Ilmoitukset

Nimimerkit Sako ja Vellihousu huilaavat viikon sääntöjen 7§:n perusteella.

Nimimerkin KH-29 kirjoitusoikeudet on poistettu sääntöjen 1§:n perusteella.

Asia, joka ei avaudu minulle

Viestiketju osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Pavlovin Koira, 30.01.2012 klo 18.46.

  1. Vanha Len Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    TPS, Boners
    Lainaus:
    Koskaan myöskään tätä ymmärtänyt. Eli ei voi antaa vastausta.
     
  2. KuumaaKamaa Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Helsingin Jokerit
    No offence, mutta olen aina ihmetellyt kuinka johonkin kaukaiseen ja ulkomaalaiseen urheiluseuraan pystyy rakentamaan aitoja ja pysyviä tunnesiteitä. Ymmärrän jos jonkun puolesta toivoo menestystä, mutta ihmettelen sitä kuinka joku pystyy täältä Suomesta noin vain alkaa kannattamaan henkihieverissä vaikka jotain änäriseuraa tai jalkapallon puolelta Barcelonaa. Itsekin toivoisin, että Caps saisi sen kruunun tältä aikakaudelta, mutta eipä tuo elämääni kaada suuntaan tai toiseen jos vertaa esim suhteessa Jokereihin. Varmaan nää on sitten niin yksilöllisiä asioita, mutta minä en pysty samaistumaan mitenkään.
     
  3. jussi_j Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Jokerit
    Lainaus:
    Helsinki tai paremminkin pääkaupunkiseutu on suomen ainoa iso kaupunki, missä on tarjontaa ja kysyntää edes sen verran, että jotain palveluja pysyy pystyssä. Jos haluaa olla omissa oloissaan ja ei kaipaa laajaa kulttuuri-, urheilu-, palvelu- ja ravintolatarjontaa, niin voi asua muuallakin. Jos kaipaa, niin pääkaupunkiseutu on ainoa vaihtoehto.
     
  4. Radiopää Jäsen

    Lainaus:
    Johtuukohan ajankäytöstä? On paljon ihmisiä, jotka eivät työpäivän lisäksi halua käyttää aikaansa matkustamiseen. Tunnen ainakin yhden tapauksen, jolla menee työmatkoihin joka päivä kolme tuntia. Minulla taas on aikoinaan ollut niin päin, että asuin isossa kaupungissa, mutta työpaikka oli kaupungin ulkopuolella. Valitettavasti työpaikka oli yrityskeskittymässä, jossa ei asuntoja ollut.

    Sinun pitäisi keskustella asiasta sellaisen kanssa, joka on muuttanut Helsinkiin työn takia sen sijaan, että kuuntelisit koko ikänsä Helsingissä asuneita tai ylipäätään niitä, jotka eivät ole muuttaneet kaupungista toiseen.
     
  5. H.Incandenza Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
    Lainaus:
    Asiahan on varmasti niin, että eivät kaikki välttämättä haluakaan asua Helsingissä tai pääkaupunkiseudulla, mutta on pakko. Siellä työmahdollisuudet ja erilaiset uravaihtoehdot ovat vain huomattavasti laajemmat kuin muualla Suomessa. Itsellenikin olisi huomattavan paljon enemmän erilaisia työmahdollisuuksia ja vaihtoehtoja Helsingissä kuin täällä Savossa. Onneksi nykyinen työpaikka on kuitenkin ollut sen verran joustava, että olen pystynyt etenemään maantieteestä riippumatta. Eli olen tälläkin hetkellä kirjoilla Helsingissä toimivassa työpaikassa, mutta sijaitsen fyysisesti muualla.
     
  6. H.Incandenza Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
    Lainaus:
    Eikö pääkaupunkiseudulla työmatkoihin nimenomaan mene paljon aikaa? Itse asun nykyisellä paikkakunnalla ns. maaseudulla omakotitalossa, mutta silti ajan työpaikalle keskustaan 15 minuutissa.
     
  7. Radiopää Jäsen

    Lainaus:
    Riippuu missä asuu. Nyt oli kysymys Helsngistä. Tietenkin jos asuu jossain Espoon pellolla ja haluaa välttämättä omistaa ja käyttää omaa autoa, koska ei halua istua bussissa duunareiden ja köyhien kanssa, niin työmatkoihin menee varmasti aikaa. Tuusulassa radanvarrella asuvaltakin menee, ja tällaisesta haluavat eroon ne, jotka haluavat muuttaa Helsinkiin. Pääkaupunkiseudulla asuu varmasti paljon ihmisiä, jotka asuisivat mieluummin Tampereella, mutta kaikkien osalta siirtyminen töihin ja asumaan toisaalle ei vain ole mahdollista.
     
  8. jussi_j Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Jokerit
    Lainaus:
    Täydellinen väärinkäsitys, suorastaan valhe, jolla perustellaan vaikkapa nyt tietulleja. Ruuhka-aikana menee 13km työmatkaani noin 20 min ja ilman ruuhkia 15. Julkisilla jotain 50 minuttia. Keskustelu tämän liikenneaiheen ympärillä on vihreiden ja muiden kommareiden ohjaamaa ja keskustelun ainoa tavoite on saada lisää rahaa autoilijoilta kun ne nyt maksavat niin vähän veroja.

    Toki täällä on ihan aitoja tukkopaikkojakin, mutta nekin on keinotekoisesti tehtyjä kuten nyt vaikka ruoholahti, mikä on todellinen pullonpohja ja mistä on ollut päättäjillä tiedot ennen kuin tuota alettiin rakentamaan, mutta ei väliä koska autoilijat saa kärsiä. Nyt tosin ei kulje mikään muukaan liikenne ja kun laituriin tulee vielä aika monta laivaa päivittäin rekkoineen, niin ihan hanurista.
     
  9. Radiopää Jäsen

    Lainaus:
    Yksityisautoilun vähentäminen on kaikkien etu. Myös niiden autoilijoiden, jotka ajattelevat autojen lisäksi vain itseään. Timo Soini oli kuntavaalikeskustelussa oikeassa siinä, että kuntapolitiikan tärkein asia on kaavoitus. Onnistuneella kaavoituksella voidaan vähentää autoiluriippuvuutta ja toimivaa julkista liikennettä.
     
  10. Ostoskassi Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
    Lainaus:
    Olen Helsingissä töissä ja työmatkoihin menee suuntaansa noin tunti ja kymmenen minuuttia. Julkisilla liikuttuna. Ei tuo mielestäni kovin lyhyt aika ole.
     
  11. jussi_j Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Jokerit
    Lainaus:
    Autoilu vähenee varmasti ihan itsestäänkin. Onkohan jossain jotain tilastoa liikennemääristä, mutta kyllä työmatkailu vähnee ja on varmasti vähentynytkin etätyömahdollisuuksien takia, ainakin oma autoilu on vähentynyt. Myöhemmin tulee muita liikennemuotoja korvaamaan yhden hengen autoilua.

    Mitä tulee autoilun vähenemisen etuihin, niin autoilijoilta kerätään valtiolle enemmän rahaa kuin valtion tuloverona, että toki voi tehdä niin, että tuplataan valtion tuloverot ja kielletään autoilu. Autoilijoiden kurjistaminen viemällä rahat, syyttely sanomalla, että ajattelevat vain itseään on tietenkin sieltä kommareiden kalupakista normaalia toimintaa. Järkevää perustetta sille ei ole, sen sijaan, autolijoiden persettä pitäisi nuoleskella. Autoilijoiden maksamilla teillä ne dösätkin menee. Autoilu on varmaan ainoa isompi alue missä mm. päästöihin ja ympäristövaikutuksiin on oikeasti tehty järkyttävän isoja muutoksia ja lisää tulee kun autokanta vaihtuu säköiseksi.

    Ja itsehän olen sitä mieltä, että yhteiskunnan tehtävä olisi pitää kaikkien elämä mahdollisimman helppona ja edistää kaikenlaista toimeliaisuutta. Valitettavasti suomessa on vain eturyhmiä sekä vihollisia ja kaikki toimeliaisuus on saatanasta.
     
  12. heavy Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Lainaus:
    Yksinkertaisesti kyse on siitä että haluaako asua kaupungissa vai maalla. Suomessa kaupunkiasujille on tasan yksi vaihtoehto: Helsinki.
     
  13. Turha Kaukalo Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat, New York Jets
    Lainaus:
    Tää on kaunis kaupunki ja täällä on vaihtoehtoja. Diggaan arkkitehtuurista.
     
  14. El Gordo Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    Ooppera ja ruotsinkielinen teatteri taitaa olla ainoat tarjonnat, joita ei löydy muista kaupungeista. Tampereelta, Turusta tai vaikka nyt Lahdesta. Eikun niin, Turusta varmaan löytyy myös ruotsinkielistä puolta.

    Määrällisesti tietysti on eroa, että jos Jyväskylässä voi mennä johonkin 100 ravintolasta, niin pääkaupunkiseudulla voi mennä johonkin tuhannesta.

    Sitten on tietysti vielä kesän kulttuuritarjonta, joka on jakautunut ympäri maata. Oopperat on Savonlinnassa, jazzit Porissa, elokuvat Sodankylässä, kamarimusiikki Kuhmossa jne. Oli sitten pääkaupunkiseudun kaupunkilainen tai maaseudun kaupunkilainen, niin matkustamaan joutuu.
     
  15. Styge Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Pens, änärin suomalaiset
    Kyllähän koko keskustelu pääkaupunkiseudun tietulleista herättää lähinnä huvittuneisuutta. Mitään oikeita ruuhkia ole olemassakaan ja sitten sitä perustellaan vaikka millä. Lisäksi tullit yltäisivät jonnekin Vantaan kauimmaiseen kolkkaan asti ja olisivat voimassa myös ruuhka-aikojen ulkopuolella. Onhan tulleissa myös puolensa, esimerkiksi nopeuttaen hieman julkista liikennettä, mutta jo ennen uusien maksujen luomista olisi syytä panostaa aika paljon julkiseen liikenteeseen ja sen toimivuuteen. Nythän vallalla tuntuu olevan joku koko pääkaupunkiseudun kattavan spåraverkoston luominen. Ainoa ongelma siinä on, että ne on Helsingissä jo nyt ihan luvattoman hitaita ja varsin epämukavia liikkumisvälineitä.

    Jostain olin muutenkin lukevinani, että spårien kapasiteetti tulisi vastaan joskus 40- tai 50-luvulla. Pitäisiköhän se pää nyt kaivaa Helsingissäkin perseestä ja panostaa laajempaan metro-verkostoon, vaikka se kallista onkin. Liikkuminen olisi nopeaa ja samalla saataisiin yhdistettyä kokonaan uusia alueita helposti saavutettaviksi, joka samalla mahdollistaisi monien muidenkin alueiden kehittämisen oikeaksi kaupungiksi.
     
  16. ernestipotsi Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Koko tämä Helsinki on Suomen ainoa kaupunki -aate ei oikein saa ymmärrystä täältä. Olen asunut Helsinkiä pienemmissä ja suuremmissa kaupungeissa eikä Stadissa ole palveluiden suhteen mitään erityistä.

    Helsingin seudun julkisen liikenteen kritiikiä en myöskään ymmärrä (paitsi seutu- ja kehyskuntalaisten korkeaa hintaa).
     
  17. heavy Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Lainaus:
    Kerronpa esimerkin oikeasta elämästä: vierailin taannoin Oulussa, jossa majapaikkani oli noin parin kilometrin päässä keskustasta. Ohjelmaan kuului visiitti Amorphiksen keikalla jossain laitakaupungille rakennetussa hallissa. Googlesta katseltiin hyvä bussikyyti, jonka piti mennä sopivasti läheltä majapaikkaa ja lähelle keikkapaikaa. Olimme pysäkillä viitisen minuuttia ennen googlen ehdottamaa aikaa, muta odoteltuamme viisitoista minuuttia totesimme että kyyti ei mahda tulla ollenkaan. Seuraava mahdollisuus olisi ollut TUNNIN PÄÄSTÄ, taksikyydiksihän se meni. Tuollaisella joukkoliikenteellä ei ole mitään tekemistä kaupungin kanssa, maaseudulla vain hommat menevät noin.

    Yritettiin viikonloppuun keksiä jotain muutakin kulttuuriaiheista ohjelmaa mutta ei siellä kyllä ollut mitään muuta tarjolla. No, Kärppien matsi, mutta se ei tietenkään kiinnostanut.
     
  18. Styge Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Pens, änärin suomalaiset
    Lainaus:
    Kyllähän tossa julkisessa liikenteessä on paljonkin kritisoitavaa. Eihän sitä tietenkään huomaa, jos asuu sellaisessa paikassa ja kulkee aina sellaisia välejä, joilla se toimii. Esimerkiksi poikittaisliikenne on monilla väleillä niin helvetin hidasta, että jos sitä pitää yhtään enempää kulkea, niin ei siinä oikein ole muita vaihtoehtoja kuin autoilu.

    Itse nyt lähinnä mennyt Pasilaan ruuhka-aikoina ja menee sinne sentään suora bussi. Kuitenkin teollisuuskadulla oli viime vuonna joku puolivuotta kestänyt tietyömaa, joka teki reitistä uskomattoman ruuhkaisen ja samalla hitaan. Yleensä juna-metro yhteys olikin nopeampi vaihtoehto. Yleensähän näissä busseissa ei mitään ilmastointia ollut, joten siellä persettä myöten poristiin jonkun iholla. Yhtään työmiestä en tainut työmaalla nähdä kertaakaan, mutta joskus se kuitenkin valmistui. Lähinnä heräsi kysymyksiä, että olisiko siinäkin liikenteen sujuvuutta voitu parantaa pienellä rahallisella panostuksella, jos sitä tehtyä työtä olisi tehty vaikka kahdessa vuorossa? Muutenkin tuntuu, että näitä työmaita voisi keskeisillä väleillä koittaa nopeuttaa varsin pienellä panostuksella haittojen minimoiden.
     
  19. Musta Nuoli Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
    Lainaus:
    Ainakaan jääkiekon suhteen pääkaupunkiseudun tarjonta ei ole keväisin kovin kummoista kun oligarkkiliigan porukka on jo helmikuussa kesälomilla ja se suomenruotsalainen brändiseurakin yleensä aloittelee lomiaan viimeistään puolivälierien kohdalla. Tietty voi karauttaa sillä paljon kehutulla pääkaupunkiseudun joukkoliikenteellä Vantaalle seuraamaan Mestiksen pleijareita, ne jatkuvat sentään pidempään.
     
  20. pettter Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Joo jotkut ovat maalaisia ja jotkut kaupunkilaisia. Joillakin kerrostalossa ahdistaa ja joillakin omakotitalossa taas ei tule sitä orpoa oloa. Jotkut kaipaa elämään tapahtumaa ja kulttuuria ja elämää ja jotkut nauttii kun möllöttää vaan kotona. Ihmiset on erilaisia.
     
  21. jussi_j Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Jokerit
    Lainaus:
    Tästä pääsee suoralla lennolla vaikka Nykiin ja jos jalkapallo kiinnostaa niin euroopan kaupungit on lähempänä ajallisesti kuin kuopio.
     
  22. pernaveikko Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Crusaders
    Lainaus:
    Ja monet niistä on huomattavasti halvempia. Kummallista kuinka joku saattaa harkitakin vaikka Kuopiota, mutta sitten Berliini tai Varsova on jotenkin täysin poissuljettu. Enemmän ymmärrettävää kieltä molemmissa puhutaan kuin Kuopiossa, jos on pärjäämisestään huolissaan. Olin kerran Kuopiossa hotellissa, lähemmäs sata euroa se oli.
    --

    Hesarin touhuilut menee aikamoiseksi. Nykyään ei ole enää yhtään ilmaista artikkelia ja mikäpä siinä, kun sitä tuli vuosia luettua kiertämällä se maailman helpoin maksumuuri ja nykyään saan äidiltä tunnukset, kun hän tilaa paperilehteä. Mutta silti.

    Eräästä merkittävästä ulkomaisesta tapahtumasta tulee kuluneeksi 20 vuotta ja ajattelin googlata mitähän siitä on aikoinaan Suomessa kirjoitettu. Hesarin artikkeleita vuodelta 1997 löytyikin helposti. Ovat sitten maksumuurin takana nekin. Sillä lailla, kun ei edes yhtään kuvaa ollut siihen aikaan.

    Oikeastihan tuo johtuu vain siitä, että kukaan ei ole ajatellut asiaa tai, mikä on vielä pelottavampaa, osannut tehdä järjestelmää missä noin vanhat artikkelit olisivat ilmaisia.
     
  23. Musta Nuoli Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
    Lainaus:
    Onhan se hyvä, että Vantaalla on lentokenttä josta pääsee pois pääkaupunkiseudulta ja vieläpä moneen eri ilmansuuntaan.

    On sitä lentokenttiä kuitenkin muuallakin, ei sen takia tarvitse erikseen pääkaupunkiseudulle muuttaa ellei jatkuvasti lentele työkseen. Vaikkapa nyt Turusta pääsee alle tunnin lennoilla sekä miljoonakaupunkiin Tukholmaan että näppärästi muun muassa Latviaan, joista pääsee vielä näppärämmällä vaihtolennolla niihin samoihin Euroopan kaupunkeihin: Saksan kaupunkeihin, Lontooseen jne jne. Vaihtolento on jo ilmassa siinä vaiheessa kun olisin vielä autolla/bussilla matkalla Hki-Vantaalle tai yrittämässä todennäköisesti myöhästyvän junayhteyden varassa eteenpäin.

    Toki jos joskus tulee tarve sille suoralle New Yorkin lennolle tai vastaavalle pidemmälle kaukolennolle, niin onhan Hki-Vantaa silloin näppärin ja paras vaihtoehto, mutta ei sitä varten tarvitse pääkaupunkiseudulle muuttaa. Sama kuin ostaisi itselleen navetan ja lehmiä siltä varalta, että välillä tekee mieli juoda pirtelöä.

    Tämä pätee niihin muutamiin pääkaupunkiseudun palveluihin ja tarjontaan jota ei muualla ole tarjolla kuten Kansallisoopperaan ja Ateneumin kaltaisiin museoihin: niissä voi vierailla halutessaan Helsingissä käydessä, mutta ei niitä varten kannata asuntoa hommata lähialueelta. Ja sitten jos hommaisi, niin joutuisi joka tapauksessa matkustamaan Helsingistä pois päästäkseen niihin Suomen lukuisiin ykkösluokan kulttuurikohteisiin, jotka eivät sijaitse pääkaupunkiseudulla. Tampereen Vapriikki hyvänä esimerkkinä, se on niin tasokas, että sen takia voisi jopa harkita muuttoa Tampereelle. Suomen vanhin teatterikaan ei sijaitse Helsingissä, se sijaitsee Turussa ja nykyinen rakennus on ollut toiminnassa jo vuodesta 1839.
     
  24. DTremens Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
    Lainaus:
    Minulle ei avaudu miksi toimivaa julkista liikennettä tulisi vähentää kaavoituksella.
     
  25. Radiopää Jäsen

    Lainaus:
    Vaikka omiin päästetty osuma aina harmittaa, niin hyvää suoritusta täytyy arvostaa.