Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 737 701
  • 33 995
Suosikkijoukkue
Kärpät
Palstalla näkee taas postauksien kellonajat. Lisäavautumisena avautui jälleen, että avautumisketjunkin perusteella muutama käyttäjä on henkiseltä tasoltaan 6-vuotias.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kävin ensimmäisen kerran muutamaan vuoteen Itiksen TopTen-myymälässä juuri ennen jouluaattoa ja siellä levyhyllyjen katveessa minulle avautui, että en tunnistanut kuin ehkä parikymmentä niistä artisteista, joiden levyjä hyllyissä oli myynnissä. En löytänyt yhtäkään sellaista artistia tai bändiä, jonka albumin olisin ostanut siltä seisomalta, joten pettyneenä ja minimalistisin toivein päätin jatkaa Itäväylän toiselle puolelle Citymarketiin. Tiesin jo etukäteen, että siellä tarjonta on naurettavan olematon, mutta oli se silti häkellyttävää ihmetellä noin 50 eri albumin kokonaisuutta.

Kävin myös Prismassa, mutta huomattuani, että minun olisi pitänyt koukata yläkertaan, päätin jättää hommat sikseen ja ostaa Pätkis-boksin. Taisi muuten olla ensimmäinen kerta liki kolmeen vuoteen, kun kävin tekemässä ostoksia Prismassa. Lidl on vaan niin helvetin hyvä tarjonnaltaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että @tulevaton on joutunut kokemaan avioeron, ilmeisesti perheessä olleiden kommunikaatio-ongelmien seurauksena. Ei olisi kannattanut vaan nyökkäillä kun ei ymmärtänyt.
 

Wolves

Jäsen
Jokainen on varmaan kuullut sanonnan, jossa kaivamalla kuopan maapallon läpi päätyy Kiinaan.

Äsken avautui, että tuo onnistuu Argentiinasta ja Chilestä. (Jos siis jättää yhtälöstä pois maapallon sulan keskipisteen ja ko. teknologian puuttumisen.)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Avautui uusi käyttötarkoitus bideesuihkulle. Se on aivan paras väline jarrujälkien irroittamiseen posliinista, ja mikä ihmeellisintä, myös vedenpinnan alapuolelta! I shall call it rantuluuri.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui uusi käyttötarkoitus bideesuihkulle. Se on aivan paras väline jarrujälkien irroittamiseen posliinista, ja mikä ihmeellisintä, myös vedenpinnan alapuolelta! I shall call it rantuluuri.
Rantuluuria en kyllä sen jälkeen alkuperäiseen tarkoitukseen käyttäisi. Ei välttämättä kamalan hygieenistä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rantuluuria en kyllä sen jälkeen alkuperäiseen tarkoitukseen käyttäisi. Ei välttämättä kamalan hygieenistä.
Miten se nyt on epähygieenistä suihkuttaa suihkulla vettä jarrujälkien päälle? Meinaatko, että sieltä hyppää bakteeri pitkin vesisuihkua? Mitähän sillä rantuluurilla sieltä perseestä pestään, jos sitä siihen tarkoutukseen haluaa käyttää, vai onko se kielletty?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
@jussi_j osuu asian ytimeen! Ja lisäksi: Mikäli hygienia-asiat mietityttävät, ei kannata menettää yöuniaan, sillä minulla on loistavia uutisia:

(Wait for it...)

Myös rantuluurin voi pestä.
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten se nyt on epähygieenistä suihkuttaa suihkulla vettä jarrujälkien päälle? Meinaatko, että sieltä hyppää bakteeri pitkin vesisuihkua? Mitähän sillä rantuluurilla sieltä perseestä pestään, jos sitä siihen tarkoutukseen haluaa käyttää, vai onko se kielletty?
Niin, sillä jarrujälkien suihkutus ja vedenpinnan alla tapahtuva ralliraitojen suihkuttelu on sama asia.
Myös rantuluurin voi pestä.

Tämäkin on totta, mutta tapahtuuko tämä lavuaarissa vai erillisellä rantuluurilla?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei sitä luuria kannata sinne vedenpinnan alle työntää. Jos siis ymmärsin termin "rantuluuri" oikein. Vai kutsuuko joku vessaharjaa tuolla nimellä?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
AAA! Aivan, nyt käsitän, että tapahtui väärin ymmärtäminen. Rantuluurilla voi ampua vedealaisetkin jarrutahrat, mutta missään tapauksessa suutinta ei kannata tunkea sinne veteen, vaan nimenomaan ampua vedenpinnan yläpuolelta. Paine vaan täysille ja töhöttämään niin kylä lähtee!
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
AAA! Aivan, nyt käsitän, että tapahtui väärin ymmärtäminen. Rantuluurilla voi ampua vedealaisetkin jarrutahrat, mutta missään tapauksessa suutinta ei kannata tunkea sinne veteen, vaan nimenomaan ampua vedenpinnan yläpuolelta. Paine vaan täysille ja töhöttämään niin kylä lähtee!
Joo, luetun ymmärtäminen on näemmä itsellä vielä vähän hakusessa. Rantuluurihan on nimenomaan omillaan tälläisessä tapauksessa, ja jos tulee itsepäisempi ralliraita vastaan, niin vessaharja vain mukaan ja pönttö kiiltää!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä tää asia pitää nyt käsitellä huolella, ei luovuteta vielä. Ensin määritellään jarrujäljille raja-arvot, vaikka nyt kolmeen eri vakavuusluokkaan. Ehdotan tyttö-, poika- ja äijätahroja. Lienee itsestään selvää, että tyttötahrat lähtevät pelkällä kevyellä suihkuttelulla. Poikatahrat vaativat n. kaksinkertaisen käsittelyn. Äijätahroista lähtee ruokahalu pariksi päiväksi. Meillä on duunissa joku, joka kykenee jättämään tuollaiset jälkeensä. Se en ole minä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
suutinta ei kannata tunkea sinne veteen, vaan nimenomaan ampua vedenpinnan yläpuolelta. Paine vaan täysille ja töhöttämään niin kylä lähtee!

Kyllä. Rantuluuri a.k.a pillupuhelin a.k.a bideesuihku on varsin monikäyttöinen kapistus. Pitää vaan muistaa töhöttää rantujen ollessa vielä kohtalaisen tuoreita, koska pinttyneiden raitojen irrottaminen vaatii huomattavasti pidemmän töhöttämisajan.

Tiettekö ne kieronokkaiset pöntönpuhdistuspullot, mitä wc-ankkoja nyt ovatkaan. Ne ovat käyttötarkoitukseensa varsin erinomaisia, mutta tuossakin hommassa rantuluuri on kapine paikallaan. Nimittäin kun vesisuihkun suuntaa sinne mistä vetovesi pönttöön tulee, niin lähtevät pinttyneemmätkin liat liikkeelle. Oikean kulman oppiminen vaatii kuitenkin jonkin verran harjoitusta, koska helposti tottumattoman töhöttäessä käy niin, että vettä päätyy kaikkialle muualle paitsi sinne johon sen oli tarkoitus päätyä.

Mulle ei ole käynyt noin, kaverilta kuulin.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kyllä tää asia pitää nyt käsitellä huolella, ei luovuteta vielä. Ensin määritellään jarrujäljille raja-arvot, vaikka nyt kolmeen eri vakavuusluokkaan. Ehdotan tyttö-, poika- ja äijätahroja. Lienee itsestään selvää, että tyttötahrat lähtevät pelkällä kevyellä suihkuttelulla. Poikatahrat vaativat n. kaksinkertaisen käsittelyn. Äijätahroista lähtee ruokahalu pariksi päiväksi. Meillä on duunissa joku, joka kykenee jättämään tuollaiset jälkeensä. Se en ole minä.
Mä ehdotan vielä neljättä vakavuusluokkaa. Sen nimi on Viherahon Pasi. Niihin tahroihin ei mitkään perus puhdistusaineet tepsi.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Video voi järkyttää herkimpiä katsojia.


En ole mikään siivousintoilija enkä luokittele itseäni herkäksi, mutta järkytti silti. Videon kommenteissa joku olikin asiallisesti huomioinut, että tuolla pytyllä kun käy paskalla ja vettä loiskahtaa pakaroille, niin siinä saa välittömästi vähintään syövän. Lisäisin tähän vielä itse, että todennäköisesti siinä päätyisi myös useamman kuin yhden sukupuolitaudin kantajaksi.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
C Morelta(ent. Canal+) tulee parhaillaan Trouble with the Curve, eli Takaisin pelissä, jonka päätähtenä on Clint Eastwood. Herranjumala toi jätkä on tänä päivänä jo 84-vuotias! Vaikka iäkkääksi tiesin, niin en nyt ihan tuohon ikään olisi osannut veikata. Takaisin pelissä on valmistunut pari vuotta sitten, ja yllättävän terävänä "Clint Itäpuu" tuossakin heiluu.

Niin ne vuodet vierii.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aloin viime viikolla katselemaan paljon hehkutettua Breaking Bad-sarjaa ja kaksi minuuttia sarjaa katsottuani minulle avautui sarjan upeus. Syy, miksi kirjoitan asiasta näinkin myöhään on se, että a) viime viikolla en jaksanut pahemmin kirjoitella tänne mitään, koska kuumetta oli koko ajan päälle 39 astetta ja b) olen päässyt jo neljännen kauden jaksojen kimppuun ja addiktiivisuus vaan kasvaa koko ajan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Häkämiehellä on varmasti salaa aika hyvä mieli "Venäjä, Venäjä, Venäjä" -lausunnostaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös