Ilmoitukset

Nimimerkki Lätkä huilaa seuraavan kuukauden sääntöjen 5§:n ja 9§:n perusteella. Nimimerkin aiempi rikehistoria vaikutti pelikiellon pituuteen.

Nimimerkki nummenkallio huilaa kaksi viikkoa sääntöjen 4 ja 9§:n perusteella.

Nimimerkki bebeto huilaa kuukauden sääntöjen 7§:n perusteella.

Asia, joka ei avaudu minulle

Viestiketju osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Pavlovin Koira, 30.01.2012 klo 18.46.

1. pernaveikko Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, Crusaders
    Lainaus:
    Lentopelkokurssi | Takeoff Simulations | Lentosimulaattori Helsingissä

Ei ole kokemusta, koska en tarvitse tuollaista, mutta onhan niitä keinoja lopettaa pelkääminen missä ei ole mitään järkeä.

2. Iker Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Lainaus:
    Onhan tuollainen simulaattori olemassa ja varmasti moni siitä avun löytää tai helpotusta ainakin tilanteen ja pelkotilansa hallintaan.

Muistuu kuitenkin mieleen erään pahasti lentopelkoisen kertomus, että ei tuo kurssi ja simulaattori sinänsä mitään auta, kun tiedät että se simulaattori on turvallisesti maan pinnalla sisätiloissa ja sitten se varsinainen lentotilanne tuolla kymmenessä kilometrissä tuulten riepoteltavana. En tiedä onko noin kun lentopelkoa ei ole ja simulaattorikokemusta vielä vähemmän, mutta kuulostaa ihan loogiselta tuo kommentti.

Mutta hyvä että noita on ja että lentopelkoisille on apukeinoja.

3. Turha Kaukalo Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat, New York Jets
    Mulle ei avaudu, ettei mulla oo lentopelkoa, vaikka pitäisi olla kun fobioita muuten riittää. Gretzkylläkin oli lentopelko ja Miklu Forssellilla. Varmaan todella vittumainen pelko.

4. pernaveikko Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, Crusaders
    Lainaus:
    Enemmän pitäisi olla fobioita koppalakkisista konduktööreistä maanpäällisissä junissa. Eihän tämä paluumatka nyt mennyt taas ihan hyvin. Sen verran suunnitelmat muuttui, että lähdin puolalaiseen IC-junaan jo sunnuntaina, vaikka lippu oli tälle päivälle.

Ukko ei osannut englantia juuri ollenkaan, mutta onneksi siinä oli nuorisoa tulkkaamassa sitten. Ei vain kerta kaikkiaan saatu sitä kelpaamaan, vaikka mitään ruuhkaa ei ollut ja oli pakko ostaa kokonaan uusi lippu. Aivan sietämätöntä typeryyttä ja väärät säännöt.

Lentokoneessa ei sentään joudu pelkäämään juurikaan kelpaakohan tämä lippu määränpäähän, jos sillä kerran on kulkuneuvoon jo päästy.

5. vetti Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit, República Argentina
    Lainaus:
    Riippuu lentoyhtiöstä
    United lentää kohusta toiseen – poistivat häihinsä matkustaneen parin koneesta väärän paikan takia - Ulkomaat - Uutiset - MTV.fi
    United Airlinesin lennolta väkivaltaisesti poistettu lääkäri yhä sairaalassa - laittoi lakimiehensä liikkeelle

@Iker - olen tuota kurssia miettinyt, mutta todennut ettei se ole mua varten. Kurssilla opetettavista asioista olen ottanut itse selvää. Toki hyvä että noita järjestetään.

6. Individual Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa, Suomi, sympatiat: Mikke, KooKoo, Titaanit
    @Iker Finskin lentopelkokurssiin taitaa kuulua se ihan oikea lentokin. Eli sillä ainakin "pääsee" pois turvallisesta simusta. :) Ymmärrän tuon lentosimulaattorihomman siinä mielessä, että jos ja aika monella kun kyse on siitä kontrollintunteen menettämisestä, niin simulaattorilla pääset "lentämään", eli olemaan kirjaimellisestikin homman johdossa. Jos siitä on ammennettavissa jotain varsinaiseen matkustustilanteeseen, niin hyvä.

7. Joe Plop Jäsen

Suosikkijoukkue:
    JYP
    Tuo kontrollin puute vähän itseäni ihmetyttää... Uskaltaako sellainen ihminen olla ikinä esim. taksin, linja-auton tai junan kyydissä? Tai kaverin kyydissä? Eihän niissäkään ole mitään kontrollia tapahtumiin. Eikö se ole ihan tutkittu fakta että suurempi riski joutua vakavaan onnettomuuteen on matkalla lentokentälle kuin itse lennolla... Pelkohan tietty ei ole välttämättä mikään järjellä selitettävä asia ja ymmärrän että pelottaa, mutta tuo pelkäämisen selittäminen kontrollin puutteella ei mene mun jakeluun, koska niitä tilanteita jolloin kontrolli on jollain muulla on lukematon määrä lentämisen lisäksi...

8. Ikävänkantaja Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
    Lainaus:
    Uskaltaa. Kontrollin puute yhdistettynä suureen nopeuteen ilmaelementissä, joka ei ole ihmiselle luontainen, lienee perussyy lentopelolle.

Mielenkiintoinen kysymys on, koettaisiinko esim. planeettojen välillä liikennöivässä avaruusaluksessa lentopelkoon verrattavia olotiloja - jos ihmiskunta joskus toisille taivaankappaleille asti pääsee.

Viimeksi muokattu: 18.04.2017 klo 11.11
  9. vetti Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit, República Argentina
    @Joe Plop eihän tuo ole ainakaan mulla mitenkään järjellä selitettävä asia. Esim noissa mainitsemistasi esimerkeissä ei mitään ongelmaa, toki ajan mieluummin itse kuin ole kyydissä, mutta en tosiaan kaverin kyydissä pelkää.

Lentämiseen olen muutaman hyvän kikan itselleni kehittänyt, tärkeimpänä se, ettei alhkoholia yhtään. Ei ennen lentoa eikä sen aikana. Ja tosiaan en mä jätä lentämättä pelkoni vuoksi. Lennän silloin kun se on ajallisesti järkevää, esim ihan ajankäytön takia Pietariin menen junalla, Moskovaan lennän. Sama koskee muistakin duunireissuja. Ja lomaillessa kiinnostuksen kohteet ovat useimmiten sen verran kaukana, joten lentokoneeseen se on astuttava.

10. finnjewel Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Porin Ässät, KooKoo
    Lainaus:
    Kuskiin luottaminen on aika yksilöllistä ja tapauskohtaista. Itse luotan ongelmitta lähes kaikkiin ammattikuskeihin, mutta pari viikkoa sitten 7A:lla oli niin kahjo sporakuski, että ei ollut kyllä matkustajilla mukavaa eikä turvallisen tuntuista.
    Taksikuskeissa löytyy myös poikkeuksia, joiden kyyti ei tunnu turvalliseslta. Omista kavereistani sensijaan ainakin puolet on sellaisia, että mieluummin olisin itse ratissa.

11. Hande75 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit, RoPS, LFC, La Albiceleste, NYG, Suomi
    Uutisvuodon pistetaulukko ei ole avautunut näiden 20 vuoden aikana minulle. Aloitetaan tilanteesta 0-0, sitten on yleensä 2-2, yhtäkkiä tilanne saattaa olla 8-9 tai jotain sinnepäin.

12. Beagle Boy Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
    Lainaus:
    Olen siinä käsityksessä, että telkkarista tulee pätkitty versio, joka on liimattu eri kysymyksistä.

13. Hande75 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit, RoPS, LFC, La Albiceleste, NYG, Suomi
    Lainaus:
    Varmaankin. En silti ymmärrä miksi leikatut osat (kysymykset) on jätetty pistetaulukkoon. Olisihan se helpompi seurata, että kumpi joukkue johtaa ja onko toisella edes saumoja nousta voittoon. :)

14. pettter Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Ruuan koristeleminen. Turhamaisuuden huippu. Eikö toi ole aika sama juttu kuin paskankin koristeleminen vessanpöntössä ja sitten vetää vessan. Ei vaan ymmärrä kaikkia ihmisiä.

Joo telkkarista katselin jotain ohjelmaa.

15. El Gordo Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Tippaleipä.

16. Ikävänkantaja Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
    Lainaus:
    Tippaleipä on kyllä totaalinen mysteeri. Mistä se on tullut? Ja ennen kaikkea: miksi?

17. ernestipotsi Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Useimpien Perussuomalaisten poliitikkojen tietynlainen outous.

Jussi Halla-aho, Jussi Niinistö, Sampo Terho, Juho Eerola jne

Jotain creepya noissa on.

18. pernaveikko Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, Crusaders
    Lainaus:
    Eilen alkoi ahdistaa, kun meillä on urheiluministerinä joku ihmeellinen hyypiö.

19. Wizzö Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS, Mikko Rantanen
    Lainaus:
    Mä oon pitkän aikaa jo naureskellut tätä tyyppiä. Ihan kuin suoraan jostain sketsistä.

20. Txjokeri Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
    Lainaus:

Herr Otto Flick?

Viimeksi muokattu: 29.04.2017 klo 20.22
  21. Aces High Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ässät, Spurs, Red Wings
    Lainaus:
    Ei se nais-siipikään ihan normaalilta vaikuta, vähän sellaista sekunda-Sami osastoa koko porukka.
    Toiveissa on että seuraavissa vaaleissa puolue palautuu marginaaliin toisten samankaltaisten (esim. Piraatti-puolue) joukkoon...

22. ernestipotsi Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Juttelin juuri sosiaalisessa mediassa ihan perusfiksun toulouselaisen ystäväni kanssa ja hän kertoi äänestäneensä Marine Le Peniä.
    Sama toistui viime vuonna Trumpin ja Brexitin kanssa muiden kavereideni kohdalla.

Ei avaudu, että miksi järkevätkin ihmiset äänestävät noin töhöjä vaihtoehtoja?

23. pettter Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Joo kannattaa vältellä sellaisia ihmisiä, jotka puhuu jostain politiikasta.

24. Mapo Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara, Pool, Blackhawks
    Lainaus:
    Tämä johtuu globaalista demokratiavajeesta. Vallassa kulloinkin olevat ajelee usein hyvinkin paljon erisuuntiin kuin enemmistö kansalaisista.

25. Ostoskassi Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
    Ei avaudu miksi niin moni haluaa asua Helsingissä, kun koko ajan puhutaan, että lisää asuntoja pitää rakentaa. Itse olen koko elämäni asunut Helsingissä ja ei täällä nyt niin fantsua ole asua. Suunnitelmissa on itse asiassa poismuutto Helsingistä. Tämä on ollut suunnitelmissa pidempään, mutta toistaiseksi perheen ja työn takia täällä on tullut pysyttyä.

Miksi niin moni haluaa asua Helsingissä, mitä niin hienoa tässä on?