Erikoisimmat paikat missä Jatkoaikalaiset ovat käyneet?

  • 26 966
  • 208
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli oltua vuonna -89 kuulusteltavana SUPO:n tiloissa. Syytä en nyt viitsi kertoa, mutta tunnelma oli ihan mielenkiintoinen.

Siinä oppi että lähetät telefaxin minne vaan, niin seuraavana päivänä voi SUPO:lta joku soittaa.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Heinola.

Saman puolituntisen sisään saa mahtumaan töhön papparaisen auton ratissa, isi-liisinginä olleesta uudesta Mazdasta avautuvan mummon ja kebab-pizzeriassa seuraksi lyöttäytyvän pilviveikon. Oli sälleillä mielenkiintoiset jutut..

Tyly kaupunki.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kannuksessa, pieni paikka ja peltoa riitti. Ei varmaan kovin moni jätkä oo lainannu Sega16bittistä Kannuksen pelikaupasta, tai ajanut siellä pellolla polkumopolla
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etelä-Amerikan ensimmäinen Mc Donalds (Rio de Janeiro). Hauska tarina sinänsä, tämä mäkkiin poikkeaminen. Olin kavereiden kanssa liikenteessä, ja meistä viidestä kolme oli kasvissyöjiä. Eivät meinanneet millään tulla ko. ravitsemusliikkeeseen. Tovin keskusteltuamme mennäkkö vaiko eikö mennä, lausuin taikasanat: "mäkit ovat kaikkialla about samanlaisia, ja jos jollain on vessahätä ja haluaa tehdä tarpeensa siistissä ympäristössä, niin tämä on varma valinta". Sain purilaiseni, kaverit ottivat jäätelöt, ja kaikki taisivat käydä tutustumassa toilettitiloihin (ne kun eivät olleet Riossa mitenkään erityisen houkuttelevia kaikissa baareissa/yleisissä käymälöissä).

Samalla reissulla tuli käytyä favelassa eli paikallisessa slummissa. Ehkä erikoisin paikka missä olen käynyt.
 

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
Maailman ensimmäinen ulkoilmaelokuvateatteri Broomessa länsi-australiassa. Vekkuli paikka, varsinkin kun Broomeen tulevat lentokoneet laskeutuu suoraan teatterin päältä kentälle. Meinasi tulla paska housuun, kun ensimmäinen kone leijui yli paut 50 metrin korkeudella.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija
Melkoisesti tullut maailmaa kierrettyä (juuri kotiuduin Curacaolta ja Arubalta), mutta mielestäni mainitsemisen arvoinen paikka kyllä on:
PELLO...
Matkalla Ylläkselle kyllä jaksoin ihmetellä, että mitenkäs helvetissä joku on keksinyt laittaa sitten tälläisen kylän pystyyn...
Piti vaihtaa kuskia kylässä, mutta ehdin ajaa kylmästi ohi (ohitettuani S-marketin sekä paikallisen kuppilan)... paikallisella huoltoasemalla oli melko eteerinen ja epätodellinen tunnelma... kaikenkaikkiaan hämmentävä paikka.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikkein omituisin kokemus minulle sattui Laajasalossa erään viehättävän neidon luona kyläillessäni. Heräsin nimittäin kanna-kasvien juurella ja neidon Terrieri nuoleskeli mun kiveksiä. Silloin olin aika hukassa. Se oli wicked!

Mellunmäki on myös aika extreme-kokemus. Sekin selvinpäin.


-duud-
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Olin kuulusteltavana Pietarin jäähallin takahuoneessa SuperSix 2005:n yhteydessä. Kaksi mellakkapoliisia otti minut takaapäin kiinni ja raahasivat sinne...
Itse kuulustelun syystä en tiedä mitään, minä kun en venäjää haasta, eivätkä velivenäläiset haastaneet juurikaan englantia. Jotain käsitin, että tilanne johtui pommiuhasta. Lienevätkö tsetseeniksi luulleet...

Siinä sitten istuttiin kahden aseistetun mellakkapoliisin keskellä ja edessä pöydän takana istui joku isompi pamppu koppalakki päässä poltellen sikaaria ja molottaen venäjää. Sen pampun vieressä istui joku hyvin viehättävä Tatjana.

Tilanne oli outo ja pelottava. En tiedä kauanko se kesti, mutta se laukesi siihen, kun rupesin hysteerisesti nauramaan. Nauru tarttui myös noihin veikkosiin, ja päästivät minut pois ja kättelivät.
 

scholl

Jäsen
timmi kirjoitti:
Olin kuulusteltavana Pietarin jäähallin takahuoneessa SuperSix 2005:n yhteydessä. Kaksi mellakkapoliisia otti minut takaapäin kiinni hallin käytävällä ja raahasivat sinne...

Itse jouduin kerran Linda Linella huoneeseen jossa luki Private. Homman nimi oli se, että kaverini edessä oleva penkki oli rikki. Siihen oli laitettu joku lappu ettei saa istua. No anyway lopulta kun laiva alkoi täyttyä, joku 120kg äijä rojahti sille penkille sillä seurauksena että se selkänoja oli kiinni kaverini naamassa. Kaverini vässyköi, mutta itse vaadin äijää poistumaan, mutta se ei auttanut. Tilanne alkoi eskaloitua, jolloin Linda Line tarjoutui siirtämään minut ja kaverini business luokkaan (se reissu oli keskellä viikkoa ja ns. keittoreissu niin sen takia alun perin oli otettu ihan perusliput).

No mentiin Linda Linen skinin perässä, mutta lopulta se ei onnistunutkaan, eikä mitään selitystä tullut. Siinä vaiheessa paloi hihat, kun äijä kusetti ja pyysin henk.kuntaan kuuluvan nimeä, jotta valitan välittömästi Linda Linelle. Skini sanoi nimekseen Marcus Grönholm. No siinä vaiheessa aloin kouluttamaan tuota sarvikuonoa sen suhteen, miten asiakkaita palvellaan (siis koko henk.kunta oli aku ankkaa puhuvia sarvikuonoja, ei yhtään suomalaista ja kaikki näyttivät kgb:n palkkamurhaajilta). Tämä ei neuvostoliittolaisen koulukunnan karpaasille ilmeisesti käynyt, koska hän sanoi, että mennään neuvottelemaan toimistoon. Juttu olikin sitten niin, että 2 sellaista skini lindalinelaista työnsivät herran eli schollin sellaiseen huoneeseen missä luki Private. Ja siellä tönäsivät jollekin kerrossängyn alasängylle istumaan. Ja sitten alkoi uhkailu. Skinit yrittivät uhkailla vaikka millä, mutta lopulta päästivät minut pois, kun en taipunut uhkailuihin.

Sieltä sitten liipasin kaverin kanssa ko. rouskun baariin ja sadatellen temmoin keittoa koneeseen. Siinä sitten kesken kiroilun joku mimmi tuli meitä iskemään ja lopputulos oli se, että se mimmi tuli sieltä välittömästi satamaan saavuttuamme scholl-residenssiin.

Sen jälkeen ei ole tullut Linda Linella vierailtua, mutta monta kertaa on tehnyt mieli mennä porukalla katsomaan olisiko marcus grönholm tai muut skinit paikalla ja niistämään vähän nenää. Suosittelen tuota kgb-laivayhtiötä lämpimästi. Ehkäpä laiva toimii, ehkäpä ei. Ainoastaan paska asiakaspalvelu on varmaa, taattua neuvostolaatua.
 

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
-Olen luistellut kerran Forssan jäähallin pyhällä jäällä. Tämä tapahtui tammikuussa 2000, jolloin pelasin siellä luokkatoverieni kanssa miehekkäästi ringetteä päälläni Pittsburgh Penguinsin paita. Muistan tehneeni ainakin yhden maalin pubin puoleiseen päätyyn selkä maaliin päin. Ennen peliä ehdin parikymmentä minuuttia kiekollakin neppailla. Pelisession lopulla selkää alkoi kolottaa joko jännityksestä tai olemattomasta venyttelystä johtuen.

-Viestiketjun alussa mainintoja saaneen Forssan linja-autoaseman tiloissa olen ollut jopa työharjoittelussa 2 kuukautta, mutta eipä se niin ihmeelliseltä tuntunut.

-Yleisurheilun MM-kisat 2005, tiistai. Eihän Suomessa voi olla tällaista säätä!

-Ässät-Tappara, 4. puolivälierä 2006. Miten halliin on voitu päästää (positiivisessa mielessä) näin paljon eläimiä?
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rumble kirjoitti:
Juna-asema Oaklandissa. Siellä oli minun ja vaimon lisäksi yksi valkoihoinen ihminen. Lipunmyyjä.

Samankaltainen kokemus. Greyhound-bussi Louisianassa Shreveportista Baton Rougeen joulun alla vuonna 1992. Olin ainoa valkoihoinen bussissa. Kuski ja kolmisenkymmentä matkustajaa olivat mustia. En ole ihan varma, että miltä se tuntui, mutta erikoiselta ainakin. Vaikka silloin olikin jo aikaa pitkään asunut siellä, niin jotenkin yksinäinen olo oli.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Erikoisin fiilis oli varmaankin aikanaan afrikassa ja tarkemmin Matadiin vievällä joella kuoria perunoita, olisikohan joen nimi ollut Kongo-joki en ihan tarkasti muista, sen kuitenkin muistan kuinka viidakosta kantautui eläimien ja lintujen ääniä. Toinen joki jossa on tullut ajeltua on Missisipi, todella vaikuttava paikka laivasta katsottuna, Mark Twainin romaanit ja seikkailut tulivat väistämättömästi mieleen, samoin joen pinta joka oli ainakin silloin melkein samalla tasolla veden pinnan kanssa.

Vaikutuksen teki myöskin laivasta katsoen vapauden patsas, jonka vierestä aikanamme laivalla menimme, sekä Portugalissa Porton satamaan mennessä suuri jeesuksen patsas kädet auki levitettynä. Mutta mieleen jäävin asia mitä muistan on kuitenkin päiväntasaajalla ensi kertaa nähty etelänristi tähtikuvio joka loisti yksinään kirkkaalla taivaalla, se oli jotakin sanoin kuvaamattoman upeaa.

veini

Ps, lisätään vielä että kysymys oli alueista jotka laskettiin sotatoimien alaisiksi.Siis afrikassa, kokemus sinänsä.
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sv veinikretski kirjoitti:
... joen pinta joka oli ainakin silloin melkein samalla tasolla veden pinnan kanssa.

Niinhän se usein on. Monesti meren pintakin on veden pinnan tasolla. Sekin on huikea näky.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Euran Osmantupaa ei varmaan lasketa tähän?

Varsinaisia muita "erikoisia" paikkoja en tähän hätään keksi. Toki se riippuu siitäkin, mikä lasketaan erikoiseksi ja kuka arvioi.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Wilzu kirjoitti:
Heinola.

Saman puolituntisen sisään saa mahtumaan töhön papparaisen auton ratissa, isi-liisinginä olleesta uudesta Mazdasta avautuvan mummon ja kebab-pizzeriassa seuraksi lyöttäytyvän pilviveikon. Oli sälleillä mielenkiintoiset jutut..

Tyly kaupunki.


Hehhee! Kaikki tämä puolessa tunnissa... Töhöjä papparaisia täällä päin auton rateissa riittääkin. Ilmankos ulkopaikkakuntalaiset aina valittelevat, kuinka vaikeaa Heinolassa on ajaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
V-man kirjoitti:
Niinhän se usein on. Monesti meren pintakin on veden pinnan tasolla. Sekin on huikea näky.
Tästä tulikin mieleeni, että asuessani järven rannalla Keski-Suomessa, oli ko. järven pinta yleensä veden pinnan tasolla. Todellakin mahtipontinen näytös luonnon voimista! Kyllä siinä oli pikkupojalla huuli pyöreänä ja nakki kurtussa, kun moista katseli.
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Slalomlalom kirjoitti:
Keppanakellari-ravintola jossain päin Etelä-Suomea. Monen mutkan takana mystinen pihviravintola.
Jaa pihvi? Sanoisinpa mieluummin että kohtalaisen laajan valikoiman olutravintola. Saako sieltä pihvejäkin? Täytyy varmaan joskus kysyä mikä se sellainen on.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, PS Kemi Kings
Kaikki Hong Kongin, Bangkokin, New Yorkin, Vientianen ja Shanghain klo. 5:n jalkeen "loydetyt" jatkobileet. On ollu jos jonkin nakoista kuppilaa, keilailu, huora ja muuta rokkiklubin tynkaa. Vientiane on naista ainut joka "nukkuu" edes hetken. Suosittelen!!! Jokakerta loytaa itsensa mita ihmeellisemmista paikoista. Toki tahan tarvitaan perussuomalainen kanni!

Toki tahan pitaa lisata Guangzhuon Ging Ping-market. Onhan se hienoa, kun elavaa kissaa pistetaan kiehuvaan pataan. Marketilla on paivittain n. 2000 myyntipistetta. Kadut on nimetty esim. poultry street, dog street, cat street tai mun suosikki wild life street. Kantonissa ne popsii kaiken mika on joskus liikkunut tai liikkuu edelleen. Maistoin siina shoppailun lomassa mm. 8 erilaista karmetta, torakoita, muita hyonteisia, tarantellaa, muita hamiksia ja tietenkin katurottaa.
 
Viimeksi muokattu:

ipaz

Jäsen
- Erikoisin tilanne oli varmaankin kävellä yöllä Rotterdamin kiinalaiskorttelin läpi. Silloin jo meinas vähän pelottaa, kun veitsi vilahti naaman edessä.. Jatkoin kiltisti matkaa eikä mitään tapahtunutkaan.

- Forssan linja-autoasemalla oon ollu monasti. Siellä on loistava kebab-paikka.

- Pyynikinharju

Tämä tekisi mieli nähdä ihan livenä: http://www.crazyhorse.org/
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Seiskan kotisivuilla eilen. Ei mene uudelleen, sen verran erikoinen kokemus.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Ensimmäisenä tulee nyt mieleen minulla ESA:n tukikohta Ranskan Guyannassa. Siellä oltiin katsomassa suuria avaruusraketteja yläasteen luokkaretkellä. Oli kyllä tosi mielenkiintoista
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös