Itsestäänselvyyshuumoria

  • 188 321
  • 685

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Naureskelin tuossa ärsyttävien asioiden ketjussa tulleille "itsestäänselvyyshuumorin" kukkasille. Nämähän ovat varmaan jokaiselle asiakaspalveluammatissa olevalle työn suurimpia vitsauksia, mutta meille sivustabongaajille voivat olla kaikessa noloudessaan hauskoja. Joten eiköhän kerätä kaikki samaan ketjuun että saadaan kaikki helposti löydettäviksi, ja pääsemme ilahduttamaan asiakaspalvelussa raatavia kanssaeläjiä hauskoilla sutkautuksilla.

Aloitan keräilemällä tähän kaikki nuo toisessa ketjussa esille tulleet esimerkit.

"Eipä enää sitten uskalla liikkua kaupungilla" tai "Hyvä kun kerroit niin ei tarvi liikkua samaan aikaan ulkona" (Kun joku ilmoittaa saaneensa juuri ajokortin)

"Anna sellainen arpa jossa on voitto" (Veikkauspisteen kassalla kun ollaan ostamassa arpaa)

"Onko Plussa-korttia?"
-"Ei, mutta miinuskortti löytyy", ja asiakas ojentaa Visan

"Onko S-korttia?"
"Ei, mulla on Mersu"

"Saisinko ihan pienen laskun?" (Ravintolassa)

"Toivottavasti on saldoa. Muuten joudutaan tiskaamaan" (Ravintolassa kun asiakas ojentaa luottokortin)

"No tällainen säähän me just tilattiin" tai "hyvän sään onnistuit järjestämään" (Kun jossain ulkoilmatapahtumassa sattuu olemaan hyvä sää)

"Oh-hoh, eihän täällä tarvitse itse polttaa ollenkaan." (Tupakkikoppiin mentäessä)

"Siellähän vessa toimi kuin junan vessa, hehheh." (Junan vessasta palatessa)

"Näyttääpä neidillä sormus olevan, hehhehehe". (Kun myyjä ilmoittaa kassan olevan vapaa)

"Ei se oo niin nugaa" (Jäätelökioskilla)
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun hampurilaisravintolassa pyytää aterian mukaan, myyjä kysyy: "meneekö juoma kädessä?". Tähän oikea vastaus on tietenkin: " Ei, kun mieluummin mukissa".
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mun päässä alko vaan pyörimään Ihmebantun sutkautukset

"Sorvin ääreen, sorvin ääreen" tai "tulitkos vesisuksilla töihin, heh heh"
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
"Kyllä se aina alaspäin menee" tungettaessa oma ruho täydehköön hissiin.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Taksissa kun kuljettaja sanoo "Selvä" osoitteen saadessaan, humalainen tietysti vastaan "Ei tässä nyt ihan selviä olla" Hoho.
 

Ralph

Jäsen
"Anna sellainen arpa jossa on voitto" (Veikkauspisteen kassalla kun ollaan ostamassa arpaa)

Tästä tulikin mieleeni kun parivuotta sitten äitienpäivänä kuulin S-Marketissa kun joku oli ostamassa arpaa ja totesi myyjälle "Anna sellainen arpa josta ei voita, niin ei jää paha mieli". Näinhän se on.

Myös olen kuullut eräältä juuri 18-vuotiaalta täyttäneelta (tai siis täytti pari vuotta sitten 18 ja silloin kertoi) kuinka häneltä oltiin Citymarketin jonossa kysytty ihan normaalisti "Onko papereita?" kun tämä 18-vuotias oli ostamassa alkoholia. Siitä sitten peruutti siihen missä kondomit ja ne myydään, otti nenäliinapaketin ja heitti kassaneidille ja totesi, "tuosta saat, mun piikkiin." Siinä oli sitten nuori kassaneiti ollut hukassa ja änkyttänyt jotain "Ei.. kun tarkoitin.. henkilöllisyystodistusta."

Huvittava tapaus, harmi kun en ollut näkemässä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
- Saako olla muuta?
- Ilman muuta.

- Olikos sulla henkkarit?
- On.
Tämä vaatii pienen hiljaisuuden ja odotusta myyjän kehotukseen pyytää niitä nähtäväksi. Toinen mahdollisuus on "On, mistäs sulle saataisiin?". Portsarien kanssa noita en ainakaan itse uskaltaisi harrastaa, voisi hyvin nopeasti joutua etsimään toisen kuppilan.

- Ja mukaa?
- Tuu vaan.
Hesen tai Mäkin tytöille tuota voi tarjota jos kysyvät. Pizzerian työntekijöille en ainakaan itse uskaltaisi, yleensä kun tuppaavat olemaan karvaisia miehiä eivätkö siroja neitokaisia.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Kaupasta kun ostetaan ja kassa kysyy:

"Tarvitsetko kuittia?", on siihen syytä vastata
"En, ei mene verotukseen."

 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Voi helvata, aivan kuin lukisi Radio Novan aamutiimin vuorosanoja.
En keksi mitään fiksua sanottavaa tähän aiheeseen.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuohon vapaa kassa -juttuun olen kuullut sovelluksen "Ikävä kyllä olen jo varattu", eli lähes samalla periaatteella. Paria tänne pistettyä en ollut kuullut edes ennen, pitänee joskus kokeilla!
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Kaupan alalla kuulee harvase päivä:

"No tänhän saa sit varmaa ilmatteeks?" (jos jostakin tuotteesta puuttuu hinta)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
"Käytkö täällä päin kaupunkia useinkin?" (missä tahansa ja minkä tahansa kaupungin joukkoliikennevälineessä kuskille esitettävä kysymys)
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
- Ja mukaa?
- Tuu vaan.
Hesen tai Mäkin tytöille tuota voi tarjota jos kysyvät. Pizzerian työntekijöille en ainakaan itse uskaltaisi, yleensä kun tuppaavat olemaan karvaisia miehiä eivätkö siroja neitokaisia.

Tai vaihtoehtoisesti

- Tuleeko mukaan?
- Ei kun jätä sinne.

Muutamaan otteeseen on tätäkin tullut kuultua ja aina se jaksaa naurattaa. Itse en missään asiakaspalveluammatissa ole joten nämä eivät ärsytä vaan juuri kaikessa tyhmyydessään hyvänä päivänä jopa hymyilyttävät.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
"Kumma kun yhä janottaa vaikka kuinka yritin illalla juoda".
Väsynyt krapulaläppä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Baarimyyjä rekkakuskille; "Päivän pannu"?. Rekkakuski; "Ei, kun yön ajanu".
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Yks kanssa masentava ja ärsyttävä:

Kaksi ihmistä kohtaa toisensa
"Terve!"
"No ei tässä ihan terveitä olla.."
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ravintolassa kuulee samat latteudet lähes päivittäin, tuo helvetin huono pieni lasku tulikin jo mainittua. Pari kertaa olen jaksanut leikellä sen kuitin niin että jäljellä on vain summa parin sentin paperin palassa. Tyytyväisiä ovat muuten olleet.

"-Ruoka oli hyvää, kokki saa pitää työnsä/kokki saa elää."

Ehkä se väsynein.

"-Pistetäänkö pankille?"
"-Heh, jos se vaan menee läpi."

Tähän voi tietysti yhdistää sen ikuisen tiskaamisläpän.

Onhan noita enemmänkin, mutta nyt tuntuu että pää on sulkenut ne pois vapaiden kunniaksi, lisäillään taas kun tulee mieleen.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Yks kanssa masentava ja ärsyttävä:

Kaksi ihmistä kohtaa toisensa
"Terve!"
"No ei tässä ihan terveitä olla.."

Vähän samaan tyyliin vastasi Siwan myyjä minulle tässä joku aika sitten, kun erehdyin sanomaan sille "terve":

"no en ole terve ku oon täällä töissä"

Tuntuu muutenkin, että kyseisessä kaupassa kaikki myyjät on vähintäänkin vittuuntuneita työhönsä (elämäänsä?). Eikä ihme, sen verran sekopäisiä narkkareita ja muita sankareita tuolla pyörii, kun kaupungin pahin ongelmatapausten asuinalue on ihan vieressä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"On kivampi kärsiä nälkää, kun syö välillä".

"Minkäs sille voi, kun on sama pää kesät talvet".

"Minä olen tekevinäni töitä ja firma on maksavinaan palkkaa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös