Jatkoajan leffakerho

  • 2 323 522
  • 12 029

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ossi kirjoitti:
Heh, vai nobody. Nuo pääosaoskarit tuppaavat yleensä menemään osaaville näyttelijöille, ei kansikuvapojille. Juuri leffan nähneenä voin kertoa, ettei mennyt välttämättä ihan väärään osoitteeseen tuo pysti.

Juuri näin. PSH on nimenomaan osaava kaveri, varsinkin silloin kun rooli on jollain tavalla "outo".

Vaikka hänen roolinsa ovat usein ns. vastenmielisiä henkilöitä, hän osaa todella hyvin tulkita heitä. Esimerkiksi leffassa "Onni" kaverin rooli on mieleenpainuva...hauska mutta myös niin sairas. Lahjakas Herra Ripley:ssä Hoffman tekee hienon työn ylimielisenä elitistisenä kusipäänä. Boogie nights, Big Lebowski ja sitten tämä komedia missä on ben stiller ja jennifer aniston...nimeä en muista, leffa oli paska mutta Hoffman kirvoitti ainoat naurut epätoivoisena entisenä tv-sarjan tähtenä joka yritti edelleen elää näitä keskinkertaisen menestyksensä vuosia. Owning Mahownyssa Hoffman tekee erittäin hienon pääroolin. Myös Red Dragonin ärsyttävä lehtimies olisi paljon tylsempi hahmo ilman hoffmania.

EDIT: tosin näemmä arvostelemme näyttelijöitä ihan täysin eri näkökulmasta. Söpöys tai ulkonäkö ei merkkaa minulle yhtään mitään kun puhutaan näyttelemisestä. Useimmat huippunäyttelijät ovat aika rumia, esim. Steve Buscemi, John Goodman, John Turturro...
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
psychodad kirjoitti:
Juuri näin. PSH on nimenomaan osaava kaveri, varsinkin silloin kun rooli on jollain tavalla "outo".


Polly Tuli Kuviohin leffassa hän myös on. Näyttelee entistä "tähtinäyttelijää" amatöörinäyttelijäpiirissä. Jonkin verran outona siinäkin roolissa.

Crash tuli vähän aika sitten katsottua. Ihan ok, vitosen asteikolla meikäläisen kategoriassa irtoaa kolme.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
psychodad kirjoitti:
Mitä helvettiä? Phillip Seymour Hoffman on loistava näyttelijä, ja tehnyt jo useita rooleja joista olisi voinut pystin voittaa. Yksi suurimpia suosikkejani ollut jo reilusti yli kymmenen vuotta, kaveri tekee uskomattoman hienoja sivurooleja ja nykyään onneksi myös päärooleja.

Owen wilsonin elokuvaa en ole nähnyt, mutta hän ei mielestäni ollut edes ehdolla? En ole kyllä kaverilta nähnyt vielä yhtään hyvää roolia koskaan, kaikki ovat olleet jotain aivottomia paskakomedioita joissa Jackie Chan on mukana tms.

Oscar meni täysin oikeaan osoitteeseen, ja toivottavasti samalle miehelle jatkossakin.
No niin, nyt tämä meni sitten tähän. Owen Wilson oli täysi vitsi tuohon rakoon. P. S. Hoffmania en dissaa tosissani, kuten vertauksestani Giamattiin (henkilökohtainen suosikkini) voit huomata. Päinvastoin pidän näistä perusjampan oloisista näyttelijöistä ja arvostan heidän suorituksensa hyvin korkealle.

Edit: Ehkä ne hymiöt olisivat ihan ok juttu tällekin palstalle.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
psychodad kirjoitti:
EDIT: tosin näemmä arvostelemme näyttelijöitä ihan täysin eri näkökulmasta. Söpöys tai ulkonäkö ei merkkaa minulle yhtään mitään kun puhutaan näyttelemisestä. Useimmat huippunäyttelijät ovat aika rumia, esim. Steve Buscemi, John Goodman, John Turturro...
Jäitä hattuun, psyko, heitin vain pallon takaisin wadelle. Tosin Reese on kyllä nimenomaan söpö näyttelijätär.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Arnold kirjoitti:
Polly Tuli Kuviohin leffassa hän myös on. Näyttelee entistä "tähtinäyttelijää" amatöörinäyttelijäpiirissä. Jonkin verran outona siinäkin roolissa.

.

Joo se oli juuri tuo Jennifer Aniston/Ben Stiller leffa jonka nimeä en muistanut. Aivan mahtava rooli huonossa leffassa. Varsinkin koripallokohtaus pudotti täysin. "RAINDROP!"

Myös punch drunk lovessa Hoffmanilla on hyvä sivurooli "mattres man".
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
sampio kirjoitti:
Edit: Ehkä ne hymiöt olisivat ihan ok juttu tällekin palstalle.

Totta, tosin sotkisivat hivenen. No, hyvä kun korjasit, en ollut ketjua pidemmälle lukenut joten en tiennyt oikeaa mielipidettäsi. Sarkasmi ei aina välity pelkästä tekstistä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
sampio kirjoitti:
Edit: Ehkä ne hymiöt olisivat ihan ok juttu tällekin palstalle.
No mutta minähän huomasin heti sarkasmin ensimmäisessä viestissäsi. Minähän jopa nauroin sille, sanoin "heh".

(menikö läpi?)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ossi kirjoitti:
No mutta minähän huomasin heti sarkasmin ensimmäisessä viestissäsi. Minähän jopa nauroin sille, sanoin "heh".
Jos mennään alkuperäiseen viestiin, täytyy kyllä rehellisesti myöntää, etten yhdistänyt Hoffmania oikein, ennen kuin katsoin vladin linkin. Nobody oli kuitenkin tahallinen provokaatio; nimi kuulosti tutulta, mutten saanut miestä muistiini, homma oli siis kuitattava vähättelevästi.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Crash

Oscar-patsas meni kyllä oikeaan osoitteeseen. Katsoin eilen kyseisen leffan ja pitkästä aikaa oli leffan jälkeen semmoinen olo että halutti antaa leffalle standing ovationit, vaikka niitä ei olisikaan kukaan näkemässä. Todella ajatuksia herättäviä tarinoita rasismista. Enpä olisi ikinä uskonut, että parhaan leffa Oscar menee elokuvalle jossa näyttelevät Sandra Bullock ja Viidakon Ykä (en muista kyseisen umpisurkean näyttelijän oikeaa nimeä).

Ihmettelin kun elokuva luokitellaan takakannessa trilleriksi. Puhdasta draamaa tuo kyllä mielestäni on. Mieleen tulivat sekä Paha maa sekä Amores Perros.

Vuoden parhaaksi elokuvaksi en voi sanoa, koska niin monta hyvää on vielä näkemättä (mm. Cinderella man sekä Perikato), mutta ihan varmasti ainakin yksi vuoden parhaista.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
9. komppania.

Tulipa pitkästä aikaa käytyä leffassa, edellisestä käynnistä olikin kulunut jo aikaa vuosi puolitoista. Suuntasin siis kulkuni Tennispalatsiin, edessä oli hivenen poikkeava elokuvakokemus koska tarkoituksena oli tutustua 9.komppania nimiseen leffaan mikä on venäläis-suomalais-urkainalainen produktio, kyseessä on sotaleffa ja tapahtumat sijoittuvat vuoteen 1988-89 ja paikkana on Afganistan.

Siitä on aikaa jolloin olen viimeksi käynyt katsomassa perustaltaan venäläisen elokuvan, tai oikeammin kyseessä ei ollut venäläinen vaan neuvostoliittolainen (tai neuvotoliittolais-japanilainen) leffa nimeltään "Dersu Uzala" - ohjaajana suosikkini Kurosawa. Sanotaan, että pientä kihelmöintiä oli ilmassa ennen näytöksen alkua, jännitti niin leffan alkuperämaa kuin myös leffa itsessään - kuinka Afganistanin sotaa elokuvassa käsiteltäisi. Tätä ennen Venäjällä ei ole tuotettu kuin jokunen leffa jossa Afganistan on ollut osassa tahi toisessa.

Leffa oli tyyliltään kaksijakoinen, alkuun kuvattiin koulutusta (tyyliin Full Metal Jacket). Voi olla, että olosuhteita koulutuksen aikana on siloiteltu leffassa mutta vrt. kotomaahamme olosuhteet olivat karut ja monin osin ihmisarvoa alentavat. Jo tässä vaiheessa nuorten varusmiesten - tulevien veteraanien, ihmisarvo poljettiin maahan ja he olivat kouluttajalleen (kouluttajilleen) paskaa. Ja, Afganistanissa - veteraanien keskellä - he olivat jälleen paskaa. Afganistanin kuvaukset tarjosivat varsin raadollisen näkymän sodasta jossa ihmisarvoa ei juuri ollut eikä inhimillisyyttä tunnettu. Toisinaan kuitenkin sotilaissa (kuin myös afgaaneissa) pilkahti kipinä inhimillisyyttä kuin osoituksena ettei kaikki inhimillisyys ollut suinkaan niissä olosuhteissa kaikilta kadonnut.

Sanoisin, että kokonaiskuva leffasta on positiivinen, jos Venäjältä tulee vastaisuudessa lisää tämän tasoisia leffoja voi olla, että niihin tulee tutustuttua aivan toisella tapaa. Parissa kohdin leffassa oli aistittavissa ennalta arvattavuutta mutta tämä nyt on likimain normaalia nykyajan leffatuotannossa. Todettakoot vielä loppuun, että leffa perustuu tosi tapahtumiin.

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
9. komppania on ollut melko paljon esillä eri lehdissä, ja omakin mielenkiinto on herännyt tuota leffaan kohtaan. Tuskin jaksan elokuvateatteriin raahautua, varsinkin kun tässä cityssä ei kunnollista sellaista ole, vaan odotan kiihkeästi dvd-julkaisua. Mielenkiintoinen leffa varmaan jo alkuperämaansa vuoksi.

Ei-amerikkalaisista sotaleffoista puheenollen, onko joku katsonut sitä korealaista(?) War of brothersia (tjsp)? Olen monta kertaa käynyt kääntymässä sen kohdalla, pitäisi varmaan mulkaista joskus.

Edit: Brotherhood of War
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tässähän onkin tuleville viikonlopuille laatuleffoja (hope so) luvassa, kun Crash odottaa vuoroaan ja vuokraleffoiksi on luvassa mm. The Constant Gardener, History of Violence, Kesken jäänyt elämä ja Lord of War. Vielä kun olisi aikaa vuokralla.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Kummeli Jackpot

Noniin, oikein innostuin tässä teattereissa juoksentelemaan. Tänään nimittäin oli vuorossa tamperelaishuumoria ja suomalaisten ihmissäälittävyyksien kustannuksella nauravaa Kummelia.

Heti alkuun sanon etten todellakaan ole mikään Kummeli-fani, lähinnä kaverit ovat pakottaneet tutustumaan. Ehkä vaan mun pieneen suomenruotsalaiseen päähän ei tahdo mahtua tämä osa-alue suomalaista kansankulttuuria.
Eli itselleen ja peilikuvalleen nauraminen ja irvailu. Vähän sama juttu ton Nykäsen Matin kanssa. En vaan ymmärrä mikä siinä jätkässä on niin siistiä.
Saatana, kyllä mäkin tunnen pari juoppoa jotka kävelee päin seiniä, hakkaa muijiaan ja puhuu sekavia. Ei naurata yhtään.
Helvetti, onkse sitten se että tuollaisille kun nauraa niin sitten ne oman elämän tragediat unohtuvat edes hetkeksi. Siis sinne seiskan sivuille 24-31.
Senkö takia meillä on nää Kummelitkin ja senkö takia niille nauretaan, kun muuten peilin eteen astuessa huomaisi kuinka perkeleen rumalta se totuus sitten näyttääkin.

Nojoo itse leffaan. Nämä Kummelifriikit tuossa valittelivat että oli "tekemällä tehty" (huom. kummeli läppä), mutta mä luulen, että se on tämänkin leffan kanssa sama homma kuin aikaisemminkin näissä, että se alkaa maistumaan ja vitsit jäävät päälle kun sen on väkisin viiteen kertaan katsonut.
Mutta esimerkiksi Kultakuumeeseen verrattuna, tekijöiden luomat roolihenkilöt jäivät todella paljon heikommiksi ja öh, vähemmän naurettaviksi.
Esimerkiksi Silvennoinen on miljoona kertaa iskevämpi Hautamäkenä, kuin tässä Jackpotissa. Sama juttu Helan, Kahilaisen (yllättävän vähän esillä), Lothanderin ja vaikkapa Vierikon kohdilla. Ainoastaan Vihinen on hulvaton "Stiguna" ja Silvennoisen naista esittävä, nimi jäi teatteriin, on hyvä.
Andre Wikström tekee hyvän elokuvadebyytin, naurattaen ihan oikeasti pariin kertaan.

Juoni nyt on kummelimaisesti aika sekava ja järjetön, mutta se lähinnä taitaa kuulua asiaan. Ihan en ymmärtänyt näitä enkeli ja taivasjuttuja. Tai siis mikä siinä oli hauskaa. Ja tämä rahasähellyskin meni ihan ohi. Hiiri söi rahat, hahah.
Niin ja ahneus ei kannata, se kai oli tää bottom line.

Ei uponnut ei. Kai tästäkin sitten keksitään tuhansia lentäviä lauseita joita sitten saan kuunnella joka kerta kun tiettyjä henkilöitä tapaa. No ei siinä mitään, se on kestettävissä, mutta mä ainakin jätin repeämiset nyt johonkin toiseen kertaan.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tossa on nyt dvd:lla odottamassa Walk The Line, Crash ja Jarhead. Pitaa katsoa ne veke. Eilen katsottiin ahdistava North Country.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
sampio kirjoitti:
9. komppania on ollut melko paljon esillä eri lehdissä, ja omakin mielenkiinto on herännyt tuota leffaan kohtaan. Tuskin jaksan elokuvateatteriin raahautua, varsinkin kun tässä cityssä ei kunnollista sellaista ole, vaan odotan kiihkeästi dvd-julkaisua. Mielenkiintoinen leffa varmaan jo alkuperämaansa vuoksi.

Ei-amerikkalaisista sotaleffoista puheenollen, onko joku katsonut sitä korealaista(?) War of brothersia (tjsp)? Olen monta kertaa käynyt kääntymässä sen kohdalla, pitäisi varmaan mulkaista joskus.

Edit: Brotherhood of War

Tilasin tämän Brotherhood (Taegukgi) elokuvan play.com:sta viime vuoden puolella. (Hinta vieläkin £6.99). Täytyy sanoa että yksi parhaista sotaleffoista ikinä. Pitääpä kohta katsoa elokuva uudestaan. Tämän kyllä jaksaa katsoa useampaan kertaan.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Oscarit jaettiin ja pakko myöntää, että miespääosan Oscar meni oikealle tyypille. Naispääosan osalta taas mentiin metsään. Reese Witherspoonin taidoilla varustettu näyttelijä ei todellakaan ansaitse voittaa tuota palkintoa. Itse asiassa palkinnon olisi voinut antaa kelle tahansa muulle ehdolla olleista. En itse elokuvaa Walk The Line ole nähnyt, mutta Reesen aikaisempien suoritusten perusteella voi sanoa ettei palkinto mennyt oikeaan osoitteeseen. Hoffman sentään osaa näytellä ja ansaitsi siksi palkintonsa. En ole näistä ehdokaselokuvista nähnyt kuin Kiera Knightleyn pätkän ja Crashin, mutta sen verta tietämystä alalta löytyy notta voin seisoa sanojeni takana.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
JWill kirjoitti:
En ole näistä ehdokaselokuvista nähnyt kuin Kiera Knightleyn pätkän ja Crashin, mutta sen verta tietämystä alalta löytyy notta voin seisoa sanojeni takana.

Salli mun hymähtää. Hyvä että tietämystä löytyy. Knightleyn etunimi on Keira :| Näkemättä on paha arvostella. Witherspoon ei ole aiemmin pahemmin erottunut joukosta, suuntaan tai toiseen.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
JAT kirjoitti:
Salli mun hymähtää. Hyvä että tietämystä löytyy. Knightleyn etunimi on Keira :| Näkemättä on paha arvostella. Witherspoon ei ole aiemmin pahemmin erottunut joukosta, suuntaan tai toiseen.

Oho, typo livahti mukaan. Mutta kyllä sen voi näkemättä arvostella, kun vertaa ehdolla olleiden näyttelijöiden aikaisempia roolisuorituksia ja näyttelijäntaitoja. Sen perusteella voi jo sanoa aika paljon. Tokihan tuokin tulee jossain vaiheessa katsottua, vaikka eipä se varmaankaan mitään muuta. Yhden manööverin näyttelijä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
JWill kirjoitti:
Oho, typo livahti mukaan. Mutta kyllä sen voi näkemättä arvostella, kun vertaa ehdolla olleiden näyttelijöiden aikaisempia roolisuorituksia ja näyttelijäntaitoja. Sen perusteella voi jo sanoa aika paljon. Tokihan tuokin tulee jossain vaiheessa katsottua, vaikka eipä se varmaankaan mitään muuta. Yhden manööverin näyttelijä.

Osacareissa vaan on tapana unohtaa aiemmat suoritukset ja keskittyä juuri tietyn elokuvan suoritukseen.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
JWill kirjoitti:
Oho, typo livahti mukaan.

Näin arvelinkin.

JWill kirjoitti:
Mutta kyllä sen voi näkemättä arvostella, kun vertaa ehdolla olleiden näyttelijöiden aikaisempia roolisuorituksia ja näyttelijäntaitoja. Sen perusteella voi jo sanoa aika paljon. Tokihan tuokin tulee jossain vaiheessa katsottua, vaikka eipä se varmaankaan mitään muuta. Yhden manööverin näyttelijä.

Olen taipuvainen ajattelemaan Reesestä samalla tavalla, mutta onpa niitä yllättäviä suorituksia ennenkin nähty. Pakosti tulee mieleen se tosiasia että leffa kertoo yhdestä amerikkalaisen kulttuurin ikonista. Se tuo väistämättä ansaitsematontakin huomiota leffalle. Tässä mielessä Hoffmanin voitto nousee myös kummalliseen valoon, ilmeisesti tällä mahtavalla näyttelijällä on jo viimeinkin riittävästi Oscarin arvoisia suorituksia tilillään. Täysin ansaittu voitto.

Itseäni miellytti myös Crashin voitto, tai lähinnä se että Brokeback Mountain ei pystiä vienyt. Epäilenpä nimittäin kovasti että vaikka varmasti hyvä leffa onkin, ei se ilman homoväritteitä olisi näin kovasti huomiota herättänyt. Pitäisikö tämä sitten elokuvan ansioksi lukea? Toisaalta tarina ei kyllä olisi sama jos hemmoilla olisikin ollut heterosuhteet avioliittojensa ulkopuolella. Nyt loppuu tämä jauhantani.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
1Timer kirjoitti:
Tossa on nyt dvd:lla odottamassa Walk The Line, Crash ja Jarhead. Pitaa katsoa ne veke. Eilen katsottiin ahdistava North Country.

Itse katsoin Crashin toissapäivänä, ja olin iloisesti yllättynyt. Yleensä tämän tapaiset elokuvat eivät minua sytytä, mutta tässä elokuvassa juoni ja tarina kohtasivat ja idea oli muutenkin hyvä. Oscarinsa ansainnut sanoisin. Lisäksi yllätyin positiivisesti räppäri Ludacrisin näyttelijän lahjoista, ennen kun olen pitänyt häntä pelkkänä pellenä. Seuraavana katselulistalla olisi The Cave ja tämän jälkeen Constantine.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Tulipa tuossa taannoin katsottua pari mainiota leffaa, ja vieläpä saman päivän aikana. Tapauksesta on jo tovi, mutta nyt tylsyydessäni jaan sen teille, vaikkei ketään kiinnostakaan.

Eli leffat olivat Jali ja Suklaatehdas ja Madagascar. Jali oli taattua laatua akselilta Burton/Depp. Ihkusuosikkini Johnny oli taas aivan jäätävässä vireessä ko. elokuvassa. Burton taasen oli luonut sellaisia (väri-)maailmoja, että on se vaan perhananmoinen visualisti se kaveri. Hullu taiteilija, etten paremmin sanoisi. Eihän se juoneltaan mikään supererikoinen ollut, mutta hieno katselukokemus yhtä kaikki. Suositellaan Burtonin ystäville, jotka ovatkin jo sen katsoneet. Suositellaan myös Deppin ystäville. Mutta ei se yhtä söötti ollut ensinkään kuin Karibialla, joten pikkutytöt, housunne eivät välttämättä kostu kohtuuttomasti. Paitsi jos pidätte pienistä miehistä.

Madagascar taasen oli taas taattua laatuviihdettä massoille. Ääninäyttelijät olivat huikeita, etenkin Ali G-mies ja David melkeinyhtävaikeasukunimikuinarskalla. Olihan se aivan helvetin hauska pätkä, kyllä melkein nykyään parhaita komedioita ovat nämä animaatiot, tai sitten olen menettänyt rippeetkin huumorintajustani itsekritiikkini ohella.

Muiden palstaveljieni ohella tahdon myös sanoa Crashista, että jepujee !
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
JWill kirjoitti:
Mutta kyllä sen voi näkemättä arvostella, kun vertaa ehdolla olleiden näyttelijöiden aikaisempia roolisuorituksia ja näyttelijäntaitoja. Sen perusteella voi jo sanoa aika paljon. Tokihan tuokin tulee jossain vaiheessa katsottua, vaikka eipä se varmaankaan mitään muuta. Yhden manööverin näyttelijä.
No joo. Itse olen nähnyt muutaman Reesen komedian, enkä niiden pohjalta voi häntä hehkuttaa sen enempää kuin haukkuakaan. Ehkä kuitenkin kannattaa katsoa ensin se leffa ja tuomita vasta sitten. Vai minkä leffojen perusteella sinä olet kantasi luonut?
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
sampio kirjoitti:
Vai minkä leffojen perusteella sinä olet kantasi luonut?

Blondit 1-2, Vanity Fair, Home Sweet Alabama, Amerikan Psyko. Minun ei tarvitse edes katsoa Walk The Linea, voin järkähtämättä sanoa ettei Reese Witherspoon ansainnut tuota Oscaria. Hän ei kykene sellaiseen roolisuoritukseen, jolla ansaitusti tuo palkinto voitaisiin hänelle myöntää.
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ehka nyt kuitenkin pitais katsoa se leffa ensin, silla siita leffasta/paaosanayttelijatteren osastahan se Oscar annettiin. Ei mistaan muusta.

Aika heikoilla meinaan leffakeskustelussa ollaan, jos toisen paaosaesittajan roolisuoritus teilataan nakematta edes koko leffaa... Tuskin olen yksi taman ajatuksen kanssa.

Toki asiaa (Reesen roolisuorituksen arvostusta) helpottaa, jos tuntee June Carterin elamaa ja hanta itseaan yhtaan.

Itselleni jai leffasta hyva mieli ja olin positiivisesti yllattynyt kummankin paaosanayttelijan suorituksista. Mahtavaa katsoa menneita aikoja, kun lavaesiintymisilla haettiin radiokuuluvuutta ja kuuluisuutta yleensakin. Samalla lavalla, samana iltana mm Johnny Cash, Elvis Presley, Jerry Lee Lewis, Buddy Holly ja Eddie Cochran. Huh huh.

HUH HUH!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös