Jatkoajan ravintolaopas

  • 533 548
  • 2 507

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Fazerin taikinaa myydään nykyään myös kuluttajille. On muuten todella hyvä taikina.

Onko tää se missä on 4 taikinapalloa siinä paketissa? Me ollaan kanssa käytetty niitä ja lopputulos pohjan osalta huomattavasti parempi kuin ne vaimon töherrykset joiden valmistus vaati aina itkun ja tuskan sekaisen prosessin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko tää se missä on 4 taikinapalloa siinä paketissa? Me ollaan kanssa käytetty niitä ja lopputulos pohjan osalta huomattavasti parempi kuin ne vaimon töherrykset joiden valmistus vaati aina itkun ja tuskan sekaisen prosessin.
Juuri sitä meinasin. Itse tulee edelleen tehtyä pohja itse. En kyllä oikeastaan tiedä miksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko tää se missä on 4 taikinapalloa siinä paketissa? Me ollaan kanssa käytetty niitä ja lopputulos pohjan osalta huomattavasti parempi kuin ne vaimon töherrykset joiden valmistus vaati aina itkun ja tuskan sekaisen prosessin.
Onko joku kokeillut noita pizzauunissa vai onko noi tarkoitettu ihan perusuunilla paistettavaksi? Mietin saako noista siis "napolilaista" pizzaa, vai minkä tyyppistä?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko joku kokeillut noita pizzauunissa vai onko noi tarkoitettu ihan perusuunilla paistettavaksi? Mietin saako noista siis "napolilaista" pizzaa, vai minkä tyyppistä?

Hmm muistaakseni pari ensimmäistä kertaa perusuunissa. Mutta jossain välissä hankin Lidlistä 8 eurolla jonkun pizzakiven ja olen sitä kaasugrillissä käyttänyt, tulee kyllä selvästi parempaa.

Lähinnä sen pizzan laittaminen sinne kivelle siten, että ne muut ainekset pysyisivät pohjan päällä, on vähän haastavaa. Kaveri oli saanut nuo omaan perusuuniinsa kaadettua, sen tytär oli kieltänyt iskää tekemästä jatkossa pizzaa, kun palohälyttimestä lähti niin paha ääni.
 

Jeffrey

Jäsen
Onko joku kokeillut noita pizzauunissa vai onko noi tarkoitettu ihan perusuunilla paistettavaksi? Mietin saako noista siis "napolilaista" pizzaa, vai minkä tyyppistä?

@Creed Bratton kanssa sama kokemus täältä, pitsakivi ja kaasugrilli tulee parempaa kuin kotiuunissa.

Perusuunissa tulee myös oikein hyvä, juurikin napolilaistyylinen lätty toki täytteiden ratkaistessa. Tämäkin taikina kannattaa ottaa sulamaan edellisenä iltana suljettuun rasiaan jääkaappiin, ja sitten vielä useampi tunti huoneenlämmössä ennen paistamista.

Totta kai itse tehty on aina itse tehty, mutta jos nyt ei halua sillä snobbailla tai tekee isomman satsin pitsoja niin helppoudessaan tämä ratkaisu voittaa helposti, vaikka snadisti maussa häviääkin. Ehkä suurin ero itse tekemään on suola, omatekemässä taitaa olla enemmän kuin Fazerin 0,7%. Napolilaistyylisissä pitsoihin suositellaan netissä 2,5%-3%. Täytteet tätä toki tasapainottaa, mutta reunat saattaa maistua vähäsuolaiselta.
 

Tuamas

Jäsen
Tamperelainen pizzeria Napoli on joutunut somekohun pyörteisiin kun on selvinnyt että pizzeria on alkanut käyttää valmistaikinaa. Tämän kohun huvittava puoli on se että valmistaikinan käyttäminen on alkanut jo vuosikymmeniä sitten...



Seuraavaksi pöyristyvät siitä, että siellä ollaan alettu käyttämään purkkitonnikalaa, purkkiherkkusieniä ja reformoitua teurasjätekinkkua.

Napolin jono on edelleen suurin mysteeri suomalaisessa ravintolaskenessä ja osoitus siitä että Tampere on syvästi demarikaupunki.
 
Seuraavaksi pöyristyvät siitä, että siellä ollaan alettu käyttämään purkkitonnikalaa, purkkiherkkusieniä ja reformoitua teurasjätekinkkua.

Napolin jono on edelleen suurin mysteeri suomalaisessa ravintolaskenessä ja osoitus siitä että Tampere on syvästi demarikaupunki.
Toki pöytäkirjaan merkittäköön että suurin osa jonottajista on turisteja maakunnista.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Onko tää se missä on 4 taikinapalloa siinä paketissa? Me ollaan kanssa käytetty niitä ja lopputulos pohjan osalta huomattavasti parempi kuin ne vaimon töherrykset joiden valmistus vaati aina itkun ja tuskan sekaisen prosessin.
Itse siirryin myös Oonin kanssa noihin Fazerin tai Pirkan parhaiden palloihin. Ite tehty taikina oli aina vähän mitä sattuu ja varsinkin jos oli vieraita tulossa, niin lopputulos jännitti. Valmiiden pullien käyttö laski stressiä 90% ja laatu pysyi tasaisen hyvänä. En oo tainnut pilata yhtään valmispohjaa muotoilussa tai uuniin heittäessä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä Napoliin jonottaa lounasaikaan aika monta IT-nörttiä ja muuta toimistovempulaa. Sen verran useasti olen tuosta ohi kävellyt lounasaikaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Teslalla ajavat beta malet siellä jonottaa kun haluavat vattan täyteen vaikka redditissä sitten hehkuttavat Forzaa ja itsetehtyä ooniräiskälettä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuon Tampereen Napolin suosio on aina ihmetyttänyt, todellista suomalaista tusinapizzaa.

Forza on kyllä todella kova, joskin kallis. Tuolla suunnalla kannattaa hyvällä säällä kokeilla myös lippakioskissa toimiva Three Bellys tjsp. Meni mielestäni jopa Forzasta ohi.
 
Tuon Tampereen Napolin suosio on aina ihmetyttänyt, todellista suomalaista tusinapizzaa.

Forza on kyllä todella kova, joskin kallis. Tuolla suunnalla kannattaa hyvällä säällä kokeilla myös lippakioskissa toimiva Three Bellys tjsp. Meni mielestäni jopa Forzasta ohi.
Tampereella heittämällä Napolia parempia ovat Pulcinella, Basiliko, Luca, Il Posto ja Don Franco. Napolissa ei ole edes pizzauunia vaan liukuhihna.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Napolit, Fortsat ja pakastetut taikinat... Itse varasin juuri pöydän Restaurant Gordon Ramsayhin illalliselle. Sillä on ollut kolme misukkaa 22 vuotta putkeen, ja itse ravintolatilalla on sitäkin pidemmät perinteet, sillä vielä 90-luvulla siinä oli La Tante Claire. Siellä keittiötä piti mm. muuan Helena Puolakka.

(Vähän meinaa tulla vaikeat pari kuukautta odotellessa).
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Onko Mansessa nykyään millainen tilanne buffettien sun muiden suhteen lauantaisin keskustassa? Helppoa, huokeaa ja täyttävää safkaa siis hakusessa. Raxin nykylaadusta en tiedä mutta sen ajattelin jättää viimeisten vaihtoehtojen joukkoon.
 

Lavis

Jäsen
Tämän viikon lauantaina päiväreissu Helsinkiin. Onko matkalla rautatieasema - olympiastadion jotain ravintolaa missä olisi hyvä olutvalikoima ja laadukasta safkaa, esim. hampurilaisia tai jotain street foodia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös