Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 703 282
  • 33 895

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eikun se on rodunjalostusta. Suomen hiihtoliitolla on salainen hyshys-ohjelma, jossa kasvatetaan superhiihtäjiä vuoden 2042 olympialaisiin.

Vanha muinainen karpaasisananlaskuhan sanoo, että:

"Kunhan lapsi nussitaan alulle syksyisenä kuutamoyönä Tervanevan suolla
ja rehellinen karpaasi muistaa suksia perinteisellä vittuun eikä vapaalla peräsuoleen
niin tulevan lapsen hiihtosaavutukset ovat kultaa ja doping-testaajat vajoavat suohon."
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuollaisista asioista johtuen avaruudesta ei etsitä älyllistä elämää sattumanvaraisesti vaan on mietitty millaisia signaaleja kannattaa lähettää, koska muukalaiset saattavat hyvinkin ajatella samalla tavalla ja ovat tahollaan keksineet samat jutut.

Näin juuri. Kieli, kulttuuri ja jopa tapa kommunikoida voi olla meille täysin vierasta ja sellaista mitä emme kykene ymmärtämään tai toisinpäin, mutta matematiikka on kaikkeudessa jokaiselle pohjimmiltaan sama.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Vanha muinainen karpaasisananlaskuhan sanoo, että:

"Kunhan lapsi nussitaan alulle syksyisenä kuutamoyönä Tervanevan suolla
ja rehellinen karpaasi muistaa suksia perinteisellä vittuun eikä vapaalla peräsuoleen
niin tulevan lapsen hiihtosaavutukset ovat kultaa ja doping-testaajat vajoavat suohon."

Tuosta kun kääntää pari asiaa päinvastoin, niin tuloksena on huonokuntoinen espoolainen diplomi-insinööri.

Se mikä avautui on tämä: YLE: Meksikossa kuoli 29 168 ihmistä henkirikoksissa viime vuonna eli siis lähes saman verran kuin totaalikaaoksessa rypevässä Syyriassa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta kun kääntää pari asiaa päinvastoin, niin tuloksena on huonokuntoinen espoolainen diplomi-insinööri.

Se mikä avautui on tämä: YLE: Meksikossa kuoli 29 168 ihmistä henkirikoksissa viime vuonna eli siis lähes saman verran kuin totaalikaaoksessa rypevässä Syyriassa.

Toki Meksikossa on melkein seitsemän kertaa enemmän ihmisiä kuin Syyriassa. Ja aikamoinen kaaos tuo Meksikon huumesotakin on. Eurooppaan ongelma ei toki säteile yhtä vahvasti kuin Syyrian kahinat
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Toki Meksikossa on melkein seitsemän kertaa enemmän ihmisiä kuin Syyriassa. Ja aikamoinen kaaos tuo Meksikon huumesotakin on.

Joo, kyllähän tuo huumesodan kartelliväkivalta tiedetään. Kovin paljon ei ihmismieli raaemmaksi noissa kahinoissa muutu, TJEU. Tiedossa ovat maiden väkiluvutkin, mutta onhan tuo Meksikon saldo noin absoluuttisesti todella hurja lukema, kun kuitenkin puhutaan, monien mielikuvissa ja aidosti suurillakin alueilla, melko turvallisesta maasta noin kokonaisuutena.
 
Älyluurilla pystyy lataamaan torrentteja, purkamaan videot katsottavaan muotoon ja toistamaan chromecastin kautta televisiossa. Tekstityksetki tuo Megacast -player onnistui jostain löytämään.

Myös viestittely pleikkarikamujen kanssa hoituu puhelimeen ladattavan sovelluksen avulla.

Milloin sitä on tippunut kehityksen kelkasta näin pahasti? :D
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vitalis -voidetta (sitä keltaisessa peltipurkissa olevaa vahamaista voidetta, jota muksuna tungettiin pakkasella naamaan) on myyty huippuvuosina lähes 700 000 rasiaa vuodessa. Voihan vitalis.

Fiilistelijöille tuotteen kuva tässä
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
111 111 111 * 111 111 111 = 12345678987654321

Vaikka matematiikka perseestä onkin, tuo lukusarja on aika hieno.
Niin kun noita ykkösistä koostuvia lukuja kerrotaan keskenään, niin keskimmäinen luku kertoo monta niitä ykkösiä oli.

11^2=121
111^2=12321
1111^2=1234321
11111^2=123454321
jne..
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Niin kun noita ykkösistä koostuvia lukuja kerrotaan keskenään, niin keskimmäinen luku kertoo monta niitä ykkösiä oli.

11^2=121
111^2=12321
1111^2=1234321
11111^2=123454321
jne..
Nyt pitäisi vielä keksiä että missä yhteydessä tästä tiedosta olisi käytännössä hyötyä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt pitäisi vielä keksiä että missä yhteydessä tästä tiedosta olisi käytännössä hyötyä.
Jos näet jossain luvun 12345654321 niin pääset pätemään sillä että lasket sen neliöjuuren hetkessä ilman laskinta...
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Jos näet jossain luvun 12345654321 niin pääset pätemään sillä että lasket sen neliöjuuren hetkessä ilman laskinta...
Ei tullut ajatelleeksi että juuri tuollaisessa tilanteessa tuosta tiedosta on hyötyä. Kiitos käytännöllisestä vinkistä ;)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jos näet jossain luvun 12345654321 niin pääset pätemään sillä että lasket sen neliöjuuren hetkessä ilman laskinta...
Tuli tästä mieleen se Ketonen & Myllyrinne sketsi. Jotain tähän tyyliinhän se meni: "Joku voisi kysyä saako näitä raapustelemalla naista? Vastus on; ei saa. Sinäkin, Pasi, vedät kevääseen mennessä perässäsi useampaa pulkkaa mitä minä ikinä..."
Ei mutta oikeasti avautui itsellekkin tämä vasta nyt ja on aidosti ihan mielenkiintoinen knoppitieto.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
111 111 111 * 111 111 111 = 12345678987654321
Minun piti tuo oikein paperilla laskea käsin todetakseni että se on oikein. Sekosin laskuissani. Olen aina pitänyt matematiikasta ja olin melko hyvä siinä. Melkein pääsin yliopistoon opiskelemaan matematiikkaa mutta minusta tuli kuitenkin vain insinööri. Nykyään on unohtunut niin paljon enkä varmaan osaisi ratkaista yhtälöitä jotka ennen oli vain "piece of cake". Joskus harmittaa.
 

sinikettu

Jäsen
Minun piti tuo oikein paperilla laskea käsin todetakseni että se on oikein. Sekosin laskuissani. Olen aina pitänyt matematiikasta ja olin melko hyvä siinä. Melkein pääsin yliopistoon opiskelemaan matematiikkaa mutta minusta tuli kuitenkin vain insinööri. Nykyään on unohtunut niin paljon enkä varmaan osaisi ratkaista yhtälöitä jotka ennen oli vain "piece of cake". Joskus harmittaa.
Otan osaa. Itse olen käynyt insinjöörikouluja yliopistoissa jotain 135 op verran, joista varmaa puolet matikkaa. Jokseenkin ironisesti olen kohtuullisen hyvä matikassa ja fysiikassa ihan yliopistotasolla asti, mutta syystä tai toisesta ketuttaa jokaisen yhtälön ratkaiseminen niin paljon, etten enää jaksa käsittää, miten vedin kaksi vuotta konetekniikan linjalla. Tuon kaksivuotisen insinööriopiskelu-urani ylivoimaisesti hedelmällisin hetki oli se päivä, jolloin sain tietää päässeeni uuteen opiskelupaikkaan ja sain heittää insinjöörin opiskeluhärpäkkeet roskiin. Good times.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Otan osaa. Itse olen käynyt insinjöörikouluja yliopistoissa jotain 135 op verran, joista varmaa puolet matikkaa. Jokseenkin ironisesti olen kohtuullisen hyvä matikassa ja fysiikassa ihan yliopistotasolla asti, mutta syystä tai toisesta ketuttaa jokaisen yhtälön ratkaiseminen niin paljon, etten enää jaksa käsittää, miten vedin kaksi vuotta konetekniikan linjalla. Tuon kaksivuotisen insinööriopiskelu-urani ylivoimaisesti hedelmällisin hetki oli se päivä, jolloin sain tietää päässeeni uuteen opiskelupaikkaan ja sain heittää insinjöörin opiskeluhärpäkkeet roskiin. Good times.
Saa ottaa osaa. Ingenjörin opinnot oli mukavaa aikaa. Oli yhteisiä saunailtoja ja muita tapahtumia. Luokassa meillä oli kivaa. Koulussa olin pro ja osasin paljon. Oli kiva opiskella kun ei tarvinnut pingottaa. En häpeä taustaani. Insinööreilläkin on elämää ja tulevaisuus. Tai siis kai meitäkin jossain tarvitaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Avautui, että nimimerkki @sampio on viimeaikoina siirtynyt huomattavasti kovasanaisempaan tyylilajiin mitä häneltä on totuttu lukemaan.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Teksti TV:n sivut ovat muuttuneet. Parinkymmenen vuoden tauon jälkeen ajattelin katsoa NHL sarjataulukot perinteisesti tekstiteeveen kautta. Eipä ole näemmä enää olemassa sivua 255. Sarjataulukko on nykyään sivulla 236 vai oliko se 237?

Legendaarinen 235 onneksi toimii vielä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Avautui, että legendaarisen Bepa Questin läpipeluuvideo löytyy YouTubesta. Tämä video viimeistään todistaa wanhan kouvostoliittolaisen perimätiedon oikeellisuuden eli että "Wiwwe on vitun paha". Vaikka Pinsiön Paroni virallinen loppuvastustaja onkin, niin kyllähän se todellinen kanto kaskessa oli aina Wiwwe, kuten jokainen BQ-veteraani tietää. Tilanne käynnistyy Wiwwen kanssa kuin yllättäen ja aikaa kuksaisuille on lopulta todella vähän. Kyse ei ole kestävyydestä, vaan siitä, että saa oikeasta rytmistä kiinni samantien. Yhteenkään vikatyöntöön tai näppihäiriöön ei Wiwwen kohdalla ole varaa, toisin kuin pidemmissä tikkauksissa, joissa ehkä ns. takamatka on alkuun jopa pidempi.

Ja sitä joystickkiä rämpytetään kuin Beba Questia konsanaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Teksti TV:n sivut ovat muuttuneet. Parinkymmenen vuoden tauon jälkeen ajattelin katsoa NHL sarjataulukot perinteisesti tekstiteeveen kautta. Eipä ole näemmä enää olemassa sivua 255. Sarjataulukko on nykyään sivulla 236 vai oliko se 237?

Legendaarinen 235 onneksi toimii vielä.
Teksti-tv:n kuolemaa on aavisteltu monta vuotta. Vanhanaikainen formaatti. Silti vaan sitä jotkut seuraa ja toiset päivittää. Isäni (n.65v.) on teksti-TV:n suurkuluttaja. Löytyy Englannin valioliigaa, rallituloksia, jäkiskierros ja tärkeimmät uutiset yms. En tiedä mitä kaikkea hän seuraa. Välillä itsekin katsoo sieltä jotain kun ei jaksa googlettaa. Pätevä peli pieneen tarpeeseen joo.
 

Tuamas

Jäsen
Teksti-tv:n kuolemaa on aavisteltu monta vuotta. Vanhanaikainen formaatti. Silti vaan sitä jotkut seuraa ja toiset päivittää. Isäni (n.65v.) on teksti-TV:n suurkuluttaja. Löytyy Englannin valioliigaa, rallituloksia, jäkiskierros ja tärkeimmät uutiset yms. En tiedä mitä kaikkea hän seuraa. Välillä itsekin katsoo sieltä jotain kun ei jaksa googlettaa. Pätevä peli pieneen tarpeeseen joo.

Onhan teksti-tv urheilun yleiskuvan luomiseen täysin lyömätön väline.

Nopeasti kootusti tärkeimpien urheilulajien tulokset ja suomalaisten pisteet.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teksti-TV:tä tulee enää äärimmäisen harvoin käytettyä television kautta, mutta nettiversio on etenkin kännykässä ahkerassa käytössä nimenomaan urheilusivujen osalta. Vaikka matsissa mainoskatkon aikana sitä kautta pystyy hyvin tarkistamaan muidenkin lajien väliaikatilanteet.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Teksti-TV on perusvarma kuin mummon muussi. Tämä mieluusti vielä sillä rullaavalla numerohaulla, eikä niin että haettava sivu pamahtaa heti eteen. Parasta on tietysti se, kun numerorulla sattuu pomppaamaan vielä haettavan sivun yli, jolloin koko jännitys alkaa alusta.

Voi pojat, siinä sitä tuntee elävänsä.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Minä (33v) olen vannonut teksti-tv:n nimeen pikkupojasta lähtien ja edelleen se mulla on päivittäisessä käytössä. Ja voi pojat, telian boksin kautta voi katsoa mitä tahansa teksti-tv:tä millä tahansa kanavalla ja kaikki sivut aukeaa samalla sekunnilla, yhtä juhlaa tällaiselle ihmiselle =)
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Teksti-TV on perusvarma kuin mummon muussi. Tämä mieluusti vielä sillä rullaavalla numerohaulla, eikä niin että haettava sivu pamahtaa heti eteen. Parasta on tietysti se, kun numerorulla sattuu pomppaamaan vielä haettavan sivun yli, jolloin koko jännitys alkaa alusta.

Voi pojat, siinä sitä tuntee elävänsä.

Hyviä on myös ne sivut, joissa on vaikka 8 alasivua. Jos satut tarvitsemaan tietoa vaikka alasivulta 3/8, niin eiköhän ensimmäisenä ruutuun pamahda 4/8. Sitten odotellaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös