Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 246 508
  • 7 345

Ralph

Jäsen
... niin väkisinkin johonkin väliin tulee viesti jonka voidaan katsoa rikkovan palstan sääntöjä vastaan.
Aika pieni rikos kyllä tapahtui ja kyseessä "merkittävä kirjoittaja". Voi olla, että MustatKortilla oli alla joku edellinen rike. Nykyään on käytössä nuo "varoitukset", eli pikkurikkeestä saa rikemerkinnän ja toisesta sellaisesta kirjotuskieltoa. Rike vanhentuu vuodessa. Tällöin kahdesta pienestä rikkeestä saa yhden kirjoituskiellon.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mua on aina huvittanut tuo, että saa olla eri mieltä, mutta ei samaa mieltä. Toki ymmärrän säännön/ohjeistuksen merkityksen. Onneksi täällä ei tarvitse katsella noita +1 älyttömyyksiä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ole kaupan kassa, mutta itse en ole lähtenyt koulun penkille siksi, että siihen ei ole rahaa.

Aikaisemmin olet ollut sitä mieltä että kaltaistesi, persaukisen äidin ja vankilassa olleen isäpuolen kasvattaman, henkilöiden ei kuuluisi edes saada muuta koulutusta kuin auttava luku- ja laskutaito. Ethän nyt ole vaan mennyt muuttamaan mielipidettäsi siihen suuntaan että sinullekin voitaisiin antaa mahdollisuus korkeakoulutukseen?
 

Ralph

Jäsen
Mua on aina huvittanut tuo, että saa olla eri mieltä, mutta ei samaa mieltä. Toki ymmärrän säännön/ohjeistuksen merkityksen. Onneksi täällä ei tarvitse katsella noita +1 älyttömyyksiä.
Tämä viesti oli kuin suoraan omalta näppäimistöltäni!
 
Esimerkiksi minusta periminen on epäoikeudenmukainen järjestelmä. Minusta on väärin, että henkilö A saa jonakin päivänä vastikkeetonta omista ansioistaan riippumatonta tuloa määrän X, mutta henkilö B ei saa koskaan vastikkeetonta omista ansioistaan riippumatonta tuloa. On silti eri asia olla kateellinen perijöille kuin olla sitä mieltä, että heidän perintötulonsa perustuvat vääryyteen.

Mulla on taas melko päinvastainen näkökanta tähän asiaan. Minun mielestäni periminen ei ole mitenkään väärin tai epäoikeudenmukaista, mutta olen pirun kateellinen esim. Hanken-opiskelijoille heidän perhetaustoistaan.
 
Mut juu, sä olet Kirjoittelija kyllä kumma tyyppi: kateus ja katkeruus paistaa sun narinoista kirkolta kylälle.

En mä ihan giganttista hernettä vedä nenään vielä siitä, että joku reissailee porukoiden rahoilla esim. Portugalissa. Mutta siinä vaiheessa mulla alkaa nousta höyry päästä, kun tällainen ihminen tulee valistamaan muita, että ei asuntolainan ja opiskelujen yhdistäminen ole temppu eikä mikään. No ei kai se perkele ole, kun pappa betalar.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mä ihan giganttista hernettä vedä nenään vielä siitä, että joku reissailee porukoiden rahoilla esim. Portugalissa. Mutta siinä vaiheessa mulla alkaa nousta höyry päästä, kun tällainen ihminen tulee valistamaan muita, että ei asuntolainan ja opiskelujen yhdistäminen ole temppu eikä mikään. No ei kai se perkele ole, kun pappa betalar.

Itse opiskelin aikanaan vanhemmalla iällä ja maksoin opintolainaa samaan aikaan. Kyllä homma onnistuu kohtuu helposti tarkalla taloudenpidolla ja ahkeruudella.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En mä ihan giganttista hernettä vedä nenään vielä siitä, että joku reissailee porukoiden rahoilla esim. Portugalissa. Mutta siinä vaiheessa mulla alkaa nousta höyry päästä, kun tällainen ihminen tulee valistamaan muita, että ei asuntolainan ja opiskelujen yhdistäminen ole temppu eikä mikään. No ei kai se perkele ole, kun pappa betalar.
Pappa ei maksa mitään, pappa on kuollut ja puhui eläessään suomea. Perintöä ei muuten tullut penniäkään, oli köyhästä perheestä ja duunari itsekin. Mutsi on yksi pienviljelijän kuudesta sisaruksesta joka on tehnyt koko elämänsä duunia ja nyt pitkän uran jälkeen nousi sellaiseen asemaan, että pystyi viemään perheensä eli mut ja broidin viikoksi reissuun. Ole vaikka sitten siitä kateellinen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Pikkujoulut.

On sinänsä turha valittaa Stockan jouluikkunoista ynnä muista harmittomista hössötyksistä, kun samaan aikaan 5 000 000 henkeä majoittava ja syväykseltään peruskallioon ulottuva ruotsinlaiva-Tinder-roomalainen kylpylä on rantautuneena suomalaisten tajuntaan kahden kuukauden ajan eli kuudesosan vuodesta.
 
Mutsi on yksi pienviljelijän kuudesta sisaruksesta joka on tehnyt koko elämänsä duunia

Työn sankaruudesta on kyllä aina kiva lukea tällaisessa kontekstissa. Kuten edesmennyt Bill Hicks osuvasti totesi:
"Some of these guys look healthy but they're just bums. The very idea they want me to just give them the hard-earned money my folks send to me every week. You leech. Get a job, my dad works eight hours a day for this money."
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Minulle ei ihan konkreettisesti avaudu auton lämmitystolppa. Samalla ei "avaudu" naapurin toiminta asiassa. Kuka idiootti laittaa sen luukun lukkoon? Sitä käytetään talvella, jolloin jokainen sekunti ulkona ilman hansikkaita on pienoisitsemurha.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Esimerkiksi minusta periminen on epäoikeudenmukainen järjestelmä. Minusta on väärin, että henkilö A saa jonakin päivänä vastikkeetonta omista ansioistaan riippumatonta tuloa määrän X, mutta henkilö B ei saa koskaan vastikkeetonta omista ansioistaan riippumatonta tuloa. On silti eri asia olla kateellinen perijöille kuin olla sitä mieltä, että heidän perintötulonsa perustuvat vääryyteen.

Miten mielestäsi tämä asia kuuluisi mennä? Kaikkien menehtyvien ihmisten omaisuus valtiolle? Nykyisessäkin järjestelmässä valtio vie helvetinmoisen osuuden kertaalleen jo verotetusta omaisuudesta. En kyllä yhtään tajua pointtias tai sitten olet kommunisti pahimmasta päästä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minulle ei ihan konkreettisesti avaudu auton lämmitystolppa. Samalla ei "avaudu" naapurin toiminta asiassa. Kuka idiootti laittaa sen luukun lukkoon? Sitä käytetään talvella, jolloin jokainen sekunti ulkona ilman hansikkaita on pienoisitsemurha.

En ole onko kaikissa tolpissa samoin, mutta ainakin omassa tolpassa laittamalla sen lukkoon, estää ettei omaa roikkaasi kukaan varasta.

Eipä sillä että itse käyttäisin lukkoa tai pelkäisin että joku varastaa piuhani.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle ei ihan konkreettisesti avaudu auton lämmitystolppa. Samalla ei "avaudu" naapurin toiminta asiassa. Kuka idiootti laittaa sen luukun lukkoon? Sitä käytetään talvella, jolloin jokainen sekunti ulkona ilman hansikkaita on pienoisitsemurha.
Se on lakisääteinen juttu että ne luukut on ja pitää olla lukossa. Meillä edellisessä asunnossa tultiin sanomaan että jos ei luukut pysy lukossa niin vievät sulakkeet... Oli kuulemma tullut sellaiset ukaasit pelastusviranomaisilta...
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Se, että mitä lisäarvoa Miitta Sorvali tuo nykytelevisioon (vrt. Linnan juhlat ja jatkot) ja pitääkö joku oikeasti ko. muoria hauskana?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Se, että mitä lisäarvoa Miitta Sorvali tuo nykytelevisioon (vrt. Linnan juhlat ja jatkot) ja pitääkö joku oikeasti ko. muoria hauskana?

Tätä olen joutunut myös tänäkin iltana miettimään. Yleleaksin katselun lopetin lopullisesti, kun kyseinen hahmo sinne ilmestyi. Ei naurata, ei sitten saatana yhtään.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Vanhempi keinotekoinen naisnäyttelijäkoomikko. Istuu aivan täydellisesti nykyaikaan tuokin pelleily.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vanhempi keinotekoinen naisnäyttelijäkoomikko.

Muistan Miitta Sorvalin ennen kaikkea Puhtaat valkeat lakanat-sarjan Maire Raikkaana. Ainakin lyhyellä muistelulla tuo on ainoa rooli, jossa Sorvali ei ole ärsyttänyt tätä katsojaa. Jaa mutta Raid-elokuvassahan Sorvali näytteli komisario Janssonin vaimoa, ei muistaakseni ärsyttänyt siinäkään.

Kaikki kunnia toki Sorvalille duunistaan pitkän linjan näyttelijänä, ei siinä.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Autoani on kahden viime vuoden sisällä parkkipaikkanaarmutettu 2 kertaa. Molemmilla kerroilla Vittunantero on poistunut paikalta yhteystietojaan jättämättä. Ja vaikka vakuutukset on kunnossa oma lompakko omavastuineen ja bonuksien menetyksien myötä on kustantanut noin 400 euroa per naarmutus.

Olenkin tämän johdosta alkanut harrastamaan parkkeerausta parkkialueen perimmäiseen nurkkaukseen. Mutta niin vain sinnekin sitten joku haluaa autonsa päästää omaani nylkyttämään vaikka alueella olisi hehtaareittain tyhjää parkkeeraustilaa.

Jos ei osaa ajaa autoansa taskuun kolhimatta viereistä ei minulle avaudu miksi pitää ängetä.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Autoani on kahden viime vuoden sisällä parkkipaikkanaarmutettu 2 kertaa. Molemmilla kerroilla Vittunantero on poistunut paikalta yhteystietojaan jättämättä. Ja vaikka vakuutukset on kunnossa oma lompakko omavastuineen ja bonuksien menetyksien myötä on kustantanut noin 400 euroa per naarmutus

Tuttu tunne. Minulla oli tosin kolhitussa autossani pysäköintiturva joka auttoi sen verran että köyhdyin etupuskurin maalauksesta, takapuskurin vaihdosta ja kuskin oven vahdosta vain vakuutuksen omavastuun verran per törmäys. Farkkuprimera kun on niin pieni ja huomaamaton ettei sitä näytä parkkipaikalla huomaavan edes siinä vaiheessa kun täräyttää peräkoukun kokoisen lommon takapuskurista sisään tai törmää kuskin oveen niin että ovi vääntyy ylälaidesta mutkalle. Kolmannella kerralla ajattelin vakuutusyhtiön jo alkavan epäilemään vakuutuspetosta kun en edes itse uskonut että 2 vuoden sisään auto voi saada 3 isoa osumaa ja kaiken lisäksi vähän joka puolelle koria. Tuo pysäköintiturva ei edes maksanut tuohon Nissaniin mitään vaan oli joku IF:n merkkikohtainen diili. Nykyisestä autosta maksan isompaa laskua ilman pysäköintiturvaa.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tuttu tunne. Minulla oli tosin kolhitussa autossani pysäköintiturva joka auttoi sen verran että köyhdyin etupuskurin maalauksesta, takapuskurin vaihdosta ja kuskin oven vahdosta vain vakuutuksen omavastuun verran per törmäys.

Viittamastasi pysäköinturvasta en ole aiemmin kuullutkaan. Täytyypä ottaa omaan vakuutusyhtiöön yhteyttä josko sellaista olisi tarjolla asialliseen hintaan.
 
Minulle ei aukene äidinkielenään englantia puhuvien ihmisten ongelmat tiettyjen sanojen oikeinkirjoituksessa. Viimeinen niitti oli, kun olen nyt kahden päivän aikana useamman kerran nähnyt amerikkalaisten käyttävän were ja where sanojen sijaan sanoja we're. Myös sanat their, they're ja there menevät sekaisin keskenään useimmiten juuri amerikkalaisilla. Myöskään sanojen than ja then sekoittuminen keskenään ei aukene mitenkään, eihän niitä edes lausuta samalla tavalla. Your ja you're menevät myös väärin melkein useammin kuin oikein.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja oma suosikkini läpi vuosien, eli "Should of" kun kirjoittavat että jotain olisi pitänyt tapahtua. Miettisivät nyt edes järjellä vähän mitä kirjoittavat ja tässä tapauksessa myös mitä sanovat. "He should of scored.." Ei helvetti sentään oma äidinkielensä kyseessä eikä päätä tai häntää kielenkäytössä välillä.

Tuo on käsittämätöntä, miten paljon yhdysvaltalaisilla ja mikä ettei kanadalaisillakin on noita ns. itsestäänselvyyksiä ihan päin helvettiä.

Kävin ala-asteen lähes kokonaan ulkomailla kansainvälisessä koulussa, ja ilman mitään liioittelua tai humble bragia voin sanoa olleeni oikeinkirjoituskokeissa ja ylipäätänsä oikeinkirjoittamisessa merkittävästi jenkki- ja kanukkiluokkakavereitani etevämpi, siinä vaiheessa siis kun kielitaito oli ensin opittu ensimmäisen vuoden aikana. Oli siinä 10-vuotiaalla ihmettelemistä välillä, kun osasi suomea ja englantia sekä jatkuvasti paremmin tanskaakin päälle, ja nämä tietyt luokkakaverit eivät tuntuneet hallitsevan edes sitä omaa kieltänsä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös