Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 241 299
  • 7 330

A Siente

Jäsen
Ei avaudu miksi vankikarkurin kuvaa ei voi julkaista. Siis janari on vasta pistänyt jonkun kylmäksi ja ei ole muka mitenkään vaarallinen. Siellä juoksentelee murhaaja vapaana ja ainoat tuntomerkit on sellaiset ettei niiden perusteella pysty tunnistamaan, jos sattuisi vastaan tulemaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei avaudu miksi vankikarkurin kuvaa ei voi julkaista. Siis janari on vasta pistänyt jonkun kylmäksi ja ei ole muka mitenkään vaarallinen. Siellä juoksentelee murhaaja vapaana ja ainoat tuntomerkit on sellaiset ettei niiden perusteella pysty tunnistamaan, jos sattuisi vastaan tulemaan.
Liekö syynä tässäkin tapauksessa ajatusrikosten ennaltaehkäisy?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei avaudu miksi vankikarkurin kuvaa ei voi julkaista. Siis janari on vasta pistänyt jonkun kylmäksi ja ei ole muka mitenkään vaarallinen. Siellä juoksentelee murhaaja vapaana ja ainoat tuntomerkit on sellaiset ettei niiden perusteella pysty tunnistamaan, jos sattuisi vastaan tulemaan.
Nimen perusteellakin taitaa olla ns. vähemmistön edustaja, jos Iltalehden tiedot pitää paikkansa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Like for like- ja lukija lukijasta-periaatteet aikuisilla ihmisillä. Instagramissa liketaan hashtag #l4l ja luvataan tykätä randomien kuvista jos he tykkäävät sinun kuvistasi. Tai sitten blogimaailmassa jotkut copypastettavat suoria mainoksia itsestään muihin blogeihin. "Tosi mielenkiintoinen postaus! Oot hyvä kirjottamaan blogia. :) Käythän kommentoimassa/katsomassa blogiani? Kommentti kommentista, lukija lukijasta (jos blogi kiinnostaa)". Edellämainittu kommentti on täysin aito, linkki vain poistettu välistä.

Sen vielä ymmärrän että akoilla on facebookissa sellainen ketju-systeemi, eli kaikki tykkäävät kilpaa toistensa kuvista jotta saavat enemmän peukkuja omille kuvilleen, mutta vittu että täytyy oikein julkisesti anella niitä tykkäyksiä, seuraajia tai ihan mitä vaan. Ihan oikeasti, aikuiset ihmiset.

Muutenkaan ei aukene tämä nykyajan ajatusmalli että jokaisen tulisi olla joku oman elämänsä some-julkkis ja saada mahd paljon huomiota sosiaalisissa medioissa. Profiilit pidetään julkisina, jaetaan kaikki mahdollinen internettiin ja kommentoidaan ja tykkäillään kaikesta ihan siksi että saataisiin huomiota omaan profiiliin. Sitten kun joku linkkaa tämän oman elämänsä somejulkkiksen profiilin tai jotain sen julkisia päivityksiä jollekin vauva-foorumille niin heti ollaan tekemässä kunnianloukkaussyytettä. Mitäs läksit, huora? Tai etenkin naisilla oleva ihmeellinen tapa että jaetaan vitusti kaikkia päivityksiä itsestä, mutta sitten kun joku menee lukemaan jotain yli viikon vanhoja statuksia niin on niin hämäräpervostalkkeria että.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Liekö syynä tässäkin tapauksessa ajatusrikosten ennaltaehkäisy?


Kyllä, joku voi saada ajatuksen, niitä ei tässä suvaitsevaiston maailmassa suvaita. Semmoista tämä on. Kerran sanoin eräässä ns. yhteisöpalvelussa "ryssä" ja joku saatanan keuna siitäkin hikeentyi, ihminen, joka oli melkein aina vihassa mutta vain pol. korrekteille kohteille.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Päällä puskeminen ihmisten välisen väkivallan muotona.

Väkivalta ei toki avaudu ilmiönä muutenkaan, mutta puskeminen on jo aivan omanlaistaan Darwin Awards -henkistä idiotismia.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanonta "makuasioista ei voi kiistellä". Siis mitä! Miksei? Nehän ovat parhaita kiistelynaiheita, sillä absoluuttista totuutta ei ole osoitettavissa.

Onko muuten ihmisten makuaisteissa eroja, onko tätä tutkittu? Olen täysin varma, että oma makuaistini on huomattavasti keskivertokansalaista tarkempi. Tämä tuli äsken mieleen, kun join kahvia poikkeuksellisesti UHT-maidolla, jonka imelä maku lyö läpi.
No tuo sanonta kai viittaa enemmänkin siihen lopputulokseen: ei ole olemassa mitään absoluuttista totuutta, joten kiistely siitä, mikä on parempaa on turhaa. Ihan varmasti on tutkittu. Helsingin yliopiston elintarvike- ja ympäristötieteiden laitoksella on jopa aistinvaraisen tutkimuksen professori, ja aistinvaraista tutkimusta tehdään koko ajan. Varmasti myös tuosta näkökulmasta, kun kerran sivulla näkyy olevan väikkärin aiheena makutottumusten periytyvyyskin. http://goo.gl/GlciEu Ja ihan käytännön tasolla esim. Master of Wine -tutkinto jää suorittamatta monilta juuri sen tähden, ettei nenät ja suu kykene erottelemaan tarpeeksi tarkasti viineistä löytyviä vivahteita. Tuon tutkinnon suorittaneita suomalaisia taitaa olla vain kaksi. http://goo.gl/UIs8Xo (Linkki MoW -kotisivuille).
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Se jos henkilö itse tarjoaa autokyydin, mutta ei voi tulla hakemaan kotoa/viedä kotiin asti. Tämä on havaittu erityisesti naisten "ongelmaksi". En ole koskaan tajunnut, että jos tarjoat kaverille kyydin, kun olette menossa samaan paikaan ja ei tarvitse kahdella autolla lähteä, niin ei voida hakea ovelta ovelle, jos/kun tuo lisäkoukkaus ei käytännössä tuo valtavaa lisävaivaa. Yleensä on paljon hankampaa sen kyydittävän hankkiutua erikseen noutopaikkaan kuin autoilijan pyöräyttää pieni lenkki. Eilenkin parempi puolisko oli menossa koirien kanssa paimentamaan ja sai kyydin kaveriltaan, mutta omalla autolla piti ajaa reilu viisi kilometriä tapaamispaikkaan, kun "ei viitsi siellä Hesassa turhaan ajella". Henk.koht. jos kyytiä tarjoa, niin totta helvetissä on oletuksena, että viedään perille asti, koska loppupeleissä se on usein todella pieni vaiva. Jos tuohon pieneen vapaa-ajan menetykseen tai rahalliseen tappioon ei pysty taipumaan, niin ehkä kannattaisi sitten vain ajella itsekseen.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Se jos henkilö itse tarjoaa autokyydin, mutta ei voi tulla hakemaan kotoa/viedä kotiin asti. Tämä on havaittu erityisesti naisten "ongelmaksi". En ole koskaan tajunnut, että jos tarjoat kaverille kyydin, kun olette menossa samaan paikaan ja ei tarvitse kahdella autolla lähteä, niin ei voida hakea ovelta ovelle, jos/kun tuo lisäkoukkaus ei käytännössä tuo valtavaa lisävaivaa. Yleensä on paljon hankampaa sen kyydittävän hankkiutua erikseen noutopaikkaan kuin autoilijan pyöräyttää pieni lenkki. Eilenkin parempi puolisko oli menossa koirien kanssa paimentamaan ja sai kyydin kaveriltaan, mutta omalla autolla piti ajaa reilu viisi kilometriä tapaamispaikkaan, kun "ei viitsi siellä Hesassa turhaan ajella". Henk.koht. jos kyytiä tarjoa, niin totta helvetissä on oletuksena, että viedään perille asti, koska loppupeleissä se on usein todella pieni vaiva. Jos tuohon pieneen vapaa-ajan menetykseen tai rahalliseen tappioon ei pysty taipumaan, niin ehkä kannattaisi sitten vain ajella itsekseen.

Valitettavasti tää on myös miesten keskuudessa ihan suht yleistä. Sellaisella 6 henkilön porukalla pyöritetään kimppakyytirinkiä harjoituksiin Lappeenrannasta Imatralle. Itse asun ainoana täällä läntisessä Lappeenrannassa, niin jengi aina ilmoittaa ajovuorollaan lähtevänsä kotoa aikaan X ja tulkaa sinne ominenne. Toki ymmärrän sen pointin, että se pahimmillaan ottaa sen 20 minuuttia ylimääräistä kun 4 muuta tyyppiä hakee kyytiin. Hauskinta tästä kuitenkin tekee se, että kaksi näistä kuudesta asuu sellaisella alueella, ettei sieltä parkkipaikan saaminen oo kovin helppoa. Kai se pitäis muuttaa itsekin lähemmäs keskustaa, niin ei tartteis omalla autolla aina ajaa sinne, tai sitten johonkin matkan varrella olevalle huoltoasemalle. Tuon huoltoasemalle ajamisen oon itte valinnut helpompana, ei tarvi keskustaan ajaa ja pääsee moottoritietä pitkin nopeemmin siihen matkan varrelle.
 

Nick Neim

Jäsen
Mun mielestä tuo riippuu hieman jo matkastakin. Erään kaverin vanhemmilla meinasi tulla aikoinaan riitaa toisten vanhempien kanssa, kun muut eivät suostuneet heittämään illalla 30 kilometrin ylimääräistä lenkkiä. 15 kilometriä suuntaansa on kuitenkin jo aika paljon ja varsinkin 21 aikoihin illalla, jos aamulla on aikainen herätys töihin.

Toisaalta helpommallahan se menisi jos kaikki pääsisivät aina kotiin asti, mutta kyllä tuollainen koukkaus 7-8 kertaa kuussa varmasti alkaa vituttamaan jo ajallisesti ja rahallisestikin. Siinä mielessä ymmärrän ihan hyvin, että muut eivät tuohon suostuneet. Loppujen lopuksi tuo kimppakyyti siis muodostui siten, että tämän yhden kaverin vanhemmista jompikumpi joutui kuitenkin aina ajamaan sen 30 kilometriä.
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Tämä keskustelu siitä, milloin ihmiset käy nukkumaan sopii kyllä erinomaisesti tämän otsikon alle. Joo, oon itse huono nukahtamaan illalla ja vaikka aamulla töihinlähdön merkiksi kello soisi 05:10, niin ennen puoltayötä nukahtaminen on käytännössä mahdottomuus. Muutama tuttu taasen alkaa juuri näissä kimppakyydeissä valittaa, miten eivät ehdi nukkumaan kunnolla, jos treeneistä palattaessa ollaan esimerkiksi klo 22:15 takaisin Lappeenrannassa. Toki nukkumistarve on yksilöllistä ja sama tyyli ei toimi kaikilla. Se mikä tässä ihmetyttää, onkin se, miten sama kaveri pyörii facebookissa tai whatsappissa sinne puoleenyöhön. Treeneistä toki hirveä kiire aina nukkumisen takia kotiin, eikä pelikaljoilla käyminen tule edes kysymykseen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä keskustelu siitä, milloin ihmiset käy nukkumaan sopii kyllä erinomaisesti tämän otsikon alle. Joo, oon itse huono nukahtamaan illalla ja vaikka aamulla töihinlähdön merkiksi kello soisi 05:10, niin ennen puoltayötä nukahtaminen on käytännössä mahdottomuus. Muutama tuttu taasen alkaa juuri näissä kimppakyydeissä valittaa, miten eivät ehdi nukkumaan kunnolla, jos treeneistä palattaessa ollaan esimerkiksi klo 22:15 takaisin Lappeenrannassa. Toki nukkumistarve on yksilöllistä ja sama tyyli ei toimi kaikilla.
Joo niinpä. En mä kyllä millään suostuisi menemään nukkumaan esimerkiksi ennen kymmentä kun ne illan viimeiset tunnit ovat vuorokauden parhaimmat, ainakin mulle. Ehkä joku aamuvirkku ajattelee toisin ja nauttii aamukuudelta, jolloin mua ainakin vituttaa suuresti jos olen jo hereillä. Väsyttääkin niin hirveästi.

Sitä mä olen kanssa mietiskellyt, että nauttivatkohan aamuvirkut yhtä paljon kuin iltavirkut? Monesti mulla ainakin on niin etten millään malta mennä nukkumaan kun on niin mahtava fiilis, ja sitä jumittaa helposti johonkin kahteen asti. Meneekö aamuvirkut joskus pari tuntia myöhässä töihin kun on vaan niin mahtava fiilis ettei millään jaksanut lähteä aiemmin? En ole kuullut muuta kuin että joku papparainen kuuntelee terassilla viis minuuttia lintujen viserrystä tai jotain.

Mutta siis noin muutenkin tuntuu ankealta elämältä jos jo kymmeneltä menee nukkumaan. Miten siinä käy kavereiden kanssa baareissa tai mitä nyt tykkääkään tehdä? Elokuvatkin tulee telkkarista illalla, eivätkä ne yhtä hyviltä tunnu jos katsoo ne päivisin nauhalta.

Sekin tietenkin on mulla joskus ongelmana etten saa unta, varsinkin jos aamulla on lähtö jonnekin. Parhaimmillaan tai pahimmillaan tulee pyörittyä viisikin tuntia sängyssä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sitä mä olen kanssa mietiskellyt, että nauttivatkohan aamuvirkut yhtä paljon kuin iltavirkut?

Mä joskus nuorempana vihasin aikaisia herätyksiä, oli vaan poikkeuksetta pirun vaikeaa vääntäytyä pystyyn, ihan sama miten paljon oli ehtinyt nukkua. Edelleen pidän herätyskellon soimiseen heräämistä todella vastenmielisenä.

Vaan nyt eläkepäiviä viettäessä olen huomannut, että aikaisin aamulla hereillä oleminen onkin oikeastaan aika kivaa. Toki se vaatii sen, että herääminen on tapahtunut ns. luonnostaan, eikä herätyskellon pakottamana. Normaalisti näin NHL-kauden ollessa käynnissä valvon öitä pelejä katsellen ja muutenkin olen aina ollut enemmän ilta-, kuin aamuvirkku. Itse asiassa yön pikkutunnit ovat mulle sitä virkeintä aikaa, ajatuskin soljuu jotenkin kirkkaampana.

Päivärytmittömässä elämässäni tapahtuu kuitenkin ajoittain niin, että olen syystä tai toisesta mennyt nukkumaan illalla pirun aikaisin ja sitten käy niin, että herään esim. kuudelta aamulla. Kyllä mä niistä aikaisista aamuistakin jollain lailla nautin. Vaimo harvemmin on noihin aikoihin hereillä, joten saan kaikessa rauhassa tiputella aamukahvit jne. Kesällä on mukava siirtyä kahvikupin kanssa pihalle nauttimaan viileästä aamusta ja seurailemaan luonnon heräämistä uuteen päivään. Töihin suuntaavilta naapureita vaan tulee ajoittain pahaa silmää, kun pihakeinussa istuskellen ja kahvista kiireettömästi nautiskellen toivotan hyvät työpäivät.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Nykyään kun naureskellaan miehekkäille takatukille ja naisten kreppitukille, niin tämä kyllä aukenee jossain määrin, mutta naureskelijat "muotigurut" eivät avaudu.
Enkä tarkoita ihan mitään oikeita guruja, vaan ihan tavallisia Jonneja ja ikävä kyllä vanhempaakin porukkaa joilla on päässään jokin aivan kammottava hiuksista tehty sipuli tai/ja sivuilta ja takaa kaljuksi nyljetty tukka, mutta päällä pidempää tukkaa.
Parhaimmillaan toinenkin puoli on nyljetty ja toiselta puolelta vedetään pitkä tukka sinne toiselle puolelle. Kylläpä nauru maittaa seuraavalla sukupolvella, kun katsovat tästä villityksestä kuvia.

On tuo laumakäyttäytyminen vaan outoa. Hämärtää arvostelukyvyn ja ilmeisesti sopeudutaan porukkaan näin tjsp, vaikka tuskin kukaan tuota muotia oikeasti hirmu hienona pitää. Todennäköisesti muodit lähtöisin joltain naismaiselta futarilta, oli se Maradona vaan äijä silläkin saralla..
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei avaudu, että mikähän lääketietellinen koodi on Kankaanniemen sairaslomalapussa? Jos kaveri on mokannut ja vituttaa, niin kuka lääkäri myöntää tuolla syyllä sairaslomaa kun pitäisi olla ihan oikea diagnoosi. Olen ennenkin ihmetellyt tätä käytäntöä, että jäädään "sairaslomalle" kun ei haluta olla julkisuudessa.

Kun faijani eräänä yönä kuoli vuosia sitten, niin hänen puolisonsa oli todella surun murtama. Menimme aamulla sairaalaan vielä tarkastamaan tilanteen ja lääkäri kertoi jotain asioita siinä. Faijan puoliso sitten pyysi tältä lääkäriltä, että josko voisi saada päivän saikkua, niin vastaus oli: "suru ei ole sairaus" ja hän ei sillä perusteella voi kirjoittaa sairaslomaa. Vitutusko sitten on sairaus? Tyhmyys varmaan onkin, että ehkä tässä on siitä kyse.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun faijani eräänä yönä kuoli vuosia sitten, niin hänen puolisonsa oli todella surun murtama. Menimme aamulla sairaalaan vielä tarkastamaan tilanteen ja lääkäri kertoi jotain asioita siinä. Faijan puoliso sitten pyysi tältä lääkäriltä, että josko voisi saada päivän saikkua, niin vastaus oli: "suru ei ole sairaus" ja hän ei sillä perusteella voi kirjoittaa sairaslomaa. Vitutusko sitten on sairaus? Tyhmyys varmaan onkin, että ehkä tässä on siitä kyse.

Ompa outoa. Olis pitänyt vaan mennä toiselle lääkärille. Äitini isä kun kuoli, äiti sai viikon sairaslomaa ja toisen viikon antoi työnantaja pitää säästövapaita. Onhan kuoleman koittaessa paljon muutakin tehtävää kuin surra, valitettavasti.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ei avaudu, että mikähän lääketietellinen koodi on Kankaanniemen sairaslomalapussa? Jos kaveri on mokannut ja vituttaa, niin kuka lääkäri myöntää tuolla syyllä sairaslomaa kun pitäisi olla ihan oikea diagnoosi. Olen ennenkin ihmetellyt tätä käytäntöä, että jäädään "sairaslomalle" kun ei haluta olla julkisuudessa.

Kyllä sieltä icd-koodistosta löytyy hyviä koodeja osastolta F40-F48 (Neuroosit ja psykosomaattiset häiriöt). Esim. Sosiaalisten tilanteiden pelon (F40.1) voisi hyvin kuvitella puhkeavan juuri kyseisellä hetkellä...

Kun faijani eräänä yönä kuoli vuosia sitten, niin hänen puolisonsa oli todella surun murtama. Menimme aamulla sairaalaan vielä tarkastamaan tilanteen ja lääkäri kertoi jotain asioita siinä. Faijan puoliso sitten pyysi tältä lääkäriltä, että josko voisi saada päivän saikkua, niin vastaus oli: "suru ei ole sairaus" ja hän ei sillä perusteella voi kirjoittaa sairaslomaa. Vitutusko sitten on sairaus? Tyhmyys varmaan onkin, että ehkä tässä on siitä kyse.

Jos on läheinen kuollut ja on itse ollut paikalla kuolinhetkellä tai siinä tilanteessa niin akuutti stressireaktio (F43.0) on ihan validi sairasloman syy. Kuoleman aiheuttamasta traumasta seuraa dissosiatiivisia oireita jotka aiheuttavat työkyvyttömyyden.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No sitten ei avaudu miten joku voi olla täysi kusipää, toisen ihmisen olosta piittaamaton ja lääkäri samaan aikaan. Ehkä hän vaan oli laiska ja ajatteli, että painukaas vittuun siitä häiritsemästä kun varsinainen potilaskin on jo alakerran pakkaamossa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
No tottahan tuo on, että suru ei ole sairaus. Toki lääkäri voi halutessaan kirjata sairaudeksi esim. sen akuutin stressireaktion, mutta suru itsessään ei ole mikään sairaus. Lisäksi työnantajalla pitäisi olla pelisilmää tilanteissa, jossa jonkun läheinen on kuollut ja antaa noissa tilanteissa automaattisesti muutama päivä vapaata

En nyt kohdista tätä jussi_j:lle tai hänen isänsä puolisoon, mutta tänä päivänä työelämässä on näitä ikivemppoja, joiden pitäisi saada saikkua suurin piirtein kultakalan kuolemasta seuranneesta surusta.

Joskus luin jostain naisesta, jonka yli 90-vuotias isä oli ollut kuukausia sairaalassa parantumattoman sairautensa vuoksi. Lopulta kun isä kuoli, oli nainen viikkokausia surun murtamana ja pois töistä. Jotain suhteellisuuden tajua näissä asioissa olisi hyvä olla. Kaikki meistä kuolevat joskus ja mitä vanhmepi ihminen on, niin sitä lähempänä se kuolema todennäköisesti on. Varsinkin jos on jo kuukausia ollut sairaalassa parantumattoman sairauden kynsissä. Miten silloin itse kuolema voi tulla yllätyksenä ja siitä seurata vielä viikkoja kestävä murtuma surusta?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
No tottahan tuo on, että suru ei ole sairaus. Toki lääkäri voi halutessaan kirjata sairaudeksi esim. sen akuutin stressireaktion, mutta suru itsessään ei ole mikään sairaus.
Niin tai näin, mielestäni kenenkään ei pitäisi missään tilanteessa sanoa niin ihmiselle, joka on vastikään menettänyt läheisensä - oli asiasta ammatillisin tai muin perustein mitä mieltä tahansa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Niin tai näin, mielestäni kenenkään ei pitäisi missään tilanteessa sanoa niin ihmiselle, joka on vastikään menettänyt läheisensä - oli asiasta ammatillisin tai muin perustein mitä mieltä tahansa.

Joo, pelisilmää moisissa tilanteissa lääkäriltä (ja muiltakin) tarvitaan eikä moinen kommentti surun kohdatessa läheisen kuoltua osoita pelisilmää. Moisen keskustelun paikka on muulloin kuin silloin kuoleman jälkeen.

Heitänpä sitten tähän pohdittavaksi - miksi meidän (minä mukaan lukien) on niin vaikea hyväksyä tosiasioita, jos ne vaikeassa tilanteessa sanotaan suoraan?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En aliarvioisi Kankaanniemen sairaslomaa. Niin kauan kuin media haluaa rietostella tällä varsin vähän poliitikkaan liittyvällä asialla, on ihan hyvä, että Kankaanniemi pysyy pois. Tänään näyttää jo siltä, että Jari Aarnio ja sen huora on paljon mielenkiintoisempi aihe kuin joku puutteessa oleva kansanedustaja. En minä Kankaanniemiä puolusta, mutta parempi kuin pysyy pois ja antaa paskalehtien keksiä muuta kirjoitettavaa. Kankaanniemi valitsi aivan oikean puolueen, mikäli haluaa kohun laantuvan nopeasti. Eiköhän joku toinen tosipersu saa aikaan uuden kohun vielä ennen juhannusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös