Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 703 320
  • 33 895

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulle tuo esitystapa on ihan vieras. Miksi se vuosi etenee vastapäivään? Ehkä olen liian nuori tai vanha tai eripuolelta Suomea mutta en ole koskaan kuullutkaan moista.

Joo ihan uusi asia minullekin ja kuulostaa hölmöltä. Vastapäivään kiertäminen vie sen vähäisenkin logiikan mikä kuukausien sijoittamisessa kellotauluun voisi ehkä muuten olla. Kouluun menin 80-luvulla eikä tullut tuollainen keksintö kyllä siellä vastaan missään vaiheessa.
 

Pekkis

Jäsen
Joo ihan uusi asia minullekin ja kuulostaa hölmöltä. Vastapäivään kiertäminen vie sen vähäisenkin logiikan mikä kuukausien sijoittamisessa kellotauluun voisi ehkä muuten olla. Kouluun menin 80-luvulla eikä tullut tuollainen keksintö kyllä siellä vastaan missään vaiheessa.

Hajontaa tuntuu tosiaan olevan. Miten sinä asian ajattelet?

Onhan toi väärään suuntaan kulkeminen outoa, mutta se on aina ollut minulle noin. Täysin mahdotonta edes ajatella mitenkään toisin. Varmaankin siitä ala-asteen opettajasta johtuva mielenhäiriö. Kuitenkaan en näytä olevan yksin ongelmani kanssa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi Edareista eli Ville Varakas on pelannut enemmän otteluita sekä Bluesin että Kalpan paidassa kuin HIFK:n liigamiehistössä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Taas kerran avautui jotain toisten nimimerkeistä. Eipä ole tullut googlattua, mutta nimimerkin @Surukuku alkuperä on joskus aiheuttanut ihmetystä. Uskallan olettaa, että nimimerkin alkuperä on lähtöisin käärmeeltä, tai sitten tämä asia avautui täysin väärin.
Suonet anteeksi myöhäinen kommentointini, mutta olet aivan oikeassa nimimerkkini alkuperästä. Olen jossain ketjussa lyhyesti kommentoinutkin syytä/syitä moisen nimimerkin valintaan - silloin elelin erilaista elämää kuin nyt...
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olen aina luullut että saappaanheitto on suomalainen keksintö. Wikipediasta katsoin että ekat kisat suomessa on pidetty 1992. Nyt kuitenkin katsoin youtubesta avgn-jakson AVGN - Snoopy's Silly Sports Spectacular- 8th Annual NES Marathon Benefiting Hurricane Relief - YouTube jossa James pelaa japanissa 1988 julkaistua peliä jossa Snoopyn yksi urheilulajeista on saappaanheitto.

Edit. Ja tämän kun kirjoitin niin tarkistin vielä wikin englanninkielisten sivun jossa taas täysin päinvastoin pitävät lajia englantilaisena keksintönä jonka mm-kisat pidetään siellä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Sani on suomalainen miehen nimi. Ei ehkä ihan sieltä machoimmasta päästä.

No oli kerran kaupan kassalla kaunis tyttö jonka kyltissä luki Miska.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sani on suomalainen miehen nimi. Ei ehkä ihan sieltä machoimmasta päästä..
Jokseenkin päinvastainen tapaus on sitten Jarna. Lähinnä naisen nimi ja ei varmaankaan koskaan ollut kovin yleinen, mutta luulenpa, että Petelius miltei lopullisesti murhasi sen nimen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sani on suomalainen miehen nimi. Ei ehkä ihan sieltä machoimmasta päästä.

No oli kerran kaupan kassalla kaunis tyttö jonka kyltissä luki Miska.
Eihän nykyään ole mitään niin vanhanaikaista kuin eri sukupuolet niin väliäkös nyt millään nimillä. Prince se oli edellä aikaansa. Naiseksi pukeutuva mies joka muutti nimensäkin graafiseksi symboliksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Berliinin muuri on eilisestä lähtien ollut pidempään poissa kuin oli pystyssä. Elämme mielenkiintoisia aikoja,
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Juurikin näin. Juuri eilen ollaan siirrytty kellotaulun 11 alapuolelle. Mistähän itse asiassa ko. malli tulee. Minulla se on ainakin ihan selkäytimessä, ja jotenkin on helppo ajatella, että kevät on lännen puolella ja syksy idän, jos taas vertaa kompassiin.

Aikoinaan kansakoulussa tuli luettua aapista, jossa muistini mukaan vuosi oli yhdella aukeamalla juuri näin. Eli talvi ylhäällä, kevät vasemmalla, kesä alhaalla ja syksy sitten taas oikealla. Ja vaikka kuinka olen yrittänyt tietoisesti muuttaa mielessäni vuoden kulkua toisenlaiseksi, aina tuo palaa helpoimmin ajatuksiin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Berliinin muuri on eilisestä lähtien ollut pidempään poissa kuin oli pystyssä. Elämme mielenkiintoisia aikoja,

Ja se ei ollutkaan Hasselhoff vaan nimimerkki abianos joka sen muurin mursi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Twitterissä on tilejä yhtä yli 100 miljoonaa enemmän kuin ihmisiä on maapallolla. Ihmisiä maapallolla ja käyttäjätilejä twitterissä:
- - - - - - - - - 7 500 000 000
960 000 000 000 000 000
Avautui että vieläkin on ihmisiä jotka uskovat kaiken mitä internetissä kerrotaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Avautui että vieläkin on ihmisiä jotka uskovat kaiken mitä internetissä kerrotaan.
Tuollahan joku tuon jo twiittasikin osuvasti, mitä itsekin tuossa pohdiskelin:

James Carlson kirjoitti:

@jcarlsonma

7. helmik.
Vastauksena käyttäjälle @charles_gaba
Suppose they could process one billion new accounts every second (they can't, but imagine anyway) -- 1 bot per nanosecond continuously. Getting to that number you quote would take over 30 years.

Laskutoimituksen oikeellisuudesta en ota kantaa kun en sitä tarkistanut enkä tiedä osaisinko tuota edes laskea, mutta mietin myös tuota, että tuollaiseen käyttäjämäärään ja niiden luomiseen kuluisi aikaa aivan julmetusti. Aivan julmetusti.
 

sinikettu

Jäsen
Avautui että vieläkin on ihmisiä jotka uskovat kaiken mitä internetissä kerrotaan.
Avautui, että yöllä pitäisi olla skeptisempi sen materiaalin suhteen, joka internetsistä vastaan tulee.

Itse toisaalta järkeilin, että nuo ovat bottien tekosia. Ei taida tosiaan onnistua, koska luku on niin suuri.

Tai sitten twitter vaan vittuilee ihmisille tällaisella nörttihuumorilla.
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Avautui, että Juhana Vartiainen on yks kermaperseinen silkkipillu.
Avautui, että jotenkin tykkään tästä viestistä. Tästä huomaa välittömästi, että kirjoittaja on kovasti kyrpiintynyt Juhana Vartiaiseen ja ilmaisee sen kyllä erittäin selkeästi muttei ihan vaan perinteisesti kirjoittamalla esimerkiksi Vartiaisen olevan mulkku tms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös