cm 01/02

  • 9 238
  • 108

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
tosta pruttonista tulee loistava, pelasi kauden 7.40 keskiarvolla, ja laitoin sen antamaan mun oikealta puolelta lähtevät kulmapotkut, muutama meni maaliin kulman jälkitilanteista..

ja mun apu-valmentaja kehuu myös neil clementiä, josta voi tulla hyvä pelaaja onnella ja kovalla työllä ;)
sillä on nyt hintaa 4,1Mil, ostettuna jotain 3.2Mil.

joleon lescottin hintakin on nyt 3Mil 19 vuotiaana..

ongelma vain on että mulla on nyt liikaa puolustajia ;9


Ashley Cole, Joleon Lescott, David Prutton, Neil Clemenet
Sol Campbell ;) siihen vielä päälle Tony Adams ja Martin Keown ja peluutan vain 3 puolustajan taktiikkaa...
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Puheista päätelleen olette kyllä melkoisia seppiä tuossa pelissä. Itse sain pelin jouluna, olen puoli kautta ehtinyt Liverpoolilla tahkota. Sarjasijoitus 15. Valioliigassa, CL:ssä sentään toisessa vaiheessa ollaan, kahdesta ekasta pelistä saldona tasuri ja tappio. Harmittaa Babbelin myynti, mutta sainpahan 100 Mmk siitäkin.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Mulla on lähinnä kulmien kans ongelmia et jos voisitte pistää omasta mielestänne parhaat kulmuripelaajat(antajat/maalintekijät) niin olisin kiitollinen.
 

Sprot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Kyllä noihin kulmureihin pätee se sääntö, että pelaaja jolla on hyvä heading, jumping ja strenght niin ne maalit tekee, siis suoraan kulmasta. Itse oon huomannu, että kannattaa painottaa long shots arvoa kun valitsee jotain tuntemattomampaa keskikenttäpelaajaa. Ne tekee yllättävän paljon maaleja kun vaan laittaa taktiikasta long shotsit päälle.
Ainakin tosta svedujen u21:stä löytyy tosiaan aika hyviä miehiä, varsinkin alasarjoihin. Kim Källström paukutti mulla man cityssä ekalla kaudella 42 kassia 44 pelissä kärkien takana, eikä ampunu edes vapareita tai rankkuja. West Hamista tai Villasta löytyy Jermaine Defoe, pelin alussa Taribo West freenä ja Seth Johnson, en nyt muista seuraa on myös huippu. Atletico Madridissa oli myös yks junnukärki nimi ei tuu mieleen, jolla arvot ainakin kehittyy(oli jo valmiiksi aika hyvät) ja siitä tuli omassa versiossa parissa vuodessa uus Baticol. Se David Prutton on kyllä huippu, mutta turhan kallis ainakin näin kolmen pelatun kauden jälkeen. Tarjosin muistaakseni 20 milj. puntaa, muttei riittänyt.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Kyllästyin voittamaan mestaruuksia huippuseuroilla, joten aloitin pelin Triestinalla. Alussa ollaan Serie C:ssä ja rahaa on käytössä £0, joten Källströmeistä tai Boategeista on turha haaveillakaan. Ensimmäinen kausi on pelattu, voitin Serie C1A:n ja nousin Serie B:hen. Viisivuotissuunnitelman pitäisi päättyä triplaan.

Kivahan huippujoukkueillakin on pelata kun saa kasata joukkueen tutuista pelaajista mutta haastetta siinä ei ole, ainakaan yksin pelatessa. Paskalla joukkueella taas ei saa joukkueeseen mitään Nestoja tai Crespoja, vaan joutuu pelaamaan pelaajilla joista ei ole ennen kuullut ja aidot pelaajat ovat osa pelin viehätystä.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Onkos muuten muilla pelin omistajilla manuaalista viimeiset kaksi sivua jäänyt teille tietämättömille, omassani jää jännästi lause kesken: "Jos pelaaja on lomalla liian pitkään, hän --"
No, eipä tuota manuaalilla pelata :)
 
CM3 ostettu

Meinasinpa ensin hankkia ko. pelin Kazaasta, kun kerran mainostitte. Totesin sitten kuitenkin, että silloin harvoin kun minä jostain pelistä kiinnostun, olen sen valmis myös ostamaan. Tahtikin kun on luokkaa peli / 2 vuotta.

Kohta alkaa tahkoaminen, ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin sille ei loppua näy. Toivottavasti peli on yhtä hyvä kuin se on ollut aiempienkin versioiden puolesta.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Mä en oo näistä uusimmista ceeämmistä niin innostunut, 01/02:sta en edes ole hankkinut, enkä hanki, odottelen sitten ensi syksyn CM4:sta kädet syyhyten...

00/01:ssa olen pelaillut reilut pari kautta Liverpoolilla, joukkueessa mm. Jari Litmanen (maksoin 3,9 miljoonaa puntaa/arvo nyt 8 miljoonaa), Alessandro Del Piero(5,5/8,5), Zlatan Ibrahimovic(1,5/9,5) ja Kennedy Bakircioglü(2/10). Myös Figo on joukkueessa, jouduin maksamaan "vaan" £17M, kun oli siirtolistalla.

99/00 on mulle "se" peli. Aloitin pelaamaan (tietenkin) Barcelonalla, mutta sen jälkeen kun save meni pilalle ja jouduin pelaamaan ekat kaudet uudestaan ylivoimaisesti, mielenkiinto lopahti. Aloitin uuden pelin Fulhamilla, ja nyt olen kaudessa 2017/18. Olen voittanut Englannin liigan kaksi kertaa, CL:n kaksi kertaa, FA Cupin kaksi kertaa, Liigacupin kolme kertaa ja seurojen maailmanmestaruuden pariin otteeseen.
Kyllä pienemmällä joukkueella pelaaminen on kivempaa. Siinä joutuu kituuttelemaan rahavaikeuksissa, taistelemaan isompiin seuroihin haluavien pelaajien kanssa ja scouttaamaan. Se on se avainsana. Mutta kyllä ne voitotkin tuntuvat paremmalta, kun niiden eteen joutuu taistelemaan.

CM on erinomainen peli, ei siitä pääse mihinkään. Ja pirun addiktiivinen(miksi helvetissä muuten olisin klo 05.30 kotiin tultuani vielä tietokoneen kimpussa, prkl...)
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Millä se uusin CM pyörii mukavasti?

Tästä ketjusta innostuneena ajattelin itsekin päivittää CM-versioni vähän uudempaa, tähän asti on pelailtu 97/98:lla. Koneena on 233 Mhz ja muistia reilut 160 Mt. Kysymys onkin että riittävätkö nämä uusimpaan versioon? Pelin omien vaatimusten mukaan kyllä, mutta teidän mielipiteitänne kaivattaisiin. Tavoitteena olisi pelailla yhtä liigaa sekä pitää tietysti 2-3 backgroundilla. Kiitos jo etukäteen.
 
En tiedä pätevätkö nämä ohjeet CM 01/02:seen, mutta ainakin 00/01-version manuaalissa on seuraavanlainen taulukko, siitä kuinka monta liigaa kannattaa valita. Foreground-liiga on siis yksi kokonainen liiga ja Background-liiga on puolikas.

Ensin tulee prosessori, sitten muistimäärä ja viimeiseksi kuinka monta liigaa voit valita (?).

mikä tahansa - 16 mt - 1 riippumatta prosessorista
P133 - P200 - 32 mt - 2 (korkeintaan 3)
P200 - P350 - 64 mt - 3 (korkeintaan 6)
IMAC 233 - 32 mt - 1
IMAC 300+ - 64 mt - 4
P350 - P400 - 64 mt - 6 (korkeintaan 6 - onkohan tämä viimeinen painovirhe?)
G3/G4 - 128 mt - 16
P400+ - 128 mt - 10 (korkeintaan 15)
P400+ - 256 mt+ - kaikki

Toivottavasti nuo tiedot antoivat edes hieman oikeata suuntaa, vaikken tiedäkään, ovatko nuo detailit todellakaan ihan samanlaisia CM 01/02:ssa, kuten taisinkin jo aiemmin mainita.

Tätä ketjua lukiessani muistot CM:stä heräsivät taas henkiin, ja päätin tuon 00/01:sen koneelleni asentaa, vaikken koskaan mikään hyvä taktikko ole ollutkaan. Vieläkin harmittaa hieman tuon minun aloittamani, eli ei-originaalin FC Jatkoaika-pelin kohtalo, kun se peli jotenkin oudosti korruptoitui. En tajunnut silloin noita tietokantoja ottaa talteen, ja sen jälkeen olen joutunut formatoimaan kovalevyn moneen kertaankin.

Nyt itselläni tilanne on hyvä sillä nykyinen prosessori (P3 733) riittää todella hyvin CM:n pyörittämiseen ja muistiakin on riittämiin. Eilen päätin taas aloittaa uuden pelin, johon otin kaikki liigat mukaan Englannin liigan Foregroundina ja kaikki muut liigat Backgroundina. Lataamisessa kyllä kestää jonkun verran, mutta onhan se "hienompaa" kun on enemmän liigoja mukana tjms.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Forest.....

Olen pelannut 00/01 peliä enimmäkseen Nottingham Forestillä. Pari kautta ensin divarissa ja sitten nousu. Taisi olla 3. kausi valioliigassa kun tuli mestaruus. Hyvä hankinta oli heti melkeen alussa Steffen Iversen Spurssista. Oli tyytymätön peliaikaan ja sain halvalla.....
Nyt pelaan Belgian 3 divaria Kermt joukkueella. Eka kausi menossa. belgian alasarja on varmaan hyvä aloittelijalle kun sarjapelit on aina sunnuntaisin. Ei tule mahdotonta ottelu ruuhkaa. Itselläni on ainakin vaikeuksia "rytmittää" harjoittelua. Useimmiten tulee harjoiteltua liian kovaa...?

En ole mikään bittinikkari koneiden kanssa. Itselläni on 400amd ja muistia 192megaa... Kovalevy raksuttaa silti koko ajan. Auttaisiko/nopeuttaisiko peliä jos hommaan uuden kovalevyn? Eikö niitä ole uusia hienoja mitkä pyörii(?) nopeemmin? Vai täytyykö vaan ostaa muistia lisää?

Hieno peli kuitenkin ja asiaan vihkiytymättömille varmaan käsittämätöntä että joku voi viettää koko päivän toijottamassa ruutua missä ei tapahdu mitään..
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti liverpool
Muita huippulupaavia junnuja pelissä on mm: Cherno Samba (Millwall) Dean Ashton (???)
Pelaan itse Millwallilla ja Sambasta on kehittymässä hyvä pelaaja, tällä hetkellä vielä penkillä, mutta arvot ovat kehittymässä. Ashtonia olen ostamassa, lupaava hyökkääjä divarista, turhan kallis vain. Tällä hetkellä on on maalivahtiongelma, kaikki imuttaa. Vastustaja saa kolme vetoa maalia päin ja tekee kaksi maalia. Sijoitus Valioliigassa tällä hetkellä viidestoista.

Vihjeitä: Ruotsista löytyy muutamia huippulupauksia minimum fee:llä. Tyyliin Kennedy "Bakiörkkeli" 1,9 milj. mk.
Niin ja database kannattaa pistää normaaliksi. Minimumilla kun ei löydy kunnolla pelaajia, ja maximumilla peli muuttuu hitaaksi, ainakin 600MHz:n koneella. Normaalilla databasella löytyy hyvin pelaajia, ja pelikin pyörii mukavasti.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Re: Forest.....

Viestin lähetti HABS #11
Hieno peli kuitenkin ja asiaan vihkiytymättömille varmaan käsittämätöntä että joku voi viettää koko päivän toijottamassa ruutua missä ei tapahdu mitään..
Sitä on moni ihmetellyt, miten tällainen selväjärkinen (???) sälli tuijottaa ruutua missä tekstit vilkkuu... Eihän siinä ole joidenkin mielestä mitään järkeä kunnei "näe" edes miten ne pelaa... Kuittaan vain, että pelatkaa itse niitä pelejä jotka mennään päivässä kahdessa läpi, minua ei kiinnosta. Tässä on jatkuvuutta.

Hyvää viihdettä yhdistettynä tv:n tai lukemisen kanssa.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Clark Kent
Tällä hetkellä on on maalivahtiongelma, kaikki imuttaa. Vastustaja saa kolme vetoa maalia päin ja tekee kaksi maalia. Sijoitus Valioliigassa tällä hetkellä viidestoista.

.
Mulla on Forestissa joku ruotsalainen "junnu" veskari. Valittu jo 2 kertaa ruotsin parhaaksi... Torjuu ihan hyvin. Ei ehkä ihan huippu, mutta tasainen. Sain vaan hyvän sopimuksen sen kanssa siirron yhteydessä, mutta parin kauden jälkeen kaveri muuttu ahneeksi. Pakko oli maksaa enempi liksaa.
Mulla on ollut ainakin koko ajan yrityksenä tehdä mahdollisimman pitkiä sopimuksia. Ei tarvitse joka kauden jälkeen neuvotella uudestaan (eli nostaa palkkaa) ja ottaa päähän jos kilpaileva seura saa ilmaiseksi oman avain pelaajan.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Mä oon kehunu itteeni mutta johan olen tipahtanut: ei sitten ainuttakaan voittoa valioliigassa 9 otteluun! ML:ssä sentää olen pärjäillyt jotenkin lukuunottamatta sitä että hävisin PSV:lle 7-1 vaikka voitin laukaukset 18-12!!!

näin ne potkut helposti saa....
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Valmentamiseta/taktiikoista.

Kannattaa valmennuksessa painottaa loogisesti harjoittelua. Esim. ainoastaan kauden alussa(reilusti ennen pelejä) laittaa fittnes harjoittelun hardille. Kauden aikana laittaisin vaan taktiikkapainotteisen harjoittelun hardille, skilli-fittned mediumille, samoin shooting. Kärjille taas ainoastaan shootin hardille, skilli, fittnes mediumille ja taktiikka sitten kunnon mukaan(samoin tuo fittneskin).

Kannattaa myös katsoa taktiikoita läpi. Itselläni kärjet eivät useinkaan kovin alas tule. Esim. Realilla pelattaessa Morientes ei tule kuin juuri ja juuri keskiviivan alapuolelle(paitsi kulmissa sitten), vaikka vastustajalla olisi pallo. Myös muutenkin Morientes roikkuu ylhäällä. Tällä hänen kuntonsa ei joudu liian kovalle koetuksella ja hän kärkkyy kokoajan paitsion rajamailla. Raul sitten porrastaa vähän alempana. Kannattaa myös katsoa esim. toppareiden pelaaminen, jos heitä ei peluuta turhan sumpussa(jos pelaa kuten minä kolmella/yhdellä), jolloin juoksuakin tulee vähemmän. On myös turhaa toppareiden nousta enempää kuin juuri puolikenttään, jotta siinäkin säästyy energiaa, toki erikoistilanteissa nousevat, mutta se on automaattista. Laitoja kannattaa myös pitää leveällä sekä ilman palloa, että sen kanssa. Usein näkee noissa default taktiikoissa, että pelaajilla on älyttömät juoksulinjat. Pelaajat joutuvat liian koville, jos joutuvat ilman palloa kauheasti keskelle, kun pallon saatuaan pitäisi olla laidoissa. Eli taktiikat esiin, sieltä show runs ja sitten without/with ball jokaisella alueella. Fiksuiksi ne pelipaikat. Itse laitan prässiä tietyillä alueella, jne. Tärkeintä kuitenkin ettei pelaajilla ole älyttömiä siirtymisiä ja koko kenttä peittyy, vaikka vastusta olisi hyvä vastahyökkäyksissä.

Niin ja kannattaa myös katsoa ettei ole run with ball päällä, jos pelaajan kunto ei ole vähintään 15, itse en käytä kyseistä kuin vain n.18-20 staminan miehillä.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Liverpoolista heilahti monon kuva persukseen, sarjasijoitus (8.) ei kannattajia tyydyttänyt ja potkut tuli pitkän painostuksen päätteeksi.

Tuossa näkyy olevan myös Suomen Kakkonen mukana, mutta pelaamaan sitä ei ainakaan perussäädöillä pääse. Onko tiedossa jotain tekniikkaa, joilla pääsisi? Yhtenä keinona on tietysti nostaa joukkue suoraan ykköseen, mutta eihän se ole hauskaa... :)
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ei kai mitään yksinkertais kikkaa...

...jos ei editorilla nostoa lasketa. Kakkosen joukkueethan eivät ole läheskään täysiä kokoonpanoiltaan, jne. Ilmeisesti tästä syystä sitä ei ole mukana. Eihän muissakaan pohjoismaissa taida olla kovin montaa sarjaporrasta mukana pelattavana. Mielestäni kyllä jo Suomen Veikkausliigan ja ykkösen tuominen manageripeliin on todella hieno teko CM:n porukalta(ja noinkin hyvin tehtyinä).
 
eagle kirjoitti:
Eihän muissakaan pohjoismaissa taida olla kovin montaa sarjaporrasta mukana pelattavana. Mielestäni kyllä jo Suomen Veikkausliigan ja ykkösen tuominen manageripeliin on todella hieno teko CM:n porukalta(ja noinkin hyvin tehtyinä).
Norjasta en ole aivan varma, mutta muistaakseni sielläkin on pelattavissa ainakin 00/01:ssä ylin sarjaporras, 1.divisioona sekä 2.divisioona. Tanskassa on mestaruussarja sekä 3 alempaa divisioonaa sekä Ruotsissa mestaruussarja ja 2 alempaa divisioonaa. Nämä siis 00/01:ssä. Ja tuossa, että Veikkausliigakin otettiin mukaan, oli juuri yksi pääsyistä miksi CM 00/01:n ostin hieman yli vuosi sitten. Sitä ennen olin aikamoinen keltanokka, vaikka enhän vieläkään ole mikään HYVÄ taktikko.

On tämä vaan niin addiktiivinen, että kun pelin asentaa, niin sitten ei siitä meinaa millään päästä eroon. CM 4:sta odottelen todella innolla. Jalkapallotietämys tietenkin on hyväksi, mutta kun sitä ei liialti ole, niin sitten sitä ei vaan ole.

Edit: Ennen menin matsit läpi Very Fastilla mutta sittemmin huomasin, että siitä ei ole paljoa itua, ja päätin siirtyä Very Slow-seuraamistasolle, jotta esim. pelin äänimaailma pääsisi oikeuksiinsa. Tuntuu vaan hassulta, kun kolmituhatpäinen yleisö huutaa _noinkin kovaa_. Ei Suomessa vaan tietääkseni :rolleyes:
Mitenkä jotkut voivat olla niin tyhmiä, että sanovat: "Mitä itua tuollaisessa taulukkopelissä on, samahan se on pelaako tuota peliä vai käyttääkö Exceliä". Pelin hohtoa ei tajua ennen kuin itse on siihen jumissa. On se vaan niin kummallista.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On kai aika paljastaa teillekin eräs LegendaarisistaKikoista joilla pikkujoukkueet saadaan huipulle nostettua. Itse tällä keinolla saanut nyt P-Iirot Mestarien Liigan välieriin ja Jaron ML:n voittoon.

Find ja sieltä No Club pelaajat. Pääosin siitä syystä, että suurin osa joukkueista EI kasvata omia junnuja (No Division, pienet 1. div seurat) luo peli aina välillä (erityisesti joulun jälkeiset 4 kk) No Club pelaajia, joita sitten voi itsekin sieltä poimia. 90% näistä pelaajista on arvoiltaan/mahdollisuuksiltaan AIVAN surkeita - mutta ilmaisia. Ja välillä tulee eteen todellisia kultakimpaleita.

Eli FIND ja sinne joku kansalaisuus hakukenttään (finnish/brazilian/tms.) ja etsimään.

Ei tämä tosin yksin riitä. Mutta hyvä alku :)
 

Wolves

Jäsen
Miten muuten tuo pelaajien rangaistus systeemi pelaa, eli ulosajosta varoitus, mutta mistä rikkeestä voi alkaa jo napata palkkapussista pois?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Se on ihan miltä tuntuu, itse olen ensimmäisestä rikkeestä aina varoittanut pelaajaa. Jos virhe toistuu(esim. punainen suoraan tärkeässä ottelussa) olen ottanut palkkaakin pois. Samoin, jos pelaajaa jättää harjoitukset väliin tms.
 

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti eagle
Se on ihan miltä tuntuu, itse olen ensimmäisestä rikkeestä aina varoittanut pelaajaa. Jos virhe toistuu(esim. punainen suoraan tärkeässä ottelussa) olen ottanut palkkaakin pois. Samoin, jos pelaajaa jättää harjoitukset väliin tms.

Jep, useimmiten vaan kun ottaa palkasta pois niin kaverit tuppaa vetämään ne kuuluisat vihreät pallukat nenänvarteensa.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Parhaita pelaajia en ainakaan minä uskalla sakottaa ensimmäisestä rikkeestä, vaihtopelaajilta pidätän aina palkat. Vaikka Vieira ottaisi Mestareiden liigan finaalissa punaisen ensimmäisellä minuutilla, hän on joka tapauksessa pelin paras puolustava keskikenttä ja hänelle ei uskalla antaa sakkoja koska voi vetää sen kuuluisan herneen nenäänsä ja vaatia siirtoa. Mistäpä hommaat samantasoisen tilalle? Vaihtopelaajilla tai huonoimmilla avauksen pelaajilla ei ole niin väliä, samantasoisia saa aina joten palkat pois vaan jos törttöilevät.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
En jaksanut lisätä...

...mutta ilmeisesti olisi pitänyt. Että kannattaa ottaa kaverin luonne huomioon. Jotain Djalminhaa nyt ei uskalla edes huomauttaa, vaikka äijä jättäisi kahden kuukauden harkat väliin, kuitenkin Deportivossa niin dominoiva pelaaja.

Eikä kyllä Vieira paras puolustava ole, itselläni ainakin Cambiassosta on kasvanut parempi, samoin Redondo, Duscher ja tietenkin Almeyda ovat parempia(no ainakin omassa rankingissani).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös