Jatkoajan tupakkilakkolaiset

  • 159 297
  • 845

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Kymmenen kessutteluvuoden jälkeen on nyt vähennyskampanja menossa. Reilu kuukausi on nyt menty aski per viikko tahtia ja alkaa jo sujumaan. Joskin kännipäissään tupakkia menee aika tavalla.
Ja päin helvettiähän tuo meni.

Nyt kuitenkin nollatoleranssilla uutta yritystä. Aika tasan 240 tuntia mennyt ilman rösseliä ja on kyllä hermo kireällä about koko ajan.

Sinänsä täytyy ylistää tätä lakkoilun apuvälinettä, nikotiini-inhalaattoria. Tulee sitä saamaa näpräilyä kuin tupakin kanssa ja suussa tuntuu että sieltä inhalaattorista jotain tulee. Kiva vehjas tuo. Tyyriitähän nuo ampullit ovat, mutta toimii ainakin meikäläiselle paremmin kuin purkat tahi laastarit.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Puoli vuotta täyttyi viikonloppuna, ja edelleen poltan unissani. Aamulla käsi hapuilee tupakoita, ja aina kun näen jonkun polttavan kouraisee sisuksissani suunnaton kaiho... Eikö se lopu ikinä? Himoitsenko paperossia vielä vuoden, kahden, kymmenen kuluttua?

Arvasin kyllä että 20 vuoden ajan päivittäin harjoitettu tapa istuu tiukassa, mutta että näin tiukassa...?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
aina kun näen jonkun polttavan kouraisee sisuksissani suunnaton kaiho... Eikö se lopu ikinä? Himoitsenko paperossia vielä vuoden, kahden, kymmenen kuluttua?

Ei lopu ei. Itse olen ollut ilman tupakkaa nyt reilut 2 vuotta ja ilman nuuskaa noin vuoden. Vieläkin tekee mieli röökiä ihan kipeesti. Nyt on ollut viimeiset pari kuukautta todella lähellä tuo uudelleen aloittaminen. Jotenkin on saanut vielä pidettyä, ettei ala, mutta tiukkaa tekee.

Tosin juovuksissa poltin 2 menthol savuketta tuossa kolmisen viikkoa sitten ja ai sattana kun oli komiaa! Lähellä oli ettei käyty ostamassa askillista vihreää Chesterfieldiä. Niin kovasti tekee taas mieli.
 

Reipas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Fc Kuusysi
Puoli vuotta täyttyi viikonloppuna, ja edelleen poltan unissani. Aamulla käsi hapuilee tupakoita, ja aina kun näen jonkun polttavan kouraisee sisuksissani suunnaton kaiho... Eikö se lopu ikinä? Himoitsenko paperossia vielä vuoden, kahden, kymmenen kuluttua?

Arvasin kyllä että 20 vuoden ajan päivittäin harjoitettu tapa istuu tiukassa, mutta että näin tiukassa...?


Itse lopetin tupakoinin 30.4.2006 eli kohta on puolitoista vuotta savuttomana. Yhtään en ole polttanut ja yhtään en ole edes uskaltanut polttaa. Silti tulee usein tunne, että tekee mieli ja ei ihan vähän. Onneksi menee aina vain nopeammin ohi kuin alussa. Poltin pari askia pahimillaan päivässä n. 20 vuoden ajan.
 

Katsoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, PiTa
Reilut 50 päivää meni edellisistä henkosista. Viime viikonloppuna tuli poltettua jämät kaverin häissä. Pahinta tässä on se, että sauhut tuntuivat niin hyvältä (vaikkei "oikeaa" merkkiä ollutkaan). Iloinen olen siitä, että röyhyttely ei tämän enempää karannut käsistä (mieli kyllä teki).

Kolmannes vuotta on mennyt ja taistelu jatkuu. Tuskaa on näköjään edessä mikäli Reippaan ja Wrighterin kirjoituksiin on luottaminen
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Tänään tuli taas täyteen neljä viikkoa sauhutta. Pari viimeistä vuotta on mennyt niin, että kesällä on tullut poltettua, mutta talvella ei.

En vain pysty olemaan mökkiterassilla kylmän koffin kanssa ilman kessua. Sitä ei tosiaan tarvita isoa vikaa, jos se vika vaan sattuu olemaan päässä...prkl.

Parempi kait silti on, että edes talvet tulee oltua kessutta. Saapahan keuhkot edes vähän armoa.
 

Jumo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lohdutonta, mutta ei tuu ihan heti mielestä häipymään.
Itsellä savuttomana nyt 3 kk. Tupakkaa / Nikotiiniä ei kroppa kaipaa, mutta mieli ei löysää.

Poltellu sen 20 v (loppupäässä ON/OFF) tyyppisesti muutamia vuosia, välillä kolmekin vuotta ilman. Aina repsahtanut "Tää yks vaan, hyvässä seurassa, hyvä syy".

Nyt en aio polttaa enää, en stna jaksa enää sitä eka viikkojen fyysistä tuskaa. Tää mielen tuska kuitenkin katoaa heti kun tulee muuta touhua tai pakottaa itsensä kiinnostumaan jostain muusta. Nikkispurkalla menin ekan kk:n
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Nyt on puolitoistakuukautta tätä lopetusyritystä takana. Viime viikonloppuna kokeellisesti kiskaisin yhden valkoisen marlboron. Kesken jäi kun maistui aivan saatanan pahalta. Kummallisesti tuo makuaistimus näemmä ilman tupakointia muuttuu kun 15 vuotta tuosta mausta jopa piti niin paljon että kyllä se 15-20 savuketta/päivä meni. Hapenottokyky on parantunut huimasti. Hajuaistin parantuminen sen sijaan on mielestäni yliarvostettua. Hyi vittu mille kaikenmaailman janarit ja spurgut lemuavat julkisillapaikoilla. Ennen oli parempi kun tupakan takia ei mitään ylimääräistä haistanut.

Tupakkaa tekee kyllä välillä aivan helvetisti mieli muttei fyysisesti poltella koska sen verran pahalle se tuon kokeen perusteella maistui ettei nautinnosta ollut tietoakaan. Mä luulen että mulla on tupakasta vahva niskalenkki kunhan eivät perkeleet lanseeraa röökiä joka ei maistu yhtään millekään.
 
S

solo

Nyt olisi pikku hiljaa tarkoitus lopetella tupakointia. 3 askia jäljellä edellisen Viron keikan röökejä ja sit olis tarkoitus lopettaa koko tupakointi ihan seinään. 10 vuotta nyt ihan putkeen poltettu, niin et on menny reilu aski päivässä. Voi tulla töissä kahvitauoilla vähän tymä olo istua kädet taskussa ja juoda pelkkää kahvia.
 
S

solo

Nyt on oltu jo 3 viikkoa polttamatta hatsin hatsia. Tylsää on, mutta olo on kyllä huomattavasti parempi. Henki kulkee. Röökiä tekee ihan sikana mieli aina niissä tietyissä tilanteissa missä on tottunut polttamaan. Kaljalla käyminen on loppunut, mutta yllättävintä on ehkä se, että kahvin juonti on lähes tuplaantunut, vaikka aluksi ajattelin kahvin juomisen olevan täysin järjetöntä ilman tupakkaa, mutta toisin kävi. Kahvi on ehkä jopa parempaa nyt kun maku ja hajuaisti on vähän palautunut. Toivottavasti tämä olisi nyt se viimeinen lopettamiskerta.

Vaikeeta on ollut, mutta päivä päivältä on tässä mennään ja ei sitä enää tuu kyllä mietittyäkään koko aikaa, niin kuin tossa ekalla viikolla.
 
K

kiwipilot

Kohta viisi ja puoli vuotta ilman savun savua. Kahdeksan vuotta tuli kiskottua ennen lakkoa/lopetusta ja aski meni päivässä. Eihän tuosta ikinä irti pääse, varsinkin kaljaa ottaessa vanhat muistot palaa mieleen ja alkaa poltattamaan ihan pirusti. Voisihan se olla helppoa ja mukavaa jos voisi polttaa vain humalassa, mutta toisaalta, en ehkä haluaisikaan päästä mihinkään aivan sama -tilanteeseen sillä olen aivan varma että ennemmin tai myöhemmin taas repsahtaisi. Ja tosiaan, rööki-unia tulee nähtyä tasaisin väliajoin ja unessa vitutus on aivan hirveä. Herätessä onneksi helpottaa. Tsemppiä vaan kaikille lakkolaisille, ainakin itselläni tupakoinnin lopettaminen on ollut paras päätös mitä on koskaan tullut tehtyä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pitäisi taas yrittää lakkoa. 9 kuukautta olen nyt taas poltellut eli olisi aika taas 9 kk:n lakkoon. Mennyt 9k:n sykleissä polttaminen ja polttamattomuus. Miksi siis rikkoa kaavaa? Tänään olen yhden polttanut, mutta useampaa ei ole tarkoitus polttaa.

Saas nähdä pitääkö tämä viesti poistaa kuinka nopeasti.

Edit. Vuorokauden se lakko kesti. 23 tuntia kauemmin kuin edellinen yritys.
 
Viimeksi muokattu:

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos täällä kelläään kokemuksia lääkekuurilla lopettamisesta? On tässä lakko taas päällä ja nyt kokeilen lääkkeillä (olen tapalopettaja)

Muuten mennyt ihan hyvin mutta outo sivuoire ilmennyt. Vähän väliä vituttaa niin ettei veri kierrä päässä. Lähes kaikki ihmeiset ärsyttää ja pienistäkin vastoinkäymisistä tekisi mieli tempoa lähintä ihmistä tai elikkoa turpaan. Tämä outoa sinällään että ainakin viimeiset kymmenen vuotta olen ollut melko leppoisa ja lupsakka kaveri, joka ei pienistä jaksa ottaa stressiä. Onko muilla lakkolaisilla samanlaisiä oireita. Niin ja kuuri on se laimeampi eli champix.
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
Ilmoittaudun mukaan tähän ketjuun. Takana oli lähes 10v käkryttely, jonka loppuvaiheessa meni jo 30 sätkää päivässä, kalareissuilla sitäkin enemmän. Vuodenvaihteessa pistin hommalle stopin ilman mitään vähentämisiä ja hain apteekista nicorette 4mg purkkaa...

Kannustukset täältä muillekin lakkolaisille. Helpottaa pirusti, kun on tarpeeksi kovapäinen ja osaa pitää pintansa, sillä selviää pitkälle.

Alle parinviikon päästä vuosi täynnä täysin savuttomana. Pelko oli, että kesän kalareissut on ne pahimmat paikat olla polttomatta kun kaverit polttaa vieressä. Ongelmia ei kumminkaan esiintynyt, kun piti pään kylmänä, vaikka olisikin tehnyt mieli palauttaa mieliin se maku ja tunne. Kesän aikana vaihdoin 4mg purkat 2mg versioihin ja vieläkin niitä otan pahimpina hetkinä. Sinänsä mielenkiintoista, että en ole kyllä huomannut kunnon kohenevan tai hengittämisen helpottuvan lopettamisen myötä. Osittain on jopa käynyt päinvastoin, mistä lie johtuu, mutta hengitys menee äärirasitustilantessa lähes kokonaan lukkoon. Tätä ei ikinä ennen ole ilmennyt, vaikka astmaattinen ihminen olenkin aina ollut. Jotenkin tuntuu että astman oireet pahenivat x10 kun polttamisen lopetin, outoa.

Edelleen kannustukset lakkolaisille, kyllä se siitä.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsellä rapiat 8kk takana, joten kai sitä voi jo sanoa lopettaneensa. Kesällä oli kunnon testejä reippaiden pihanrakennustalkoiden muodossa. Ne läpäistiin kunnialla. Syksyllä tuli sitten testattua itsensä, eli poltettua se yksi. Siitäkään ei ratkeaminen alkanut. Nyt ei enää tee mieli ja tupakansauhukin haisee paskalta.

Enää ei edes muista millaista se oli kun jokainen aamu alkoi räkimällä systeemi tyhjäksi.

Koira kirjoitti:
Vähän väliä vituttaa niin ettei veri kierrä päässä.

Eli lääkkeillä saa ihan samat oireet kuin ilman niitä. Rohkaisisin kokeilemaan pelkällä tahdonvoimalla. Se vie aikansa, toki ja mukavaa se ei ole. Omalla kohdalla se ainakin toimi.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli lääkkeillä saa ihan samat oireet kuin ilman niitä. Rohkaisisin kokeilemaan pelkällä tahdonvoimalla. Se vie aikansa, toki ja mukavaa se ei ole. Omalla kohdalla se ainakin toimi.
Itsellä toinen yritys lääkkeen (Zyban) avulla menossa. Eka johti 8 kk kestäneeseen lakkoon, kunnes tuli se yksi baari-ilta ja ajatus, että kyllä sitä nyt jo voi sen yhden polttaa. Juu, kyllä voi ihan hyvin yhden polttaa ja aika monta muuta sen perään.

Nyt sitten toinen yritys saman tropin kanssa ja nelisen viikkoa takana. Ei se kokonaan vierotusoireita pois vie, mutta tuo ehkä juurikin sen tarvittavan tipan mainittua tahdonvoimaa lisää. Mulla on ainakin takana ihan riittävän monta 1-5 vrk kestänyttä "lakkoa", että tiedän sitä tahdonvoimaa olevan aivan liian vähän lopettamiseen ilman näitä apukeinoja.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen tuli täyteen 59 viikkoa ilman tupakkia. Jokohan sitä vois sanoa, että olen lopettanut?

Mieli tekee (tupakkia siis) vieläkin, aina välillä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Eilen tuli täyteen 59 viikkoa ilman tupakkia. Jokohan sitä vois sanoa, että olen lopettanut?

Mieli tekee (tupakkia siis) vieläkin, aina välillä.

Ei ennenkuin rinta pukkaa horsmaa. Oma enkka kaksi ja puoli vuotta pariin kertaan. Nyt yksi päivä tupakoimatta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ennenkuin rinta pukkaa horsmaa.
Aivan, itsellä 1,5 vuotta ilman spaddua takana, mutta päivä kerrallaan mennään edelleen. Viimeiseen 3 kuukauteen ei ole kyllä kertaakaan käynyt rööki mielessä, joten helpottaa, mutta ei auta luulla liikoja. Tsemppiä kaikille lopettamista yrittäville.
 

jerry

Jäsen
Aivan, itsellä 1,5 vuotta ilman spaddua takana, mutta päivä kerrallaan mennään edelleen. Viimeiseen 3 kuukauteen ei ole kyllä kertaakaan käynyt rööki mielessä, joten helpottaa, mutta ei auta luulla liikoja. Tsemppiä kaikille lopettamista yrittäville.

Älkää olko noin epävarmoja itsestänne.

Selkeästi nämä lopettaneet, jotka odottavat jotain (kolme päivää, viikkoa, vuotta) jälkeen lopettamisen tapahtuvan, ovat vain lakossa ja jatkavat tupakoimista jossain vaiheessa.

Turha odottaa sellaista mitä ei koskaan tapahdu. Tupakoinnin lopettaneella ainoa asia jota voi odottaa on kaiketi tupakointi. Kannataako odottaa? NO EI!

Itse 25v tupakoineena n. 30 savuketta päivässä ei ole tuottanut mitään ongelmaa olla polttamatta nyt viikon. Itse asiassa ihmettelen miksi en lopettanut aikaisemmin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Älkää olko noin epävarmoja itsestänne.

Itse 25v tupakoineena n. 30 savuketta päivässä ei ole tuottanut mitään ongelmaa olla polttamatta nyt viikon. Itse asiassa ihmettelen miksi en lopettanut aikaisemmin.
Onnittelen sinua viikon polttamisen jälkeen(boldasin lainauksesta sanan viikon), mutta onkohan ehkä vähän turhan aikaista neuvoa muita?
Itse poltin 20 vuotta ja nyt n 1,5 vuotta polttamatta olleena voin sanoa, että ainakaan itselleni ensimmäinen viikko, eikä kuukausikaan ollut se pahin aika vaan pahimmat hetket tuli yhtäkkiä siinä vaiheessa kun luulin jo selättäneeni tupakan.
 

jerry

Jäsen
Onnittelen sinua viikon polttamisen jälkeen(boldasin lainauksesta sanan viikon), mutta onkohan ehkä vähän turhan aikaista neuvoa muita?
Itse poltin 20 vuotta ja nyt n 1,5 vuotta polttamatta olleena voin sanoa, että ainakaan itselleni ensimmäinen viikko, eikä kuukausikaan ollut se pahin aika vaan pahimmat hetket tuli yhtäkkiä siinä vaiheessa kun luulin jo selättäneeni tupakan.

Sulla vaan väärät systeemit!

Ei jaksa vittuilla mutta sanon sen, että en väitä olevani paras opettaja, väitän vaan kertoneeni hyvän tapan lopettaa tupakoinnin.

Jos sulla vielä tekee mieli tupakkaa................ jaksa selittää....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös