Itsestäänselvyyshuumoria

  • 188 977
  • 685

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olin Lidlissä ostamassa kissahiekkaa vanhempien kateille, ja jonossa takanani oleva noin viiskymppinen maatalon isäntä kysyi:

- Onko hyvää kissanhiekkaa, tosi halpaa se ainakin on?

Johon minä:

- Ei ole tullut koitettua...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tupakkaa tulitikuilla sytyttäessä, ulkona, jos joutuu raapaisemaan useamman tikun:

"Jos ei saa tulta tuulessa, ei saa pillua pimeessä"!

Miesjoukon ollessa yhtäaikaa kusella:

"Joka pieremättä kusee, se naimatta kuolee!"
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
"- Älä ny hiljaa ole, sano nyt jotain."
"- Jotain"
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vastaus kysymykseen, johon muuten vastattaisiin myönteisesti:

Paskooko karhu metsään?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onhan näitä, joita kuullessa tuntee myötähäpeää:

- Huomasitko sen jutun siitä lehdestä?
- Ei sattunut silmään
- Hyvä, se nimittäin tekee kipeää

Pöh, ei tuossa ole mitään järkeä. Dialogin pitäisi mennä näin:

- Huomasitko sen jutun siitä lehdestä?
- Ei sattunut silmään
- No hyvä, ettei tehnyt kipeää


Piereskellessä voi mainita sen tulleen sydämestä tai olleen ruotsalainen lemmenkutsu.

Eiväthän nuo ole mitään itsestäänselvyyshuumoreita. Bah!

Mulla on tapana sanoa pieraistuani äänekkään flatuksen, että "minulle tekee tuon, jos pahoitan mieleni". Nykyään kaverit kysyvätkin jo itsestäänselvyytenä "mistä nyt pahoitit mieles?"


"Joka pieremättä kusee, se naimatta kuolee!"

"Joka pieremättä kusee, se kunniatta kuolee!"

Olipa kerran bänditreenit. Oli tauko ja ulkona paistoi arska niin perkeleesti.

Kosketinsoittajamme pysytteli studion puolella ja sanoin hänelle: "Jäi silmät pihalle".

Perässäni tuli kitaristi, jolla jäi "näkö ulos".

Basistilla ja rumpalilla "jäi silmät ulos/pihalle", kun tulivat yht'aikaa sisälle.

Kosketinsoittajan hörähdyksen intensiteetti putosi lopulta nolliin.

Joskus olen treeneissä kädet ristissä lukemassa äänetöntä rukousta, jossa kosketinsoittajamme ei puhuisi "soittimesta, jonka valmistusmaa on lopetettu."

- Onko sulla rahaa?
- On mulla vähän?
- Pitäähän sitä vähän ollakin.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun ruoka on hyvää:
- Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi
Ja mikä osa tuossa toisessa on vitsi? Olen monestikin syöynyt riittävästi hyvää ruokaa.
Tässä viitataan armeijan sapuskoihin. Sanonnan mukaan intissä ruoka oli joko hyvää tai sitä oli riittävästi. Näin ainakin silloin kun minä siellä olin.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Tuli tämä taas tänään vastaan ja siitä tulikin mieleeni kuinka ärsyttävä se onkaan.

- Korjasitko jälkesi?
- Ihan ehjät ne olivat..

Ja letkauttaja luulee tietysti olevansa helvetin hauska, mutta tämä on jo niin huono juttu että alkaa lähinnä vituttaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuli tämä taas tänään vastaan ja siitä tulikin mieleeni kuinka ärsyttävä se onkaan.

- Korjasitko jälkesi?
- Ihan ehjät ne olivat..

Ja letkauttaja luulee tietysti olevansa helvetin hauska, mutta tämä on jo niin huono juttu että alkaa lähinnä vituttaa.
Tykkään kylvää tuollaisia juttuja, kuten ehkä jotkut ovat saattaneet täälläkin huomata, mutta harvoin luulen olevani sen kummemmin hauska. Puujalkaa peliin ja muina miehinä uusiin aiheisiin. Se on tietysti eri asia, jos joku jää tuollaisen jälkeen ns. odottamaan naurua tai jopa alkaa nauraa idioottimaiselle heitolleen itse. Huvittavaa on sen sijaan se, että jotkut ottavat tuollaisten heittelyn vakavalla naamalla jotenkin tosissaan.

Tästä ketjusta kieltämättä tulee mieleen Ihmebantun sutkauttelu, kuten edellä jo mainittiin.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Vangilla oli karatessa musta vyö.

"Toi sun keltanen t-paita pistää vähän silmään tuolta alta"
"Ai, onkse terävä?"
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Tykkään kylvää tuollaisia juttuja, kuten ehkä jotkut ovat saattaneet täälläkin huomata, mutta harvoin luulen olevani sen kummemmin hauska. Puujalkaa peliin ja muina miehinä uusiin aiheisiin. Se on tietysti eri asia, jos joku jää tuollaisen jälkeen ns. odottamaan naurua tai jopa alkaa nauraa idioottimaiselle heitolleen itse. Huvittavaa on sen sijaan se, että jotkut ottavat tuollaisten heittelyn vakavalla naamalla jotenkin tosissaan.

Tästä ketjusta kieltämättä tulee mieleen Ihmebantun sutkauttelu, kuten edellä jo mainittiin.

Puujalat on toki yleensä ihan hyviä, mutta tuo on jo jotenkin niin kulunut ja huono, että se rupea ärsyttämään. Toistohuumorihan on sinänsä ihan hauskaa, mutta yleensä jos tuota vaikka ihan tosissasi joltain kysyt niin todennäköisempää on saada vastaukseksi tämä ehjä-juttu kuin asiallinen vastaus.
-> Pitää siis opetella käyttämään siivota-sanaa tuon korjata tilalla.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"-Käyn kusella."
"-Mopot käy bensalla."
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja mikä osa tuossa toisessa on vitsi? Olen monestikin syöynyt riittävästi hyvää ruokaa.
Ainakin väitetään, että armeijan ohjesäännössä olisi joskus ollut, että mikäli ylempiarvoinen kysyy ruuan maistuvuudesta, niin siihen kuuluu virallisesti vastata: "Ruoka oli hyvää, ja sitä oli riittävästi, Herra XXX"
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Aina jos joku soittaa kitaraa niin lähistöltä kuulee aina:

- Soita Paranoid!

Tapaat jonkun jolla on kipsi.

- Eiks se ollu eilen/viimeks tossa toisessa jalassa/kädessä?
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Aina jos joku soittaa kitaraa niin lähistöltä kuulee aina:

- Soita Paranoid!

Ja jos oikein kansainvälisiksi heittäydytään niin: "Play Freebird!"

Eräs itsestäänselvyyshauskuuttelu on myös heitto, joka toimii paremmin, mitä suurempi tavara on kyseessä. Esim:

- Onko sulla se moottorisaha mukana?
- Ei helvetti... se jäi toisen takin taskuun.
 
Suosikkijoukkue
Florida Panthers,TPS
Jos toinen kysyy lainaksi esimerkiksi saksia tai kynää tms ja ei kyseistä tuotetta löydy kuuluu aina kuitenkin kysyä tarkentavana kysymyksenä,että minkä värinen tuotteen pitäisi olla.

Tyyppi1: Tarvis allekirjoittaa yksi paperi,oisko sulla kynää?
Tyyppi2: Minkä värinen?
Tyyppi1: No ihan sama,vaikka ihan musta.
Tyyppi2:Just sen väristä ei oo.

Håhåh!
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Aina jos joku soittaa kitaraa niin lähistöltä kuulee aina:

- Soita Paranoid!

Tästä tulikin mieleen yksi live-keikka, esiintyjänä bändi x (en pysty muistaan).

Joku yleisömassassa pyörtyi tms. ja luhistui maahan. Vieressäoleva huusi: "soittakaa ambulanssi!"

Läheltä kuului huuto: "Soittakaa Paranoid!"

Jep...
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Jos joku sattuu arvelemaan jotain oikein, esimerkiksi jonkun jääkiekkomatsin tuloksen, niin siihen pitää tietenkin sanoa että "Pitääpä muistaa lotota/tehdä keno illalla."
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kun joku on sairastunut lomallaan alkaa välittömästi se pakollinen: "firman mies/kunnon työntekijä sairastaa aina lomallaan". Hoho

Ja entäs se "mulla on vielä kaikki sairaslomat pitämättä." Hehe

Aina näille joku nauraa. Sillekin, kun joku tyyppi tulee ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa (paitsi aamulla) ja tokaisee iloisesti "huomenta." Se on niin mielettömän hauskaa. Ihan vitun hauskaa! No, nauraahan ihmiset elokuvissa Red Bull antaa siivet-mainoksillekin.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
... kun joku tyyppi tulee ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa (paitsi aamulla) ja tokaisee iloisesti "huomenta."

Päivitetty versio (aamuisin sanottuna) on "Huomenta. Pelkkää huomenta". Aina toimii. Syyllistyn myös itse tähän ja moniin muihin esitettyihin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eilen pääsin tämän itse lausumahan, ja hahhah-hauskaahan se aina on.

Eli kun joku kertoo itsestään, tai miksei joku kolmaskin esittelee toista henkilöä, niin aina voi sanoa jotain tähän tyyliin:

-Olen kotoisin Köyliöstä
-Ei se mitään, jos olet muuten terve

-Kannatan Tapparaa
-Ei se mitään, jos olet muuten terve

-Pekka tässä on koulutukseltaan insinööri
-Ei se mitään, jos on muuten terve.

Tajusitteko? Hah-hah.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
En ole varma oliko jo, mutta kun joku tiputtaa kolikoita maahan/lattialle niin joku vitsiniekka laukoo aina, että ei ne kasva.

Ja kaatuvalta sopii tietenkin kysyä, että "mitäs löysit?"

Vähän sivuraiteille on karattu alkuperäisestä aiheesta, mutta menköön.

Keski-ikäisten miesten lounaskeskustelua:
- Ei taida olla ihan rasvaton tää spydäri?
- Joo, pikemminkin ”rasvat on”.
- No, kasvava nuori mies voi syödä mitä haluaa
- Niin, mutta eipä tässä taideta enää kasvaa kun leveyssuuntaan
- Ei niin, mutta syö nyt vaan kun sussa se näkyy
- No, kyllä sustakin huomaa että olet ollut aina ruoka-aikaan kotona – ja välillä naapurissa

...Ja myöhemmin toimiston vesiautomaalilla:
- Pitäskö mennä parantamaan maailmaa tänään?
- Veit jalat suustani; eiköhän heitetä hyvästit selvälle päivälle!
- Onkohan Pertsa tulossa mukaan? Kas, siinä maha missä painitaan!
- Ootkos anonut iltavapaat kotoa?

...Ja baaritiskillä:
- Toinen ensimmäinen, kiitos!
- 4,50… se onkin sataraha.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tajusitteko? Hah-hah.
Mä tajusin! Mä tajusin!

Huomasin juuri että käytän ihan vitun usein saman tyyppistä "hauskaa" sutkautusta aika usein. Eli "olen raumalainen/insinööri/naimisissa" tms. johon olen tavannut sitten tokaista että "ei se mitään."

Kasvun paikka. Eiiih!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Pizzaa tilattaessa:
- Haluan pohjattoman pizzan ilman täytteitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös