Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 706 675
  • 33 911

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä ihmeen mutkan kautta jouduinkaan Hannu Karpon Wikipediasivulle, mutta kuitenkin avautui että "Karpolla on asiaa" loppui vasta 2007. Olisin veikannut, että joskus vuosituhannen vaihteen kieppeellä. Someraivo!!!!!!11 on varmaan korvannut ohjelman - ja mitä nyt viimeisistä katsomistani jaksoista muistankaan, niin suunnilleen sitä "tasoa" ohjelma rupesi olemaan.
 

Pekkis

Jäsen
Toimittajat keskustelivat radiossa siitä, että miten ajattelevat vuoden noin niin kuin mielessään. Toinen kertoi sijoittavansa vuoden eri kuukaudet siten, että kolme kuukautta aina vierekkäin ja niitä sitten neljä päällekkäin. Eli siis tammi, helmi ja maalis ylimmällä rivillä, huhti, touko ja kesä siitä sitten alemmalla jne.

Olin hetken, että mitä helvettiä toi sönköttää? Näinhän se kuuluu ajatella, eli vanhaa kunnon viisarikelloa painetaan väärään suuntaan. Tammikuu sijoittuu 12 ja 11 väliin, helmikuu taas 11 ja 10 väliin ja siitä sitten loogisesti maaliskuu 10 ja 9 väliin jne. Eiks ni?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Toimittajat keskustelivat radiossa siitä, että miten ajattelevat vuoden noin niin kuin mielessään. Toinen kertoi sijoittavansa vuoden eri kuukaudet siten, että kolme kuukautta aina vierekkäin ja niitä sitten neljä päällekkäin. Eli siis tammi, helmi ja maalis ylimmällä rivillä, huhti, touko ja kesä siitä sitten alemmalla jne.

Olin hetken, että mitä helvettiä toi sönköttää? Näinhän se kuuluu ajatella, eli vanhaa kunnon viisarikelloa painetaan väärään suuntaan. Tammikuu sijoittuu 12 ja 11 väliin, helmikuu taas 11 ja 10 väliin ja siitä sitten loogisesti maaliskuu 10 ja 9 väliin jne. Eiks ni?

Yhden vuoden ajattelin minäkin noin, mutta menneet vuodet menee aikajanan mukaisesti. Ellei sitten ajattele jotain vuotta tarkemmin, jolloin sekin viisarikellon mukaan.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
TOlin hetken, että mitä helvettiä toi sönköttää? Näinhän se kuuluu ajatella, eli vanhaa kunnon viisarikelloa painetaan väärään suuntaan. Tammikuu sijoittuu 12 ja 11 väliin, helmikuu taas 11 ja 10 väliin ja siitä sitten loogisesti maaliskuu 10 ja 9 väliin jne. Eiks ni?
Juurikin näin. Juuri eilen ollaan siirrytty kellotaulun 11 alapuolelle. Mistähän itse asiassa ko. malli tulee. Minulla se on ainakin ihan selkäytimessä, ja jotenkin on helppo ajatella, että kevät on lännen puolella ja syksy idän, jos taas vertaa kompassiin.
 

sinikettu

Jäsen
Olin hetken, että mitä helvettiä toi sönköttää? Näinhän se kuuluu ajatella, eli vanhaa kunnon viisarikelloa painetaan väärään suuntaan. Tammikuu sijoittuu 12 ja 11 väliin, helmikuu taas 11 ja 10 väliin ja siitä sitten loogisesti maaliskuu 10 ja 9 väliin jne. Eiks ni?
Hä? Miksi ei tammikuuta 12 ja 1 väliin ja joulukuuta 11-12 väliin? Tammikuu kun on eka kuukausi ja joulukuu viimeinen. En tajua. Perkele.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina välillä tulee sellainen olo, että en tajua vittuakaan, mistä puhutaan ja nyt iski sellainen. Kuitenkin palasi mieleen esikoulun seinällä ollut kalenteri, josta aina repäistiin edellinen päivä pois. Tammikuu oli sininen, helmikuu vihreä, maaliskuu oranssinruskea tai mikälie beige ja huhtikuu vaaleanpunainen. Siitä alkoi kierros uudestaan.

Oli se juhlaa, kun jokainen kakara vuorollaan pääsi repäisemään edellisen päivän lehden pois ja sai pitää sen. Jotkut hikarit osasivat jopa lukea, kenen nimipäivä on tänään. Jouluksi toivoin pukilta samanlaisen seuraavaksi vuodeksi. Kotona sai sitten repiä joka päivän lapun irti itse. Olin kuin Eric Cartman oman huvipuistonsa vuoristoradassa.

Ettei mene aivan offtopiciksi, niin avautui, että en lukenutkaan näemmä Ketjua jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Aina välillä tulee sellainen olo, että en tajua vittuakaan, mistä puhutaan ja nyt iski sellainen.

Ehkä ihmisiä ei kiinnosta oma historia tai muukaan historia, ja siten elää päivä kerrallaan unohtaen kaiken muun. Selitin psykologille 15 vuotta menneestä elämästäni kuukauden tarkkuudella mitä on tapahtunut elämässäni ja se oli aivan hoomoilasena miten voit muistaa. Voi muistaa jos elämässä tapahtuu jotain, monella ei tapahdu mitään.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Ehkä ihmisiä ei kiinnosta oma historia tai muukaan historia, ja siten elää päivä kerrallaan unohtaen kaiken muun. Selitin psykologille 15 vuotta menneestä elämästäni kuukauden tarkkuudella mitä on tapahtunut elämässäni ja se oli aivan hoomoilasena miten voit muistaa. Voi muistaa jos elämässä tapahtuu jotain, monella ei tapahdu mitään.
Oliko spiidillä osuutta asiaan?
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Minulta kysyi tuota eräs hoitava ylilääkäri, mutta kun totesin etten piriä käytä vaan olen vain rehellisesti kaksisuuntainen, niin se kelpasi vastaukseksi.
Kiitos vastauksesta. Doublecheckasin vaan. T: Hoitava ylilääkäri.
 

Pekkis

Jäsen
Juurikin näin. Juuri eilen ollaan siirrytty kellotaulun 11 alapuolelle. Mistähän itse asiassa ko. malli tulee. Minulla se on ainakin ihan selkäytimessä, ja jotenkin on helppo ajatella, että kevät on lännen puolella ja syksy idän, jos taas vertaa kompassiin.

Hämärästi muistelisin ala-asteen opettajan näyttäneen kuvakkeen, jossa vuosi oli esitetty juuri "meidän oikeaoppineiden" tavalla. Talvikuukausien kohdalla oli kuvia mäenlaskusta, luistelusta, lumisodasta jne. Kesäkuukausien kohdalla taas kuvia mm. mökkilaiturilta, auringon paistaessa lähes pilvettömältä taivaalta.

Kiinnostaisi kuulla nuorempien palstalaisten ajatuksia tästä erittäin tärkeästä asiasta. Opetetaanko asioita nykyään toisin, kuin silloin vanhoina hyvinä aikoina?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Näinhän se kuuluu ajatella, eli vanhaa kunnon viisarikelloa painetaan väärään suuntaan. Tammikuu sijoittuu 12 ja 11 väliin, helmikuu taas 11 ja 10 väliin ja siitä sitten loogisesti maaliskuu 10 ja 9 väliin jne. Eiks ni?

Minulle tuo esitystapa on ihan vieras. Miksi se vuosi etenee vastapäivään? Ehkä olen liian nuori tai vanha tai eripuolelta Suomea mutta en ole koskaan kuullutkaan moista.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Piano on italialainen keksintö.
Katsoin juuri Polanskin "Pianisti" elokuvan ja sen jälkeen vähän wikipediasta leffan taustoja. Yksi asia johti toiseen ja pian olin pianon omalla wiki-sivulla. Olen jotenkin aina uskonut kummeli musavisa-sketsin Johann Sebastian Bach-jaksossa esiintynyttä väitettä miten Bach meni paikalliseen kirkkoonsa jossa hänen ystävänsä Adolf Cembalo oli juuri keksinyt cembalon. Mihin maailma on menossa kun edes kummeliin ei voi enää luottaa.
 

Pekkis

Jäsen
Poets of the fall on yllättävän hyvä bändi.

Joitain vuosia sitten joku, muistaakseni arvostettu ruotsalainen rock-toimittaja rankkasi Poets of the fallin sillä hetkellä Euroopan kovimmaksi rock-bändiksi! Yllättävän hiljaista on kuitenkin ollut. Kaikki palikat näin maallikon silmin tip top. Mikä mättää?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Emma-gaalassa on alkoholitarjoilut kunnossa. Lisäksi Evelina on huono laulaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös