Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 241 004
  • 7 330

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Selittäkääs te viisaammat miksi nykyään joka kanavalla tulee joko hää-,kokki-, tai ohjelmia joissa laihdutetaan. En ummarra.
En tiedä, mutta näin mainoksen, että nyt alkaa myös uusi hää-laihdutus-ohjelma. Koko kansan fitness-Jutta tietty vetää.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Selittäkääs te viisaammat miksi nykyään joka kanavalla tulee joko hää-,kokki-, tai ohjelmia joissa laihdutetaan. En ummarra.
Näihin ohjelmiin on helppo saada osallistujia, eivätkä kustannukset nouse turhan korkeaksi. Lisäksi mediahuomio on taattu ja edellämainituille ohjelmille on aina taattu katsojaryhmä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Näihin ohjelmiin on helppo saada osallistujia, eivätkä kustannukset nouse turhan korkeaksi. Lisäksi mediahuomio on taattu ja edellämainituille ohjelmille on aina taattu katsojaryhmä.

Tätä ei voisi paremmin ilmaista. Suomeksi sanottuna, idiooteille suunnattua paskaa jossa esiintyy toisia idiootteja ja vähän vähemmän idiootit käärivät hillot taskuihinsa. Ja maailma on täynnä idiootteja. Opium for the masses. Koskee noin ~100% kaikesta realitypaskasta.
 

Valumato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kokkolan Hermes, KalPa
Mulle ei avaudu se, että miten helvetissä olen voinut saada 2 seuraajaa twitteriin? 2 twiittiä koko siellä olon aikana oon laittanut, ja kummatkin suomeksi, silti mulla nimistä päätellen on 2 ulkomaalaista seuraajaa.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Mulle ei avaudu se, että miten helvetissä olen voinut saada 2 seuraajaa twitteriin? 2 twiittiä koko siellä olon aikana oon laittanut, ja kummatkin suomeksi, silti mulla nimistä päätellen on 2 ulkomaalaista seuraajaa.

Oletko käyttänyt twiiteissäsi hashtageja, joilla myös ulkomaalaiset saattavat etsiä twiittejä? Twitterissä ja Instagramissahan harrastetaan seuraajien metsätämistä hyvin laajalti, eli seurataan randomilla porukkaa toivoen, että he sitten seuraavat takaisin. Itsekin olen tagannyt joskus kännikuviini asuinkaupunkini, ja saanut sitten seuraajaksi paikallisia baareja. Ja ihan yksityishenkilötkin harrastavat seuraajien metsästämistä.
 

Valumato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kokkolan Hermes, KalPa
No enpä kyllä ole, yhden kerran olen häshtägiä käyttänyt ja sekin oli #kännissä
 

Ralph

Jäsen
Minulle ei avaudu, että kuka on äänessä Spotifyssa pyörivässä Dumlen mainoksessa. Tuttu miesääni kyseessä, varmaan jostain saippusarjasta vai onko joku laulaja kenties kyseessä? Joka tapauksessa, ei avaudu millään kuka on ja häiritsee. Jos joku on kuullut saman mainoksen ja on tunnistanut hänet, niin voi ilmoittautua tähän.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miksi hävinneen playoff joukkueen kannattajat toivovat usein menestystä heidät juuri pudottaneelle joukkueelle? Toki silloin ymmärtäisi, jos muut jäljellä olevat joukkueet sattuvat olemaan inhokkeja, mutta niin usein tätä näkee, että tämä tuskin on syynä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Miksi hävinneen playoff joukkueen kannattajat toivovat usein menestystä heidät juuri pudottaneelle joukkueelle? Toki silloin ymmärtäisi, jos muut jäljellä olevat joukkueet sattuvat olemaan inhokkeja, mutta niin usein tätä näkee, että tämä tuskin on syynä.

Olisko jotain sellaista että saa kokea hävinneensä kovalle jengille? En tiedä. Itse en muista juuri tuollaista kokeneeni vaan vastustajajoukkue pääsee yleensä pleijareissa sen verran syvälle ihoni alle että toivon heille pelkkää huonoa.
 

Nick Neim

Jäsen
Miksi rahaa on niin paljon vaikeampi hahmottaa virtuaalisesti? Tai en tiedä onko muilla, mutta mulla tuppaa näin olemaan. Välillä esimerkiksi betsatessa sen huomaa, jos voittaessa panokset meinaa kasvaa mukana. Oikein välillä herää, että ei jumalauta, eihän tuollaista satasen kutia kannata tuohon sijoittaa kun ajattelee sen satasen käteisenä.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olisko jotain sellaista että saa kokea hävinneensä kovalle jengille? En tiedä. Itse en muista juuri tuollaista kokeneeni vaan vastustajajoukkue pääsee yleensä pleijareissa sen verran syvälle ihoni alle että toivon heille pelkkää huonoa.
Syitä on varmaan monia, mutta mikään tähän mennessä mieleen tullut ei saisi itseänikään kannattamaan vastustajaa paitsi jos inhoaa jotakin vielä enemmän kuin sitä omat pudottanutta joukkuetta.

Itseäni on joskus oman joukkueen paskuus vituttanut enemmän kuin sarjan häviäminen, mutta silloinkaan en kyllä toivonut menestystä vastustajalle vaan enemmänkin koko kausi ei voinut enää vähempää kiinnostaa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi rahaa on niin paljon vaikeampi hahmottaa virtuaalisesti? Tai en tiedä onko muilla, mutta mulla tuppaa näin olemaan. Välillä esimerkiksi betsatessa sen huomaa, jos voittaessa panokset meinaa kasvaa mukana. Oikein välillä herää, että ei jumalauta, eihän tuollaista satasen kutia kannata tuohon sijoittaa kun ajattelee sen satasen käteisenä.

Olen monesti miettinyt samaa. Vedonlyönnissä varsinkin tulee tuo fiilis. Välillä, kun käynyt kioskilla laittamassa muutaman vedon ja käyttää 20€, niin sitä summaa kauhistelee. Samalla kuitenkin tajuaa, että pelasi NHL- ja NBA-vetoja edellisenä yönä kymmenkertaisella summalla.
 
Sanonta "makuasioista ei voi kiistellä". Siis mitä! Miksei? Nehän ovat parhaita kiistelynaiheita, sillä absoluuttista totuutta ei ole osoitettavissa.

Onko muuten ihmisten makuaisteissa eroja, onko tätä tutkittu? Olen täysin varma, että oma makuaistini on huomattavasti keskivertokansalaista tarkempi. Tämä tuli äsken mieleen, kun join kahvia poikkeuksellisesti UHT-maidolla, jonka imelä maku lyö läpi.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Sanonta "makuasioista ei voi kiistellä". Siis mitä! Miksei? Nehän ovat parhaita kiistelynaiheita, sillä absoluuttista totuutta ei ole osoitettavissa.

Samoin kuin sanonta että kaikki mielipiteet olisivat yhtä arvokkaita. Eivät ole. Maailma on täynnä mielipiteitä joille en anna mitään arvoa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko muuten ihmisten makuaisteissa eroja, onko tätä tutkittu? Olen täysin varma, että oma makuaistini on huomattavasti keskivertokansalaista tarkempi. Tämä tuli äsken mieleen, kun join kahvia poikkeuksellisesti UHT-maidolla, jonka imelä maku lyö läpi.
Ei ole makuaisteissa eroa. Kaikkien mielestä hernekeitto maistuu ripulilta ja kahvi on paskaa. Ja maito on kusta. Mutta krapulassa sitä haistaa keittiön kaapin läpi kaikki eri teelaadut kuin mikäkin Uuno. Mun sisko muuten haistaa pierut vaikka mä en tunne muuta kuin raikkaan kevättuulen, joka ihanasti vilvoittaa sieraimia kukkien lempeästi hedelmöittäen toisiaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sanonta "makuasioista ei voi kiistellä". Siis mitä! Miksei? Nehän ovat parhaita kiistelynaiheita, sillä absoluuttista totuutta ei ole osoitettavissa...

Saksassa ollaan tässäkin viisaampia, siellä nimenomaan sanotaan, että makuasioista saa ja pitääkin kiistellä.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Sanonta "makuasioista ei voi kiistellä". Siis mitä! Miksei? Nehän ovat parhaita kiistelynaiheita, sillä absoluuttista totuutta ei ole osoitettavissa.

Onko muuten ihmisten makuaisteissa eroja, onko tätä tutkittu?
Kuten @MustatKortit sanoo, niin niistä saa ja pitää kiistellä. Eihän faktoista tosiaan voi kiistellä, tai siis voi, mutta tyhmäähän se on. Saksan sanonnoista en tiiä, mutta käytetään sitä täälläkin, koska ainakin mä oon sanonut niin monta kertaa.

On niissä ainakin sen verran eroja, että jollain vaan on enemmän makunystyröitä kielessä. Jossain tiedeohjelmassa sitä demonstroitiin laittamalla lapset purskuttamaan väriainetta, niin ne näkyy suurinpiirtein ihan paljaalla silmällä. Sen takia jotkut lapset ei vaan suostu syömään karvaita tai kitkeriä ruokia, esim vihreät kasvikset usein. Ne vaan yksinkertaisesti maistuu pahalle niiden suussa. Toki aromit tulee sitten nenän kautta, mutta eiköhän niissäkin ole eroja. Varmasti joku ammattilaiskahvinmaistaja maistaa ihan oikeasti enemmän ja paremmin kuin odwaz.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Gustav Hägglund

Ei vain avaudu mitä hienoa esim. on ampua nukkuvaa karhua tai uhanalaisia gepardeja. Noh, jokainenhan kovettunuu mistä haluaa ja kai tuo on lopulta jollain tasolla vain oman markkinavärkin kompensointia. Eihän siinä kukin tavallaan. Enemmän tuo kokoelma nykyisin vaikuttaa irvokkaalta kuin arvokkaalta...

(esim. kotimaisen hirvenmetsästyksen ja muut toki allekirjoitan, mutta tuo metsästysturismi on lähinnä paskaa.)

linkki: vimeo
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Miksi hävinneen playoff joukkueen kannattajat toivovat usein menestystä heidät juuri pudottaneelle joukkueelle? Toki silloin ymmärtäisi, jos muut jäljellä olevat joukkueet sattuvat olemaan inhokkeja, mutta niin usein tätä näkee, että tämä tuskin on syynä.

Ainakin omalla kohdallani yleensa kay silloin kun on alla hieno ja rehti playoff-sarja. Siina oppii kunnioittamaan sita vastapuolta niiden pelien aikana. Toki ainakin omalla kohdallani kay useammin ihan painvastoin. JYPille en toivonut ollenkaan menestysta kun viimeksi Ilves naita vastaan pelasi. Samoin aikanaan Kerhon ja Tapparan kohdalla. Mutta toisaalta taman kauden IFK oli hieno vastus minisarjassa ja en pistaisi ollenkaan pahitteeksi jos menisivat paatyyn asti. Tosin raja taitaa tulla vastaan valitettavan nopeasti.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei vain avaudu mitä hienoa esim. on ampua nukkuvaa karhua tai uhanalaisia gepardeja.

Kun ei ole päässyt niitä iivanoitakaan ampumaan, vaikka suurin piirtein koko elämä on väkisinkin pyörinyt sen ympärillä... No, ei ehkä läheskään pahin mahdollinen höyrypää, mutta seura tekee kuitenkin jossan määrin kaltaisekseen. Eikös herra kenraali sijoitellut WinCapitaankin, kun kaverit niin kovasti suositteli.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Gustav Hägglund

Ei vain avaudu mitä hienoa esim. on ampua nukkuvaa karhua tai uhanalaisia gepardeja. Noh, jokainenhan kovettunuu mistä haluaa ja kai tuo on lopulta jollain tasolla vain oman markkinavärkin kompensointia. Eihän siinä kukin tavallaan. Enemmän tuo kokoelma nykyisin vaikuttaa irvokkaalta kuin arvokkaalta...

(esim. kotimaisen hirvenmetsästyksen ja muut toki allekirjoitan, mutta tuo metsästysturismi on lähinnä paskaa.)

linkki: vimeo
Eli hirvien ampuminen on okei, mutta karhut ja gepardit pitää jättää rauhaan? Kai se on mukavaa kun voi sanoa kaataneensa useita eri eläimiä, jotka voidaan luokitella jopa vaarallisiksi. Ja tuskin jollain metsästysreissulla Afrikkaan se metsästys on se ainoa asia.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Eli hirvien ampuminen on okei, mutta karhut ja gepardit pitää jättää rauhaan? Kai se on mukavaa kun voi sanoa kaataneensa useita eri eläimiä, jotka voidaan luokitella jopa vaarallisiksi.

No turha tästä on alkaa vääntämään, jos ei jo ihan liikenneturvallisuuden takia metsästettävien kotimaisten hirvien tai näiden kiihottavien, toiselle puolelle maailmaa suuntautuvien, uhanalaisten suurpetojen lahtaamisreissujen välillä mitään pientä nyanssieroa näe.

Mutta eihän siinä, ei vain avaudu tuo "kai se on mukavaa"...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja tuskin jollain metsästysreissulla Afrikkaan se metsästys on se ainoa asia.

Sen lisäksi, että ammutaan uhanalaisia ja todennäköisesti valmiiksi lääkkeillä rauhoitettuja eläimiä, niin Kai se on mukavaa™ -reissu Afrikkaan voisi sisältää:
- ryyppäämistä omassa äijäporukassa viiden tähden hotellin allaosastolla
- Masai-sotureita esittämään palkattujen randoghettoneekereiden hulabulashow'n seuraamisen
- piparia joltain esipuberteettiseltä Nigerian ruusulta


@cottonmouth: oletko nähnyt Louis Therouxin ohjelman tästä viihdemetsästyksestä?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
@cottonmouth: oletko nähnyt Louis Therouxin ohjelman tästä viihdemetsästyksestä?

Muistaakseni olin ja nopealla googlauksella tuli varmistus.

Jokainen voi myös googlata esim. näitä luxury safari hunting holidays sanoja ja katsoa millaista paskaa sieltä tulee vastaan. Huonolla huumorilla aikanaan ehdotin vaimolle, että eiköhän häämatka tehtäisi tuonne ja saa valita pudottaako urosleijonan vai lanaako pari-kolme laumaa shakaaleja samalla hinnalla (, kun olivat per otus erikseen ilmoitettu). Hyvä ettei ulkoruokintaan joutunut.

linkki: yhdelle ko. sivustoista.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suomen Lähikauppa tajusi sitten kai viimein sen säälittävän mainoskampanjansa jälkeen, ettei ole mitään järkeä että Siwat ja Valintatalot kilpailevat keskenään.

Mutta ei ole auennut Keskon logiikka samassa asiassa. Olen ihmetellyt jo pitkään, että mitä järkeä on jakaa kolmen eri K-kaupan mainokset postilaatikkoon samana päivänä. No sen ehkä ymmärrän, että CM on vähän eri asia kuin pienemmät kaupat, mutta kun ei sitä edes noita mainoksia lukiessa muista, että mikä oli K-Market ja mikä K-Supermarket.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös