Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 733 817
  • 33 992

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Avautui tänään KHL-ketjuista: Itänaapurin hillittömät törsäysbileet alkavat olla ohitse tai no, ainakin siltä tällä hetkellä näyttää, tummat pilvet lipuvat taivaalle.

Ihan mielenkiintoinen psykologinen ilmiö ollut huomata, miten tämä vaikuttaa keskusteluun. Ilkkujia on totta kai, kuuluu suomalaiseen mentaliteettiin. Mutta on toki ihan kiintoisaa kanssa huomata, ketkä keskustelusta ovat kokonaan kadonneet ja ketkä takertuvat yksityiskohtiin kuin hukkuva oljenkorteen.

Ihan en ymmärrä, miksi monella Jokeri-fanilla on tullut tarve puolustella muovista ruplaliigaa, tuskin se heillekään nyt niin peruuttamattoman huono asia on, että koko paska romahtaa. Vastenmielinen venäläisten luomus.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ihan en ymmärrä, miksi monella Jokeri-fanilla on tullut tarve puolustella muovista ruplaliigaa, tuskin se heillekään nyt niin peruuttamattoman huono asia on, että koko paska romahtaa. Vastenmielinen venäläisten luomus.
En mä puolusteluun osaa sanoa, mutta on siinä nyt se huono puoli, että jouduttaisiin tulemaan takaisin Suomeen pelaamaan ja vielä puolet paskemmalla jengillä. Kun on vasta saatu herätettyä kuluttajien mielenkiinto ihan helvetin laadukkaalla lätkällä, niin paluu arkeen voisi saada suurelle yleisölle melkoisen maanantaifiiliksen aikaan. Mä ainakin näen ihan helvetin kaukaisena ajatuksen niistä loppusyksyn saipaässätpelicansmatseista puolikkaalle hallille. Hävityistä sellaisista vielä. Ei enää jaksais sitä.

Se mua vähän ärsyttää, että tuot tätä KHL-keskustelua milloin milläkin verukkeella ympäri palstaa. Harva se päivä MK joko ihmettelee, avautuu tai nauraa meidän osion jutuille. Eikö keskustelua voisi pitää siellä mihin se kuuluu? Haukut myös Jokereiden edustamaa liigaa vastenmieliseksi ja ihmettelet, kun kohtaat eriäviä mielipiteitä. Tämä on toistunut ihan helvetin monta kertaa. Joskus voi ensin keskittyä omaan käytökseen ja sitten alkaa ihmettelemään muiden juttuja.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Se mua vähän ärsyttää, että tuot tätä KHL-keskustelua milloin milläkin verukkeella ympäri palstaa. Harva se päivä MK joko ihmettelee, avautuu tai nauraa meidän osion jutuille. Eikö keskustelua voisi pitää siellä mihin se kuuluu? Haukut myös Jokereiden edustamaa liigaa vastenmieliseksi ja ihmettelet, kun kohtaat eriäviä mielipiteitä. Tämä on toistunut ihan helvetin monta kertaa. Joskus voi ensin keskittyä omaan käytökseen ja sitten alkaa ihmettelemään muiden juttuja.

On sulla tuossa varmasti pointtiakin ja pyydän anteeksi ylilyöntejä siltä osin. Yritän jatkossa pyrkiä entistä tarkemmin asian rajaamiseen omilla alueilleen. Korostaisin silti, että asia vaan oikeasti on minusta todella kiinnostava, siis Venäjä ja KHL, koko tämä käsittämätön viritelmä...

Jokerit ei ole ihan asian keskiössä, vaikka jonkun Jokeri-fanin mielestä siltä ehkä tuntuukin ja toki nyt kun monella mieli on musta, niin tunteet nousevat pintaan.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Downtown Abbey onkin Downton Abbey.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis jengi lähettelee vieläkin joulukortteja. Kyllä mä vanhat mummot ymmärrän, mutta että joku kolmekymppinen lähettää toiselle kolmekymppiselle kuvan jostain piirretystä joulupukista tai muuta vastaavaa. Huh huh.

Mä en ole eläissäni ensimmäistäkään joulukorttia lähettänyt, enkä lähetä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Siis jengi lähettelee vieläkin joulukortteja. Kyllä mä vanhat mummot ymmärrän, mutta että joku kolmekymppinen lähettää toiselle kolmekymppiselle kuvan jostain piirretystä joulupukista tai muuta vastaavaa. Huh huh.

Mä en ole eläissäni ensimmäistäkään joulukorttia lähettänyt, enkä lähetä.

Yli nelikymppisenä tulee aina jokunen joulukortti lähetettyä matkaan, näin on tullut toimittua koko aikuisiän - lapsuudessa ne omat vanhemmat hoitivat homman. En usko mihinkään "joulunsanomaan" tai muuhun vastaavaan, mutta tästä huolimatta on mukava muistaa muutamia minulle tärkeitä ihmisiä kortilla jouluisin - toki muistan heitä tavalla tai toisella muutenkin. Itse asiassa se kortin lähettäminen on ihan kiva perinne!

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis jengi lähettelee vieläkin joulukortteja. Kyllä mä vanhat mummot ymmärrän, mutta että joku kolmekymppinen lähettää toiselle kolmekymppiselle kuvan jostain piirretystä joulupukista tai muuta vastaavaa. Huh huh.

Mä en ole eläissäni ensimmäistäkään joulukorttia lähettänyt, enkä lähetä.

En oo kortin korttia ikinä lähettänyt, mutta tänäänkin postissa tipsahti kortti vanhalta ystävältä, josta en ole kuullut taas pitkään aikaan. Onhan se kiva kun joku kertoo et ajattelen sinua.

Toisaalta taas mulla on yks sukulaistäti jolle kortin lähettelyt on hyvin vakavaa puuhaa. Auta armias jos unohdat nimpparikortista laittaa kiitokset niin ei tipu joulukorttia. Kosto on suloinen. Hänellä vissiin mennyt ruutupaperi ja muistiinpanot hukkaan, koska sain joulukortin vaikken kiittänyt synttärikortista. Auts.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihan mielenkiintoinen psykologinen ilmiö ollut huomata, miten tämä vaikuttaa keskusteluun. Ilkkujia on totta kai, kuuluu suomalaiseen mentaliteettiin. Mutta on toki ihan kiintoisaa kanssa huomata, ketkä keskustelusta ovat kokonaan kadonneet ja ketkä takertuvat yksityiskohtiin kuin hukkuva oljenkorteen.

Ihan en ymmärrä, miksi monella Jokeri-fanilla on tullut tarve puolustella muovista ruplaliigaa, tuskin se heillekään nyt niin peruuttamattoman huono asia on, että koko paska romahtaa. Vastenmielinen venäläisten luomus.
En ollut ko. keskusteluja käynyt lukemassa noin viikkoon, mutta ihan uskomatonta itsepetosta ja saivartelua siellä esiintyy. Onhan se tietenkin totta, että ihmiset ovat syyttömiä, kunnes oikeudessa toisin todistetaan ja näitä rikollisia (oligarkkeja) ei tulla mistään heidän tekemisistään tuomitsemaan, niin kauan kun samanlainen rikollinen istuu maan johtajana ja oikeusjärjestelmä on täysin korruptoitunut (Maailman 146. korruptoitunein Transparency Internationalin tilastoissa), joten teknisesti he ovat yhtä syyttömiä kuin 9/11 konekaapparit, Australian kidnappaaja tai Rautavaaralla bussin kanssa kolaroinut nainenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Yli nelikymppisenä tulee aina jokunen joulukortti lähetettyä matkaan, näin on tullut toimittua koko aikuisiän - lapsuudessa ne omat vanhemmat hoitivat homman. En usko mihinkään "joulunsanomaan" tai muuhun vastaavaan, mutta tästä huolimatta on mukava muistaa muutamia minulle tärkeitä ihmisiä kortilla jouluisin - toki muistan heitä tavalla tai toisella muutenkin. Itse asiassa se kortin lähettäminen on ihan kiva perinne!

vlad.

Kyllähän nuo perinteet ovat "joulunsanoman tai vastaavan" aivan ytimessä. Ilman niitä tuskin on joulua.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Avautui, että Tapparan palstalle on viimeksi kommentoitu jotain kahdeksan (8) vuorokautta sitten.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Avautui, että Tapparan palstalle on viimeksi kommentoitu jotain kahdeksan (8) vuorokautta sitten.

Ei me keretä sinne kirjoittelemaan, kun kaikki liikenevä aika menee tämän kauden Tapparan yv-maalikoosteita ihastellessa (sekä kyseisiä maalikoosteita etsiessä).
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Avautui, että Tapparan palstalle on viimeksi kommentoitu jotain kahdeksan (8) vuorokautta sitten.

Mouhijärvellä on sadonkorjuut kato venynyt. Ei tässä maakellareita täytellessä ja talvivarastoa keräillessä ehdi Tapparaa analysoimaan...
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Avautui Possea katsoessa perjantai-iltana se tosiasia, että tällä "kielinaisella" eli Saralla nousi kuin nousikin se keltainen hattuun ja pahasti. Keväällä kun esiintyi E&L Crewssa niin silloin ihailtiin Saran vaatimattomuutta ja nöyryyttä ja arvuuteltiin milloin toi naapurinlikkamaisuus häviää hänestä mikä olisi suuri sääli. Puoli vuotta myöhemmin voi sanoa, että naapurinlikasta on tullut ylimielinen ja julkkis joka yrittää kameran edessä liikaa ja aiheutti ainakin minussa suuren suurta myötähäpeän tunnetta kotisohvalla ruudun äärellä. Fania minusta ei koskaan tule, mutta edelleen nostan hattua tolle koko hommalle, kyllähän toi on huikea suoritus nousta jostain helvetin Pietarsaaresta kaupan kassalta rapakon taakse levyttämään ja tekemään leffaa, näin niinku aluksi. En ole kateellinen, miksi olisin. Nämä siis varmistuksena tähän ennen kuin joku ehtiin noilla lauseilla tätä mun tekstiä kommentoimaan. Ärsyttää vaan tosiaan toi Saran esiintyminen ja selkeästi mukaan tullut ylimielisyys. Muutaman median kommenttipalstoja mitä luin niin samaa on nähty jo aiemminkin muissa yhteyksissä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Fania minusta ei koskaan tule, mutta edelleen nostan hattua tolle koko hommalle, kyllähän toi on huikea suoritus nousta jostain helvetin Pietarsaaresta kaupan kassalta rapakon taakse levyttämään ja tekemään leffaa, näin niinku aluksi.
Nostan kanssa hattua, mutta olen silti hyvin hyvin skeptinen tuosta levyttämisestä sekä sen leffaroolin suuruudesta. Ja mitä niitä sen videoita kävin vähän stalkkaamassa, niin eipä niitä ole näin isossa mittakaavassa käynyt katsomassa (pikkasen kärjistäen) kukaan sen ensimmäisen jackpotin jälkeen.

Iltapäivälehdet kyllä kirjoittaa ihan hurmiossa Kielinaisesta. Vieläkin huvittaa se, kun jompi kumpi iltapuluista hehkutti Kielinaisen lyöneen Ellen DeGeneresille luun kurkkuun. Menin katsomaan sitten videoklipin siitä vierailusta, ja tosiaan Ellenin piti siinä arvailla että mitä kieltä Forsberg kulloinkin matkii. Taisi se yhden kolmesta arvata. En vieläkään ymmärrä miten se oli justiinsa se kielinainen joka löi luun kurkkuun DeGeneresille eikä esim. toisinpäin, vaikka hän itse esitti ne kielensä niin pisin helvettiä ettei DeGeneres arvannut kuin tosiaan (muistaakseni) yhden niistä.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Iltapäivälehdet kirjoittavat kaikkea paskaa, itseäni hävettäisi olla IltaLehden- tai -Sanomien toimittaja. Todellakin hävettäisi.


Muistan aina tämän otsikon: Huh mikä seksiasu Jennifer! Seksiasu? Onko siellä puvun sisällä dildoja tai jotain, joka tekee siitä seksiasun? Tämä on vain yksi esimerkki. Seksiasu? Tämä juttu on vuodelta 2010 ja silti en tiedä vieläkään, mikä on "seksiasu"? Iltalehti + IltaSanomat = täyttä kuraa, hyi helvetti.

No se, että iltapäivälehtien toimittajat ovat rottia, avautui meikälle jo 5 vuotiaana.
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui Possea katsoessa perjantai-iltana se tosiasia, että tällä "kielinaisella" eli Saralla nousi kuin nousikin se keltainen hattuun ja pahasti.
Täysin samat mietteet täällä. En ollut ennen E&L Crewia kuullut tytöstä mitään enkä myöskään sen jälkeen. Yhtään hänen pätkää en ole katsonut enkä haastattelua lukenut. Vaikutti todella hyvältä ja symppikseltä henkilöltä. Eilen Possessa ei ollut tunnistaa samaksi henkilöksi. Harvoin huomaa noin selkeää eroa muutoksessa vajaan vuoden aikana, vai millon se E&L Crew nyt olikaan, keväällä? Se siitä "naapurin tytöstä".
 

J.Petke

Jäsen
Kyllähän tuo muutos on pakkokin tapahtua, jos meinaa jenkeissä pärjätä. Työ on kuitenkin se oma olemus ja ulospäinsuuntautuneisuus, joten ei siinä hissukat kauaa räpistele. Mitä olen joitain noita jenkkivlogisteja seuraillut niin aika samaa rataa kaikki noudattavat. Suomalaiseen silmään toki ottaa mutta sehän ei tietenkään mikään ihme ole.
 
En ole kateellinen, miksi olisin.

Minä voin myöntää helposti olevani kateellinen tuolle Forsbergille. Hän on kaunis, nuori ihminen, erittäin varakkaasta perheestä, laulaa minusta aika hyvin ja puhuu englantia hyvin. Mutta voi jestas että kuulosti nuo hänen "capitolrecordsinsa" ja "executiveproducerinsa" kornilta suomenkielisen virkkeen keskellä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä voin myöntää helposti olevani kateellinen tuolle Forsbergille. Hän on kaunis, nuori ihminen, erittäin varakkaasta perheestä, laulaa minusta aika hyvin ja puhuu englantia hyvin. Mutta voi jestas että kuulosti nuo hänen "capitolrecordsinsa" ja "executiveproducerinsa" kornilta suomenkielisen virkkeen keskellä.
Eikö itse ole tyytyväinen ulkonäköön, jos jonkun kauneudesta on kateellinen? En mä ole koskaan edes miettinyt tuota asiaa tarkemmin. No nuoruudesta nyt ehkä voi olla kateellinen, mutta toisaalta olisi elänyt täysillä silloin. Ja eläisi vieläkin eikä tekisi niin kuin esimerkiksi muut keski-ikäiset. Toi perheen varakkuuskin hieman ihmetyttää. Sitä paitsi eikö se jo muuttanut kotoa pois ja itse tienaa omia rahoja? Ja vaikka meillä ei sitä rahaa silloin penskana niin hirveästi ollut, ei vanhemmat kuitenkaan sitä "kohtaloa" mitenkään valitellut eikä siis myöskään rahalla leuhkinut, enkä mä siten koskaan oppinut rahasta kateelliseksi. Rahaahan saa työtä tekemällä, ja parempipalkkaista työtä saa opiskelemalla enemmän. Lauluäänestä nyt ehkä voi olla kateellinen, jos siitä asiasta on kiinnostunut. Englantia varmaan oppii opettelemalla. Miten siitä voi olla kateellinen? No joku nyt varmaan saattaa oppia jotain tiettyä juttua nopeammin kuin toinen.

Myös mahdollisuudesta voi varmaan olla kateellinen. Siihenkin tosin vaikuttaa tuurin lisäksi myös muut jutut...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iästä mulle tulee mieleen että olisi kateellinen kun ei itse tehnyt jotain silloin joskus, mutta eihän se tavallaan ole edes kateutta vaan katumusta. Toisaalta taas miksi katuisi jos silloin on nähnyt asiat niin ja tehnyt kuten parhaaksi on katsonut. Ehkä silloin on eniten halunnut vaikka laiskotella, mutta mitä sitten. Tai ehkä nyt ei olisi sinut ikänsä kanssa, mutta jos sä oot mieleltäsi vielä nuori niin tee niitä juttuja mitä mietit.

Omaa ulkonäköä mä en ole koskaan jaksanut verrata muihin.

Perheen varakkuutta mä en ole koskaan edes miettinyt. Ehkä lapsena voi olla kateellinen jos kavereilla on ne lelut mitä itse haluisi, mutta mulla oli silloin lähestulkoon ne mitä halusinkin. Mä oon aina tyytynyt melko vähään. Ehkä mut on opetettu niin. Mun yhdet serkut taas opetettiin siihen "me ollaan köyhiä" -ajattelutapaan. Ne on kateellisia. Ja sen takia ne ei mennyt opiskelemaankaan kun "ei niillä ole lukupäätä". Paskat. Mä vähän luulen että varakkaidenkin muksuissa voi olla vähän jotain samaa. Onhan monet sellaisten perheiden tyttäretkin aika kusipäitä kun aina haluavat vaan lisää ja hienomman blaablaa kun ovat tottuneet siihen.

Ja muutenkin mitä väliä sillä on miten varakkaasta perheestä toi joku kielinainen on kun kukaan meistä ei vissiin tuntenut sitä silloin? Miten se edes tuli mieleen? Ja mistä te edes tiedätte millaisesta perheestä se on?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
On olemassa ihmisiä jotka tuntevat olevansa elossa kun voivat riidellä jonkun kanssa. Periaatteessa tällaisella ihmisellä on jatkuvasti riitaa jonkun kanssa. Tyypillistä on se, että vika on aina toisessa osapuolessa. Olen melko varma, että näiden ihmisten tunne-elämässä on jotakin häiriöitä ja toisten vihaaminen ja itsesääli on helpoin tapa päästä puuduttavasta "mikään ei tunnu miltään" state of mindista eroon. Erittäin hankala tilanne mikäli tällaista esiintyy lähipiirissä, koska tämä persoona ei muutu eikä opi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Surullista, miten ennen aika fiksusta ja hyvin käyttäytyvästä nuoresta naisesta on vuoden aikana kehittynyt täydellinen pissis. Onko syynä ympäristö vai ihan vaan oma keskenkasvuisuus?

Forsbergin lauluääni ei ollut mitenkään maailmoja räjäyttävä. Nätti, mutta kovin tavallinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös