cm 01/02

  • 9 234
  • 108

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Triestinalla aikataulussa

Oma Triestina-projektini alkaa olla loppusuoralla: ensimmäisellä kaudella nousu B:hen, seuraavalla kaudella kuudes, kolmannella kaudella jo nousu A:han ja nyt ensimmäisellä liigakaudella olen mukana mestaruustaistelussa kun kymmenisen kierrosta on pelaamatta. Lazio, Roma ja Triestina ovat kymmenen pistettä muilta karussa. Mestaruus olisi vähän pakko voittaa tällä kaudella, kun Mestareiden liigan pelit eivät vielä häiritse, ensi kaudella se onkin jo vaikeampaa.

Vähän tuurillakin olen pärjännyt näinkin loistavasti: sain Batistutan ja Maldinin ilmaiseksi ensimmäisen Serie A-kauden alussa ja jokunen kuukausi ennen nousua sain yhteistyökumppaneilta noin vain 10 miljoonaa puntaa pelaajiin, kun rahaa sitä ennen oli noin £200k. Bonazzoli, Batistuta, John O´Brian, Maldini ja maalivahti Gabriele Aldegani ovat olleet menestyksen kulmakivet.

Pelottaa jo, milloin alkavat rahaongelmat kasaantua kun tällä hetkellä joukkue tekee tappiota noin puoli miljoonaa puntaa kuukaudessa ja miehiä on tulossa kesällä isoilla palkoilla. Ei auta kuin myydä niitä pelaajia joista saa hyvät korvaukset ja luottaa, että Mestareiden liiga ratkaisee rahahuolet. Isompien joukkueiden jämillä tässä on kyllä tähänkin asti menty, joten ei kai niitä rahoja mihinkään Ronaldinhoon edes tarvitse. Ei ainakaan vielä.

Kannattaa tosiaan kokeilla noita huonompiakin joukkueita, varsinkin Italiassa on hyvä opetella pelaamaan niilläkin kun kaudet eivät ole samanlaisia maratoneja kuin Englannissa ja ulkomaalaisia saa olla niin paljon kuin kehtaa hankkia.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Niin niistä bugeista...mun kauden alkuvaiheilla oli pakko ostaa Hull:ista Michael Andrews (tai joku tällänen) peli ilmoitti kaverin iäksi olevan joku 40000 vuotta...että semmosta:D
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Yleisesti tuntuu liian vaikealta saada tiettyjä pelaajia eri seuroista, mutta free transferista saa turhankin hyvin pelaajia. Itse hankin Herculekseen Dragan Stojkovic:n ja Edmundon. Kummatkin tulivat nikottelematta, Stojkovic vielä 3k punnan viikkopalkalla. Tietenkin onhan se kivaa, että näinkin kovia nimiä saa joukkueeseensa, mutta toisaalta ehkä turhankin helppoa näin vahvistaa seuraa. Stojkovic varsinkin on dominoinut loistavasti keskikenttää.

Hercules on mukava joukkue kyllä, kun löytyy pari muutakin loistavaa pelaajaa.
 

Rike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ensimmäinen pääsarjakausi Jokereiden peräsimessä menossa, 14 peliä ja liigan kärkipaikka 16 pinnan erolla kakkoseen. Onko pélin vaikeustaso laskenut?
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Ei ainakaan minun mielestäni laskenut.Tosin minulla oli tätä ennen Manager2 95/96 kaudelta ja tämä tuntuu kyllä paljon vaikeammalta siihen verrattuna!

Miten muuten,kun tuolla ohjeissa puhutaan,että pelaajille voi antaa lomaa niin miten se tapahtuu,kun ohjeeni loppuvat kesken ja pari viimeistä sivua on tyhjiä?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Onhan tuossa suhteellisen helppo hoitaa joukkueita, jotka ovat liigassa paperilla ylivoimaisia. Kuitenkin en näe, että se ihan "noin vain" onnistuu huipusti.

Lomasta(koneeni tehon takia en ole kauheasti pelaillut, kun tuo 00/01 pyörii niin valtavasti paremmin) en tiedä, mutta harjoittelun ainakin voi laittaa nonelle.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Ainakin 00/01-pelissä loistava taktiikka on 4-1-2-1-2, eli puolustava keskikenttä, kaksi keskikenttää ja hyöökkävä keskikenttä (joka on playmaker). Voittoja tulee niin HJK:lla, TreUtd:lla kuin ManUtd:llakin.

Paulus Roihan kasvatustyön tulos: myin ManUtd:hen 11milj. punnalla.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Viestin lähetti karhu
Miten muuten,kun tuolla ohjeissa puhutaan,että pelaajille voi antaa lomaa niin miten se tapahtuu,kun ohjeeni loppuvat kesken ja pari viimeistä sivua on tyhjiä?

Lomalle pelaajan voi laittaa kun pelaajalla on koti-ikävä. Leikkaukseen lähettämisestä en ole varma, ilmeisesti riittävän vakavaa loukkaantumista ei ole tullut. Ultimaatumin voi laittaa hallitukselle kun hallitus on ensin hylännyt pyynnön esim. lisätä rahaa pelaajasiirtoja varten.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Viestin lähetti teemu_s


Lomalle pelaajan voi laittaa kun pelaajalla on koti-ikävä. Leikkaukseen lähettämisestä en ole varma, ilmeisesti riittävän vakavaa loukkaantumista ei ole tullut. Ultimaatumin voi laittaa hallitukselle kun hallitus on ensin hylännyt pyynnön esim. lisätä rahaa pelaajasiirtoja varten.

Olikohan se että yli 10kk:n loukkaantumisesta voi lähettää leikkaukseen...
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Minulla on nyt kuudes kausi menossa Yeovil Townilla. Joukkue on sarjan alussa konferenssissa, ja olen nostanut sen valioliigaan. Ensimmäiset kolme kautta meni periaatteella mestaruus ja nousu, mutta ensimmäinen ykkösdivarikausi meni penkin alle eli jäin vasta yhdeksänneksi. Seuraavalla kaudella (eli viidennellä) voitin sitten ykkösdivarin ja nyt palloilen valioliigassa vaihtelevalla menestyksellä. Alkukaudella keräilin lähinnä tappioita, mutta nyt joukkue on hyvässä vireessä. 17 pelatun pelin jälkeen taidan olla 7. eli ihan kohtalaisesti on mennyt näin ensimmäisellä kaudella auringossa. Vakaana tavoitteena on päästä mestareiden liigaan heti tämän kauden jälkeen, saas nähdä miten tavoite onnistuu. Ensimmäiset kolme kautta tahkosin 4-3-1-2 taktiikalla, joka toimikin loistavasti. Sitten taktiikka ei toiminutkaan syystä tai toisesta, ja erinäisten kokeilujen jälkeen olen omaksunut nyt 3-1-3-1-2 taktiikan. Eli kolme topparia, viisi keskikenttäpelaajaa (yksi puolustava ja yks hyökkäävä) ja kaksi hyökkääjää. On toiminut tähän asti ihan mukavasti. Ns. nimimiehiä minulla ei taida olla ainuttakaan, mutta olen ihan tyytyväinen joukkueeseen. Suomalaisia joukkueessa on peräti neljä, pitäähän sitä omia suosia. Markus Paatelainen, Henri Schweleff, Peter Sjölund ja Mika Väyrynen ovat pelanneet vaihtelevalla menestyksellä, tällä hetkellä avaukseen mahtuu ainoastaan Väykkä.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
jooh, se 70 maalia oli jotain aivan uskomatonta, enkä edes voittanut championsliigaa...
ja heebo oli muutaman ottelun sivussa loukkaantumisen takia, seuraavalla kaudella olikin sitten HIEMAN vaisunpaa...
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
Olisko muuten vinkkejä jos on saanut pelaajan suuttumaan että sen sais taas iloseks :) no nousu oli taas kerran lähellä pallo iiroilla mistä muuten kiikastaa että 2 kautta putkeen on tullut kauden ainoat tappiot toisessa nousukarsinnassa :(
sitten viellä että miten sen boardin sais antaa johonkin edes rahaa itselläni ne ei ole antanut ikinä mittään pyynnöstä.

Peter Sjölund, Jao Paiva ja Markus Paatelainen rulez =)
olisko muita hyviä pelaajia tiedossa jotka sais vaikka iiroihin pelaamaan?

sitten viellä kysymys valmentajista ja scouteista että miten joukkueeseen saa hankittua semmosia ku vanhat ei uusi sopimuksia ja uudet ei tule.

eipä tässä sitten muuta:

jatkuu ettei tuu "asiattomia" chatti viestejä, toivottavasti joku lukee tänki jatkon.


laittakaa siihen minimum fee relase causee jumalaton summa tai vallan pois päältä menetin just top 1 talentin koko pelis no miljoona euroa tuli mutta mielummin olisin pitänyt viellä kauden ja ottanu esim. 10m :)

ja joukkueella on 9m euroa rahaa ja boardi antaa käyttää viikkopalkkaan max 475 euroo ja hankintoihin 625 000 euroa sinäänsä harmittaa menettää tommoset löydöt kun sillä rahalla ei tee kerran mitää :)
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Scoutte, valmentajia saa parhaiten very poor maineella, muita ei kannata iiroihin edes kokeilla.

Boardilta saa rahaa vain yllätyksenä tai sitte, jos on saanut jo jotain merkittävää(seuran odotuksiin nähden) aikaan. Niin ja tietenkin chairmanin kukkarostakin kiinni.

Pelaajista jotka iiroihin, höm... no jos ei löydy scouttaamalla/free transferista, niin ei varmaan kovinkaan kovista seuroista lähde. Toisaalta kannattaa katsoa eri joukkueiden pelaajia, jotka ovat unhappyja.

Ja pelaajien mieltä voi ylentää parempi sopimus, suurempi rooli, parempi peliaika... jne.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Boardilta voit saada rahaa ihan vaan pyytämällä sitä!Jos eivät suostu voit uhata ottavasi lopputilin,jos eivät sillonkaan anna niin fanit alkavat vaatia sinua ulos joukkueen peräsimestä!

Niistä valmentajista vielä...klikkaa atributesiin(en oo varma onko just atributes) ja sieltä klikkaa INTRESTED niin siihen tuleepi lista valmentajista jotka haluaa valmentaa P-Iiroja
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Hercules nostettu ensimmäisellä kaudella porrasta ylemmäs. Kaudella ei tullut, kuin Cupissa häviö, sekin välierissä Barcalle. Kaikki ylistivät minua, toivottavasti jatkuu samaa rataa tulevatkin kaudet. Liigassa muutama tasapeli ja katsotaan tuleeko nyt uudella portaalla tappioitakin, maalivahtia olen hankkimassa.

Joukkueen tähdet ovat Dragan Stojkovic, Edmundo, Manuenl Sanchis(wohoo naftaliinista kapteeniksi) sekä alunperin joukkueessa olleet Ignacio Conte& Cuellar(joka teki 35maalia).

Olen sivussa pelaillut sportingilla ja toistaiseksi säästynyt tappioilta, Jardel tehnyt 10 ottelussa 24 maalia. Muutaman kerran heilutellut 4 kertaa verkkoa.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mäki tässä aloittelin omaa kauttani ja nyt on puolet pelattu. Pelasin aluksi vain Barcalla ja Milanilla, mutta Englannin 2divarin Stoke oli ajautunut toiseksi viimeiseksi, joten päätin kokeilla nostaa seuraa(8ottelua oli pelattu).
Pari kovaa laina pelaajaa (Dean Windass ja Neal Shipperleay) auttoivat, mutta molempien diili loppui ja, koska varaintoni ovat olleet miinuksella kokovalmennus aikani niin jouduin taas vuokrareissulle. Nyt sain Ferdinandin Tottenhamista ja Sotonista Jonkun portugalilaisen nuoren. Sain myös signattua Suomesta Pasi Salmelan ja Ville Laakkosen. Nyt olen sarjassa toisena ja en ole vielä peliäkään hävinnyt. Islantilaiset rokkaa. Dadason ja Gudjonsson (n.25mennyt)
Barcalla olen hävinnyt vain yhden pelin liigassa ja olen kärjessä, mutta Milanilla olen 4. . Barcelonalla tipuin peijooni champions cupista sen takia ku kaikki parhaat oli maajoukkueessa ku peli oli. Esim. Bonano, Geovanni, Rivaldo ja Saviola, seka Kluivert loukkaantuneena. Kärjessä pelas joku Perona ja keskikentällä, loistava, mutta kokematon Thiago Motta.
Hieman otti tippuminen nuppiin ku jengi oli poissa eikä voinut siirtää pelii, ku se oli champions cupia. liiga pelin olis voinu sentään siirtää..

Mullakin on ollu noita CM:iä joku 7 edeltäjää tai jotain. Seuraavaksi taitaa tulla CM4, se on varmaan kova sana. Kokonaan uus systeemi(tavallaan).
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
pistin championship managerin päivityksen sivuilleni, url löytyy tästä topicista jos selaa vähän taaksepäin ;)

ps. latausaika tod lyhyt, otin nebulaan tuon sieltä italiasta 800 kilobittiä sekunnissa ;p.

eli kyseessä on versio 3965.
tosin suurimmalla osalla päivitys on jo? mutta jos jollain ei vielä ole niin ;).

hassua, ruotsilla kolme paikkaa vuoden 2006-2007 championsliigassa.. ja ruotsi on 2008 em-kisojen isäntä.
ja hakee yhdessä norjan kanssa 2014 mm-kisoja ;(
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti liverpool
atributesiin(en oo varma onko just atributes) ja sieltä klikkaa INTRESTED niin siihen tuleepi lista valmentajista jotka haluaa valmentaa P-Iiroja

Se ei ole atributes, vaan filters. Ihan näin pilkun viilaamisena.

Viestin lähetti eagle

Joukkueen tähdet ovat Dragan Stojkovic


Loistava, hieno pelaaja! Eikös Dragan lopettanut jo? Vai vieläkö se pelaa Japanissa?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Lopetti jo. EM-kisojen jälkeinen kausi oli Draganin viimeinen. Eli 2001 Dragan lopetti loistavan uransa. Siis ainakin kilpatasolla.
 

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti teemu_s


Lomalle pelaajan voi laittaa kun pelaajalla on koti-ikävä. Leikkaukseen lähettämisestä en ole varma, ilmeisesti riittävän vakavaa loukkaantumista ei ole tullut. Ultimaatumin voi laittaa hallitukselle kun hallitus on ensin hylännyt pyynnön esim. lisätä rahaa pelaajasiirtoja varten.

Kertoisiko joku, tuleeko pelaajan action valikkoon lähetä lomalle kohta automaattisesti vai mistä tuo tapahtuupi?

Toinen kymysys. Mistäs tuo leikkaus juttu onnistuu?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti SaiPa2000


Kertoisiko joku, tuleeko pelaajan action valikkoon lähetä lomalle kohta automaattisesti vai mistä tuo tapahtuupi?

Toinen kymysys. Mistäs tuo leikkaus juttu onnistuu?

lomalle lähettämis vaihtoehto tulee jos pelaajalla on koti-ikävä. Joskus käy niin ettei pelaaja palaakaan lomalta takaisin, ainakaan sovittuna aikana.

Leikkaukseen voi lähettää jos on kysynyt lääkäriltä mielipidettä pelaajasta ja tämä on todennut että pelaajalla on vamma joka voi vaivata tulevaisuudessa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti Gleb


Joskus käy niin ettei pelaaja palaakaan lomalta takaisin, ainakaan sovittuna aikana.


Kokemukseni mukaan näin käy käytännössä aina. Tulevat sitten kun tulevat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös