Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 246 242
  • 7 345

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No sitten ei avaudu miten joku voi olla täysi kusipää, toisen ihmisen olosta piittaamaton ja lääkäri samaan aikaan. Ehkä hän vaan oli laiska ja ajatteli, että painukaas vittuun siitä häiritsemästä kun varsinainen potilaskin on jo alakerran pakkaamossa.
Onhän näitä laakäreitä jotka vieraannuttavat itsensä kaikista inhimillisistä tunteista ja ovat täysin kykenemättömiä sosiaalisiin tilanteisiin.
Melko paljon tiedän tällaisia, mutta onneksi nykyään nuoremmat lääkärit ovat usein jo toisenlaisia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Olen joskus kysynyt lääkäreiltä anonyymillä kyselyllä heidän eniten tunteitä herättänyttä kokemusta työssään. Oli niin käsittämättömän rankkoja kokemuksia, että en ihmettele yhtään jos jotkut haluavat tietoisesti turruttaa kaikki tunteensa.
Tottahan tuokin ja varmasti lääkärin on pakko olla ns objektiivinen, mutta silti sosiaalisessa kanssakäymisessä pitäisi olla ns ihminenkin.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Luin Hesarin (tai Nytin) jutun aiheesta enkä oikein vakuuttunut. Ehkä mä oon väärässä ja se on uusi Instagram.

Minäkään en vakuuttunut luettuani jutun ja sen takia oli pakko ladata sovellus ja testata sitä. Se vakuutti vielä vähemmän. Toki se voi vaikuttaa mielipiteeseen, että sovellus näköjään myös toimii erittäin huonosti puhelimessani, mutta en mä vaan oikein ymmärrä mitä mahtavaa siinä on, että Jarkko Nieminen lataa videon, jossa kertoo olevansa Ranskan avoimisissa ja joku lataa siihen kommentina videon, jossa kysyy mikä on fiilis.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kaikesta ne ihmiset nykyään loukkaantuu. Mutta olisihan noiden pitänyt nähdä sen tulevan. Ajan henki..
Hehehe... Vitsillä vaan vähän huoritellaan työpaikkailmoituksessa ja mielensäpahoittajat loukkaantuu. Kyllä on ankea maa tämä sääntö-Suomi!

Toisaalta kun työnantajan tarjontalistan ykkösenä on kv. urheilutähtien tapaaminen ja juhlinta heidän kanssaan, alkaa täysjärkisten hälytyskellot jo kilahdella.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuli mieleen @Jaws postauksesta asia joka avautui minulle ketjuun että en tajua jogurtteja. En pidä niistä enkä ymmärrä miksi muutkaan pitävät. Piimän suosiotakaan en ymmärrä. Ihan ufoa menoa minulle. Jotenkin vastenmielisiä ovat olleet aina. Asiaa ei parantanut se että ala-asteella kaikilla luokkaretkillä oli aina jogurttia eväänä. Olihan siellä joku leipäkin yleensä, mutta ne eivät olleet mitään kulinaristisia herkkuja.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Se jos henkilö itse tarjoaa autokyydin, mutta ei voi tulla hakemaan kotoa/viedä kotiin asti. Tämä on havaittu erityisesti naisten "ongelmaksi". En ole koskaan tajunnut, että jos tarjoat kaverille kyydin, kun olette menossa samaan paikaan ja ei tarvitse kahdella autolla lähteä, niin ei voida hakea ovelta ovelle, jos/kun tuo lisäkoukkaus ei käytännössä tuo valtavaa lisävaivaa.
Tästä olen itse aktiivisena autoilijana täysin päinvastaista mieltä. Siis jos puhutaan siitä että tämä kyytiläinen ei maksa kyydeistä mitään. Tietenkin jos rahaa tulee, niin silloin haetaan vaikka olohuoneesta asti, mutta mikäli ei yhtään osallistuta millään tavoin kustannuksiin, niin en minä ainakaan jaksa yhtään ylimääräistä lenkkiä heittää. Joillakin ihmisillä on ihmeellinen oletus että jos suunta on sama, niin siinä on hyvä paikka pummia ilmaiset kyydit. Jos meillä on oikeasti tismalleen sama matka, niin voin heittää kyllä ilmaiseksi, mutta jos siinä aletaan tinkimään jotain kotiovelta hakemisia niin kyllä siitä pitäisi jotain korvausta saada. Onko se sitten puhdasta bensarahaa tai vaikkapa ruuat huoltiksella, ihan sama, mutta periaatteesta kyllä sitten jo "vaadin" jotain, mikäli minun pitää alkaa omaa reittiäni ja lähtöaikaani muokkaamaan. Etenkin aikaisen aamun lähdöissä sillä on oikeasti merkitystä että koukkaanko kaverin takia 10km/15min. Ei viitsisi ihan ilmaiseksi lähteä varttia nipistämään omista yöunista vain siksi että joku puoli-tuttu pääsee kotiovelta liikkeelle.

Mulla on lukioajoilta "pahoja muistoja" liittyen kuskina toimimiseen. Mulla oli silloin jo oma auto ja omat kulut, eli en lainannut isin autoa ja isin bensoja aina kun olin ajamassa. Koska minulla oli oma auto ja sitä kautta auto aina käytössä, niin siitä sitten tuli yleinen käytäntö, että meikäläinen toimii kuskina. Kesätöitä en ollut tehnyt kuin yhtenä kesänä, ja sekin oli paria vuotta ennen auton hankintaa, joten auton ylläpito kaikkine kuluineen söi tiliäni melko kovalla tahdilla. Kavereista suurin osa taas oli töissä, mutta bensarahaa ei tullut ikinä ilman kinuamista. Ja jos sitä kinuamisen jälkeen tuli, niin ei siitä yhtään "voittoa" jäänyt, edes jos laskisi pelkät polttoaineet, koska autoni oli vanha ja paljon bensaa syövä auto. Etenkin naisille tuntui olevan kovakin paikka kun joku pyytää vähän rahaa siitä autokyydistä. Esimerkkinä kerran eräs neiti pyysi heitänkö tämän kaupunkiin. Sanoin että jos femman heität niin pääset. Sitten alkoi hirveä huuto miten voi kaverilta pyytää rahaa ja sitä paitsi mä pääsen bussilla 3,5 eurolla. Bussilla matka tosin kestää tuplasti pidempään ja joudut kävelemään puoli kilsaa pysäkille. Sitten sitä seläntakana riehuttiin miten se JYP#44 on niin saatanan pihi ja riistää kavereilta rahaa kyydeistä. Ja kumma yhteensattuma sinänsä, nyt pari vuotta lukion päättymisen jälkeen, vaikka käytännössä samoilla kylillä asutaan, niin minkäänlaista yhteyttä ei olla pidetty.

Mulla on ehkä 4-5 kaveria, joiden kanssa meillä nää kuskaamiset sun muut toimii. Kaikilla noilla on myös oma auto käytössään. Rahaa ei vaihdella kuin eritystapauksissa, kuten jollain pidemmällä autoreissulla. Muuten aina vuorotellaan kuka kuskaa ja näin ne bensat menee loppupeleissä tasan. Ja autottomat voisivat edes joskus heittää sen femman bensarahaa. Ei pitäisi olla iso raha. Ainakaan autoilijan lompakossa tuollaiset summat eivät näy ollenkaan, nimimerkillä "alle puoleen vuoteen 1500e oman ruoskani korjauksiin".
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS

Huomautetaan nyt sen verran että kysehän oli siitä jos henkilö itse tarjoutuu heittämään, eikä niin että kyytiä erikseen pyydettäisiin.

Omasta kokemuksesta mainitaan sen verran, että itse joskus lukioaikoina en ikinä pyytänyt rahaa keltään. Kyllä fiksut ihmiset ymmärsivät itse maksaa bensarahoja ihan pyytämättäkin. Aika nopeasti sen oppi kuka ei sitten itse ikinä pystynyt tarjoamaan vastavuoroisesti kyytiä tai kuka ei ikinä maksanut. Heitä ei sitten myöskään meikäläisen hoppa kuskannut jos sellainen ihme tapahtui että olin lukioaikana ajokunnossa joskus.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ei millään aukea miten media puhuu "Israelin ystävistä" ja Venäjätrolleista. Samaa paskaa eri tuutissa. Miltä hei kuulostaisi Venäjän ystävät?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ei millään aukea miten media puhuu "Israelin ystävistä" ja Venäjätrolleista. Samaa paskaa eri tuutissa. Miltä hei kuulostaisi Venäjän ystävät?
Eikös Israelin Ystävät ole ihan rekisteröity yhdistys, kun taas "Venäjä-trollit" ovat kutsumanimi Venäjän politiikkaa puffaaville flamettajille? Varmasti Israelin Ystävät voi pitää sisällään monia "Israel-trolleja"...
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Eikös Israelin Ystävät ole ihan rekisteröity yhdistys, kun taas "Venäjä-trollit" ovat kutsumanimi Venäjän politiikkaa puffaaville flamettajille? Varmasti Israelin Ystävät voi pitää sisällään monia "Israel-trolleja"...

Israelin ystävät on kyllä yhdistys. Sen verran veitikoita peikkoja, että kyseinen yhdistys on vanhempi kuin Israelin valtio. Kuitenkin tätä Israelin ystävyyttä alleviivataan positiivisena asiana vaikka pääsääntöisesti se näyttäytyy propagandana.

Mietitään esimerkiksi jos Venäjätrollit menisivät rajan yli palvelemaan Venäjän armeijaa. Olisiko takaisin tulemista? Ainakaan Syyriasta ja muualta ei ole. Luojan kiitos. Mutta jostain kumman syystä nämä Israel kiihkoilijat on tässä joku poikkeus. Naurettavaa paskaa perkele.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Israelin ystävät on kyllä yhdistys. Sen verran veitikoita peikkoja, että kyseinen yhdistys on vanhempi kuin Israelin valtio. Kuitenkin tätä Israelin ystävyyttä alleviivataan positiivisena asiana vaikka pääsääntöisesti se näyttäytyy propagandana.
Propagandaahan se on. Israelhan on käsitteenä "hippasen" vanhempi, kuin valtio, joka sillä nimellä nykyään on olemassa. Tässä mielessä propaganda liittynee oleellisesti valtion olemassa olon lisäksi myös siihen, mikä on ns. historiallisen Israelin asema yhteiskunnassa. Alun pitäen tämä taas liittyi varmasti juuri valtion perustamiseen jne. Tarkoitan siis, että Israelin Ystävien propaganda ei ole aina ja pelkästään sitä, että puolustetaan muiden mielestä kyseenalaista valtapolitiikkaa Lähi-Idässä.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Toisen maailmansodan jälkeinen historia hiukan osoittaa, niin kuin lukion psykologian opettaja aikoinaan sanoi "olikohan ihan oikea ratkaisu antaa juutalaisille tämä luvattu maa". No mielipiteitä kaikki. Oliko sekään oikein, ettei Venäjää miehitetty heti kun Neuvostoliitto kaatui, nykypäivä kertoo, että ei ollut hyvä ratkaisu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei millään aukea miten media puhuu "Israelin ystävistä" ja Venäjätrolleista. Samaa paskaa eri tuutissa. Miltä hei kuulostaisi Venäjän ystävät?

Ehkä asia aukeaa paremmin kun tutustut Israelin Ystäviin. Ei voi mitenkään verrata venäjätrolleihin:

"Monet eurooppalaiset alun perin ei-muslimit ovat kääntyneet islamin uskoon. Syitä tähän on varmaan monia, yksi syy on eurooppalaiseen maallistumiseen kyllästyminen. Varsinkin monet eurooppalaiset naiset ovat etsineet islamin uskosta elämälleen uutta sisältöä ja perinteisen roolin mukaista aviopuolisoa. Jos islaminuskoisten määrän voimakas kasvu jatkuu, on arvioitu, että tulevaisuudessa monessa Euroopan maassa olisi muslimienemmistö. Se tarkoittaisi suurta uskonnon ja kulttuurin muutosta. Ennen tätä olisi tärkeää saada juutalaisten ja muslimien välit rauhanomaisiksi."

"Toisaalta myös Israelissa arabiväestön lukumäärä kasvaa sekä Israelin että palestiinalaisten alueilla. Näin juutalaiset ovat tulevaisuudessa joutumassa yhä ahtaammalle islamin uskon puristuksessa. Vaarana on, että Israelinkin johto käy vain viivytystaistelua aikaa vastaan eikä löydä pysyviä keinoja tilanteen rauhoittamiseksi. Juutalaiset varmasti pyrkivät vilpittömästi rakentamaan siltoja esim. Israelin arabiväestöön. Euroopan maissa asuvat juutalaiset ovat pyrkineet rakentamaan suhteita asuinmaidensa väestöön. Silti juutalaisuuden ja islamin välillä vallitsee kasvava jännitys kaikkialla maailmassa missä he kohtaavat."

"Entä pystyykö Israelin johto löytämään keinoja rauhanomaiseen ja tulokselliseen dialogiin muslimien kanssa? Olisiko löydettävissä jokin keino muslimien ja juutalaisten välisen jännityksen vähentämiseksi? Kuinka Israelissa onnistuttaisiin esim. toteuttamaan hallintoa, jossa valtion turvallisuutta vaarantamatta myös muslimit kokisivat oikeudenmukaisuuden ja tasapuolisuuden toteutuvan? Se toki on Israelin viranomaisten tavoite mutta molemminpuolinen epäluottamus ja epäusko toisen motiiveihin haittaa asian edistymistä. Kysymyksiin ei ole helppoa ratkaisua."

Lyhennelmä Shalom 5/2015 pääkirjoituksesta.

Aika moni varmaan on samaa mieltä lyhennelmän näkökulmasta. Sen sijaan venäjätrollien kanssa en usko että Venäjää koskien löytyisi juuri yhtään asiaa josta voisi olla samaa mieltä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ajoin tänään siilin. Ja siis siili ei millään lailla sovi minulle. Ei avaudu miten lähes joka kesä sitä ajaa siilin, ja tämän jälkeen vasta sitä ajattelee, että eihän se perkele sovi minulle. Vuosi toisensa perään, ja aina sitä haaveilee lyhyistä hiuksista, kun ei ne vaan vittu näytä hyvältä meikäläisen päässä. Jos näet jonkun lyhyt hiuksisen kaverin, jolle lyhyet hiukset eivät lainkaan sovi, niin se todennäköisesti olen minä.

Tässä kuva siitä, mitä tällä hetkellä pyörii mielessä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Palstalla on aina vain enemmän näitä yhdenasianjankkaajia. Oli se sitten tietyn nimimerkin tagausta suunnilleen jokaiseen postaukseen, puusilmäistä vihaa tiettyä puoluetta kohtaan tai (maksettua?) propagandaa, aika sama, mutta helvetin rasittavaa luettavaa se ainakin on. Korostuu vielä, kun kesällä kiekossakaan ei oikein tapahdu. Tulee melkein ikävä parin vuoden takaisia aikoja, kun ne alkoholisoituneet perheenisän pommittivat kesäisin sen ~ 50 hassutteluhuumoriviestiä vuorokaudessa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jatkoajassa on nykyään aivan liikaa poliittista paskaa."Rautakanki putosi lähelle kissaa HIFKin toimiston edustalla!!" tyyppisiä ketjuja lisää.
Myös tosielämänmakuiset läpät tekisi gutaa. Aina inttikavereista ja jonkun naismurheista alkaen.
 

Nick Neim

Jäsen
^Puhumattakaan Viron viinanhakureissuista ja alkoholittomista siidereistä.

Politiikkaan liittyvät keskustelut eivät kiinnosta kyllä yhtään, kun ei jaksa vängätä väärinajattelijoiden kanssa eikä myötäillä fiksuja. Eipä täällä palstalla enää muusta tunnuta paljoa jauhettavan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
^Puhumattakaan Viron viinanhakureissuista ja alkoholittomista siidereistä.

Politiikkaan liittyvät keskustelut eivät kiinnosta kyllä yhtään, kun ei jaksa vängätä väärinajattelijoiden kanssa eikä myötäillä fiksuja. Eipä täällä palstalla enää muusta tunnuta paljoa jauhettavan.

Ai että, tämän tarinan esiinnostaminen saa aina hyvälle tuulelle. Hienoja juttuja! Mahtaako asianosaisetkin jo tuolle tänä päivänä nauraa.

Ylläolevien kanssa samaa mieltä. Aina vaan vähemmän ketjuja, joita jaksaa kaiken jankkaamisen takia lukea. Avautumis-ketjusta tästä taas hyvä esimerkki. Näitä Yksi vs. maailma -taisteluita on aina vaan enemmän. Ennen oli pelkästään 9/11 ja TOJ vs. läntinen maailma.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Perkeles, hyviä muistoja. Nyt tosiaan tuntuu, että puolet ketjuista jotain saatanan päiväkirja- tai chättäily-ketjuja. Plus siihen päälle nämä nuoremmat nimimerkit, jotka väkisin haluavat ns. palstapersooniksi. Sitten sitä viestiä jokaiseen mahdolliseen ketjuun, ilman mitään mainittavaa sisältöä. Shaatana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös