Boikottiketju

  • 83 650
  • 436

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ehdotan boikotin sijaan sellaista toimenpidettä, että jokainen kynnelle kykenevä ryhtyy kirjoittamaan aivan perkeleesti. Tavoitteena on, että jokainen yltäisi lopulta ainakin 26 000 postaukseen, ja jos mahdollista niin mieluiten 10 vuoden kirjoittajauran puitteissa.

Tyylilaji on vapaa. Postauksissa tulee kuitenkin käyttää mahdollisuuksien mukaan määrättyjä avaintermejä, kuten mm. fägäri, retalejengi, homohousu, otus, demarimeininki ja älä ala vittuilemaan runkku.

Ja syy tähän boikottiin on se, että palstan taso laskee Schollin lähdettyä? Loogista.
 

Teloch

Jäsen
Eikös sitä aina käsketä iskemään lompakkoon, jos vain mahdollista? Boikottina ad-blockit päälle niin jää nekin bannerit latautumatta ja tuhannesosa-sentit Jatkikselta saamatta. Jihaa, jihaa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Äänestystä ei näemmä enää ole mahdollista suorittaa, toki en olisi siihen osallistunutkaan, kun en olisi löytänyt oikeaa kohtaa.

Ymmärrän, ettei kukaan saa itsevaltias-asemaa muihin nähden ja säännöt ovat kaikille samat, joiden mukaan mennään. Kyllä silti pystyy kirjoittamaan värikästä ja viihdyttävää tekstiä, jos taitoa omaa. Siksipä ei ollut väärin asettaa hänelle rangaistusta, jotta uskottavuus sääntöihin säilyisi.

Scholl ei ollut tyhmä, joten kyllä hän homman nimen tiesi. Silti kai ajatteli, että jos ei tähänkään mennessä lopullista niittiä ollut tullut, niin ehkei vieläkään...
Kyllä hän jollain tavoin oli mielenkiintoinen kirjoittajanakin, vaikkakin välillä meni niin överiksi, ettei aina kaikkea jaksanut sulattaa, vaikka yritinkin ymmärtää. Ehkä syy oli sitten meikäläisen vaillinaisessa vastaanotossa.

Ihoni alle hän ei kuitenkaan ole koskaan täysin edes päässyt. Mun puolesta olisi saanut jatkaakin kirjoitteluaan. Tänne mahtuu jos jonkinlaista sukankuluttajaa ajatuksineen, joten kaippa tuo ois joukon jatkona mennyt.

Lisäys: näyttikin äänestys olevan toisessa ketjussa, mutta olkoot!
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Tämä tarvitsee oman ketjun. Otsikkoa voisi muuttaa esimerkiksi muotoon "Boikotti Schollin kirjoitusoikeuksien puolesta", tai jotain.

Meikäläinen hyppää kelkkaan mukaan - ainakin niin pitkäksi aikaa, jos/kun unohdan.

Rehellisesti sanottuna unohdin täysin boikottini viime yönä, kun aamuyöstä heräsin silmät rähmästä sokeutuneena katselemaan kiivasta Caps-Pens-kohtaamista ja osalistuin otteluseuranta-ketjuun NHL-puolella. Tuskin siis kokonaan pystyn boikotoimaan, vaikka tosin aika hiljaiseloa olen viime vuosina viettänyt muutenkin tällä palstalla.

Mutta, minulla olisi oiva(?) ehdotus kampanjoimiseen Schollin kirjoitusoikeuksien palauttamisen puolesta. Nimi voisi olla tyylikkäästi #FREESCHOLL. Tämä tarkoittaa sitä, että kukin kampanjaan osallistuva liäisi allekirjoitukseen kyseisen häshtägin ja sitähän täytyisi viljellä mahdollisimman paljon kaiken maailman someissa ja palstoilla, missä näitä Jatkoajan moderaattorikommaridiktaattoreja pyörii. Eikä myöskään sovi unohtaa tällä keskustelufoorumilla nahkahousujen, speedojen, saksan ylistämisen, suomalaisuuden dissaamisen ym. sisällyttämistä oivallisesti mahdollisimman useaan kirjoitukseen. Toki tyyli olisi vapaa miten tätä kampanjaa harjoitettaisiin, mutta kunhan idea pursuilisi mahdollisimman näkyvästi. Voisi olla hieman tehokkaampi tapa, kun olla turpa kiinni ja odottaa tapahtuuko mitään.

Lisäänkin allekirjoitukseen kyseisen häshtägin vaikkapa yksinäisen miehen mielenosoitukseksi, mikäli muita ei lähtisikään mukaan.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta, minulla olisi oiva(?) ehdotus kampanjoimiseen Schollin kirjoitusoikeuksien palauttamisen puolesta. Nimi voisi olla tyylikkäästi #FREESCHOLL. Tämä tarkoittaa sitä, että kukin kampanjaan osallistuva liäisi allekirjoitukseen kyseisen häshtägin ja sitähän täytyisi viljellä mahdollisimman paljon kaiken maailman someissa ja palstoilla, missä näitä Jatkoajan moderaattorikommaridiktaattoreja pyörii. Eikä myöskään sovi unohtaa tällä keskustelufoorumilla nahkahousujen, speedojen, saksan ylistämisen, suomalaisuuden dissaamisen ym. sisällyttämistä oivallisesti mahdollisimman useaan kirjoitukseen. Toki tyyli olisi vapaa miten tätä kampanjaa harjoitettaisiin, mutta kunhan idea pursuilisi mahdollisimman näkyvästi. Voisi olla hieman tehokkaampi tapa, kun olla turpa kiinni ja odottaa tapahtuuko mitään.

Lisäänkin allekirjoitukseen kyseisen häshtägin yksinäisen miehen mielenosoitukseksi, vaikka muita ei lähtisikään mukaan.

Kuulostaa hyvältä ja mukana ollaan. Boikotti ei ehkä toimi, vaan tekee palstasta entistä tylsemmän mielensäpahoittajien leikkikentän. Tosin pelkään, että tietyille kirjoittajille tämä oli yksi monien muiden tekijöiden kanssa, joiden takia palsta-aktiivisuus vähentyy roimasti. Sääli jos näin käy.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi kuvailisit omaa toimintaasi tämä scholl-keissin ympärillä, ellei mielen pahoittamiseksi?

Touché. Lienet tavallaan oikeassa, vaikka koen enemmänkin, että asia harmittaa minua, kuin että minulla olisi paha mieli. Tänään nyt ei satu olemaan kauheasti järkevää tekemistä, joten tarpeettoman aktiivisesti olen aihetta kommentoinut kieltämättä. Johtuu myös siitä, että scholl oli ehkä palstan kiinnostavin kirjoittaja ja hänen potkimisensa helposti palstan mielenkiintoisin asia tällä hetkellä. Lisäksi kyllä se minua harmittaa, eikä muuhun keskusteluun osallistuminen juuri nyt kiinnosta. Se asia muuttunee kun HIFK pelaa huomenna.

En myöskään tykkää siitä, että pieni vähemmistö täällä puhuu jostain "schollin fanikerhosta", kun äänestyskin näyttää selvästi enemmistön toivoneen herralle jatkoa palstalla.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minun viisisenttiseni on seuraava:

Mies on istunut monta usean kuukauden kakkua, eikä viestittely ole muuttunut mihinkään. Kai siellä jotain sääntörikkeitä oli joukossa. En jaksanut lukea juurikaan ensimmäisen 50 viestin jälkeen, kun kirjoittaja oli ns. nähty.

Minun palstakokemukseni ei muutu poistosta mihinkään.
 

krobbe

Jäsen
En myöskään tykkää siitä, että pieni vähemmistö täällä puhuu jostain "schollin fanikerhosta", kun äänestyskin näyttää selvästi enemmistön toivoneen herralle jatkoa palstalla.

Väitän että suuri enemmistö jolle schollin ulostus on yhdentekevää, ei vaivaudu edes asiasta äänestämään. Sen sijaan, no sanotaan nyt kaverin "fanikerho" tietysti marssii runsaslukuisempana ja tuohtuneena klikkaamaan vaihtoehtoa schollin puolesta.

Minulla ei ole mitään kaveria vastaan, mutta en myöskään äänestänyt koska, se onko hän mukana täällä, on minulle täysin merkityksetöntä. Ymmärrän kuitenkin hyvin niiden henkilöiden kiukun/pettymyksen ulostuksen johdosta, jotka kokivat schollin läsnäolon palstaelämälleen merkitykselliseksi.

Jokunen muukin poisto täältä on aiheuttanut samansuuntaista "kapinamielialaa" kuin tämäkin. Uskon kuitenkin, että aika parantaa haavat ja samoin schollin kuin muidenkin "vääryyden" kärsineiden poistojen aiheuttamat myrskyt laantuvat ajallaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En ole käynyt viime kesän jälkeen kertaakaan Prismassa tai ABC-asemalla. Poliittisen suhmuroinnin suurimpia roikaleita en tue. Kerran piti käydä Rossossa, mutta en maksanut syömisiäni ja juomisiani, joten menin, kun oli mentävä muiden mukana ja maksaja oli joku muu mikä.

Enkä ole katsonut kertaakaan MTV Sport Uutisia. Iljetti tuohon edes kirjoittaa tuo kaamea nimi. Enkä varmasti moista nimihirviötä ikinä katso. Ei ole Urheiluruutukaan mikään YLE Sport Bubi Wallenius Stuttgart Seppo Räty Uutiset.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Koska en osta mitään lehteä fyysisessä muodossa, niin voinen vain boikotoida jättämällä klikkaamatta 'uutista'.
Tästälähin en klikkaa yhtään mitään 'uutista', mikä koskee perhe Tukiaista. Näitä mielenterveys- tai päihdeongelmista kärsiviä "julkkiksia" on säälittävää ja oksettavaa käyttää hyväksi.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Koska en osta mitään lehteä fyysisessä muodossa, niin voinen vain boikotoida jättämällä klikkaamatta 'uutista'.
Tästälähin en klikkaa yhtään mitään 'uutista', mikä koskee perhe Tukiaista. Näitä mielenterveys- tai päihdeongelmista kärsiviä "julkkiksia" on säälittävää ja oksettavaa käyttää hyväksi.
Samat suunnat täälläkin, mutta laajennettuna. En klikkaa ensimmäistäkään paskalehdistön linkkiä, käy heidän sivuillaan, tai näe niitä ampparit.com:n palvelussa. Yllättävän vähällä vaivalla sitä pysyy täysin tietoisena maailman menosta ja tapahtumista - mitä nyt ylimääräinen tyhjäksi tekevä paska jää lukematta. Voisi kait sanoa, että elän paskamediaumpiossa, sillä maikkariltakaan ei mitään mm-lätkää lukuunottamatta pääse raiskaamaan näkö- ja kuulohermojani.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Koska en osta mitään lehteä fyysisessä muodossa, niin voinen vain boikotoida jättämällä klikkaamatta 'uutista'.
Tästälähin en klikkaa yhtään mitään 'uutista', mikä koskee perhe Tukiaista. Näitä mielenterveys- tai päihdeongelmista kärsiviä "julkkiksia" on säälittävää ja oksettavaa käyttää hyväksi.
Kuvottavinta koko kuviossa on se, että osa Seiskan ym. paskalehtien maksavista lukijoista on vastaavasti takuuvarmasti mielenterveys- ja päihdeongelmista kärsiviä "taviksia", jotka hakevat em. jutuista jonkinlaista lohtua tai paremmuudentunnon lähdettä itselleen. Väärin se ei välttämättä ole, surullista sitäkin enemmän.

Toisen ketjun viestiini viitaten olen - ensimmäistä kertaa elämässäni - alkanut vakavasti harkita televisiovastaanottimesta luopumista äärimmäisen huonojen, halpojen ja minulle liian usein vieraiden, vastenmielisten tai yhdentekevien ohjelmasisältöjen vuoksi, joita jokainen kanavanippu - verorahoittenen YLE muiden muassa - puskee ohjelmakarttojen perusteella tauottomasti sisuksistaan ulos.

Boikotoin toistaiseksi vain yhtä asiaa pysyvästi, ja se on teollisesti hormonein ruokittu ja kärsimystä aiheuttamalla maksimilihantuottokokoon minimikustannuksin kasvatettu einesmassa (ns. broileri), jonka syönnin lopetin tyystin eettisistä ja terveydellisistä syistä jo pari vuotta sitten.
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Liiga, en ensimmäistäkään runkosarjanpeliä mene minnekään halliin katsomaan, ennen Liigan avaamista.

Oma suosikkijoukkuekin kärsii sen ~15€/peli, mutta itepähän olivat Liigaa sulkemassa.

Uskomaton vitutus päällä, vaikka tämä oli arvattavissa.

Iso kumarrus Sportti-faneille, eli urheilufaneille tuosta tempauksestaan, kumpa muutkin.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kotiinkuljetus työaikana.

Tammikuussa tilasin uuden taulu-TV:n ja kuljetusfirmalla ei ollut osaamista toimittaa telkkaria kotiini joko ruokatuntini aikana tai neljän jälkeen. Ei ollut myöskään mahdollisuutta soittaa minulle ja odottaa viittä minuuttia silloin kun olisivat olleet alaovella, olisin töistä lähtenyt vastaanottamaan tilausta. Toivatkin näppärästi telkkarin työpaikalleni. Tässä kohtaa kävi säkä lyhyen työmatkan ansiosta, TV oli suhteellisen kevyt kantaa sen 400 metriä. Mutta entä jos työmatkani olisikin ollut noin 5 km ollessani kävellen liikenteessä?

Heinäkuussa tilasin netistä viisi lavaa kaljaa (+vähän viiniä) ja kun tässä kuussa tilaus oli saapunut Hämeenlinnaan, olikin jo hieman edistystä edelliseen kun kysyttiin jo että milloin lähetyksen voi tuoda kotiin. Vastasin että puoli kahdentoista ja kahdentoista välisenä aikana. Lähetystä tuotiin kuitenkin tasan kahdeltatoista, jolloin olin takaisin työpaikalla, mitä helvettiä... Onneksi noikin sai kuitenkin kotiin kun kantoi sen vajaa 400 metriä.

Ainoa positiivinen kokemus onkin yllättäen loman ajalta jolloin olin kotona kun uutta tietokonetta tuotiin kotiin. Seuraavan kerran kun tilaan lisää alkoholipitoisia juotavia, pitää tilaaminen ajoittaa siten, että tulevat joululoman aikana kotiin.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heinäkuussa tilasin netistä viisi lavaa kaljaa (+vähän viiniä) ja kun tässä kuussa tilaus oli saapunut Hämeenlinnaan, olikin jo hieman edistystä edelliseen kun kysyttiin jo että milloin lähetyksen voi tuoda kotiin. Vastasin että puoli kahdentoista ja kahdentoista välisenä aikana. Lähetystä tuotiin kuitenkin tasan kahdeltatoista, jolloin olin takaisin työpaikalla, mitä helvettiä... Onneksi noikin sai kuitenkin kotiin kun kantoi sen vajaa 400 metriä.

Eikös tuo nyt mennyt kuljetusfirman osalta ihan oikein? Jos määrittelet ajaksi 11:30-12:00 ja he tuovat tavarat 12:00 niin hehän tulevat sanomallasi ajalla?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eikös tuo nyt mennyt kuljetusfirman osalta ihan oikein? Jos määrittelet ajaksi 11:30-12:00 ja he tuovat tavarat 12:00 niin hehän tulevat sanomallasi ajalla?
Teoriassa kyllä. Olisi vain pitänyt mainita sana ruokkis jolloin olisivat ehkä tajunneet tuoda jo klo 11:30 eikä viimeisen mahdollisen minuutin aikana. Kun 12:00 piti olla jo takaisin työpaikalla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teoriassa kyllä. Olisi vain pitänyt mainita sana ruokkis jolloin olisivat ehkä tajunneet tuoda jo klo 11:30 eikä viimeisen mahdollisen minuutin aikana. Kun 12:00 piti olla jo takaisin työpaikalla.

Joskus muistaakseni kerroit että lähditkin kotoa jo viittä vaille, eli tuota firmaa et siitä voi syyttää. Ja vielä että oikein boikotoit.

Mulle soitettiin just viis minuuttia sitten että kissanruuat tulee huomenna. Kiva juttu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä? Jotain 6 000 purkkia bisseä?

Ei kaikki ole varastomiehiä tai rekkamiehiä, ja vaikka olisikin niin luulisi tajuavan että sitä 24-päkkiä kutsutaan myös lavaksi.

Ja ovathan jotkut kaupan kaljatkin sellaisessa pahvisessa "lavassa", mihin mahtuu se 24 tölkkiä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Lieköhän yleisemminkin lukoililla alepäivät, Ristiinassa 95 1,55€ 98 1,60€ ja diesel 1,40. Kyllä nyt suomalaisia kosiskellaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös