mutta ei kai tuollaista kukaan Jatkoajan lukija kehtaa suuhunsa pistää julkisilla paikoilla ?

Kokemuksia löytyy tuolta Stumppi-sivustolta vaikka kuinka, kuten myös aina välillä tarvittavaa virtuaalitukea tuskan hetkillä.

Jos vaan sisua ja asennetta löytyy, niin luomulopetus on suositeltavin vaihtoehto. 3 päivää saa kärvistellä jonkinlaisissa vieroitusoireissa, mutta sitten se käytännössä onkin ohi. Loppu on enää päänupista kiinni ja siitä yltyykö vanhan ystävän kaipuu ylivoimaiseksi, eli tapahtuu sellainen "aika kultaa muistot"-ilmiö.

- muistaakseni rööki oli lähes ilmaista
- ei mua ainakaan koskaan yskittänyt
- sehän maistui ihan sairaan hyvälle vaikka keuhkokuumeessa
- hapenottokyky oli saletisti parempi silloin kun vielä poltin
- spaddu huulessa näytän ihan Brad Pittiltä ja naisia saa hätistellä kimpustani
- rööki tuoksui hyvälle jne, jne.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Viikko lakkoilua takana ja hyvin on menny. Nikotiinipurkkaa on menny 70 kpl ja sen vaikutus tuli mulle kyllä yllätyksenä. Käytän siis Nicoreten 2 mg minttua. Ei hirveesti oo röökiä tehny mieli, vaikka tuli viinaakin otettua parina päivänä. Tietysti tavan puolesta on tehny mieli polttaa, mutta niksojen puolesta ei.
Paino kyllä nousi 4 kiloa ja se on kyllä aika paljon. Koko ajan jotain pientä on syömässä, mut onneks kaikki ei sentään oo läskiä. Joka päivä on tullu tehtyä jonkunlaista treeniä ihan hikeen asti, eli kai tosta neljästä kilosta jonkun verran on lihasmassaakin.
Eiköhän täsä oo pahimmasta päästy jo yli. Nyt on oltava ton viinan kanssa vaan edelleen tarkkana, ettei tuu epähuomiossa vedettyä ne muutamat röökit vanhojen aikojen muistoks ja koko homma lähtis taas alusta liikkeelle.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Niin, itselläni viikko takana zyban kuuria ja saa kuuri jäädä tähän. Tupakkia ei tee mieli, mutta syy kuurin keskeyttämiseen ei ole sokea usko, että nyt kuuri on vaikuttanut tarpeeksi. Syy kuurin lopettamiseen on zybanin aiheuttama sivuoire ,makuaistimuutokset. Kaikki missä on vähänkään sokeria, maistuu pelkästään sokerilta, missä suolaa, maistuu suolalta ja missä on vehnäjauhoja maistuu pelkästää jauhoille, esim. jauhelihakastike (jauhojen maku ohittaa suolan). Ja muutenkin kaikki maistuu ihan oudolta. Tupakoimatta olen ollut ennenkin, mutta ilman lääkitystä ei ole tämmöistä päässyt käymään, mitä yleensä kaikki maistunut paremmalta, ei pahemmalta.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kohta 14 päivää täynnä ilman Ettania, jota kului se lähes purkki päivässä. Apuna on ollut Nicotinell lakritsipurukumi, ja sen jälkeen kun leuat oli niin kipeät että ei ruisleipää voinut syödä, niin Nicotinell mint 2mg imeskelytabletti.
Aikaisemmin nuuskabreikki kesti kolme ja puoli vuotta ja nyt toiset kolme käytin uudelleen nuuskaa, kokeillaan nyt kauanko tämä kestää. Ainakin pidempään kuin tipaton tammikuu 10päivää.
 

laKu_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aletaanpa seuraamaan allekirjoittaneen tupakanpoltonlopetus -projektia:

1. päivä: Zyban kuuri on haettu apteekista, ja ensimmäinen pilleri meni tuossa aamusella kurkusta alas. Homman nimihän on se, että syödään viikon verran yksi pilleri päivässä, ja poltetaan tupakkaa entiseen malliin. Sen jälkeen nostetaan annosta kahteen tablettiin/päivä, ja lopetetaan röökaaminen.

Tupakkaa on mennyt noin 15 vuotta, nykyään 2 askia päivässä, haastetta riittää niin henkisellä kuin fyysiselläkin puolella.

Ensimmäinen tabletti tuotti lähinnä pettymyksen, tupakka on ihan yhtä hyvää eikä minkäänlaista muutosta tavalliseen ole näköpiirissä. Mielialalääkehän tämä kuitenkin on, joten sivuvaikutuksia odotellessa ;)

Koitan ehtiä pitää pienimuotoista päiväkirjaa mikäli millään töistä ehtii

Terveisin,

jos ketään kiinnostaa
 
Viimeksi muokattu:

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No meikäläistä ainakin.

Reilu 2 viikkoa nyt oltu erossa nikotiinista Champixin avulla ja helppoa on ku heinänteko.

Pari viikkoa vielä kuuria ja sitten täytyy hakea viimeinen erä ja alkaa pienentämään päivittäisiä annoksia. Hyvää on kyllä tehnyt eikä painoakaan ole tullut yhtään. Itse asiassa pari kiloa kadonnut tarkemman ruokavalion, lisääntyneen liikunnan ja tipattomuuden myötä.

Väsyttää vaan niin h...tisti, mutta kai se on tää etelän kaamos. Kesällä se tulee olemaan tiukin paikka, eli mökillä. Sinne se pölli on aina kuulunut kuin nenä päähän.

Josko tällä kertaa pysyisi lujana..
 

laKu_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Päivä 3:

Ei mitään vaikutusta. (Zyban)

Työpäivä oli oikeastaan yhtä helevettiä, asiakaspalvelu ja mielialalääkkeet ei
sovi yhteen... muuten noin hieman on hölömö olo, mutta ylipäätään ok.

Kalsarikänniä kotona avovaimon kanssa... oliskohan näillä kuitenkin
jotain vaikutusta? ;)

Ai perhana, nythän se tuli lukemaan mitä mä kirjoitan....

Siirryn kohta toiseen ketjuun.

4:n päivän päästä pitäis lopettaa kokonaan röökaaminen, saas nähdä miten käy. Tupakanpolttoa en enää uudelleen aloita, se on varma.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nicotinell mint 2mg imeskelytabletti.
Tätä suosittelen, toimiva ratkaisu.

Viikko sitten pistettiin emännän kanssa muksut mummolaan yökylään. Käytiin syömässä ja myöhemmin illalla baarikierroksella. Uskaltauduin, olihan takana jo 9 savutonta kuukautta, ostamaan rasiallisen pikkusikareita. Polttelin illan aikana ne, mutta tavaksi ei jäänyt. Lienee tuo itsekuri hieman kehittynyt.

Hyvältä toki sikarit maistuivat, mutta aamulla kun huomasin että yksi oli jäljellä, heitin laatikon mukana poijes. Eikä tehnyt edes pahaa.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
.... Uskaltauduin, olihan takana jo 9 savutonta kuukautta, ostamaan rasiallisen pikkusikareita. Polttelin illan aikana ne, mutta tavaksi ei jäänyt. Lienee tuo itsekuri hieman kehittynyt.

Hyvältä toki sikarit maistuivat, mutta aamulla kun huomasin että yksi oli jäljellä, heitin laatikon mukana poijes. Eikä tehnyt edes pahaa.

Varoitus.... Ite olin tuossa 2,5 vuotta polttamatta ja eka vetäsin sikarin laivalla. Oli just tuollainen fiilis et aika paskaltahan tuo maistui ja ei mitään ongelmaa seuraavana aamuna. Näin sit aatellen parin kuukauden päästä seuraava.... sitten väli muuttu kuukauteen... sitten voikin jo pikkusikariaskin ostaa baarissa kun "tää homma on niin hyvin hallinnassa"

Ja tosta nyt voikin sitten arvate että 2,5 vuoden hyvä lakko muuttui sitten loppujen lopuksi takas normi kessutteluun. Pikkuhiljaa ja silleen.

Sitten pari vuotta sitkeetä lakkoilua kauhea vitutus kokoajan päällä. 3kk lakkoo, 3kk spaduu.

En todellakaan suosittele kännitupakointia, sikareita tai satunnaisia "kokeilen miltä maistuu" testejä. Jos on irti päässyt, kannattaa pitää nollatoleranssi.


PS. sitkeen yrittämisen jälkeen nyt taas 3-4kk savutonta takana :)
 

laKu_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Päivä 4.

Tupakki maistuu tosi pahalle. Jos ei lääkäri olisi määrännyt, olisin jo lopettanut tämä hölömön tupakoinnin jo ajat sitten.

Ok, lääkekuuri maksoi ihan helevetisti. Kuitenkin, pieni raha jos haluat
tupakasta eroon.

T: Ilmainen lääkemainos
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Varoitus.... Ite olin tuossa 2,5 vuotta polttamatta ja eka vetäsin sikarin laivalla. Oli just tuollainen fiilis et aika paskaltahan tuo maistui ja ei mitään ongelmaa seuraavana aamuna. Näin sit aatellen parin kuukauden päästä seuraava.... sitten väli muuttu kuukauteen... sitten voikin jo pikkusikariaskin ostaa baarissa kun "tää homma on niin hyvin hallinnassa"

Ja tosta nyt voikin sitten arvate että 2,5 vuoden hyvä lakko muuttui sitten loppujen lopuksi takas normi kessutteluun. Pikkuhiljaa ja silleen.

Sitten pari vuotta sitkeetä lakkoilua kauhea vitutus kokoajan päällä. 3kk lakkoo, 3kk spaduu.

En todellakaan suosittele kännitupakointia, sikareita tai satunnaisia "kokeilen miltä maistuu" testejä. Jos on irti päässyt, kannattaa pitää nollatoleranssi.


PS. sitkeen yrittämisen jälkeen nyt taas 3-4kk savutonta takana :)
Itselle kävi viimeisellä kerralla ihan samalla tavalla, tosin olin ollut jo 2 vuotta polttamatta ennen kuin aloin pikkusikareita maistelemaan, ja 2 vuotta taisi mennä ennen kuin poltin ensimmäisen tupakan.

Vuodenvaihteessa lopetin sitten tämänkin, oli mennyt taas "aski päivässä" -tahtiin. Työnkuva vaihtui, ja kun ennen tuli poltettua lähinnä autossa kun sitä tuli päivän aikana runsaasti ajeltua, niin nykyisessä toimenkuvassa on ollut huomattavasti helpompaa olla polttamatta, kun tarvis ulos asti lähteä tupakalle. Itse olen käyttänyt Nicorette inhalaattoria, aiemmin testannut laastareita ja purkkaa, jotka ei ollut mun juttu. Inhalaattori on just sopiva, käsille ja suulle tekemistä eikä voi imeskellä just sillon jos tuntuu pahalta. Eipä sillä, ei oikein kertaakaan ole pahalta tuntunut.
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
3 viikkoa savuttomuutta kasassa ja 2,7kg laardia poissa jumalaisesta vartalosta.

Ei paha. 9kg vielä veks kesään mennessä, niin a-vot.
 

Slammed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canada, Canucks, Kärpät ja London Knights
tulipa nyt luettua vähän tuota Stumppaa tähän- kirjaa ja nyt tasan tarkkaan 34 tuntii sit poltin viimisen tupakin, kyllä on ahistanut ja ahistaa kokoajan. tavoite on että ei sulata asiaa tunti kerrallaa mut kyllä aika kuluu hitaasti. kerran meinasin jo sytyttää tupakin ja oli jo huulilla mutta mietin että ei se oo sen arvosta,vaikka vituttikin.

Toivon pääseväni tästä ahdistuksesta etes parin viikon sisällä ohi,ainoat mitkä ovat vähän vieneet tätä pois ovat nuuska (käyttö huomattavasti lisääntynyt lopettamisen jälkeen), sipsit ja salmiakki.

myös nämä rutiinit eli kahvin ja ruuan jälkeisten tupakkien polttamatta oleminen on ollut erittäni tuskaliasta.


Mutta vaikeuksien kautta voittoon!.. toivottavasti.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kohta kuukausi takana ja aamuvitutus tuntuu helpottavan... purkkaa menee, mutta sitäkin hiljalleen vähemmän!

Edellisen kerran olen herännyt yöllä omaan yskimiseeni aika tarkalleen loppiaisena (sitä ennen liki joka yö), joten jotain hyvää sentään;-)
 

Aishoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Turku
Haa, Kohtalotovereitakin löytyy..

Nimittäin se tupakki sammuu ny! ... ööh tai oikeestaan, se sammui JO 02/02/08. Yks kaks päätin kun olin tupakilla ja vedin viimestä tupakkia että poltan tän viimesen, enkä uutta askia hae. Lisäksi tämä "rakas" harrastus kun sattui aika tarkalleen alkamaan 10 vuotta sitten (Armeijassa). Silloin viime lauantaina ns. vuosipäivänä ajattelin että: Eikö se 10 vuotta nyt jo riitä?

Seinään sitten loppuikin sauhuttelu myös täällä, eli yhtään en vähentänyt, paitsi tosiaan viime lauantaina vähensin sen n. askin per päivä tahdin joka oli siis jatkunut jo sen vuosikymmenen verran. Mitään laastareita, tabuja tms. en oo käyttäny näiden 4 päivän aikana, jonka olen ilman tupakkaa ollut. Kieltämättä on "hivenen" ahistanut viime päivinä ja tämän viikon maanantai(4.2) oli varmaan elämäni pisin työpäivä. Onneksi myös töistä löytyy kohtalotovereita.

..Mutta tsemiä kaikille lopettajille/lopettaneille! ja pitänee raportoida jatkossakin kuinka tämä tästä lähtöö..

nimim. tahdonvoimaa, hei, tahdon voittaa! ;)
 

jalkakikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
jepsis!

7.1 kuluvaa vuotta alotin lakon ja pitää vieläkin. Poltin 11 vuotta ja nytten sitte muksun syntymän takia päätin lopettaa, välillä on ollut hermot riekaleina, mutta purkan voimalla oon mennyt. Ostin kerralla 96kpl 4mg nicotinellejä. Alku oli aivan kauheeta, mutta nyttemmin alkaa jo helpottaa.
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aihetta ylemmäs välillä taas. Mitä kuuluu tällähetkellä näille oman elämänsä sankareille, jotka uskaltavat nousta vastarintaan suurta ja mahtavaa tupakkateollisuutta vastaan?
Oma lopetuspäätös pitää edelleen. (1v ja 1kk takana)
Tahdonvoimia kohtalotovereille!
 

laKu_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitäs tuosta lopettamisesta nyt on kulunut... hmm, kokonaiset 2,5 viikkoa.
Tämä on mennyt yllättävän helposti, eikä oikeastaan
ole kertaakaan ollut edes lähellä repsahtaa uudelleen tuohon
myrkkyyn.

Toki sitä aina välillä kaipaa sellaisissa tilanteissa joissa ennen tupakkatauko
on ollut itsestäänselvyys, mutta ainakin tähän mennessä ne on menneet
ohi lähinnä olankohautuksella. Zybani on itsellä aiheuttanut vain lähinnä unettomuutta, mikä lienee yleistä, mutta mikäs tässä jatkoaikaa lukiessa tähän aikaan sunnuntaiyöstä.
 
S

solo

Nyt on oltu jo 3 viikkoa polttamatta hatsin hatsia. Tylsää on, mutta olo on kyllä huomattavasti parempi. Henki kulkee. Röökiä tekee ihan sikana mieli aina niissä tietyissä tilanteissa missä on tottunut polttamaan. Kaljalla käyminen on loppunut, mutta yllättävintä on ehkä se, että kahvin juonti on lähes tuplaantunut, vaikka aluksi ajattelin kahvin juomisen olevan täysin järjetöntä ilman tupakkaa, mutta toisin kävi. Kahvi on ehkä jopa parempaa nyt kun maku ja hajuaisti on vähän palautunut. Toivottavasti tämä olisi nyt se viimeinen lopettamiskerta.

Vaikeeta on ollut, mutta päivä päivältä on tässä mennään ja ei sitä enää tuu kyllä mietittyäkään koko aikaa, niin kuin tossa ekalla viikolla.

Täällä ollaan vieläkin ilman röökiä. Nyt vois jo ajatella, että se on ohi mutta toi kesä on kyllä aina pahinta aikaa. Ne kaikki pikkutauot, kun prätkällä on ajelemassa ja pysähtyy johonkin kahville, niin siinä kyllä alkaa aina kaipaamaan sitä röökiä. Toivottavasti sen röökin sais kesälläkin pidettyä siellä kauppojen hyllyssä, eikä tulisi mitään syrjähyppyjä. Nyt oltu muijan kanssa ilman röökiä jo kohta nelisen kuukautta. Aamuisin kyllä huomaa, että ei ole polttanut pitkään aikaan ja kaikki hengitystieongelmat ovat loppuneet, keuhkotkaan ei enää vingu niin pahasti. Tsemppiä kaikille lopettaneille.
 

Katsoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, PiTa
Tsemppiä ja jaksamista Sololle ja muille lakkolaisille.

Päivitellään tässä omaakin tilannetta. Tämä vuosi on mennyt savuitta sekä pari viimevuoden viimeistä eli 47 päivää. Kyllä aikuinen ihminen tuntee itsensä tyhmäksi laskiessaan päiviä. Vielä joku hetki sitten laskin tunteja.

Ei kai tässä auta kuin tunnustaa: Olen Katsoja, Olen tupakoitsija...
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tupakkilakko, päivä 1

Nyt se sitten alkoi: tuska ja hampaidenkiristely.. Olen ollut polttamatta hurjat 12 tuntia :) ja tiukkaa tekee jo nyt. Kyllä pahinta on, kun ei aamukahvin kanssa saa tupakkaa..

Takanapäin ei ole kuin 8 vuotta tupakointia, mutta olen aina ollut jotenkin heikkotahtoinen ihminen, eikä lakko ole onnistunut monista yrityksistä huolimatta. Eilen sitten jostakin tuli päähän, että nyt saa luvan loppua! Katotaan miten käy..
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Eilen muutaman Jägermeisterin jälkeen ratkesin polttamaan. Eikä se tietenkään jäänyt siihen yhteen, vaan muutama tuli siinä käryteltyä. Aamulla tuntui taas tuttu tunne kurkussa; joku phillipmorrisin lanseeraama Tukiainen myörii henkitorvea ylös, eikä raittiista hengitysilmasta ole tietoakaan. Kaamea olo.

Olin siis jo pari viikkoa ilman tupakkia. Toisaalta tämä oli ehkä ihan hyvä, sillä tämänhetkinen kurkku progress ei kannusta polttamaan tulevaisuudessakaan.

Olenko pikkuhiljaa pääsemässä eroon syöpäkääryleestä?
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Olenko pikkuhiljaa pääsemässä eroon syöpäkääryleestä?

Pikkuhiljaa lienee oikea sanavalinta, kokeneilta olen kuullut että ensimmäiset 7 vuotta ovat pahimmat, sitten vähän helpottaa. Itse olen kyllä kokeillut monen monituista kertaa, mutta ikinä ei ole luonne ollut riittävän vahva. Toisaalta enhän ole poltellutkaan kuin jonkun 25 vuotta...

Tsemppiä ja tahdonvoimaa kaikille jotka tosissaan yrittävät. Ei se mikään hieno harrastus ole tuo sauhuttelu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös